Dodany: 15.12.2009 12:13|Autor: Listkowa1012

Książka: Zmierzch
Meyer Stephenie

2 osoby polecają ten tekst.

Zdecydowanie mówię nie!


Jest to jedna z najgorszych książek, jakie przyszło mi w życiu czytać.

"Zmierzch" przedstawia historię młodej dziewczyny, która zmuszona jest przeprowadzić się do małego miasteczka. Tutaj rozpoczyna swoje nowe życie, między innymi naukę w nowej szkole. Poznaje Edwarda, niezwykle przystojnego chłopaka, w którym od razu się zakochuje. Nie zdaje sobie jednak sprawy, jak niebezpieczna jest owa znajomość...

Muszę stwierdzić, że sięgając po tę książkę miałam nadzieję na niemalże wybitne dzieło. Jakże zachwalana jest ta książka, jak wiele osób ją czyta, a tu co? Wielkie rozczarowanie. Autorka serwuję nam książkę przede wszystkim okropnie nudną, która mnie niczym nie zainteresowała. Historia dwojga młodych ludzi jest banalna, przewidywalna i bardzo naiwna. Trochę taka opowieść "o księciu na białym koniu". Nie dostrzegłam w niej nic, co by mogło spowodować, żeby moja ocena było choć trochę wyższa (przyznałam niestety 1). Mam wrażenie, że to takie kiepskie romansidło dobre dla nastolatek. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego akurat ta książka stała się tak popularna, skoro podobnych są tysiące na rynku. Czyżby w obecnych czasach liczyła się jedynie dobra promocja, a nie wartość treści książki, by stała się ona hitem? Wszystko wskazuje, że niestety tak...

(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 13179
Dodaj komentarz
Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 32
Użytkownik: Dżonas 06.01.2010 17:55 napisał(a):
Odpowiedź na: Jest to jedna z najgorszy... | Listkowa1012
mnie się natomiast wydaje, że w swej bezwartościowości ma w sobie to coś. jest banalnie przewidywalna, nadprzyrodzone romansodło, które, jednak pochłania, mnie porwała, i setki innych osób również. dowodzi to temu, że dzisiejszemu czytelnikowi potrzeba bardzo niewiele, by go zadowolić, a choć to smutne, to niestety prawdziwe.. :(
Użytkownik: Marylek 06.01.2010 18:02 napisał(a):
Odpowiedź na: mnie się natomiast wydaje... | Dżonas
Bardzo Cię proszę o zaczynanie zdań dużą literą. Jest to zgodne z regulaminem serwisu, który zaakceptowałeś stając się jego użytkownikiem.
Dziękuję. :)
Użytkownik: Dżonas 06.01.2010 18:19 napisał(a):
Odpowiedź na: Bardzo Cię proszę o zaczy... | Marylek
a co grozi mi, jeśli się nie będę przestrzegał tego punktu regulaminu? nie lubię być podporządkowanym. ^^
Użytkownik: janmamut 06.01.2010 18:28 napisał(a):
Odpowiedź na: a co grozi mi, jeśli się ... | Dżonas
Częściowa odpowiedź jest tutaj: 12 sposobów na bana w 5 minut.
Użytkownik: Marylek 06.01.2010 18:32 napisał(a):
Odpowiedź na: a co grozi mi, jeśli się ... | Dżonas
Nie chodzi o podporządkowywanie kogokolwiek, tylko o wspólne przestrzeganie tych samych zasad, po prostu. Mnie się, na przykład źle czyta taki tekst.
Użytkownik: mafiaOpiekun BiblioNETki 06.01.2010 18:38 napisał(a):
Odpowiedź na: a co grozi mi, jeśli się ... | Dżonas
Ja też nieśmiało poproszę.
Dziękuję z góry. ;)
Użytkownik: paren 06.01.2010 19:28 napisał(a):
Odpowiedź na: a co grozi mi, jeśli się ... | Dżonas
Naruszając zasady ortografii powodujesz, że czytający Twoją wypowiedź zwracają uwagę nie na to CO, tylko na to JAK coś napisałeś. Naprawdę tego chcesz? Trochę mi trudno w to uwierzyć... .
Przyłączam się z moją nieśmiałą prośbą.
Pozdrawiam. :-)
Użytkownik: aleutka 06.01.2010 20:09 napisał(a):
Odpowiedź na: a co grozi mi, jeśli się ... | Dżonas
No cóż tworząc konto wyraziłeś (dobrowolną chyba?) zgodę na przestrzeganie regulaminu:) Nic tam nie ma o wybiórczym traktowaniu tegoż.

