Autor: beatrixCenci
Data dodania: 29.02.2012 17:34
STYCZEŃ
1. Taniec życia ze śmiercią (4,5) - piękny styl, zawartość bardzo zróżnicowana - od wspomnień po szkic o "Diabłach z Loudun" Pendereckiego (co akurat nie leży w moich zainteresowaniach).
2. Król, dama, walet (5,0) - Nabokowski trójkąt trochę z innej perspektywy
LUTY
3. Ada albo Żar: Kronika rodzinna (4) - nie sposób odmówić Nabokowowi dowcipu i erudycji, ale w warstwie fabularnej raczej mnie zniesmaczył.
4. Monsieur albo Książę ciemności (3,5) - nudno i o niczym, czyli o jakiej...
Autor: dot59
Data dodania: 01.03.2016 15:36
Garść lutowych lektur, przy których nie starczyło mi czasu/weny na odrębne recenzje lub czytatki:
Dopóki starczy światła (4)
Zdecydowałam się na ten zbiorek, bo chciałam w miarę możliwości systematycznie prześledzić karierę Poirota, a w katalogu figuruje on jako 3 część tego cyklu.
Rzeczywistość okazała się nieco inna, bo genialny mały Belg występuje tylko w dwóch opowiadaniach: „Tajemnica bagdadzkiego kufra” (zdecydowanie najlepsze w zbiorze, z Hastingsem jako narratorem, z pełnokrwis...