W roku 2014 moje szaleństwo zakupowe osiągnęło szczyt - kupiłam 201 książek. Nierzadko miesięcznie przybywało ich nawet po dwadzieścia kilka. Ogarnął mnie jakiś amok, taki w jaki wpadają te zakupoholiczki, które nie mogą się powstrzymać i nie opuszczą galerii handlowej bez kolejnej pary butów, stosu ubrań lub różnych gadżetów.
Moim przekleństwem są (były?) wyprzedaże, obniżki, promocje. Bo jak tu nie kupić książki z interesującej mnie tematyki za kilka/kilkanaście złotych lub w obniżce 50%-70%?
Ponieważ kupuję głównie przez internet, bywało, że przez pół dnia lub pół nocy siedziałam przed komputerem (kiedyś spędziłam tak cały weekend) i "przeczesywałam" zawartość ulubionych księgarń, wielokrotnie odczuwając dreszczyk emocji, gdy wyławiałam różne, ciekawe dla siebie książki, o których nie miałam pojęcia, że w ogóle istnieją.
Minusem takich zakupów jest to, że czasem dana książka nie spełnia twoich oczekiwań. Ale jest na to rada - oddaje się ją do biblioteki lub obdarowuje nią kogoś.
Myślę, że teraz raczej panuję nad tym nałogiem. W roku 2015 kupiłam na razie (do listopada) tylko 85 książek. Przyczyniły się do tego cztery sprawy.
- Brak miejsca na półkach. Książki stoją w dwóch, a na niektórych półkach w trzech rzędach
- Trochę mnie już znudziło to wielogodzinne buszowanie w internetowych księgarniach
- Brak pieniędzy
- Uzmysłowienie sobie, że potrzeba będzie wielu lat, aby przeczytać wszystkie nieprzeczytane książki ze swojej biblioteczki. A przecież czyta się nie tylko własne, lecz też te od biblionetkowiczów i te z bibliotek - mam zlokalizowane w różnych filiach biblioteki miejskiej kilkaset pozycji, które chciałabym przeczytać.
Wobec powyższego, postanowiłam nie kupować już w ilościach prawie hurtowych na wyprzedażach. Kupować i to w mocno ograniczonej ilości tylko te książki, które naprawdę pragnę mieć na własność. I tego będę się trzymać. Mam nadzieję :)
Poniżej lista moich zakupów w 2014 r. Ponieważ zachowałam jeszcze większość faktur, mogę odtworzyć to co kupiłam (oprócz kilku tytułów).
-------------------------------------------------------
* oznaczyłam książki, których już nie mam, gdyż je sprzedałam, dałam w prezencie rodzinie, biblionetkowiczom lub oddałam do biblioteki
STYCZEŃ - 19 książek (Ravelo - 18, Carrefour - 1)
* 1.
Zmień swoje życie z Ewą Chodakowską: 30 dni, minut, treningów, przepisów (
Chodakowska Ewa (ur. 1982),
Kavoukis Lefteris)
- na prezent
* 2.
Bądź młodsza za rok: Jak zachować zdrowie 50-latki na kolejne 30 lat i dłużej (
Crowley Chris,
Lodge Henry S.)
- na prezent
* 3.
Dlaczego nie przyjechałaś przed wojną? (
Doron Lizzie)
(przeczytana, ocena 5)
* 4.
Jedz co chcesz: Sąd nad polskim stołem (
Naszkowska Krystyna)
(przeczytana, ocena 3,5), prezent
5.
Nocny pociąg do Lizbony (
Mercier Pascal (właśc. Bieri Peter))
(przeczytana, ocena 6)
- Moja czytatka o książce -
Nocny pociąg do...?
* 6.
Tuwim: Wylękniony bluźnierca (
Urbanek Mariusz)
7.
Amerykański buntownik: Życie Clinta Eastwooda (
Eliot Marc)
* 8.
Mozaika: Śladami Rechowiczów (
Cegielski Max)
* 9.
Mad Women: Opowieść o kobiecie w świecie rządzonym przez mężczyzn (
Maas Jane)
* 10.
Ja, My, Oni: Teresa Torańska w rozmowie z Małgorzatą Purzyńską (
Torańska Teresa,
Purzyńska Małgorzata)
* 11.
Za żelazną kurtyną: Podróż do Polski w 1967 roku (
Laforet Carmen)
(przeczytana, ocena 3,5)
* 12.
Rozdzielone: Dzień, w którym NRD zabrała mi matkę (
Behr Katrin,
Hartl Peter)
* 13.
Ocalenie Atlantydy (
Oryszyn Zyta (właśc. Kaczyńska Zyta Anna (Bartkowska Zyta Anna)))
* 14.
Czas oburzenia! (
Hessel Stéphane)
(przeczytana, ocena 3,5)
* 15.
Czy istnieje życie po śmierci?: Naukowa odpowiedź na pytanie, co się z nami dzieje, gdy umieramy (
Peake Anthony)
(przeczytana, ocena 3,5)
* 16.
Bóg, w którego wątpimy (
Humphrys John)
(przeczytana, ocena 5)
* 17.
Nauka Jezusa: Według tajemnej Ewangelii Tomasza (
Pagels Elaine)
* 18.
Ławeczka na uboczu (
Jakoniuk Janina)
(przeczytana, ocena 2)
19. ?
----------------------------------------------
Dostałam na urodziny:
- 1.
Dziewczyna z poczty (
Zweig Stefan)
- 2.
Krasnojarsk zero (
Jastrzębski Bartosz,
Morawiecki Jędrzej)
*- 3.
Nasze rozstania (
Foenkinos David)
(przeczytana, ocena 4,5)
LUTY - 4 książki (Aros)
* 20.
Nowoczesne zasady odżywiania: Przełomowe badanie wpływu żywienia na zdrowie (
Campbell T. Colin,
Campbell Thomas M. II)
21.
Superodporność: Jak z posiłków czerpać zdrowie (
Fuhrman Joel)
(przeczytana, ocena 6)
* 22.
Zielony eliksir życia (
Boutenko Victoria)
(przeczytana, ocena 4,5)
* 23.
Efekt Izajasza: Gdy modlitwa i proroctwa łączą się z fizyką kwantową (
Braden Gregg)
(przeczytana, ocena 5,5)
MARZEC - 9 książek (Aros)
* 24.
Wzmacniaj odporność prostym pożywieniem (
Żak-Cyran Bożena)
(przeczytana, ocena 3), prezent
* 25.
Niebiosa są puste (
Bendavid-Val Avrom)
* 26.
Sylvia: Agentka Mossadu (
Kfir Moti,
Oren Ram)
27.
Dzień miodu: Opowieść o jedzeniu, miłości i wojnie (
Ciezadlo Annia)
* 28.
Na górze cisza (
Bakker Gerbrand)
* 29.
Accabadora (
Murgia Michela)
* 30.
Dom (
Starowieyska-Morstinowa Zofia)
* 31.
Cukier, sól, tłuszcz: Jak uzależniają nas koncerny spożywcze (
Moss Michael)
* 32.
Dom bez detergentów: 200 sztuczek sprytnej gospodyni (
Świgoń Małgorzata)
KWIECIEŃ - 17 książek (Ravelo - 12, Aros - 5)
* 33.
Księga kotów polskich (
Wolski Jakub T.)
- na prezent
* 34.
Pustelnik z Krakowskiego Przedmieścia (
Dobosz Andrzej)
(przeczytana, ocena 5), prezent
35.
Alfabet na cztery ręce (
Kałużyński Zygmunt,
Raczek Tomasz)
* 36.
Klasztor Maulbronn (
Tomkowski Jan)
* 37.
Kto to pani zrobił? (
Passent Agata)
* 38.
Sekrety Orzeszkowej (
< praca zbiorowa / wielu autorów >)
- prezent
* 39.
Doznać cudu?: Opowieść Trudy Rosenberg (
Fedorowicz Hania (Fedorowicz Hanna),
Rosenberg Truda (Rosenberg Gertruda))
(przeczytana, ocena 5)
40.
Kobiety wypędzone: Opowieść o zemście zwycięzców (
Weber Marianne)
* 41.
Ulica Cioci Oli: Z dziejów jednej rewolucjonistki (
Domańska Aleksandra)
42.
Ziemia Boga w 20 tajemnicach (
Badde Paul)
43.
Tajemnica Ołtarza Gandawskiego (
Hammer Karl)
* 44.
Wielka księga Tao (
Lao Tzu (Lao Tsy lub Laozi))
* 45.
Kod szczęścia: Dlaczego jedni mają w życiu szczęście, a inni pecha (
Wiseman Richard)
(przeczytana, ocena 4,5)
* 46.
W ludzkiej i leśnej kniei (
Ossendowski Ferdynand Antoni)
* 47.
Zatopiona arka (
Warłamow Aleksiej)
(przeczytana, ocena 4)
* 48.
Cudze życie (
Deghelt Frédérique)
(przeczytana, ocena 4,5) prezent
* 49.
Ostatnia kwadra Księżyca (
Januszewska Krystyna)
MAJ - 21 książek (Aros - 14, Ravelo - 4, Słowiańska - 2, Świat Książki - 1)
* 50.
Schudnij z kaizen (
Gibas Jarosław)
(przeczytana, ocena 4), prezent
51.
Księga Tura (
Białczyński Czesław (pseud. San Jan))
- tom 1 "Mitologii Słowian"
52.
Księga Ruty (
Białczyński Czesław (pseud. San Jan))
- tom 2 "Mitologii Słowian"
53.
Co czytali sobie, kiedy byli mali? (antologia;
Świerżewska Ewa,
Mikołajewski Jarosław,
Bralczyk Jerzy i inni)
(przeczytana, ocena 5)
* 54.
Dersu Uzała (
Arseniew Władimir (Arsenjew Włodzimierz, Arsenjew W.K.))
(przeczytana, ocena 4), prezent
* 55.
Mani: Wędrówki po Peloponezie (
Fermor Patrick Leigh)
* 56.
Przez pustynie na ośnieżone szczyty... (
Lewandowski Wojciech)
57.
Jadę sobie: Azja: Przewodnik dla podróżujących kobiet (
Filipczak Marzena)
58.
Jeżdżąc po cytrynach: Optymista w Andaluzji (
Stewart Chris (ur. 1950))
* 59.
Niewidoczny Tybet (
Oser (Woeser) (chiń. Weise))
* 60.
Droga lodowa: Od zesłania do wolności - Odyseja Polaków (
Waydenfeld Stefan)
* 61.
Niemka: Dziecko z pociągu (
Kolbuszewska Daina)
* 62.
Eichmann w Jerozolimie: Rzecz o banalności zła (
Arendt Hannah)
* 63.
Kłopot z chrześcijaństwem: Wieczne gnicie, apokaliptyczny ogień, praca (
Bielik-Robson Agata,
Bartoś Tadeusz)
(przeczytana, ocena 4)
- Moja czytatka o książce -
Rozmowy o chrześcijaństwie
* 64.
Bielik-Robson: Żyj i pozwól żyć (
Bielik-Robson Agata,
Sutowski Michał)
* 65.
Jak likwidowałam dom moich rodziców (
Flem Lydia)
(przeczytana, ocena 4,5)
* 66.
Prawdziwe zmiany: Mój eliksir młodości (
Kalata Anna)
(przeczytana, ocena 4,5)
* 67.
W poszukiwaniu Siebie: Opowieść o odkrywaniu siebie, miłości i szczęścia (
Molęda Ula)
68.
Bates William H. - "Naturalne leczenie wzroku bez okularów"
69.
Chrapanie (
Tafil-Klawe Małgorzata M.,
Klawe Jacek J.)
* 70.
Anielska dieta (
Virtue Doreen,
Prelitz Becky)
(przeczytana, ocena 2,5)
CZERWIEC - 22 książki (Aros - 16, niePrzeczytane - 6)
71.
Słowiański rodowód (
Jasienica Paweł (właśc. Beynar Leon Lech))
72.
Pochodzenie i rasa Słowian (
Czupkiewicz Lubomir)
* 73.
My, Żydzi z Polski (
Wiszniewska Irena)
(przeczytana, ocena 4)
74.
100 wyjątkowych miejsc: Zobacz, zanim znikną (
< praca zbiorowa / wielu autorów >)
* 75.
Szaleństwo marszu (
Lanzmann Jacques)
76.
Pieszo do Chin: Wrażenia z podróży (
Rengarten Konstantin)
77.
Przez kraj ludzi, zwierząt i bogów: Konno przez Azję Centralną (
Ossendowski Ferdynand Antoni)
* 78.
Po Kraju Ussuryjskim: (Podróż w góry Sichote-Aliń w latach 1902-1906) (
Arseniew Władimir (Arsenjew Włodzimierz, Arsenjew W.K.))
prezent
* 79.
Drzemiąca tajga: Wspomnienia (
Żygadło Hieronim)
* 80.
Syberia: Moje miejsce na ziemi (
Kröger Theodor)
81.
W stronę Pysznej (
Zieliński Stanisław (1917-1995),
Gentil-Tippenhauer Wanda)
* 82.
Marzyłam o Afryce (
Gallmann Kuki)
83.
Błękitne niebo & czarne oliwki (
Humphrys John,
Humphrys Christopher)
* 84.
Modlitwa o wschodzie słońca (
Lipkowski Rafał)
* 85.
Anatomia niepokoju: Pisma wybrane 1969-1989 (
Chatwin Bruce)
86.
Pamiętnik orchidei: Zapiski ocalonego z XX wieku (
Kałużyński Zygmunt)
(przeczytane, ocena 5)
87.
Ćwiartka raz (
Korwin-Piotrowska Karolina)
* 88.
Tajne akta Watykanu: Dyplomacja Kościoła - dokumenty i tajemnice (
Napolitano Matteo Luigi)
* 89.
Hrabia de Saint Germain (
Cooper-Oakley Isabel)
* 90.
Wyjawione tajemnice: Księga I (
Hrabia de Saint Germain (pseud.))
(przeczytana, ocena 3,5)
91.
Wiem co kupuję!: Poradnik konsumenta czyli Na co zwracać uwagę robiąc codzienne zakupy (
Maj-Sawicka Sylwia,
Frontczak Dorota)
92.
Torebki vintage (
Wróblewska Dorota)
LIPIEC - 27 książek (Ravelo - 15, Aros - 11, Matras - 1)
* 93.
Mały słownik wyrazów kocich i kociojęzycznych (
Wechterowicz Przemysław)
- na prezent
* 94.
"Gdyby był Bóg...": Pisarze w poszukiwaniu sensu życia (
Castelli Ferdinando)
prezent
95.
Dlaczego jesteśmy ateistami (antologia;
Blackford Russell,
Downey Margaret,
Everitt Nicholas i inni)
(przeczytana, ocena 6)
- Moja czytatka o książce -
"Dlaczego jesteśmy ateistami" - cytaty
* 96.
Pałac na Opieszynie (
Mycielski Roman)
* 97.
Po zwycięstwie: "Pałacu na Opieszynie" ciąg dalszy (
Mycielski Roman)
* 98.
Ułaskawiony na śmierć: Rzecz o Jánosu Esterházym (
Mycielska Maria (z Esterházych Mycielska Maria))
- prezent
99.
Nasierowska: Fotobiografia (
Turowska Zofia)
* 100.
My, właściciele Teksasu: Reportaże z PRL-u (
Szejnert Małgorzata)
101.
Górny Śląsk (
< praca zbiorowa / wielu autorów >)
102.
Krakowskie, Tatry i Pieniny (
< praca zbiorowa / wielu autorów >)
103.
Od Wisły do Rzeki Perłowej (
Sługocki Ryszard)
104.
Wyprawa do Chiwy: Podróże i przygody w Azji Środkowej (
Burnaby Frederick)
105.
Śladami Stasia i Nel (
Brandys Marian)
(przeczytana dawno, ocena 4)
* 106.
Sielanka po bretońsku: W krainie Celtów, magii i cydru (
Schmidt Jochen)
(przeczytana, ocena 4)
* 107.
