Autor: Rbit
Data dodania: 09.01.2019 10:05
STYCZEŃ:
1. Pamiętnik (5,0)
Wspaniała, choć krótka pozycja na rozpoczęcie roku. Ależ to jest świetnie napisane. Prosto z mostu, szczerze, bez zbędnego oratorstwa. Szkoda, że obejmuje tylko pierwsze 26 lat życia. Czas, który ukształtował charakter wielkiego, acz pechowego, męża stanu.
Próbka stylu [w rolach głównych Chodkiewicz i Władysław IV, rok 1617]
(Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Autor: Monika.W
Data dodania: 01.01.2021 13:34
STYCZEŃ
1. Złoty róg, ocena: 5
Szymiczkowa trzymają poziom (że skopiuję konstrukcję gramatyczną z Lutka). Przemiła opowieść o Krakowie z początków XX wieku, gdzie intryga kryminalna jest tylko warunkiem sine qua non. Ta cała reszta, oj tak... Aż mi się zamarzył kapelusz z kokardą lub wronimi skrzydłami.
2. Człowiek, który był Czwartkiem, ocena: 3
Co to właściwie ma być? Jeśli sensacja z kryminałem - nuda, przewidywalność, zestarzało się okrutnie. Jeśli zaś powiastka filozoficzno-chrześci...
Autor: Marylek
Data dodania: 02.01.2023 23:40
Marzec
41. Kwestia bogów: Zapisy z rozmów
Zapis rozmów z Campbellem z roku 1983. O mitach, religiach, społeczeństwach, człowieku. O miejscu jednostki w świecie i mitu w życiu jednostki, O przekłamaniach, błędach i niedopasowaniach we współczesnych interpretacjach tzw. świętych tekstów. O pochodzeniu tychże.
Bardzo inspirujące teksty, nie zestarzały się pomimo upływu lat.
40. Ocean na końcu drogi
Na poziomie prostego odczytania - bajka. Gdyby komuś zachciało się pogrzebać, to ...