Autor: nialla
Data dodania: 31.05.2014 14:44
„Młode dziewczęta popełniają wiele głupich rzeczy. Ich marzenia są jak ozdoby do włosów. Nie można nosić wszystkich naraz. Staruszka nawet z jedną wygląda osobliwie.”
*
„Cóż, brzoskwinia smakuje świetnie, grzyb także, lecz nie można ich z sobą łączyć.”
*
„Jeśli wrzucić kamień do stawu, woda długo faluje, choć kamień idzie na dno.”
*
„Przyjaźń to cenna rzecz, Sayuri. Nie wolno jej odrzucać.”
*
„ – Chciałabym uwierzyć, że życie jest czymś więcej niż wodą niosącą zdechłe...
Autor: @nat@
Data dodania: 15.08.2015 16:21
1. My, dzieci z dworca Zoo
Moim zdaniem przeciętna. Owszem, wstrząsające, żeby tak młoda dziewczyna przeszła już w życiu tyle nieciekawych jego aspektów, jednak mam porównanie do "Pamiętnika narkomanki", gdzie emocje bohaterki odczuwałam sama, biły we mnie z rażącym impetem. Tutaj czuję się jakbym dostawała suche fakty, bez wyrazu, bez odczuć. Sucha relacja po czasie (czym w sumie teoretycznie to było). Ciekawą nowością było dodanie komentarzy osób pobocznych, chociażby matki Christiane, któr...
Autor: verdiana
Data dodania: 10.02.2018 14:46
Tutaj będę zapisywać, które ekranizacje były równie dobre jak oryginał bądź lepsze. ;)
Zimowa opowieść
Lolita (z Ironsem)
Duma i uprzedzenie
Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny
Głęboki sen
Dallas '63
Hobbit czyli Tam i z powrotem
Lot nad kukułczym gniazdem
Forrest Gump
Dziewczyna z perłą
Lśnienie
Misery
Mechaniczna pomarańcza (wersja R)
Kariera Nikodema Dyzmy
Zielona Mila
Gwiazd naszych wina
Iris
Koralina
Gwiezdny pył
Wichrowe Wzgórza
Dziwne losy Jane Eyre
Malowany wel...
Autor: jolekp
Data dodania: 03.01.2020 11:43
138. Znamię
O zaginionej prawniczce, wrogich przejęciach przedsiębiorstw i policjantce z tajemnicą.
Jest to książka poniekąd osobliwa. Przede wszystkim rzuca się tu w oczy swego rodzaju gatunkowy eklektyzm. Można tu znaleźć elementy kryminału, thrillera, horroru, powieści psychologicznej, a także trochę oniryzmu i nieco rozważań natury egzystencjonalnej, miejscami wpadające w być może zbytnią egzaltację. Sporo miejsca zajmuje wspomniany wątek przejęcia firmy deweloperskiej, trochę zbyt skomp...
Autor: Wiadomości
Data dodania: 20.01.2023 09:03
Styczeń (motyw przewodni: przyjaźń):
1. Aksamitny Królik czyli Jak zabawki stają się prawdziwe
2. Calvin i Hobbes
3. Chłopiec z latawcem
4. Drużyna Pierścienia
5. Dzieci z Bullerbyn
6. Genialna przyjaciółka
7. Jeden dzień
8. Kot Bob i ja: Jak kocur i człowiek znaleźli szczęście na ulicy
9. Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa
10. Kubuś Puchatek
11. Małe życie
12. Mały Książę
13. Myszy i ludzie
14. Nienawiść, którą dajesz
15. Pax
16. Po prostu razem
17. Rozmowy z przyjació...