Autor: Monika.W
Data dodania: 01.01.2021 13:34
STYCZEŃ
1. Złoty róg, ocena: 5
Szymiczkowa trzymają poziom (że skopiuję konstrukcję gramatyczną z Lutka). Przemiła opowieść o Krakowie z początków XX wieku, gdzie intryga kryminalna jest tylko warunkiem sine qua non. Ta cała reszta, oj tak... Aż mi się zamarzył kapelusz z kokardą lub wronimi skrzydłami.
2. Człowiek, który był Czwartkiem, ocena: 3
Co to właściwie ma być? Jeśli sensacja z kryminałem - nuda, przewidywalność, zestarzało się okrutnie. Jeśli zaś powiastka filozoficzno-chrześci...
Autor: jolekp
Data dodania: 03.01.2021 14:08
135. Zalotna rozwódka
O tym, żeby nie uciekać z miejsca wypadku.
Perry Mason próbuje odnaleźć sprawcę wypadku samochodowego, a po drodze spotyka standardowo podstępną klientkę i daje się uwikłać w sprawę dwóch morderstw, w których sam jest jednym z podejrzanych.
To całkiem udana książka z cyklu, wyróżnia ją przede wszystkim sporo scen humorystycznych - kapitalne są wybiegi, jakie Mason stosuje, żeby uniknąć identyfikacji przez świadka oraz sposób w jaki uciera nosa doradcom ubezpieczeniowy...
Autor: yyc_wanda
Data dodania: 26.01.2023 20:34
STYCZEŃ
Wąski pas lądu (Irlandia-US/Mas-2019); ocena: 3
Powieść reklamowana jako literacki portret amerykańskiego malarza, Edwarda Hoppera. Niewiele w niej samego artysty, dużo więcej jego wiecznie niezadowolonej żony. Całość nudnawa, przerysowane postaci, brak nie tylko akcji, ale jakiejkolwiek historii, która by mogła zatrzymać moją uwagę na dłużej. Trochę ożywienia na końcu powieści, ale to zbyt mało, by uczynić ją wartą trudu przedzierania się przez kilkaset stron o niczym.
B-netka: średn...
Autor: Wiadomości
Data dodania: 31.08.2023 10:54
O zabawie: Czytamy i polecamy! Nowy konkurs w BiblioNETce
Wrzesień 2023:
1. #WstydźSię!: O jednej z najbardziej niedocenianych sił rządzących światem
2. Bonobo i ateista: W poszukiwaniu humanizmu wśród naczelnych
3. Cabin Porn: Podróż przez marzenia – lasy i chaty na krańcach świata
4. Chłopki: Opowieść o naszych babkach
5. Demony: Według kroniki radcy departamentu Geyrenhoffa
6. Dzieje Tewji Mleczarza
7. Gareth Jones: Człowiek, który wiedział za dużo
8. Geografia szczęścia
9. Inflac...