Lata 2014 i 2015 mam już pospisywane, teraz czas cofnąć się jeszcze dalej. Granicą jest lipiec 2012 roku, kiedy to zaczęłam kupować książki przez internet, a dzięki temu, że większość zakupów wpisywałam w wątku Mafii "Jaką książkę kupiliście ostatnio?" oraz prowadzonym przez siebie zapiskom rachunkowym, mogę mniej więcej odtworzyć to co kupowałam. Dalej wstecz już się nie da :)
W tej drugiej połówce 2012 r. nabyłam 50 książek:
40 - w internetowym Weltbildzie
5 - na ulicznych stoiskach antykwarycznych
4 - na Targach Książki
1 - w Matrasie
W 2013 r. kupiłam 124 książki:
83 - w Weltbildzie, który od lipca przekształcił się definitywnie w Ravelo
10 - w antykwariatach
8 - na kiermaszach
6 - w Carrefourze
3 - w Matrasie
2 - na Targach Książki
2 - w Biedronce
2 - w małej księgarni
1 - w Auchanie
7 - nie wiem gdzie
Średnia cena książki nabytej w Weltbildzie w 2012 to 15,4 zł.
Średnia cena książki nabytej w Weltbildzie/Ravelo w 2013 to 23,3 zł.
* oznaczyłam książki, których już nie mam, gdyż je sprzedałam, dałam w prezencie rodzinie, biblionetkowiczom lub oddałam do biblioteki
==============================================
ROK 2012
==============================================
LIPIEC - 17 książek (Weltbild)
* 1.
Gabriel García Márquez: Życie (
Martin Gerald)
- prezent
* 2.
Na plebanii w Haworth (
Przedpełska-Trzeciakowska Anna)
- prezent
3.
Pod skórą: Autobiografia do roku 1949 (
Lessing Doris)
4.
Spacer w cieniu: Autobiografia 1949-1962 (
Lessing Doris)
* 5.
Miej trochę wiary: Prawdziwa historia (
Albom Mitch)
(przeczytana, ocena 5)
* 6.
Zieloni śpią nago: Historia ekocyniczki, która odłączyła lodówkę, sprzedała samochód i znalazła miłość – w 365 dni (
Farquharson Vanessa)
(przeczytana, ocena 4,5)
- Moja czytatka o książce -
Sensowna ekologia tak, przesadna nie
7.
Tam, gdzie urodził się Orfeusz: Bułgaria, jakiej nie znacie (
Grabowska Ałbena (Grabowska-Grzyb Ałbena))
8.
Arthur i George (
Barnes Julian (pseud. Kavanagh Dan))
* 9.
Nie ma się czego bać (
Barnes Julian (pseud. Kavanagh Dan))
* 10.
W stepie, ostach i burzanie i inne opowiadania (
Odojewski Włodzimierz)
11.
Babunia (
Deghelt Frédérique)
(przeczytana, ocena 5)
* 12.
Pocieszenie (
Gavalda Anna)
* 13.
Pamiętnik z przyszłości (
Ahern Cecelia)
(przeczytana, ocena 4,5)
* 14.
Supersmutna i prawdziwa historia miłosna (
Shteyngart Gary)
* 15.
Kowboje i obcy (
Vinge Joan D.)
* 16.
Spójrz na mnie (
Sigurðardóttir Yrsa)
(przeczytana, ocena 5)
* 17.
Zanim spłonę (
Heivoll Gaute)
SIERPIEŃ - 1 książka (Matras)
* 18. Włochy. Przewodnik Wiedzy i Życia - na prezent
WRZESIEŃ - 10 książek (Weltbild - 5, Targi Książki - 4, uliczny antykwariat - 1)
* 19.
Nic się nie stało (
Łapicki Andrzej)
(przeczytana, ocena 3,5) prezent
20.
Daleko od Niflheimu (
Axelsson Majgull)
(przeczytana, ocena 5)
* 21.
Przedwiośnie (
Żeromski Stefan (pseud. Zych Maurycy))
(przeczytana, ocena 3) z 1928 r. w antykwariacie na Targach Książki
* 22.
Powszedni dzień: Opowiadania (
Gojawiczyńska Pola) - z 1933 r. w antykwariacie na Targach Książki
23.
Berlin–Moskwa: Podróż na piechotę (
Büscher Wolfgang)
24.
Poznam sympatycznego Boga: Moje flirty z istotami wyższymi (
Weiner Eric)
(przeczytana, ocena 5,5)
* 25.
Od lekarza do grabarza: Nie bójmy się raka, nie bójmy się chorób serca (
Maslanky Jerzy)
(przeczytana, ocena 5)
* 26.
W obronie jedzenia: Manifest wszystkożerców (
Pollan Michael)
(przeczytana, ocena 5,5)
27.
Czy wiesz, co jesz?: Poradnik konsumenta czyli Na co zwracać uwagę, robiąc codzienne zakupy (
Bosacka Katarzyna,
Kozłowska-Wojciechowska Małgorzata)
* 28.
Zamach na muzeum Hansa Klossa (
Rekosz Dariusz)
(przeczytana, ocena 2,5)
PAŹDZIERNIK - 12 książek (Weltbild - 8, uliczny antykwariat - 4)
* 29.
Wyspa na krańcu czasu (
González Javier)
(przeczytana, ocena 4)
* 30.
Flecista (
Laxness Halldór Kiljan (właśc. Guðjónsson Halldór))
(przeczytana, ocena 4,5)
* 31.
Gymnadenia (
Undset Sigrid (Undset Sygryda))
32.
Początek (
Szczypiorski Andrzej (pseud. Andrews Maurice S.))
33.
Chłopiec z Salskich Stepów (
Newerly Igor (Abramow-Newerly Igor))
* 34.
Spokój doskonały (
Oz Amos)
* 35.
Co widziały wrony (
MacDonald Ann-Marie)
(przeczytana, ocena 5)
36-40. 5 poradników domowych
LISTOPAD - 6 książek (Weltbild)
41.
Baranek Bronek (
Scotton Rob)
(przeczytana, ocena 5,5)
* 42.
Prezenterki (antologia;
Szarłat Aleksandra,
Wojtczak Edyta,
Loska Krystyna i inni)
prezent
43-46. ?
GRUDZIEŃ - 4 książki (Weltbild)
47-50. ?
-----------------------------------------------
Dostałam pod choinkę:
- 1.
Sen i śmierć (
Kazinski A. J. (właśc. Weinreich Jacob, Rønnow Klarlund Anders))
(przeczytana, ocena 5)
==============================================
ROK 2013
==============================================
STYCZEŃ - 9 książek (Weltbild - 7, uliczny antykwariat - 2)
1.
Colas Breugnon (
Rolland Romain)
2.
Dzień skorpiona (
Scott Paul (1920-1978))
(przeczytana, ocena 5)
* 3.
Hawany w Camelocie: Eseje osobiste (
Styron William)
(przeczytana, ocena 4,5)
* 4.
Poczucie kresu (
Barnes Julian (pseud. Kavanagh Dan))
(przeczytana, ocena 4,5)
5.
Daniel Stein, tłumacz (
Ulicka Ludmiła)
* 6.
Kwestia Finklera (
Jacobson Howard)
* 7.
Jeden dzień (
Nicholls David)
* 8.
Pamiętne lato (
Lokko Lesley (Lokko Lesley Naa Norle))
* 9.
Kobieta z bursztynowym amuletem (
Rehn Heidi)
LUTY - 2 książki
10-11. ?
MARZEC - 0 książek
KWIECIEŃ - 7 książek (antykwariat - 4, mała księgarnia - 2, ? - 1)
* 12.
Antyporadnik: Jak stracić męża, żonę i inne ważne osoby (
Dunin Mika (pseud.))
- prezent
* 13.
Dieta bez pszenicy: Jak pozbyć się pszennego brzucha i być zdrowym (
Davis William)
* 14.
Noc czerwcowa; Zarudzie; Heydenreich (
Iwaszkiewicz Jarosław (pseud. Eleuter))
* 15.
Latem w Tocznabieli (
Mączak Antoni,
Tygielski Wojciech)
* 16.
Ze złości (
Grin Irek (Grin Ireneusz))
17.
Głowa na tranzystorach (
Ożogowska Hanna)
(przeczytana, ocena 5)
18. ?
MAJ - 11 książek (Carrefour - 6, Weltbild - 3, Matras - 2)
19.
Pół życia w ciemności: Biografia Zygmunta Kałużyńskiego (
Kałużyński Wojciech)
(przeczytana, ocena 5)
- Moja recenzja książki -
Swawolny Zyzio, czyli ostatnia Perła z lamusa
* 20.
Listy 1945-1963 (
Giedroyc Jerzy,
Wańkowicz Melchior (pseud. Łużyc Jerzy lub Majewski M. P. Dr)) prezent
* 21.
