Autor: Sluchainaya
Data dodania: 09.01.2018 14:44
W tym roku przeczytałam prawie 58 książek (w tym kilka audiobooków).
Średnia ocen to 3,78, czyli dość rygorystycznie oceniałam książki. Choć przyznam się, że te z oceną 1 to książki, które zostały przeze mnie porzucone, gdyż uznałam je za totalne nieporozumienia.
Pod względem ilościowym rządzi Remigiusz Mróz - wszystkie części serii z Chyłką (Joanna Chyłka) i dwie książki spoza serii. O ile Chyłka jest na tyle wciągającą bohaterką, że niedociągnięcia nie są tak istotne, o tyle dwie pozostałe...
Autor: DariuszCichocki
Data dodania: 13.12.2018 05:49
1Q84: Tom 3
Murakami trzyma poziom. Nic się nie zmienia w intensywności narracji. Życie u jego bohaterów jest proste, ba, monotonne, ale intensywne wewnętrznie. Ważne jest to, co w głowie. Na zewnątrz są oni obojętni, okrutni, bezwzględni i uprzemi, uczciwi aż do absurdu w naszym rozumieniu kultury bycia codziennego.
Sama koncepcja powietrznej poczwarki wprawia w drżenie. Niejedna powieść fantasy nie potrafi wywołać takiego efektu emocnonalnego. To jest prawdziwa proza!
Nadal nie do końca ...
Autor: Louri
Data dodania: 15.07.2023 07:35
Namówiony przez Ophie, szczególnie, że kiedyś wysoko polecany przez algorytm BNetki, przeczytałem cykl 1Q84. Lepszy jest na pewno od jedynej znanej mi książki Murakamiego: "Norwegian Wood".
Po części to książka sensacyjna, po części historia miłosna, momentami nawet filozoficzna czy psychologiczna, trochę realizm magiczny, trochę nawet czysta fantastyka, jest nawet książka w książce!
Zarys fabuły (na ile pamiętam):
(Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...