Autor: ahafia
Data dodania: 01.04.2018 16:02
1. A Kind Man, Hill Susan - /5/
Książka z 2011, w Polsce nie została wydana, a pierwsza rzecz, jaka mi przychodzi do głowy na jej określenie, to prosta historia. Bo taka na początku się wydaje. Malutkie fabryczne miasteczko gdzieś w Yorkshire w pierwszej połowie XX wieku, może w międzywojniu. Opowieść o prostych ludziach, którzy żyją prostym życiem o ustalonych kolejach losu: najpierw dorastanie, wybieranie kogoś na współmałżonka, a potem wychowywanie dzieci. Ludzie pracują tu ciężko i żyją skr...
Autor: Krzysztof
Data dodania: 02.07.2020 10:32
290520
Nie jestem fanem obszernych powieści, zwłaszcza wielotomowych, chociaż dwie z nich cenię wysoko: „W poszukiwaniu straconego czasu” Marcela Prousta i „Bolesława Chrobrego” Antoniego Gołubiewa. Do tej listy może dodam jeszcze cykl o wiedźminie Andrzeja Sapkowskiego.
Trzy zupełnie odmienne powieści. Jedyne, co ich łączy, to dobre pisarstwo, jednak nieprzypadkowo dzieło Prousta wymieniłem jako pierwsze. Ono jest najważniejsze, wyjątkowe, jedyne w swoim rodzaju. Nie do podrobienia.
W moich...
Autor: Wiadomości
Data dodania: 31.08.2023 10:54
O zabawie: Czytamy i polecamy! Nowy konkurs w BiblioNETce
Wrzesień 2023:
1. #WstydźSię!: O jednej z najbardziej niedocenianych sił rządzących światem
2. Bonobo i ateista: W poszukiwaniu humanizmu wśród naczelnych
3. Cabin Porn: Podróż przez marzenia – lasy i chaty na krańcach świata
4. Chłopki: Opowieść o naszych babkach
5. Demony: Według kroniki radcy departamentu Geyrenhoffa
6. Dzieje Tewji Mleczarza
7. Gareth Jones: Człowiek, który wiedział za dużo
8. Geografia szczęścia
9. Inflac...