Jeszcze jeden dzień (
Albom Mitch)
22.
Poziom śmierci (
Child Lee (właśc. Grant Jim))
(przeczytana, ocena 5)
* 23.
Bez litości (
Child Lee (właśc. Grant Jim))
(przeczytana, ocena4,5)
* 24.
Nic do stracenia (
Child Lee (właśc. Grant Jim))
(przeczytana, ocena 5)
* 25.
Doktor No (
Fleming Ian)
* 26.
Sztuka minimalizmu w codziennym życiu (
Loreau Dominique)
(przeczytana, ocena 5)
* 27.
Trudna sztuka (prawie) nicnierobienia (
Grozdanovitch Denis)
28-29. ?
CZERWIEC - 5 książek (Matras - 1, ? - 4)
* 30.
Lwów, Stanisławów, Tarnopol, Brzeżany, Borysław (
Nicieja Stanisław Sławomir)
- na prezent
* 31.
Zrozumieć psa: Jak być jego lepszym przyjacielem (
Bradshaw John)
- na prezent
* 32.
Elizabeth i jej ogród (
Beauchamp Mary Annette (pseud. Arnim Elizabeth von lub Elizabeth))
33-34. ?
------------------------------------------------
Dostałam od Biblionetki jako nagrodę za recenzję pt.
Swawolny Zyzio, czyli ostatnia Perła z lamusa
(Wiadomości
Wyróżnienia Redakcji BiblioNETki przyznane!)
- 1.
Abel i Kain (
Kwiatkowska Katarzyna (ur. 1976))
(przeczytana, ocena 5,5)
LIPIEC - 15 książek (Ravelo)
35.
Wojna nie ma w sobie nic z kobiety (
Aleksijewicz Swietłana)
36.
Cień Jedwabnego Szlaku (
Thubron Colin)
37.
Po Syberii (
Thubron Colin)
38.
W syberyjskich lasach: Luty-lipiec 2010 (
Tesson Sylvain)
(przeczytana, ocena 5,5)
- Moja czytatka o książce -
Syberia - marzenie
* 39.
Gugara (
Dybczak Andrzej)
(przeczytana, ocena 4,5)
* 40.
Stary Ekspres Patagoński: Pociągiem przez Ameryki (
Theroux Paul)
41.
Izrael już nie frunie (
Smoleński Paweł (pseud. Jerz Tomasz))
* 42.
Byliśmy przyszłością (
Neeman Jael (Neeman Yael))
* 43.
Czarny ogród (
Szejnert Małgorzata)
- prezent
* 44.
Bolało jeszcze bardziej (
Ostałowska Lidia)
* 45.
Dziś wieczorem nie schodźmy na psy: Afrykańskie dzieciństwo (
Fuller Alexandra)
prezent
* 46.
Katarzyna Wielka: Gra o władzę (
Stachniak Ewa (Stachniak Eva))
47.
Zjadanie zwierząt (
Foer Jonathan Safran)
(przeczytana, ocena 6)
- Moja recenzja książki -
Smacznego?
48.
Jeść przyzwoicie: Autoeksperyment (
Duve Karen)
* 49.
Kod Boga: Boski pierwiastek w każdym z nas (
Braden Gregg)
(przeczytana, ocena 4)
SIERPIEŃ - 3 książki (Ravelo)
* 50.
Opowieść mężczyzny, który zarabia śpiąc (
Kędzierski Jerzy)
(przeczytana, ocena 4)
* 51.
Nie jedz tego!: Szkodliwe składniki "zdrowego" jedzenia (
Grimm Hans-Ulrich)
(przeczytana, ocena 5,5)
* 52.
Polska: 101 wycieczek (
< praca zbiorowa / wielu autorów >)
WRZESIEŃ - 19 książek (kiermasz taniej książki - 8, Ravelo - 4, antykwariat - 4, Targi Książki - 2, Biedronka - 1)
* 53.
Jedz to, co kochasz: Kochaj to, co jesz: Jak pozbyć się poczucia winy, zyskać zdrowie i szczupłą figurę (
May Michelle)
- prezent
54.
Rzym i Jerozolima (
Krawczuk Aleksander)
55.
Podróże z Herodotem (
Kapuściński Ryszard)
(przeczytana, ocena 6)
56.
Heban (
Kapuściński Ryszard)
(przeczytana, ocena 5,5)
* 57.
Córka polarnika: Zapiski z krańca świata (
Herbert Kari)
prezent
* 58.
