Dodany: 25.06.2016 10:33|Autor: Pok
Maj 2016
Pozwól, że Ci opowiem... bajki, które nauczyły mnie, jak żyć (
Bucay Jorge)
(4,5)
Niektóre z opowiedzianych bajek są naprawdę świetne! Dylematy młodego zagubionego człowieka również potrafią dać do myślenia, choć ta część książki, spajająca fabułę, mogłaby być napisana dużo lepiej. Dialogi Grubego z Demianem niestety często wypadają sztucznie, za co muszę obniżyć ocenę.
Jeśli ktoś szuka w tej książce pociechy, czy recepty na życiowe problemy, raczej się zawiedzie, jednak coś po lekturze na pewno zostanie w głowie i może nam pomóc zrozumieć to i owo.
Tajemnica Abigail (
Szabó Magda)
(4,5)
Pierwsze sto stron (tak mniej więcej) ogromnie mi się podobało i mocno działało na emocje. Później książka stała się dla mnie zdecydowanie zbyt przewidywalna i za bardzo młodzieżowa. Całość czyta się jednak przyjemnie i lekko, bohaterowie są wiarygodni, a opisy żywe. Dobra lektura, godna polecenia szczególnie młodszym czytelnikom.
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.