Autor: Louri
Data dodania: 20.05.2016 11:14
2008: Lód
2009: Kameleon
2010: Struktura
2011: Chochoły
2012: Science Fiction [minipowieść]
2013: Czarne
2014: Holocaust F
2015: Pokój światów
2016: Niebiańskie pastwiska
2017: Czterdzieści i cztery
2018: Różaniec
2019: Imperium chmur
2020: Baśń o wężowym sercu albo Wtóre słowo o Jakóbie Szeli
Inne nagrody literackie: Nagrody literackie
Autor: Rbit
Data dodania: 24.01.2020 11:06
1. Wielkie porażki militarne: Jak pogoda wpłynęła na losy wojen (4,0)
Bzdurny polski tytuł skrywa w sobie "Mud a military history", interesującą rozprawkę o błocie w aspekcie militarnym. Od samego czytania o zmaganiach żołnierzy w śliskiej, gęstej masie można się samemu zmęczyć.
2. Asiunia (4,5)
Autobiograficznie o przeżywaniu wojny przez małe dziecko. Ładnie wydane, dobre ilustracje.
3. Czas umierania: Ostatnie dni życia mnichów (2,5)
Olbrzymie rozczarowanie. Na wielu poziomach. Poczyn...
Autor: Monika.W
Data dodania: 01.01.2021 13:34
STYCZEŃ
1. Złoty róg, ocena: 5
Szymiczkowa trzymają poziom (że skopiuję konstrukcję gramatyczną z Lutka). Przemiła opowieść o Krakowie z początków XX wieku, gdzie intryga kryminalna jest tylko warunkiem sine qua non. Ta cała reszta, oj tak... Aż mi się zamarzył kapelusz z kokardą lub wronimi skrzydłami.
2. Człowiek, który był Czwartkiem, ocena: 3
Co to właściwie ma być? Jeśli sensacja z kryminałem - nuda, przewidywalność, zestarzało się okrutnie. Jeśli zaś powiastka filozoficzno-chrześci...
Autor: Wiadomości
Data dodania: 20.01.2023 09:03
Styczeń (motyw przewodni: przyjaźń):
1. Aksamitny Królik czyli Jak zabawki stają się prawdziwe
2. Calvin i Hobbes
3. Chłopiec z latawcem
4. Drużyna Pierścienia
5. Dzieci z Bullerbyn
6. Genialna przyjaciółka
7. Jeden dzień
8. Kot Bob i ja: Jak kocur i człowiek znaleźli szczęście na ulicy
9. Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa
10. Kubuś Puchatek
11. Małe życie
12. Mały Książę
13. Myszy i ludzie
14. Nienawiść, którą dajesz
15. Pax
16. Po prostu razem
17. Rozmowy z przyjació...