A poza tym rzecz jest banalna. Dużo łatwiej czyta się tekst w którym zdania są wyraźnie oznakowane. Dla mnie na przykład inaczej tekst się zlewa, utrudnia to życie (wśród przyczyn jest wada wzroku).

Potraktuj to jak znaki drogowe - przecież one nie są złośliwym ograniczaniem czyjejś wolności tylko ułatwieniem komunikacji. Mam nadzieję że nie czujesz się ograniczany wyjeżdżając jako drugi z drogi podporządkowanej?;))
Użytkownik: Dżonas 06.01.2010 21:23 napisał(a):
Odpowiedź na: No cóż tworząc konto wyra... | aleutka
Moim skromnym zdaniem jest to bez znaczenia, lecz widzię, że regulamin jest tu surowo, bez wyjątków przestrzegany. Ulegnę, bowiem niczemu to nie urąga, a poza tym, jak przypomniał mi ktoś tam, sam wyraziłem zgodę na przestrzeganie panujących tu zasad.
Dziekuję, za przypomnienie mi o zasadach tu panujących. ;)
Użytkownik: agatatera 06.01.2010 21:43 napisał(a):
Odpowiedź na: Moim skromnym zdaniem jes... | Dżonas
Jak widać nie jest to bez znaczenia dla wielu osób, a funkcjonowanie w społecznościach to wieczny kompromis a propos reguł takiego współżycia.

A jak ktoś już tutaj wspominał - sam w taki sposób sobie szkodzisz: innym gorzej się to czyta, więc trudniej a/ zrozumieć, b/ zostać przekonanym do ewentualnych racji, c/ wzbudza to mniej lub bardziej negatywne emocje.
Jeżeli ktoś nie używa wielkich liter, a na dodatek ignoruje również znaki interpunkcyjne, to generalnie odpuszczam sobie czytanie, bo uważam, że chociażby nie wiem, jakie skarby tam się kryły, to niezbyt mam ochotę cierpieć w trakcie ich poznawania ;)
Użytkownik: Marylek 06.01.2010 22:11 napisał(a):
Odpowiedź na: Moim skromnym zdaniem jes... | Dżonas
Dzięki Ci! Jak miło. :))
Użytkownik: vinga9 06.01.2010 22:18 napisał(a):
Odpowiedź na: Moim skromnym zdaniem jes... | Dżonas
Tak jest o wiele lepiej :D
Będzie się dużo łatwiej czytało twoje wypowiedzi, i tym samym chętniej prowadziło z Tobą dyskusje.