Pierścienie Saturna: Angielska pielgrzymka (
Sebald W. G.)
* 59.
Wyjechali (
Sebald W. G.)
* 60.
Klucz do ogrodu (
Erpenbeck Jenny)
* 61.
Stacja Tajga (
Hůlová Petra)
* 62.
Lód i woda, woda i lód (
Axelsson Majgull)
(przeczytana, ocena 5,5) prezent
* 63.
Kronika ptaka nakręcacza (
Murakami Haruki)
(przeczytana, ocena 5,5)
64.
Złota strzała (
Conrad Joseph (Conrad-Korzeniowski Joseph; właśc. Korzeniowski Józef Teodor Konrad))
65.
Czarny pająk: Opowieści niesamowite z literatury niemieckojęzycznej (antologia;
Bechstein Ludwig,
Gotthelf Jeremias,
Storm Theodor i inni)
* 66.
Głos (
Indriðason Arnaldur)
(przeczytana, ocena 4,5)
67.
Lato nagich dziewcząt (
Fleszarowa-Muskat Stanisława)
* 68.
Pod jednym dachem, pod jednym niebem (
Fleszarowa-Muskat Stanisława)
* 69.
Szczęśliwy pech (
Banach Iwona)
(przeczytana, ocena 2)
* 70.
Srebrna dziewczyna (
Hilderbrand Elin)
* 71.
Dzieci kapitana Granta (
Verne Jules (Verne Juliusz))
prezent
PAŹDZIERNIK - 13 książek (Ravelo - 11, Auchan - 1, Biedronka - 1)
* 72.
Wywieranie wpływu na ludzi: Teoria i praktyka (
Cialdini Robert)
- na prezent
* 73.
Przygoda z owcą (
Murakami Haruki)
* 74.
Oswajanie świata (
Bouvier Nicolas)
(przeczytana, ocena 5) prezent
75.
O Bogu: Norman Mailer rozmawia z Michaelem Lennonem (
Mailer Norman Kingsley (właśc. Mailer Nachum Molech),
Lennon Michael)
(przeczytana, ocena 6)
moja czytatka
O Bogu - przemyślenia Normana Mailera
76.
Szkatułki Newerlego (
Zieliński Jan (ur. 1952))
* 77.
Izrael oswojony (
Sidi Ela)
(przeczytana, ocena 5)
* 78.
Czarownica z Funtinel (
Wass Albert)
79.
Zawsze o tym marzyłam (
Golden Gelman Rita)
* 80.
Dzika droga: Jak odnalazłam siebie (
Strayed Cheryl)
(przeczytana, ocena 3)
* 81.
Prawdziwe życie (
Máté Ferenc)
(przeczytana, ocena 4,5)
* 82.
Droga do Różan (
Ziembicka Bogna (właśc. Ziembla-Ziembicka Bogumiła))
(przeczytana, ocena 4,5)
* 83.
Czy ten rudy kot to pies? (
Rudnicka Olga)
(przeczytana, ocena 4)
* 84.
Zdrowie zaczyna się od jedzenia: W 30 dni możesz zmienić swoje życie w nieoczekiwany sposób! (
Hartwig Melissa,
Hartwig Dallas)
- prezent
LISTOPAD - 16 książek (Ravelo)
* 85.
Sad (
Marciniuk Agnieszka)
(przeczytana, ocena 5,5)
86.
Księga z San Michele (
Munthe Axel)
* 87.
Jakuck: Słownik miejsca (
Książek Michał)
(przeczytana, ocena 4)
88.
Przejrzeć Anglików: Ukryte zasady angielskiego zachowania (
Fox Kate)
* 89.
Burza depcze mi po piętach: Moja włóczęga po Ameryce Południowej (
Głuska Dorota)
(przeczytana, ocena 4)
* 90.
W obronie zwierząt (
Singer Peter)
* 91.
Cyprysy i topole (
Zagańczyk Marek)
* 92.
Moje powroty (
Akavia Miriam (właśc. Weinfeld Matylda))
* 93.
Kąpiąc lwa (
Carroll Jonathan)
(przeczytana, ocena 5)
94.
Nielegalni (
Severski Vincent V. (właśc. Sokołowski Włodzimierz))
(przeczytana, ocena 5,5)
* 95.
Drugi przekręt Natalii (
Rudnicka Olga)
(przeczytana, ocena 5)
* 96.
Najbardziej zagadkowa czaszka (
Pye Lloyd)
* 97.
