Dodany: 01.06.2016 22:30|Autor:

z okładki


Autorka przedstawia zagadnienie nauczania czytania i pisania w kontekście współczesnych teorii naukowych. Przybliża problem wzajemnych zależności między rozwojem dziecka a wyborem określonego podejścia metodycznego w nauczaniu piśmienności oraz zwraca uwagę na fakt, jakie konsekwencje dla rozwoju uczniów mogą wynikać z decyzji podjętych przez autorów podręczników i nauczycieli.


„Monografia Anny Jurek zasługuje na opublikowanie ze względu na podjętą problematykę, istotną dla początkującej edukacji dziecka […], oparcie rozważań o teorie rozwoju dziecka, włączenie do pracy teorii rozwoju językowego […], poddanie analizie szeregu […] polskich elementarzy […], wykorzystanie bogatej literatury i kompetentnie przeprowadzonej analizy […]”.

Z recenzji prof. zw. dr hab. Stefanii Walasek


„Bardzo pozytywnie oceniam układ treści […] pracy oraz jej zawartość. Znaczącym atutem prezentowanego podejścia jest wieloaspektowość i akcentowanie znaczenia wiedzy językowej w nauczaniu komunikacji pisemnej. [Autorka] bardzo szczegółowo i wnikliwie opisała […] metody nauczania, także w ujęciu historycznym, wykazując się ogromną wiedzą i erudycją”.

Z recenzji prof. zw. dr hab. Grażyny Krasowicz-Kupis


Anna Jurek – adiunkt w Instytucie Pedagogiki UWr. Autorka wielu publikacji oraz prac naukowo-badawczych, w tym badań nad wartością i skutecznością dydaktyczną metod początkowej nauki czytania i pisania.

[Harmonia Universalis, 2012]

(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 515
Dodaj komentarz
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: