Autor: verdiana
Data dodania: 10.02.2018 14:46
Tutaj będę zapisywać, które ekranizacje były równie dobre jak oryginał bądź lepsze. ;)
Zimowa opowieść
Lolita (z Ironsem)
Duma i uprzedzenie
Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny
Głęboki sen
Dallas '63
Hobbit czyli Tam i z powrotem
Lot nad kukułczym gniazdem
Forrest Gump
Dziewczyna z perłą
Lśnienie
Misery
Mechaniczna pomarańcza (wersja R)
Kariera Nikodema Dyzmy
Zielona Mila
Gwiazd naszych wina
Iris
Koralina
Gwiezdny pył
Wichrowe Wzgórza
Dziwne losy Jane Eyre
Malowany wel...
Autor: jolekp
Data dodania: 03.01.2019 21:13
Nowy rok, nowy niedźwiedź, nowe książki, a więc i nowa czytatka, choć bzdurna zupełnie jak ta stara :)
123. Ocalone z Titanica
O tym jak żyć po ocaleniu z największej morskiej katastrofy w dziejach.
Dosyć dobrze przedstawiono sytuację osób, które przeżyły katastrofę - poczucie winy ocalałego, przymus ciągłego powracania do tamtych wydarzeń, albo z powodu konieczności zeznawania przed komisją, albo z własnej potrzeby rozliczenia się ze sobą. Dosyć istotny jest też wątek prasy, najczęściej ...
Autor: yyc_wanda
Data dodania: 29.10.2019 18:05
PAŹDZIERNIK
Simon oraz inni homo sapiens (US/Giorgia-2015); ocena: 2,5
Wiem, że nie jestem adresatem tej powieści, bo z okresu młodzieńczego wyrosłam już dawno. Co nie przeszkadza mi jednak od czasu do czasu sięgnąć po YA fiction i przeczytać z zainteresowaniem.
Nie w tym przypadku. Powieść Becky Albertalli, choć skierowana do młodzieży 16-17-letniej, jest infantylna i dziecinnie prosta. Postacie, których jest tu nagromadzenie, nie wyróżniają się indywidualnością, nie posiadają rysu psychol...