Dramat na pustkowiu: Prawdziwa historia odwagi i tragedii w kanadyjskiej Arktyce (
Grinnell George James)
* 108.
Dwa ognie: Wywiady (antologia;
Werner Anita,
Siennicki Paweł,
Bielecki Jan Krzysztof i inni)
* 109.
Gierki (
Martínez de Pisón Ignacio)
(przeczytana, ocena 4) prezent
* 110.
Drzwi percepcji; Niebo i piekło (
Huxley Aldous)
111.
Praktyczny kurs Transerfingu w 78 dni (
Zeland Vadim (Zeland Wadim))
(przeczytana, ocena 5)
* 112.
Niebiańska wizja: Życie w nowej duchowej świadomości (
Redfield James)
(przeczytana, ocena 2,5)
* 113.
Siła woli: Odkryjmy na nowo to, co w człowieku najpotężniejsze (
Baumeister Roy F.,
Tierney John)
(przeczytana, ocena 5)
* 114.
Clean: Przełomowy program, dzięki któremu twoje ciało odzyska naturalną zdolność do samouzdrawiania (
Junger Alejandro)
* 115.
Opanuj swój metabolizm (
Michaels Jillian)
* 116.
Odchudzanie zaczyna się w głowie: W 100 dni do utraty wagi (
Spangle Linda)
* 117.
Tajemnica Adriana: Jak schudłem ponad 120 kg w niespełna rok (
Lukoszek Adrian)
(przeczytana, ocena 3,5)
* 118. Wu Li - "Nie chrap!: Skuteczne sposoby na zdrowy sen"
* 119.
Bez ograniczeń: Twoje życie może być wyjątkowe (
Michaels Jillian)
(przeczytana, ocena 4)
SIERPIEŃ - 14 książek (Aros - 9, Ravelo - 3, Carrefour - 2)
* 120.
Podróże do Polski (
Iwaszkiewicz Jarosław (pseud. Eleuter))
- prezent
* 121.
Pod smaganiem samumu: Podróż po Afryce Północnej: Algierja i Tunisja (
Ossendowski Ferdynand Antoni)
122.
Egejskie marzenie: Strzeż się swoich pragnień, bo mogą się spełnić (
Ciriello Dario)
123.
Dziennik z Prus Wschodnich: Zapiski lekarza z lat 1945-47 (
Lehndorff Hans von)
* 124.
Dziedzictwo von Becków (
Jax Joanna (właśc. Jakubczak Joanna))
* 125.
Zielony namiot (
Ulicka Ludmiła)
126.
Pollyanna (
Porter Eleanor Hodgman)
(przeczytana, ocena 5)
* 127.
Śledztwo w sprawie Pana Boga (
Horodeński Andrzej)
* 128.
Terapia f**k it: Prosty sposób na szczęście (
Parkin John Cresswell)
(przeczytana, ocena 4,5)
* 129.
Przekaz jedzenia czyli Co nas odżywia? (
Popp Fritz-Albert)
* 130.
Zeszczupleć na życzenie: Odżywianie zgodne z rytmami biologicznymi (chronoodżywianie) (
Delabos Alain)
(przeczytana, ocena 5)
* 131.
Kod uzdrawiania (
Loyd Alexander,
Johnson Ben)
(przeczytana, ocena 5)
132-133. ?
----------------------------------------------
Dostałam od Admina za wygranie Dixita (wraz z Syrenką i Olimpią) na Zlocie Biblionetkowym w Tatrach:
- 4.
Gwiazdozbiór Psa (
Heller Peter)
WRZESIEŃ - 22 książki (Carrefour)
134.
Wywiad z historią (antologia;
Fallaci Oriana,
Kissinger Henry,
Nguyễn Văn Thiệu i inni)
* 135.
Klub filmowy Meryl Streep (
March Mia)
(przeczytana, ocena 4)
* 136.
Ogród miłości (
Malte Marcus)
(przeczytana, ocena 3)
137.
Arcydzieła światowej architektury: Tom 1 (
Pryce Will)
138.
Arcydzieła światowej architektury: Tom 4 (
Pryce Will)
* 139. "Etruskowie: Tajemnice starożytnych cywilizacji"
* 140.
