Dodany: 01.06.2016 22:30|Autor:
z okładki
Autorka przedstawia zagadnienie nauczania czytania i pisania w kontekście współczesnych teorii naukowych. Przybliża problem wzajemnych zależności między rozwojem dziecka a wyborem określonego podejścia metodycznego w nauczaniu piśmienności oraz zwraca uwagę na fakt, jakie konsekwencje dla rozwoju uczniów mogą wynikać z decyzji podjętych przez autorów podręczników i nauczycieli.
„Monografia Anny Jurek zasługuje na opublikowanie ze względu na podjętą problematykę, istotną dla początkującej edukacji dziecka […], oparcie rozważań o teorie rozwoju dziecka, włączenie do pracy teorii rozwoju językowego […], poddanie analizie szeregu […] polskich elementarzy […], wykorzystanie bogatej literatury i kompetentnie przeprowadzonej analizy […]”.
Z recenzji prof. zw. dr hab. Stefanii Walasek
„Bardzo pozytywnie oceniam układ treści […] pracy oraz jej zawartość. Znaczącym atutem prezentowanego podejścia jest wieloaspektowość i akcentowanie znaczenia wiedzy językowej w nauczaniu komunikacji pisemnej. [Autorka] bardzo szczegółowo i wnikliwie opisała […] metody nauczania, także w ujęciu historycznym, wykazując się ogromną wiedzą i erudycją”.
Z recenzji prof. zw. dr hab. Grażyny Krasowicz-Kupis
Anna Jurek – adiunkt w Instytucie Pedagogiki UWr. Autorka wielu publikacji oraz prac naukowo-badawczych, w tym badań nad wartością i skutecznością dydaktyczną metod początkowej nauki czytania i pisania.
[Harmonia Universalis, 2012]
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.