Autor: ahafia
Data dodania: 02.09.2018 14:48
W moich letnich ocenach i czytatkach zapanował pewien bałagan, trochę z powodu wakacyjnych wyjazdów, a trochę dlatego, że czytanie zupełnie mi nie szło, i nic mi się specjalnie nie podobało. Ostatecznie dużo zaczęłam, i dopiero w sierpniu przyszła pora na remanent, który będzie przedłużony na wrzesień.
1. Co do grosza
Zaczęte po angielsku, a skończone po polsku bez znaczącego przeskoku, bo Archer pisze dość przystępnie. Jeśli chodzi o język, bo do treści już miałam nieco zastrzeżeń - mnogoś...
Autor: Marylek
Data dodania: 31.12.2021 19:39
Czerwiec
76. Endymion
77. Triumf Endymiona
Kontynuacja cyklu Hyperion
Pierwsza część to zawiązanie akcji i dzieciństwo Enei. Udatnie skonstruowana, przypominająca z grubsza dzieje Hyperiona i jedocześnie przedstawiająca róże istniejące światy. Dobre, przygodowe sf.
Część druga - przekombinowana i przegadana. Simmons wcisnął tu wszystko co mógł: wszystkie znane mu religie, ich przywódców, bohaterów z różnych światów i epok, skompilował zalążki filozofii opartej na tym, co mu pasował...
Autor: ahafia
Data dodania: 02.07.2023 08:42
Wiosnę traktuję zbiorczo, bo był to okres nie tylko ubogi w czytanie, ale też nie trafiłam na książkę pozostawiającą jakiś mentalny ślad - w większości przeciętne czwórki:
18. Obcy przyjaciel
Bohaterka jest samotną lekarką mieszkającą w budynku dla samotnych ludzi, w którym wszystkie mieszkania są takie same.
Pierwszoosobowa narracja składająca się z suchych, krótkich zdań, powoduje, że kobieta wydaje się osobą chłodną, unikającą emocjonalnego angażowania się w kontakty międzyludzkie, a te...