STYCZEŃ
Początek roku jakościowo przyjemny, ilościowo mniej bo czasu brak...
F.M. (
Czchartiszwili Grigorij (pseud. Akunin Boris (Akunin Borys), Borisowa Anna, Brusnikin Anatolij))
(5,5) Jednak kryminał jako gatunek i Akunin jako działający w nim twórca to coś dla mnie ;)
Pelagia i Czarny Mnich (
Czchartiszwili Grigorij (pseud. Akunin Boris (Akunin Borys), Borisowa Anna, Brusnikin Anatolij))
(5) Z braku dostępu do tomu pierwszego zaczęłam od dwójki i powiem, że jest dobrze, barrdzo dobrze ;) Aczkolwiek gorzej niż przy powyższym "F.M" o pół punktu - za nieco nudny i wg mnie niespójny początek.
Pelagia i czerwony kogut (
Czchartiszwili Grigorij (pseud. Akunin Boris (Akunin Borys), Borisowa Anna, Brusnikin Anatolij))
(5) A tom pierwszy już zarezerwowany, wystarczy tylko przejść się do biblioteki ;) W ogóle wszystko tak nie po kolei czytam ostatnio...
Zawód: Wiedźma: Tom 1 (
Gromyko Olga)
(6 absolutne!) - humor momentami naciągany, jakby autorka czułą potrzebę rozśmieszania każdym zdaniem, ale zjawisko takie zauważyłam tylko na początkowych kilku stronach - potem już istny nektar i ambrozja dla mnie ;)
Zawód: Wiedźma: Tom 2 (
Gromyko Olga)
(6) Powinnam dać mniej za brak oczekiwanego zakończenia romansu, który się kroił, kroił i nie wykroił, ale nie będę już taka W.Redna ;P
Nocarz (
Kozak Magdalena)
(5) Podobywuje się jak to mówi jedna moja znajoma ;) Aż bym po dalsze części sięgnęła ale w bibliotekach niet :( a kupować już naprawdę nie mogę, za dużo ostatnio nowych nabytków ;P
Sezon czarownicy (
Mostert Natasha)
(5) - Zaskakuje mnie aż jakość ostatnio czytanych książek - same 5, dawno tak nie było ;) Niemniej jednak niezwykle to przyjemne ;) I utrudniające, zamiast się uczyć - czytam. "Sezon..." ma rewelacyjną konstrukcję, podoba mi się napięcie falujące non stop, sam pomysł i wykonanie. Nie dałam 6, bo nie porwało mnie całkiem, nie opętało ;)
Skrzynia na złoto (
Czchartiszwili Grigorij (pseud. Akunin Boris (Akunin Borys), Borisowa Anna, Brusnikin Anatolij))
(5) - Smaczna książka, barrrdzo ;)
Pelagia i biały buldog (
Czchartiszwili Grigorij (pseud. Akunin Boris (Akunin Borys), Borisowa Anna, Brusnikin Anatolij))
(4,5) - ostatnia z trylogii porwała mnie, ta jakoś mniej aczkolwiek czyta się gładko.
LUTY
Śmierć mówi w moim imieniu (
Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
(4) - Nakręcona byłam na tego Joe Alexa niesamowicie, z niego pochodzi moje imię i reklamę mamuśka zrobiła, a tu klops. Dobre to to, poprawne, ciekawa zagadka... Ale jakoś nie robi wrażenia.
Cichym ścigałam go lotem (
Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
(4,5) - Lepiej już, lepiej. Wciągnęło ;)
Porwanie (
Chmielewska Joanna (właśc. Kühn Irena))
(5) - Trwała miłość, jakkolwiek by się jej pisanie nie zmieniło i tak kocham! ;)
Przed świtem (
Meyer Stephenie)
(6) - Nie mogłam się oderwać. Meyer mi wyjątkowo mi "podchodzi" ;)
Bez korzeni (
Pedersen Bente)
(4)
Wyroki losu (
Pedersen Bente)
(4)
Pod obcym niebem (
Pedersen Bente)
(4)
Dzika róża (
Pedersen Bente)
(4)
Dziedzictwo (
Pedersen Bente)
(4)
Cienie przeszłości (
Pedersen Bente)
(4)
Ślad na pustkowiu (
Pedersen Bente)
(4)
Niszczący płomień (
Pedersen Bente)
(4,5)
Przerwany lot (
Pedersen Bente)
(4,5) dalej ta Raija i jej rodzinka ;) Nawet się wciągnęłam chociaż początkowo wydawało mi się to naprawdę kiepską literaturą ;)
Posłaniec śmierci (
Pedersen Bente)
(4,5)
MARZEC
Tajemnicza nieznajoma (
Pedersen Bente)
(4,5)
Mroźne noce (
Pedersen Bente)
(4,5)
W cieniu trosk (
Pedersen Bente)
(4,5)
Mężczyzna w masce (
Pedersen Bente)
(4,5)
Złoty ptak (
Pedersen Bente)
(4,5)
Zabłąkane dusze (
Pedersen Bente)
(4,5)
Buntownicy (
Pedersen Bente)
(4,5)
Wyjęty spod prawa (
Pedersen Bente)
(4,5)
Caryca (
Pedersen Bente)
(4,5)
Córka szamana (
Pedersen Bente)
(4,5)
Droga do domu (
Pedersen Bente)
(4,5)
Na dobre i złe dni (
Pedersen Bente)
(4,5)
Bliżej prawdy (
Pedersen Bente)
(4,5)
Białe noce (
Pedersen Bente)
(4,5)
Na ścieżkach snów (
Pedersen Bente)
(4,5)
Lato grzechu (
Pedersen Bente)
(4,5)
Dziecię niebios (
Pedersen Bente)
(4,5)
Ze łzami w oczach (
Pedersen Bente)
(4,5)
Syn armatora (
Pedersen Bente)
(4,5)
___________________________________________________________________
KWIECIEŃ
Wędrowny ptak (
Pedersen Bente)
(4,5)
Chłodny blask (
Pedersen Bente)
(4,5)
Obcy ptak odlatuje (
Pedersen Bente)
(4,5)
Postanowiłam przeczytać Chmielewską, chronologicznie - tak jak pisała. Zaciekawił mnie rozwój jej stylu. Więcej o tym niebawem w czytatce jakiejś, ale na razie świeże oceny:
Klin (
Chmielewska Joanna (właśc. Kühn Irena))
(5)
Wszyscy jesteśmy podejrzani (
Chmielewska Joanna (właśc. Kühn Irena))
(5,5)
Krokodyl z Kraju Karoliny (
Chmielewska Joanna (właśc. Kühn Irena))
(5)
Całe zdanie nieboszczyka (
Chmielewska Joanna (właśc. Kühn Irena))
(6)
Lesio: Powieść, nie da się ukryć, humorystyczna (
Chmielewska Joanna (właśc. Kühn Irena))
(5,5)
Zwyczajne życie (
Chmielewska Joanna (właśc. Kühn Irena))
(5)
Wszystko czerwone (
Chmielewska Joanna (właśc. Kühn Irena))
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.