Jak zapewne już wiecie, 2 września wystartowała trzecia edycja ogólnopolskiej akcji Kultura Na Widoku – przedsięwzięcie Fundacji Legalna Kultura, dzięki któremu wytłumaczenie, że dostęp do legalnych źródeł jest utrudniony, traci na znaczeniu. Dzisiaj chcemy przypomnieć, że aż do 8 października możecie ściągać filmy, utwory muzyczne, książki i gry z różnych instalacji, citylightów, plakatów i stron internetowych absolutnie legalnie. Daje to ponad 1100 treści multimedialnych przygotowanych do pobrania na smartfony i inne mobilne urządzenia za darmo lub po cenie preferencyjnej (około 10 złotych). W tym roku organizatorzy urządzili także wirtualne spacery po muzeach świata.
Misja akcji to promowanie świadomego uczestnictwa w kulturze i wyrabianie nawyku korzystania z legalnych źródeł. Skierowano ją do wszystkich, bo – jak podkreślają organizatorzy na swojej stronie – „nigdy nie jest za wcześnie i nigdy nie jest za późno, żeby spotkać się z kulturą”.
Kulturę udostępniono w różnych częściach miast – Warszawie, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu, Trójmieście, Górnośląskim Okręgu Przemysłowym. Citylighty umieszczono na 600 przystankach komunikacji miejskiej, ponadto plakaty tropić można na urzędach, szkołach, bibliotekach w mniejszych miejscowościach, a instalacje w przestrzeni publicznej większych miast oraz na Festiwalu Filmowym w Gdyni. Sercem przedsięwzięcia pozostaje jednak strona internetowa www.kulturanawidoku.pl – to na niej można znaleźć wszystkie dostępne utwory, nie trzeba więc wcale ruszać się z domu, by zyskać tak szeroki dostęp do kultury.
Organizatorzy przygotowali w tegorocznej edycji mnóstwo nowości – z książkowych m.in. hit Dziewczyna z pociągu Pauli Hawkins. Wiele propozycji to adaptacje wybitnych dzieł sztuki, liczne filmy i utwory muzyczne nawiązują do książkowych pierwowzorów: Imię róży, Łowcy Głów, Mikołajek oraz Burza. Celem takiej oferty jest zaakcentowanie znaczenia kultury literackiej i promowanie czytelnictwa w Polsce.
Warto również wspomnieć o specjalnej kolekcji dla fanów Krzysztofa Kieślowskiego, którego rok świętujemy w 2016. Znalazło się w niej 16 filmów, m.in. Przypadek, Amator i trylogia Trzy kolory. Dodatkowo albumy z muzyką filmową.
W tym roku w promocji akcji Kultura Na Widoku wzięli udział Zbigniew Wodecki, Danuta Stenka, Joanna Jabłczyńska oraz Arek Jakubik. Poniżej możecie obejrzeć jeden ze spotów reklamowych.