Dodany: 02.12.2009 09:49|Autor: Meszuge

Kiedy pytają - nie odpowiadaj!


Bardzo dobry tytuł. Adekwatny. Ale zdałem sobie z tego sprawę dopiero pod koniec lektury. Sztuka podstępu, a nie sztuka podstępów – to ważne, bo w książce opisywany jest w zasadzie jeden podstęp. Wprawdzie w kilkudziesięciu wariantach i odmianach, ale…

W firmie dzwoni telefon. Odbiera go recepcjonistka, strażnik czy inny pracownik raczej niskiego szczebla. A najlepiej ktoś nowo zatrudniony, nie zorientowany jeszcze we wszystkich sprawach firmy, nieznający większości współpracowników. Dzwoniący przedstawia się jako pracownik tej samej firmy, kooperant, dostawca, partner, zastępca szefa, administrator firmowej sieci komputerowe czy ktoś taki i prosi o pewne informacje albo o wykonanie jakiegoś działania. Człowiek ten jest całkowicie wiarygodny, używa określeń i zwrotów charakterystycznych w danej branży, operuje swobodnie nazwiskami, telefonami… I to właściwie wszystko. Tak właśnie wygląda atak socjotechnika, człowieka, który wykrada tajemnice firmy lub instytucji, hasła, numery kont i dowolne inne dane.

Mitnick przekonuje i udowadnia, że bez względu na to, ile firma wyda na systemy zabezpieczające, i tak najsłabszym ogniwem będzie człowiek. Stąd zresztą podtytuł: „Łamałem ludzi, nie hasła…”.

(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 1787
Dodaj komentarz
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: