Dodany: 09.09.2015 16:04|Autor:
Książka: Arteterapia: Teoria, praktyka, projekty: Tom 2: Praktyka
Chmielnicka-Plaskota Aleksandra, Łoza Bartosz, Mosiołek Anna, Patejuk-Mazurek Iwona, Borowik Grażyna, Tyszkiewicz Magdalena, Żuchowicz Wanda, Kowal Andrzej, Pałuba Maria, Frieze Jolanta, Polikowska Maja, Nawrot Hanna, Trzaskowski Piotr, Bartel Robert, Wiśniewska Krystyna, Zielińska Anna, Słuszkiewicz Anna, Siedlecka-Dorosz Wiktoria, Szymańska Magdalena, Polkowka Dominika, Bednarski Paweł, Eggert Dorota, Britmann Jonathan, Wnukiewicz Paulina, Dyba Katarzyna, Miller Katarzyna, Kochan Renata, Cyniak-Górnecka Katarzyna, Tronina Piotr, Żyłka Anna, Bielarczyk Małgorzata, Łania Adrian, Górny Alicja, Grubecki Michał, Gołąb Piotr, Sikorska Anna [artterapia], Pokorski Aleksander, Dańska Katarzyna, Sokołowska Agnieszka, Guzek Izabela, Rayska Aleksandra, Wroński Łukasz, Nadolny Sebastian, Fal Zbigniew, Federowicz Łukasz, Karolak Wiesław, Linnell Sheridan, Florczykiewicz Janina, Mazurek-Maksymiuk Beata, Rudowski Tomasz, Steliga Anna, Załęska Magdalena, Rodríguez Caamaño María Belén, Maciejewicz Anna, Pastuszak Magdalena
Notę wprowadził(a): il93
nota wydawcy
Drugi tom „Arteterapii” stanowi rozwinięcie teoretycznych treści zawartych w pierwszej części cyklu. Publikacja powstała na bazie wielu doświadczeń, z udziałem wielu ośrodków i autorytetów, polskich i zagranicznych, w tym również w oparciu o praktykę kliniczną realizowaną poprzez interdyscyplinarny zespół w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Tworkach.
Praktyka składa się z dwóch bloków tematycznych.
Pierwszy, pt. „Arteterapia w procesie leczenia psychiatrycznego” opisuje programy oraz wybrane warsztaty arteterapeutyczne skierowane do pacjentów w okresie leczenia oraz rehabilitacji psychiatrycznej.
Drugi blok tematyczny to programy edukacyjno-kliniczne, które mogą być prowadzone w placówkach medycznych. Stosowane w psychiatrii zakładają stymulowanie, modyfikację doświadczeń, poszerzanie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Programy edukacyjno-kliniczne w zastosowaniu klinicznym są istotnym czynnikiem pobudzającym aktywizację arteterapeutyczną. Dzięki temu monografia ta pozwoli czytelnikom doświadczyć wielu wymiarów arteterapii – jako metody badawczej, terapeutycznej i edukacyjnej. Jej szerokie spektrum oddziaływań w istotny sposób poszerza obszar pomocy i opieki zdrowotnej dla osób chorych.
Publikacja jednocześnie ma charakter uniwersalny, proponowane warsztaty mogą być wykorzystywane w rehabilitacji psychiatrycznej osób chorych bądź niepełnosprawnych psychicznie, ale także w pracy z osobami, w tym z dziećmi, przejawiającymi zaburzenia kontaktu interpersonalnego, zaburzenia emocjonalne czy zaburzenia zachowania.
Ta książka powstała by „poczuć, przeżyć i przepracować” warsztaty arteterapeutyczne.
[Difin, 2014]
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.