Celtowie (
Olchowik-Adamowska Liliana) prezent
141.
Muzeum Irackie: Bagdad (
Felli Candida,
Pedrazzi Tatiana)
142.
Grecja (
Gerrard Mike)
* 143.
Perfumeria kardynała: Moje Włochy na 40 sposobów (
Stoop Maja)
(przeczytana, ocena 4)
* 144.
Wszyscy jesteśmy nomadami (
Dzieduszycka-Ziemilska Małgorzata (Dzieduszycka Małgorzata))
145.
Lilianna Łungina: Słowo w słowo (
Dorman Oleg)
146.
Rdzawe szable, blade kości...: Jak zostałem mazurskim chłopem (
Tarnowski Andrew)
* 147.
Na krótko (
Iwasiów Inga)
* 148.
Spalony tost... czyli Życiowa filozofia Teri (
Hatcher Teri)
prezent
* 149.
Córki gór (
Jörgensdotter Anna)
* 150.
Samolot bez niej (
Bussi Michel)
(przeczytana, ocena 5)
* 151.
Jesteś miłością mojego życia (
Shreve Susan Richards)
(przeczytana, ocena 4,5)
* 152.
Szczęście w twoich oczach (
Leavitt Caroline)
* 153.
Fiolet (
Kozak Magdalena)
(przeczytana, ocena 4,5)
154-155. ?
PAŹDZIERNIK - 4 książki (Ravelo)
156.
Ajatollah śmie wątpić: Paradoks współczesnego Iranu (
Majd Hooman)
157.
Walden (
Thoreau Henry David)
158.
Dzwoniące Cedry (
Megre Władimir)
(przeczytana, ocena 4)
* 159.
Superfacet nie istnieje, no i co z tego? (
Grey Catherine)
(przeczytana, ocena 3)
LISTOPAD - 16 książek (Aros - 10, Ravelo - 4, Matras - 2)
* 160.
Stwórz dom dla siebie: Niezbędny poradnik współczesnego urządzania wnętrz (
Nolan Clare)
- na prezent
* 161. Jan Brzechwa - "Brzechwa dlo dziecek" (na język śląski przełożył Marek Szołtysek) - na prezent
* 162. Julian Tuwim - "Nojpiykniyjsze wierszowanki dlo dziecek" (na język śląski przełożył Marek Szołtysek) - na prezent
* 163.
Kuchnia polska bez pszenicy: Ponad 300 sprawdzonych domowych przepisów (
Szloser Marta,
Gąsiorowska Wanda)
(przeczytana, ocena 5), prezent
164.
Kamienny dom: O Bliskim Wschodzie, jakiego już nie ma (
Shadid Anthony)
* 165.
Nadciąga noc: Irakijczycy w cieniu amerykańskiej wojny (
Shadid Anthony)
166.
Wiza do Iranu (
Orzech Artur)
(przeczytana, ocena 3)
* 167.
Nowe Średniowiecze: Felietony zebrane (
Jęczmyk Lech)
* 168.
Życie w micie czyli Jak nie trafić do raju na kredyt i odnaleźć harmonię ze światem (
Eichelberger Wojciech,
Pawłowicz Beata)
(przeczytana, ocena 5)
* 169.
Zakazana historia bogów i ludzi (
Niżnikiewicz Jan)
* 170.
Po słonecznej stronie ulicy (
Rubina Dina)
prezent
171.
Księgarenka w Big Stone Gap: O przyjaźni, wspólnocie i nadzwyczajnej przyjemności z dobrej książki (
Welch Wendy)
(przeczytana, ocena 5)
* 172.
Jeść, by żyć zdrowo (
Fuhrman Joel)
(przeczytana, ocena 5,5), prezent
* 173.
Mleko - cichy morderca (
Sharma Nand Kishare)
(przeczytana, ocena 4,5)
* 174.
Mowa ciała (
Navarro Joe,
Karlins Marvin)
* 175.