Sztuka sprzątania: Uporządkuj swój dom i swoje życie (
Loreau Dominique)
* 98.
Dwory polskie: Najpiękniejsze posiadłości ziemskie (
Pielesz Marcin)
(przeczytana, ocena 4)
99.
Dwór polski w starej fotografii (
< praca zbiorowa / wielu autorów >)
(przeczytana, ocena 5)
* 100.
Dowód: Prawdziwa historia neurochirurga, który przekroczył granicę śmierci i odkrył niebo (
Alexander Eben)
(przeczytana, ocena 3)
GRUDZIEŃ - 24 książki (Ravelo)
* 101.
100 lat mody (
Blackman Cally)
- prezent
* 102.
Zaślubiny Kadmosa z Harmonią (
Calasso Roberto)
* 103.
Spotkania z Petroniuszem (
Krawczuk Aleksander)
104.
Tylko o historii (
Jasienica Paweł (właśc. Beynar Leon Lech))
105.
Pamiętnik (
Jasienica Paweł (właśc. Beynar Leon Lech))
* 106.
Pamiątkowe rupiecie: Biografia Wisławy Szymborskiej (
Bikont Anna,
Szczęsna Joanna)
107.
Hombre Kapuściński (
Ikonowicz Mirosław)
* 108.
Pani na Hruszowej: Dwadzieścia pięć lat wspomnień o Marii Rodziewiczównie [Maria Rodziewiczówna] (
Skirmunttówna Jadwiga)
* 109.
Moja sztuka protestu: Eseje i przemówienia (
Jelinek Elfriede)
* 110.
Blogotony (
Iwasiów Inga)
* 111.
Moja droga do Santiago: Opowieść pielgrzyma agnostyka (
Ward Robert)
* 112.
Kruchy lód: Dziennikarze na wojnie (
Wojtacha Anna)
* 113.
Podróże po Syberii (
Frazier Ian)
114.
Moje syberyjskie podróże (
Sowa Kazimierz)
* 115.
Dobra krew: W krainie reniferów, bogów i ludzi (
Skopek Magdalena)
116.
Zapach świeżej kawy (
Tarasiewicz Kordian)
* 117.
Z prądem i pod prąd: Ostatnia dekada PRL-u (
Ogórek Michał,
Żyburtowicz Zenon)
(przeczytana, ocena 4,5)
* 118.
Miłość w Apulii (
Harrison Chris)
- prezent
* 119.
Brzemię rzeczy utraconych (
Desai Kiran)
(przeczytana, ocena 3) prezent
* 120.
Zaklinacz słów (
Kader Shirin (pseud.))
(przeczytana, ocena 5)
* 121.
Niewierni (
Severski Vincent V. (właśc. Sokołowski Włodzimierz))
(przeczytana, ocena 5,5)
* 122.
Zdążyć przed zmrokiem (
French Tana)
* 123.
Szklane księgi porywaczy snów (
Dahlquist Gordon)
* 124.
Podarunek śmierci (
Despain Bree)
-------------------------------------------------------------------------------------
Dostałam od Biblionetkołaja w 2011 r.
Nad Niemnem (
Orzeszkowa Eliza)
(przeczytana, ocena 5)
-------------------------------------------------------------------------------------
Dostałam od Biblionetkołaja w 2013 r.
*- 2.
Pory roku (
Czchartiszwili Grigorij (pseud. Akunin Boris (Akunin Borys), Borisowa Anna, Brusnikin Anatolij))
(przeczytana, ocena 5)
- 3.
Wzgórze Rzeźnika (
Lippman Laura)
(przeczytana, ocena 5)
Dostałam z wymiany pomiędzy biblionetkowiczami:
- 4.
Wybrane zagadnienia z fizyki katastrof (
Pessl Marisha)
*- 5.
Delfy (
Schwerdtfeger Malin)
(przeczytana, ocena 4,5)
- 6.
Kanon królewski: Jego 50 ulubionych filmów (
Kałużyński Zygmunt)
(przeczytana, ocena 5)
*- 7.
Światła pochylenie (
Whitcomb Laura)
Wyznania książkowej zakupoholiczki - 2014 r.
Książki, które kupiłam w 2015 r.
Książki, które kupiłam w 2016 r.
Książki, które kupiłam w 2017 r.
Książki, które kupiłam / dostałam w 2018 r.
Książki, które kupiłam w 2019 r.
Książki, które kupiłam w 2020 r.
Książki, które kupiłam 2021 - 2022 r.
Książki, które kupiłam w 2023 r.
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.