Autor: Pok
Data dodania: 04.05.2014 12:28
Molekuły emocji (3,5)
Na książkę składa się kilkanaście krótkich opowiadań o życiu. Kilka z nich jest nawet nie najgorszych, ale ogólny poziom jest mocno średni. Książka jest silnie monotematyczna i prawie cały czas obraca się wokół negatywnych emocji i biednych, samotnych, zdradzonych, oszukanych kobiet. Czyta się ją nawet szybko, jednak wielkiej wartości literackiej tu nie uświadczymy.
Portret Doriana Graya (4)
Całkiem niezłe. Szczególnie język i styl zasługują na uznanie. Historia piękn...
Autor: nialla
Data dodania: 31.05.2014 14:51
„Gwałt to grzech, którego nawet Bóg nie rozumie.”
*
„Pośród różnych rodzajów śmierci śmierć jest w końcu zawsze ta sama.”
*
„Gdyby tylko ludzie mówili sobie nawzajem to, co naprawdę myślą.”
Świat według Garpa
Autor: Ciachoo
Data dodania: 15.03.2016 00:45
Świat według Garpa
W roku 1944 do szpitala trafia ciężko ranny członek załogi bombowca, szeregowy Garp. Zaczyna się nim opiekować pielęgniarka Jenny Fields, zagorzała feministka, która nie potrzebuje w życiu mężczyzn, żeby być szczęśliwa. Pragnie jednak ze wszystkich sił mieć dziecko, więc w bardzo niecodziennych okolicznościach dochodzi do aktu seksualnego między pielęgniarką Fields a żołnierzem Garpem, który niedługo potem umiera, a na świat przychodzi jego syn - S.T. Garp. Mały Garp wychow...
Autor: Fiona54
Data dodania: 26.04.2016 21:50
Świat według Garpa to powieść kultowa. Powieść, w której może przejrzeć się 20. wiek. Niezwykła książka, o której napisano już tak wiele, że nic nie zostało do dodania.
John Irving opowiada o niezwykłym życiu swego bohatera, o procesie kształtowania się pisarza, jego drodze twórczej, sposobach na osiągnięcie pisarskiej popularności. Myślę, że narzekający na niski poziom czytelnictwa w Polsce mogliby się czegoś z tej książki nauczyć. Słowami swoich bohaterów Irving podpowiada: dobra książka, c...
Autor: Louri
Data dodania: 06.05.2016 13:17
1950: Algren Nelson (właśc. Abraham Nelson Ahlgren) "The Man with the Golden Arm"
1951: Opowiadania
1952: Stąd do wieczności
1953: Niewidzialny człowiek
1954: Przypadki Augie'ego Marcha
1955: Przypowieść
1956: O'Hara John "Ten North Frederick"
1957: Morris Wright "The Field of Vision"
1958: Kronika Wapshotów
1959: Malamud Bernard "Magiczna beczka" w: 26 współczesnych opowiadań amerykańskich
1960: Goodbye, Columbus
1961: Richter Conrad "The Waters of Kronos"
1962: Kinoman
1963: Bankr...
Autor: verdiana
Data dodania: 10.02.2018 14:46
Tutaj będę zapisywać, które ekranizacje były równie dobre jak oryginał bądź lepsze. ;)
Zimowa opowieść
Lolita (z Ironsem)
Duma i uprzedzenie
Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny
Głęboki sen
Dallas '63
Hobbit czyli Tam i z powrotem
Lot nad kukułczym gniazdem
Forrest Gump
Dziewczyna z perłą
Lśnienie
Misery
Mechaniczna pomarańcza (wersja R)
Kariera Nikodema Dyzmy
Zielona Mila
Gwiazd naszych wina
Iris
Koralina
Gwiezdny pył
Wichrowe Wzgórza
Dziwne losy Jane Eyre
Malowany wel...