Autor: Louri
Data dodania: 10.05.2016 13:55
1970: Król Olch
1971: Laurent Jacques "Les Bêtises"
1972: Carrière Jean-Claude "L’Epervier de Maheux"
1973: Chessex Jacques "L’Ogre"
1974: Koronczarka
1975: Życie przed sobą
1976: Grainville Patrick "Les Flamboyants"
1977: John Piekło
1978: Ulica Ciemnych Sklepików
1979: Maillet Antonine "Pélagie la Charette"
1980: Lunapark
1981: Bodard Lucien "Anne Marie"
1982: Fernandez Dominique "Dans la main de l’Ange"
1983: Tristan Frédérick "Les égarés"
1984: Kochanek
1985: Barbarzyńskie zaś...
Autor: Rbit
Data dodania: 06.02.2022 11:58
1. Czy naprawdę trzeba dzielić historię na epoki? (5,0)
Inspirujący esej nie tylko o periodyzacji historii. To też propozycja "długiego średniowiecza" trwającego od IV do XVIII wieku, z wieloma renesansami jako składowymi. Polecam.
2. Herbatka z Hitlerem: Jak brytyjskie elity chciały zjednać Trzecią Rzeszę (5,0)
O "drapaniu krokodyla po głowie z nadzieją, że w końcu zacznie mruczeć”, czyli polityce appeasementu. Czysto brytyjska perspektywa. Nawet Francuzi są tylko tłem. Pozwala n...
Autor: Monika.W
Data dodania: 06.01.2023 08:43
STYCZEŃ
1. Słoneczne wino
2. Jakiś potwór tu nadchodzi
3. Green Town
Przeczytałam grubaśny tom - Green town, w Biblionetce jako pozycja 3 z w/w listy. Według opisu obejmuje: Słoneczne wino; Pożegnanie lata; Letni ranek, letnia noc;
Jakiś potwór tu nadchodzi.
Dużo realizmu magicznego, bardzo dużo, za dużo. Zniknął pod nim urokliwy opis Illinois, który miał być.
Louri sugerował, że może problemem jest tłumaczenie - to nowe wydanie ma nowych tłumaczy w miejsce mistrzyni Przedpełskiej-Tr...
Autor: Wiadomości
Data dodania: 31.08.2023 10:54
O zabawie: Czytamy i polecamy! Nowy konkurs w BiblioNETce
Wrzesień 2023:
1. #WstydźSię!: O jednej z najbardziej niedocenianych sił rządzących światem
2. Bonobo i ateista: W poszukiwaniu humanizmu wśród naczelnych
3. Cabin Porn: Podróż przez marzenia – lasy i chaty na krańcach świata
4. Chłopki: Opowieść o naszych babkach
5. Demony: Według kroniki radcy departamentu Geyrenhoffa
6. Dzieje Tewji Mleczarza
7. Gareth Jones: Człowiek, który wiedział za dużo
8. Geografia szczęścia
9. Inflac...