Autor: Lwiica
Data dodania: 16.01.2011 13:09
Najlepsze książki przeczytane w 2010 roku:
1. Miłość ponad czasem: Historia inna niż wszystkie
2. Zabić drozda
3. Na Zachodzie bez zmian
4. Pigmalion
5. Woda dla słoni
6. Droga
7. Nie opuszczaj mnie
8. Życie Pi
9. Duma i uprzedzenie
10. Rok 1984
Autor: Louri
Data dodania: 23.10.2015 10:45
Jestem dość zaskoczony, że tak zadeklarowany ideowy socjalista, jak Shaw George Bernard umieścił w swym dramacie Pigmalion tyle treści/aluzji de facto krytycznych wobec sposobów "zagnania żelazną ręką do raju", które to sposoby kawiarniani intelektualiści, marksiści, a potem i bolszewicy z upodobaniem brali jako usprawiedliwienie wszelkich działań.
Ale do rzeczy! Parę cytatów i komentarze:
1. „Jest wiele sposobów zawrócenia dziewczynie głowy. Pod tym względem pan Higgins nie ma równego so...