Niskowęglowodanowe oszustwo (
Campbell T. Colin,
Jacobson Howard)
(przeczytana, ocena 3,5)
GRUDZIEŃ - 26 książek (Tania Książka - 14, Ravelo - 8, Aros - 3, Arwena - 1)
* 176.
Dobre życie: Dieta i rozwój z coachem zdrowia (
Mielczarek Agnieszka,
Brodnicki Pascal)
(przeczytana, ocena 4), prezent
* 177.
Jak schudnąć bez diety?: Metoda Gabriela (
Gabriel Jon)
(przeczytana, ocena 4), prezent
* 178.
Surowe pożywienie: Źródło energii życiowej (
Rose Natalia)
(przeczytana, ocena 3,5), prezent
* 179.
Hen Józef (właśc. Cukier Józef Henryk) - "Nie boję się bezsennych nocy..." - prezent
180.
Hombre Kapuściński (
Ikonowicz Mirosław)
* 181.
Wiatrem przewiany, słońcem spalony: 50 lat polarnych podróży (
Rakusa-Suszczewski Stanisław)
* 182.
Jak dawniej po Tatrach chadzano (
Pisera Krzysztof)
183.
Gasnące ognie: Podróż po Palestynie, Syrji, Mezopotamji (
Ossendowski Ferdynand Antoni)
* 184.
Wardęga: Opowieści z pobocza drogi (
Herz Lechosław)
* 185.
Agrowypas: Najlepsze miejsca na wakacje pod gruszą (
Jędrzejewski Dariusz)
* 186.
Łuskanie światła: Reportaże rosyjskie (
Morawiecki Jędrzej)
* 187.
Pod ostrzałem: Ostatnie zadanie Marie Colvin (
Conroy Paul)
* 188.
Niebieski ptak (
Oates Joyce Carol (pseud. Smith Rosamond))
189.
Północ w ogrodzie dobra i zła: Opowieść o Savannah (
Berendt John)
* 190.
Zaginiona dziewczyna (
Flynn Gillian)
(przeczytana, ocena 5)
191.
Piąta Aleja, piąta rano: Audrey Hepburn i inni goście "Śniadania u Tiffany'ego" (
Wasson Sam)
* 192.
Żywność pełna kłamstw: Jak przemysł spożywczy świadomie rujnuje twoje zdrowie (
Grimm Hans-Ulrich)
(przeczytana, ocena 5,5)
* 193.
W dżungli zdrowia (
Pawlikowska Beata)
(przeczytana, ocena 4,5)
* 194.
Zdrowie bez recepty czyli Skrobia, która leczy (
McDougall John A.,
McDougall Mary)
(przeczytana, ocena 4)
* 195.
Ja nie mogę być modelką?! (
Wellman Dorota)
(przeczytana, ocena 4)
* 196.
Wspomnienie lodu (
Erikson Steven)
: Jasnowidz
* 197.
Łowcy kości (
Erikson Steven)
: Powrót
* 198.
Wicher śmierci (
Erikson Steven)
: Imperium
* 199.
Wicher śmierci (
Erikson Steven)
: Ekspedycja
* 200.
Myto Ogarów (
Erikson Steven)
: Miasto
* 201.
Myto Ogarów (
Erikson Steven)
: Początek
----------------------------------------------
Dostałam pod choinkę:
- 5.
Złoty notes (
Lessing Doris)
- 6.
Oriana Fallaci: Portret kobiety (
Stefano Cristina de)
(przeczytana, ocena 5)
----------------------------------------------
Dostałam od Biblionetkołaja:
- 7.
Miasto w zieleni i błękicie (
Kańtoch Anna)
(przeczytana, ocena 4,5)
*- 8.
Gniew (
Miłoszewski Zygmunt)
(przeczytana, ocena 4,5)
Książki, które kupiłam w II połowie 2012 i w 2013 r.
Książki, które kupiłam w 2015 r.
Książki, które kupiłam w 2016 r.
Książki, które kupiłam w 2017 r.
Książki, które kupiłam / dostałam w 2018 r.
Książki, które kupiłam w 2019 r.
Książki, które kupiłam w 2020 r.
Książki, które kupiłam 2021 - 2022 r.
Książki, które kupiłam w 2023 r.
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.