Autor: DariuszCichocki
Data dodania: 24.11.2018 17:44
Królestwo
No i mam dylemat: która powieść jest lepsza? "Król" to dynamiczna opowieść zaprawiona nutką goryczy, żyjąca niemalże własnym życiem, pełna dobrego i złego życia. "Królestwo" to cisza z "wteraz", w otaczającej narratorów szarej ciszy. Wiele okrutnych scen, wiele przemocy i wiele goryczy. A do tego nie patyczkująca się z niczyją dumą tzw. "narodową", z bohaterstwem i uniesieniami. W "Królestwie" walczy się o życie i to wszelkimi sposobami, albo szybciej staje się przedmiotem z "rigor m...
Autor: Marylek
Data dodania: 01.01.2019 00:24
Grudzień
Cykl "Mroczna Wieża":
143. Ziemie jałowe
King pisze, że zawsze podziwiał Tolkiena i że jego powieści o Śródziemiu stanowiły dla niego jedną z inspiracji do napisania Mrocznej Wieży. To rzuca się w oczy. Drugie źródło inspiracji - westerny - również. Ale przy okazji umieścił King w tym cyklu całe mnóstwo nawiązań do ikon popkultury, przede wszystkim amerykańskiej - powieści, filmy, bajki, komiksy, muzyka pop, aktorzy, a nawet politycy, a także do ogólnie znanych światowych arc...
Autor: Aguuu
Data dodania: 08.01.2019 10:07
STYCZEŃ
Tajemna historia 4.0
Opowieść o elitarnej i bardzo nietypowej grupie studentów, którzy skrywają mroczną tajemnicę. Jako całość jest to dobra proza, nie da się jednak nie zauważyć męczących dłużyzn, które nie pchają akcji do przodu ani też nie zachwycają na tyle stylem by się obronić.
Duchowe życie zwierząt 5,5
Niemiecki leśnik i pasjonat o emocjonalnej stronie zwierząt. Słyszałam wiele o tej książce i nie zawiodłam się. Dużo ciekawych obserwacji autora plus sporo fachowej wiedzy w...
Autor: nutinka
Data dodania: 02.01.2021 21:34
Znowu mniej przeczytanych książek, za to więcej stron, bo niemal 50 tysięcy. Najwyższe oceny uzyskały głównie powtórki — coraz trudniej znaleźć mi coś, co mnie porwie, zachwyci, wbije w fotel... Z nowych tytułów wysokie noty dałam dziełom kobiet: Margaret Atwood i Swietłany Aleksijewicz. Tym razem częściej sięgałam po polskich autorów i po szeroko pojętą fantastykę.
Na 6 oceniłam:
● Gabriel García Márquez, Sto lat samotności (powtórka)
● Margaret Atwood, MaddAddam
● Andrzej Sapkowski, Osta...