Autor: Louri
Data dodania: 06.05.2016 13:17
1950: Algren Nelson (właśc. Abraham Nelson Ahlgren) "The Man with the Golden Arm"
1951: Opowiadania
1952: Stąd do wieczności
1953: Niewidzialny człowiek
1954: Przypadki Augie'ego Marcha
1955: Przypowieść
1956: O'Hara John "Ten North Frederick"
1957: Morris Wright "The Field of Vision"
1958: Kronika Wapshotów
1959: Malamud Bernard "Magiczna beczka" w: 26 współczesnych opowiadań amerykańskich
1960: Goodbye, Columbus
1961: Richter Conrad "The Waters of Kronos"
1962: Kinoman
1963: Bankr...
Autor: Sluchainaya
Data dodania: 30.01.2018 12:01
STYCZEŃ
1. Klara (1)
Wypożyczyłam w formię audiobooka, bo pomyślałam, że to będzie coś lekkiego, humorystycznego. Znaczy miałam taką nadzieję. Zdecydowanie się przeliczyłam. Paskudztwo, jakich mało, zbudowane z prawie samych równoważników zdań. Słuchać się tego nie da. Czytać pewnie też nie.
2. Lektor (4)
Oglądałam jakiś czas temu film, postanowiłam zatem sobie odkurzyć słuchając audiobooka. Zdziwiłam się, że taka króciutka ta książka (niecałe 5h nagrania). Historia niezmiennie piękna i ...
Autor: verdiana
Data dodania: 11.02.2018 13:13
W tej czytatce będę zbierać tytuły powieści z II w. ś. w tle. I te przeczytane, i te, które być może dopiero przeczytam. Wszelkie propozycje mile widziane. ;) Ważne, żeby to były powieści o zwykłych ludziach, nie o wojsku, o cywilach, którzy muszą walczyć o przetrwanie albo np. działają w ruchu oporu. O niemieckich obozach zagłady, o ratowaniu życia, o najtrudniejszych wyborach. Które z tych książek powinnam przeczytać według Was? Polecam też spojrzeć w komentarze - tam też skarbnica wiedzy!
...
Autor: Losice
Data dodania: 14.07.2020 20:02
"Miałem dwadzieścia dwa lata i usiłowałem zostać kimś w rodzaju pisarza, kiedy nagle uświadomiłem sobie, że ten potężny, nieubłagany płomień twórczego zapału, który - gdy miałem lat osiemnaście - strawił mnie niemal doszczętnie, przygasł do rozmiarów nikłego, pełgającego ognika, symbolicznego zaledwie zarzewia tlącego się w mej piersi czy gdziekolwiek się te moje najżarliwsze ambicje usadowiły. Nie żebym zrezygnował z pisania - ciągle jeszcze pragnąłem gorąco przelać na papier powieść, którą tak...
Autor: jolekp
Data dodania: 06.01.2023 19:47
116. Biblioteka o północy
O tym co by było gdyby.
Nora postanawia skończyć ze sobą. W następstwie tego czynu trafia do tytułowej biblioteki, gdzie ma możliwość wypróbować jak wyglądałoby jej życie, gdyby podejmowała inne decyzje.
Niestety, książka jest mocno rozczarowująca. Formuła, w której bohaterka skacze przez kolejne wersje swojego życia, spędza w nich kilka chwil, po czym stwierdza, że to jednak nie to, bardzo szybko się wyczerpuje i staje monotonna. Przy czym bohaterka jest trudna do ...
Autor: Rbit
Data dodania: 07.01.2023 14:14
1. Jak czytać i po co (4,0)
O czytaniu literatury po amerykańsku. To nie europejski esej skrzący się erudycją. Więcej tu warstwy czysto informacyjnej. Suchy, akademicki styl nie pozwala się wciągnąć. Rozdział o wierszach zupełnie był dla mnie obojętny, niczym nie zainteresował. Ale z opowiadaniami i powieściami jest już lepiej. Do lektury kilku bardzo mnie zachęcił. Tytuł nieco mylący. Nie tyle "jak czytać i po co?", ile "jak czyta Bloom i po co?". A po co czyta? Głównie by lepiej poznać samego...
Autor: Losice
Data dodania: 02.05.2023 20:46
Książka roku 2020: Wybór Zofii
Największa niespodzianka 2020 roku: Normalni ludzie - poparta wspaniałym serialem na Netflixie - jestem oczarowany i zakochany w tej książce i w tym serialu.
Gwiazdy sezonu:
Zima 2020:
Łuk Triumfalny
Wiosna 2020:
Witaj, smutku
Lato 2020:
Złuda
Jesień 2020:
Wrogowie: Opowieść o miłości
Nagroda specjalna dla książki, która najbardziej wpłynęła na zmianę mojego postrzegania świata, w którym żyłem (i żyję):
Ciemność w południe
Najlepsza książka 202...