Jedynie dzięki temu, iż tak surowo trzymamy się wyznaczonych zasad odnośnie sposobu wyrażania opinii, ten serwis jeszcze nie zszedł na psy. Co (niestety) stało się udziałem wielu innych. Przykładowo filmowych, na których "dyskusja" polega w dużej mierze na obrzucaniu się błotem przez "dyskutujących" o odmiennych opiniach na temat tego danego filmu... I to obrzucaniu w sposób tak niemiłosiernie kaleczący język ojczysty, że aż boli od samego patrzenia.
Użytkownik: jakozak 11.01.2010 12:10 napisał(a):
Odpowiedź na: Moim skromnym zdaniem jes... | Dżonas
Jesteś wspaniały, Dżonas! Już Cię lubię. :-)))
Użytkownik: Dżonas 11.01.2010 12:41 napisał(a):
Odpowiedź na: Jesteś wspaniały, Dżonas!... | jakozak
I to tylko dlatego, że zacząłem przestrzegać regulaminu?
Użytkownik: Marylek 11.01.2010 12:47 napisał(a):
Odpowiedź na: I to tylko dlatego, że za... | Dżonas
Hi, hi, i popatrz, jakie to ważne tutaj! :))
Ja myślę, że dlatego, że wykazałeś zrozumienie. To jest fajna postawa.
Użytkownik: hburdon 11.01.2010 13:13 napisał(a):
Odpowiedź na: Hi, hi, i popatrz, jakie ... | Marylek
Tylko czy przeczytałeś ten fragment w regulaminie o obowiązkowym uczestnictwie w konkursie o niedźwiedziach? Zaraz, zaraz, który to był punkt...
Użytkownik: Czajka 11.01.2010 17:31 napisał(a):
Odpowiedź na: Tylko czy przeczytałeś te... | hburdon
Ten sam co o drzewach. ;)
Użytkownik: hburdon 11.01.2010 21:04 napisał(a):
Odpowiedź na: Ten sam co o drzewach. ;) | Czajka
Aaa, należało mi się, należało!
Użytkownik: jakozak 11.01.2010 13:00 napisał(a):
Odpowiedź na: I to tylko dlatego, że za... | Dżonas
A psik! Nie dopytuj tak. :-)))
Użytkownik: yerba_mate 06.01.2010 22:34 napisał(a):
Odpowiedź na: Jest to jedna z najgorszy... | Listkowa1012
Nie rozumiem czemu miałaś nadzieję że "Zmierzch" to wybitne dzieło. Ja od razu podejrzewałam że jest to marny wytwór kultury masowej >choćby na podstawie zachwytów moich koleżanek z klasy - wielbicielek Paulo Coelho i produkcji tvnu<.
Użytkownik: Dżonas 07.01.2010 16:03 napisał(a):
Odpowiedź na: Nie rozumiem czemu miałaś... | yerba_mate
Niektórzy, np. ja, sięgnęli po nią nieco wcześniej, zanim stała się hitem roku zeszłego. Pewnie mało kto sądził, że stanie się takim "popularsem", książek o tejże tematyce jest w księgarniach wiele. Dziś stwierdzam, że za wiele...
Użytkownik: jakozak 12.01.2010 12:37 napisał(a):
Odpowiedź na: Niektórzy, np. ja, sięgnę... | Dżonas
To przejdzie. Zawsze była moda na "coś", aż temat się oklepał. W literaturze, w kinie...
Użytkownik: jakozak 11.01.2010 12:14 napisał(a):
Odpowiedź na: Nie rozumiem czemu miałaś... | yerba_mate
A to jest jakaś niższa klasa wielbicielek? Do której ja się też pewnie zaliczam, bo pasjami uwielbiam Alchemika, a Pielgrzymowi postawiłam cztery? I z takimi wstyd się zadawać? Bez przesady. :-)))
Użytkownik: Czarnabaronowa 11.01.2010 16:32 napisał(a):
Odpowiedź na: A to jest jakaś niższa kl... | jakozak
Ja uważam, że to jest książka dobra. Dobra książka dla szesnastolatek i dla dziewcząt właśnie napisana. Nie ma co się boczyć i wylewać na nią pomyji, bo to nie ma być książka ideologiczna czy popularno-naukowa. Pisana językiem prostym, do przeczytania na raz. Powtarzam, dobra, dla osób dla których została napisana.
Użytkownik: zagadka 11.01.2010 21:58 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja uważam, że to jest ksi... | Czarnabaronowa
