Autor: Rbit
Data dodania: 13.01.2017 08:34
STYCZEŃ
1. Dlaczego współpracujemy (4,5)
Głos w odwiecznym sporze, czy z natury człowiek jest zły (Hobbes), czy dobry (Rousseau). Próbuje odpowiedzieć psycholog rozwojowy badając zachowania dzieci i małp. Interesująca multidyscyplinarność (psychologia/prymatologia/neuronauki). Wartościowe w tym wydaniu jest zawarcie po tekście głównym komentarzy i polemik kilku innych naukowców.
2. Śledztwo (4,0)
Ukryty w formie mrocznego kryminału (horroru?) traktat o ograniczeniach racjonalnego myślen...
Autor: Louri
Data dodania: 10.01.2022 13:36
Poprzednia: Lektury 2021r.
Następna: Lektury 2023r.
STYCZEŃ 2022 (ΣR=Σm=2616s;𝔼m=2616)
1. Cham niezbuntowany czytatka Kompleks wsi kontra "polski kolonializm" 4.0 (391s)
2. Cudze słowa czytatka: Krakowski Proteusz 5.0 (279s)
3. 60 felietonów najjadowitszych Nigdy jakoś po drodze z Pilchem nie było, schowkowałem z ciekawości 20200312, szybko przeczytałem. Część tekstów z dużym poczuciem humoru, część pominąłem, część intrygująca (np. cykl o Mao: Prywatne życie przewodniczącego, ła...
Autor: dot59
Data dodania: 01.04.2024 21:55
Tradycyjnie tu marcowe lektury, na których porządne zrecenzowanie lub "sczytatkowanie" brakło mi czasu.
Lata (5)
Generalnie lubię literaturę francuską, może z wyjątkiem Houellebecqa, u którego zagęszczenie wulgaryzmów (szczególnie związanych ze sferą genitalną) przekracza moją tolerancję. I jeszcze bardziej lubię literaturę autobiograficzną, czy to bezpośrednią, czy stylizowaną na powieść (cudowny Proust!) lub na reportaż (jak właśnie „Lata”, gdzie noblistka patrzy na siebie samą jak na obc...