Czy książka dla nastolatek nie musi być dobrze, z pomysłem napisana żeby była dobra? Dla porównania, Małgorzata Musierowicz też pisze książki dla nastolatek... ;)
Oczywiście, dobrze, że pojawiają się książki, które zachęcają młodzież do czytania, ale to moim zdaniem za mało, żeby nazwać je dobrymi.
Użytkownik: yerba_mate 29.01.2010 13:23 napisał(a):
Odpowiedź na: A to jest jakaś niższa kl... | jakozak
Nie ma niższej klasy wielbicielek, ale jest nizsza klasa książek, według mnie. I moim zdaniem książki Stephenie Meyer jak i Paula Coelho do nich się zaliczają.
Użytkownik: jakozak 29.01.2010 17:25 napisał(a):
Odpowiedź na: Nie ma niższej klasy wiel... | yerba_mate
W porządku. Na taki podział zgadzam się w stu procentach. :-)
Użytkownik: alicja23102 12.01.2010 18:05 napisał(a):
Odpowiedź na: Jest to jedna z najgorszy... | Listkowa1012
Właśnie, czy to musi być jakaś epopeja czy co? Poprostu dobry umilacz czasu i tyle. Mi książka się podobała, co z tego że cukierkowata i język za prosty, że Edward to chodzący ideał?! Czy jeśli nie czytamy tylko górnolotnych arcydzieł to jesteśmy gorsi?? :)
Użytkownik: ewa_86 18.03.2010 22:34 napisał(a):
Odpowiedź na: Jest to jedna z najgorszy... | Listkowa1012
Dziś obejrzałam film nakręcony na podstawie powieści, a dodając do niego przeczytane tu wypowiedzi, wiem już, że po książkę nie sięgnę. Nie dlatego, żeby była jakaś "gorsza", nie dlatego, że uważam się za "wyrafinowanego" czytelnika (Dana Browna pochłonęłam w całości, czasem trzeba się oderwać od Balzaków i innych Norwidów ;)).
Wydaje mi się, że gdybym miała 10-15 lat, przeczytałabym "Zmierzch" w jedną noc. Ale teraz chyba już by mnie tak nie porwał. Próbuję czasem wracać do książek, jakie mnie fascynowały jeszcze kilkanaście lat temu (Siesicka itp.), ale nie mają już tego uroku. Wtedy były odkrywaniem świata, a teraz - z Mężem, własnym Domem - mam inne rzeczy do odkrycia :)
Chociaż czasem smutno, że tamte czasy czytania powieści do bladego świtu już minęły...
Użytkownik: Drobna 05.07.2010 01:35 napisał(a):
Odpowiedź na: Dziś obejrzałam film nakr... | ewa_86
To okropne, ale mnie studentkę 20-letnią pochłonęło "romansidło" w jedną właśnie noc! Muszę pamiętać, by nie oddawać się podobnym lekturom z dzieckiem i mężem ;D Bo będzie obciach ;)
Użytkownik: Emilka08 14.09.2010 10:07 napisał(a):
Odpowiedź na: Jest to jedna z najgorszy... | Listkowa1012
Może to nie najgorsza książka jaką przeczytałam, ale za bardzo mi się nie podoba. O wiele bardziej spodobał mi się Harry Potter. " Zmierzch" po pierwszej części odechciało mi się czytać ( powiem szczerze że z trudem ją przełknęłam). Może i jest troszkę straszna ( lubię żyłkę horroru:)) ale podkreślam MNIE się nie podobała. Takie jest moje zdanie.
Użytkownik: antybarbi 09.09.2013 15:05 napisał(a):
Odpowiedź na: Jest to jedna z najgorszy... | Listkowa1012
Zgadzam się, nie była to najciekawsza seria. Może ujmę w ten sposób: pomysł dobry, tylko z wykonaniem coś nie tak. Pierwszą część przeczytałam całą, drugą mniej dokładnie, trzecią przekartkowałam, a do czwartej nawet nie zajrzałam. Zdenerwowała mnie ciągnąca się akcja, nudne ckliwe już dialogi. Niepotrzebnie autorka rozciągnęła to na 4 tomy. Wielki zawód. Czytam teraz inną serię o wampirach, skończyłam 10 tom, nie mogę się doczekać następnego.Widać można nie zdenerwować czytelnika.
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: