Dodany: 23.12.2014 17:42|Autor: Admin

Czytatnik: Adminnik

3 osoby polecają ten tekst.

Wesołych Świąt, czas na prezenty :)


Mikołaj tudzież Gwiazdor vel. Aniołek nawiedzili dziś BiblioNETkę.

Trochę przedwcześnie, ale nie narzekamy. W prezencie zostawili zapowiedzi książkowe :)

Każdy użytkownik może dodać zapowiedź książkową, podając szacowaną datę wydania. Administracja Katalogu będzie z okolicach dnia premiery przerzucać książki do oficjalnego Katalogu po ówczesnej weryfikacji czy takowa nastąpiła.

Oprócz tego w górnym menu KATALOG będzie osobna strona tylko z zapowiedziami wydawniczymi.

Mamy nadzieję, że taki dodatek nam wszystkim się przyda bo zapowiedzi bardzo brakowało do tej pory. Tradycyjnie proszę o wyrozumiałość, bo jeszcze to testujemy.

[...]

A, i jeszcze o jednej rzeczy zapomniałem. Pod choinką znalazł się też drugi prezent, był upchnięty w rogu, pod szafą.

Osoby chętne do testowana mobilnej wersji BiblioNETki na Androidzie, proszone są o wysłanie przez PW swojego adresu mailowego. :)

Wesołych Świąt!

(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 7354
Dodaj komentarz
Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 50
Użytkownik: ketyow 23.12.2014 19:46 napisał(a):
Odpowiedź na: Mikołaj tudzież Gwiazdor ... | Admin
Wprowadziłem pierwszą zapowiedź, oczywiście odruchowo wpisałem datę na 2014 rok. Szybko klikam edycję książki i... no właśnie, nie mogę edytować daty premiery. Przydałoby się coś z tym zrobić, na razie użyłem zgłośbłąda.
Użytkownik: ketyow 23.12.2014 20:24 napisał(a):
Odpowiedź na: Wprowadziłem pierwszą zap... | ketyow
BTW. Numer Ravelo można dodać dopiero po wprowadzeniu książki, przez edycję. Przy wprowadzaniu nie można też dodać roku wydania polskiego (co jest logiczne), ale można ten rok podać przez edycję (roku 2015 nie mogę podać, więc póki co to nie problem, ale za miesiąc będzie już można tak zrobić - choć nie wiem czy to specjalnie przeszkadza).
Użytkownik: ketyow 23.12.2014 20:28 napisał(a):
Odpowiedź na: BTW. Numer Ravelo można d... | ketyow
I wybacz cały ten spam, ale zastanowiłbym się nad wyeksponowaniem zapowiedzi. Na razie, gdyby nie Twoja czytatka, to jakby one nie istniały. Można by zrobić coś w stylu paska z patronatami - na przykład przesuwałoby się kilka książek z najbliższymi terminami premiery. To byłby dobry sposób na poznanie nadchodzących nowości, bez specjalnego szukania, od razu rzucający się w oczy.
Użytkownik: wwwojtusOpiekun BiblioNETki 23.12.2014 20:40 napisał(a):
Odpowiedź na: BTW. Numer Ravelo można d... | ketyow
Z brakiem nr dla Ravelo jest to samo przy dodawaniu zwykłej książki, więc jeśli to będzie poprawiane dla zapowiedzi, to prosiłbym o poprawkę w dwóch miejscach.
Użytkownik: Szeba 23.12.2014 20:33 napisał(a):
Odpowiedź na: Mikołaj tudzież Gwiazdor ... | Admin
Świetnie!
A jeśli testy, to mam pytania:
- czy po ukazaniu się książki i pozytywnej tego weryfikacji, jeśli zapowiedź wsadziłam do schowka na półkę "czekam na wydanie", automatycznie kategoria ta zostanie zmieniona? na jaką? (przy dodawaniu do schowka książki już wydanej takiej opcji nie ma, więc chyba automatycznie to nie "przeskoczy"?)
- nie można dodawać zapowiedzi jak zwyczajnie książek od strony strony autora?
- czy można spodziewać się kiedyś opcji szeregowania zapowiedzi wg tej przybliżonej daty ukazania się tytułu, nie tylko wg daty wprowadzenia opisu?
Dzięki ;)
Użytkownik: LouriOpiekun BiblioNETki 24.12.2014 10:49 napisał(a):
Odpowiedź na: Świetnie! A jeśli testy,... | Szeba
Bardzo miło, że udało się dodać tę funkcjonalność idealnie w czasie, gdy nowości jak na lekarstwo ;) Przynajmniej jest co wprowadzić...

Dorzucę do powyższych (bardzo ważnych) kilka swoich pytań:
- co zrobić, jeżeli u wydawcy brak dokładnej daty wydania, np. jest "luty 2015"? Wprowadzić jakąś "teoretyczną" datę, typu "2015-02-01", bo wiemy, że gdzieś w lutym to będzie?
- jak traktować/będą traktowane książki dodane do katalogu przed premierą (nie jako zapowiedź)? Nie chodzi mi tylko o zbyt wczesne dodanie, ale także przesunięte premiery.
- nie można wprowadzić daty pierwszego wydania, jeżeli jest późniejsza niż rok obecny - a czasem zdarzają się książki, o których już dziś wiadomo, że wydane zostaną i u nas i w "kraju rodzinnym" w przyszłym roku... Zostanie to zmienione?
- czy jest/będzie jakiś mechanizm weryfikacji, czy książka nie została jednak wydana pod zmienionym tytułem? Z doświadczenia wiem, że zdarza się to wcale często!

A tak w ogóle, to może warto byłoby zostawiać tę dokładną datę premiery? Sam rok to tak mało... Rozumiem, że pewnie zmienna ma format zadeklarowany na czterocyfrowy integer?
Użytkownik: Szeba 04.01.2015 14:28 napisał(a):
Odpowiedź na: Bardzo miło, że udało się... | LouriOpiekun BiblioNETki
Szkoda tylko, że na te pytania nikt nie odpowiada...
Użytkownik: gosiaw 05.01.2015 23:20 napisał(a):
Odpowiedź na: Bardzo miło, że udało się... | LouriOpiekun BiblioNETki
- co zrobić, jeżeli u wydawcy brak dokładnej daty wydania, np. jest "luty 2015"? Wprowadzić jakąś "teoretyczną" datę, typu "2015-02-01", bo wiemy, że gdzieś w lutym to będzie?

Ja bym tak robiła, jeżeli wydawca nie podaje dokładnie i nie można tego ustalić, ale wszędzie gdzie dokładna data jest znana wpisywałabym pełne dane

- jak traktować/będą traktowane książki dodane do katalogu przed premierą (nie jako zapowiedź)? Nie chodzi mi tylko o zbyt wczesne dodanie, ale także przesunięte premiery.

Nie wiem czy dobrze rozumiem o co chodzi. :)
Myślę, że jeśli coś wprowadzono do katalogu jako pełnoprawną książkę, a okaże się, że na razie wydawca się spóźnia z wydaniem to zmienimy daną pozycję na zapowiedź i miejmy nadzieję, że wydawca poda gdzieś kolejną datę premiery, bo inaczej będzie pewien problem. W ostateczności możemy podawać jakąś hipotetyczną datę premiery, odnotowywać to w uwagach i podczas weryfikowania przeterminowanych zapowiedzi sprawdzać czy już pozycja jest wydana, albo chociaż wydawca podaje dokładną datę premiery, ale nie ukrywam, że wolałabym stosować takie manewry jak najrzadziej.

- nie można wprowadzić daty pierwszego wydania, jeżeli jest późniejsza niż rok obecny - a czasem zdarzają się książki, o których już dziś wiadomo, że wydane zostaną i u nas i w "kraju rodzinnym" w przyszłym roku... Zostanie to zmienione?

No myślę, że musi. :)

- czy jest/będzie jakiś mechanizm weryfikacji, czy książka nie została jednak wydana pod zmienionym tytułem? Z doświadczenia wiem, że zdarza się to wcale często!

Najlepszymi weryfikatorami są użytkownicy, którzy wiedzą jak się sprawy mają w przypadku konkretnej książki i zgłaszają błędy i uzupełnienia. :) Co nie znaczy, że administratorzy katalogu nie będą starać się tego weryfikować, ale wszystkiego ogarnąć nie sposób.
Użytkownik: LouriOpiekun BiblioNETki 07.01.2015 09:00 napisał(a):
Odpowiedź na: - co zrobić, jeżeli u wyd... | gosiaw
Dziękuję za odpowiedzi - niestety, standardowo rodzą one kolejne pytania (szczególnie u osób upierdliwych jak ja ;) ):

1. konkretność daty premiery: "jeżeli wydawca nie podaje dokładnie i nie można tego ustalić, ale wszędzie gdzie dokładna data jest znana wpisywałabym pełne dane" - czy to nie furtka dla losowego wprowadzania dat, gdy o zapowiedzi wiadomo np. tylko tyle, że to (powiedzmy) "II połowa 2015"?

2. wprowadzony filtr www.biblionetka.pl/... działa - moim zdaniem - bardzo dziwnie. Po pierwsze: liczby "osób oczekujących" są wzięte z jakiegoś tajemniczego miejsca, np. dla Muzyka milczącego świata (Rothfuss Patrick) w tej chwili jest to 7, a po wejściu na stronę książki okazuje się, że w schowku ma ją tylko 5 osób. Po drugie: ze względu na to, że "Ranking powstał w oparciu o analizę książek znajdujących się w schowkach użytkowników w kategorii "Czekam na premierę"" w rankingu znalazły się książki zapowiedziami niebędące (np. Clair de Lune: Powieść o Debussym (La Mure Pierre)), które (z jakiegoś powodu) zostały przez użytkowników dodane do kategorii "czekam na premierę". Może lepiej byłoby dodatkowo dodać warunek, by pole "Przewidywana data wydania:" miało niepustą wartość?

Ale ogólnie system bardzo mi się podoba, bo przynajmniej nie spodziewam się, by teraz jakieś książki dodane przeze mnie były usuwane - wcześniej zdarzało mi się pospieszyć z wprowadzeniem do katalogu ;D

No i cieszę się, że przynajmniej jedna osoba z wierchuszki BNetkowej odpowiada na pytania użytkowników :)
Użytkownik: Szeba 07.01.2015 11:05 napisał(a):
Odpowiedź na: Dziękuję za odpowiedzi - ... | LouriOpiekun BiblioNETki
Nie wiem, czy nie powinno być jakiegoś ograniczenia, że wprowadzamy tylko zapowiedzi, których data ukazania się została wyznaczona na nie bardziej odległy termin, niż np. za kwartał, a już maksymalnie pół roku.
Użytkownik: LouriOpiekun BiblioNETki 07.01.2015 11:35 napisał(a):
Odpowiedź na: Nie wiem, czy nie powinno... | Szeba
Czasem wiadomo całkiem dużo do przodu, np. Przebaczenie (Osborne Lawrence) na 13/05 br: http://www.empik.com/przebaczenie-osborne-lawrence,p1096713629,ksiazka-p

Z drugiej strony są książki, które mają jeszcze dziś opis "premiera w styczniu" na stronie wydawcy - no i co z takim fantem? (zakładając, że nie jest tak, iż wydawca spodziewa się, że książka i tak w styczniu nie wyjdzie!)
Użytkownik: Szeba 07.01.2015 11:12 napisał(a):
Odpowiedź na: Dziękuję za odpowiedzi - ... | LouriOpiekun BiblioNETki
2 - Może te osoby, których jakoby nie ma dodały książkę do schowka nie "po bożemu", tylko na skróty, klikając opcję w linku przy dacie ukazania się tytułu i to zlicza system inaczej?
Użytkownik: Szeba 07.01.2015 11:14 napisał(a):
Odpowiedź na: 2 - Może te osoby, któryc... | Szeba
Sorry, jednak nie, sprawdziłam. Ukryte schowki? Ew. błąd, cóż.
Użytkownik: wwwojtusOpiekun BiblioNETki 07.01.2015 11:26 napisał(a):
Odpowiedź na: Dziękuję za odpowiedzi - ... | LouriOpiekun BiblioNETki
ad 2) być może to jest związane z tym, że nie wszyscy udostępniają schowek i wtedy na stronie książki nie są uwzględniani.

No i może po prostu nie powinno się dać ręcznie dodawać książek do kategorii "Czekam na premierę"?
Użytkownik: LouriOpiekun BiblioNETki 07.01.2015 11:37 napisał(a):
Odpowiedź na: ad 2) być może to jest zw... | wwwojtusOpiekun BiblioNETki
O, no nie pomyślałem, że ukryty schowek może się mimo wszystko liczyć do tej statystyki...

A o Twojej propozycji z uniemożliwieniem ręcznego dodawania też sobie pomyślałem - tylko wtedy potrzebny byłby przycisk "jednak nie czekam na premierę" ;) inaczej się nie da usunąć...
Użytkownik: gosiaw 07.01.2015 11:45 napisał(a):
Odpowiedź na: O, no nie pomyślałem, że ... | LouriOpiekun BiblioNETki
Moim zdaniem teoria z liczeniem pozycji w ukrytych schowkach jest słuszna. Potestowałam przed chwilą. Trzeba więc to wrzucić na listę rzeczy do poprawienia.
Użytkownik: wwwojtusOpiekun BiblioNETki 07.01.2015 12:41 napisał(a):
Odpowiedź na: Moim zdaniem teoria z lic... | gosiaw
A czy to źle, że to się wlicza do ogólnych statystyk? I tak nie widać, kto sobie to dodał.
Użytkownik: gosiaw 07.01.2015 14:11 napisał(a):
Odpowiedź na: A czy to źle, że to się w... | wwwojtusOpiekun BiblioNETki
Na pewno nie jest dobrze, że na stronie książki jest inna informacja niż w tym widoku z najbardziej oczekiwanymi premierami. To jak widać wywołuje u użytkowników niepokój. :) Ale może masz rację, może wystarczy doprecyzować, że źródłem danych są wszystkie schowki, nie tylko publiczne, i będzie OK.
Użytkownik: wwwojtusOpiekun BiblioNETki 15.01.2015 12:25 napisał(a):
Odpowiedź na: Na pewno nie jest dobrze,... | gosiaw
A tak przy okazji, to czy do średniej ocen książki nie mogłyby wliczać się też te ukryte przez użytkowników? Oczywiście nie byłoby widoczne, kto co jak oceniał, ale książki może by miały bardziej miarodajną ocenę.
Już chyba o to gdzieś pytałem, ale nie pamiętam gdzie i czy dostałem odpowiedź jakąś...
Użytkownik: gosiaw 15.01.2015 12:31 napisał(a):
Odpowiedź na: A tak przy okazji, to czy... | wwwojtusOpiekun BiblioNETki
Świadomie tak to zostało zrobione po tym jak pewien pisarz zakładał konta, oceniał wysoko własne dzieła i "pompował" ich pozycje w rankingach i polecankach. Chyba wszyscy mieli jego dzieła w polecankach. :)
Oczywiście nadal można próbować nieuczciwie promować własne dzieła, ale przy jawności ocen, które liczą się do rankingów i polecanek jest większa szansa, że zauważymy ten niecny proceder, albo ktoś to zgłosi.
Użytkownik: wwwojtusOpiekun BiblioNETki 15.01.2015 12:59 napisał(a):
Odpowiedź na: Świadomie tak to zostało ... | gosiaw
Tego się obawiałem, że to może być pole do przekrętów, ale myślałem, że może jakieś inne admińskie narzędzia mogłyby wyłapać takiego nieuczciwego użytkownika.
Może w przypadku takich niezwykle popularnych książek, admin mógłby mieć wgląd do ocen wszystkich użytkowników i w sumie wychodziłoby na to samo? Bo użytkownicy raczej by się w tym połapali, że coś jest nadspodziewanie polecane.


A z drugiej strony, może i tak nie ma sensu tego tykać, skoro są inne, ważniejsze rzeczy do zrobienia. :-)
Użytkownik: gosiaw 05.01.2015 23:54 napisał(a):
Odpowiedź na: Świetnie! A jeśli testy,... | Szeba
- czy po ukazaniu się książki i pozytywnej tego weryfikacji, jeśli zapowiedź wsadziłam do schowka na półkę "czekam na wydanie", automatycznie kategoria ta zostanie zmieniona? na jaką? (przy dodawaniu do schowka książki już wydanej takiej opcji nie ma, więc chyba automatycznie to nie "przeskoczy"?)

Niestety nie wiem jakie tu są plany, ale spróbuję się dowiedzieć. :)

- nie można dodawać zapowiedzi jak zwyczajnie książek od strony strony autora?

Myślę, że to jest niedopatrzenie. Chyba powinna być opcja "Dodaj zapowiedź" na stronie autora.

- czy można spodziewać się kiedyś opcji szeregowania zapowiedzi wg tej przybliżonej daty ukazania się tytułu, nie tylko wg daty wprowadzenia opisu?

Całkiem rozsądny pomysł IMO.
Użytkownik: Szeba 06.01.2015 17:06 napisał(a):
Odpowiedź na: - czy po ukazaniu się ksi... | gosiaw
Dzięki za odpowiedź :)
Tak sobie już myślałam, że sama na sobie przetestuję, ale na jednym tytule, bo jak już zacznę dokładać zapowiedzi do schowka bez opanowania, czyli jak zwykle, to mogę tego potem nie ogarnąć i mi wszystko poucieka. Zapisuję więc sobie też te tytuły na boku.

Ale zdanie mam wciąż takie samo i naprawdę, nie żeby się czepiać, ale jeśli do końca nie wiadomo jak coś działa, to trochę dziwnie jest tego używać. Nigdy nic nie wiadomo, (egoistycznie) jeszcze się cały schowek zawali i co będzie?!
;)
Użytkownik: Szeba 15.01.2015 15:06 napisał(a):
Odpowiedź na: - czy po ukazaniu się ksi... | gosiaw
Ok, póki co jest tak, że książka po ukazaniu się nadal jest w kategorii "czekam na wydanie", przynajmniej o ile się ją tak zaznaczyło, można też zaznaczyć ją sobie w schowku do kilku kategorii. I choć najpierw myślałam, że to nie będzie dobrze, to teraz jednak myślę, że to ok i że można w ten sposób łatwiej to ogarnąć i zadbać bardziej świadomie o porządek w schowku. Muszę sobie sama taką książkę, która straciła status zapowiedzi ręcznie odhaczyć z "czekam na wydanie" i mogę mieć jakąś kontrolę nad tym, co i gdzie przepływa.
Gdyby brał to ktoś pod uwagę w przyszłości, to ja bym była za takim pozostawieniem tej opcji, a żeby jednak nie wprowadzać jakichś automatów zależnych od ustawienia daty, czy coś.
Użytkownik: wwwojtusOpiekun BiblioNETki 23.12.2014 20:36 napisał(a):
Odpowiedź na: Mikołaj tudzież Gwiazdor ... | Admin
Wydaj mi się, że zapowiedzi byłyby lepiej widoczne, gdyby miały jakieś graficzne wyróżnienie, może inny kolor (szary?). Samo (zapow.) trochę się gubi na liście książek np. w serii, czy na stronie autora.
Z drugiej strony, może przeszkadzać pstrokatość, ale chyba dałoby się dobrać jakiś kolor, czy znaczek żeby tak się nie stało.


Świetna jest ta opcja "czekam na premierę". Mam nadzieję, że jak już ta premiera będzie to jakieś info się pojawi? Może takie niebieskie okienko jak przy zwrotach, czy wygaśnięciu statusu opiekuna? Najlepiej zbiorcze dla wszystkich książek w jednym dniu.
Użytkownik: LouriOpiekun BiblioNETki 31.12.2014 11:56 napisał(a):
Odpowiedź na: Wydaj mi się, że zapowied... | wwwojtusOpiekun BiblioNETki
To ja bym jeszcze optował za dodaniem w zakładce zapowiedzi sortowania wg planowanej daty premiery - to powinno ułatwić weryfikację, czy książka rzeczywiście ukazała się w terminie i przeniesienie jej z kategorii zapowiedzi do regularnego katalogu :)
Użytkownik: wwwojtusOpiekun BiblioNETki 31.12.2014 15:26 napisał(a):
Odpowiedź na: To ja bym jeszcze optował... | LouriOpiekun BiblioNETki
A nie wystarczy do tego filtr "przeterminowane zapowiedzi"? Tutaj: www.biblionetka.pl/...

Czy chodziło o takie sortowanie w schowku?
Użytkownik: LouriOpiekun BiblioNETki 31.12.2014 16:07 napisał(a):
Odpowiedź na: A nie wystarczy do tego f... | wwwojtusOpiekun BiblioNETki
Hmm, może wystarczy, tyle tylko, że ja nie mam takiego filtra (lub takiej wartości w filtrze istniejącym) :/ Jedynie "Książki zaklasyfikowane do:" oraz "Książki dodane w okresie:"
Użytkownik: wwwojtusOpiekun BiblioNETki 31.12.2014 19:36 napisał(a):
Odpowiedź na: Hmm, może wystarczy, tyle... | LouriOpiekun BiblioNETki
A to już chyba widok tylko dla adminów katalogu. Nie przyszło mi to do głowy wcześniej. :-)
Użytkownik: LouriOpiekun BiblioNETki 31.12.2014 20:38 napisał(a):
Odpowiedź na: A to już chyba widok tylk... | wwwojtusOpiekun BiblioNETki
W takim razie wnioskuję, by go udostępnić wszystkim - to chyba nie jest bardzo tajna, masońska opcja ;D
Użytkownik: gosiaw 03.01.2015 19:26 napisał(a):
Odpowiedź na: W takim razie wnioskuję, ... | LouriOpiekun BiblioNETki
Zgadzam się. W tym widoku nie ma nic tajnego. Mógłby być dostępny dla wszystkich.
Użytkownik: ketyow 24.12.2014 11:59 napisał(a):
Odpowiedź na: Mikołaj tudzież Gwiazdor ... | Admin
Co z zapowiedziami wznowień? Gdyby był taki pasek przewijany jak przy patronatach, to byłoby to w sumie całkiem ciekawe, bo można by się dowiedzieć o wznowieniu, na które się długo czekało. W chwili gdy "zapowiedź" trafi na półki, zamiast być przeniesiona do katalogu, zostałaby po prostu usunięta. Trochę to robota na marne, ale z drugiej strony... Co o tym myślicie?
Użytkownik: LouriOpiekun BiblioNETki 12.01.2015 13:05 napisał(a):
Odpowiedź na: Mikołaj tudzież Gwiazdor ... | Admin
Mam taką prośbę/propozycję:

dzisiaj jest pierwszy dzień, gdy większa porcja książek dodanych jako zapowiedzi, wchodzi do księgarń. Niestety - nie znajdziemy odbicia tego faktu w www.biblionetka.pl/..., ponieważ ten widok ustawiony jest wg daty wprowadzenia, a nie wydania (przed zapowiedziami nie było takiej dychotomii). Tymczasem tak ja, jak i pewnie wielu Bnetkowiczów, lubię przeglądać listę nowości, po które można wstąpić do księgarni. Dlatego postuluję wprowadzenie jakiegoś mechanizmu, który może odzwierciedlałby/dawał znać, że zapowiedź właśnie stała się nowością.

Ja wiem, że można sobie wcisnąć "czekam na premierę" na stronie zapowiedzi, ale premiery ulegają przesunięciom, a czasem coś się przegapi, no i nie wiadomo, jak właściwie zachowuje się schowek, gdy coś przestaje być zapowiedzią (może ktoś coś spostrzegł?). Zaś takie uwydatnienie tego, że książka JUŻ JEST WYDANA i dostępna, byłoby dużym ułatwieniem :)



PS: to mój post nr 1000. na BNetce ;D
Użytkownik: ketyow 15.01.2015 12:41 napisał(a):
Odpowiedź na: Mam taką prośbę/propozycj... | LouriOpiekun BiblioNETki
Tu nawet jest większy problem, bo w "ostatnio dodanych" wyświetlają się też zapowiedzi, po które wcale nie można wstąpić do księgarni. Więc trzeba by zmienić na datę wydania z wyeliminowaniem tych, które jeszcze się nie ukazały, żeby zapowiedzi były tylko w zapowiedziach, a w nowościach tylko nowości. Druga sprawa, podobnie jak w zapowiedziach przydałby się wtedy jakiś widok okładek i sortowanie.
Użytkownik: ketyow 15.01.2015 12:44 napisał(a):
Odpowiedź na: Tu nawet jest większy pro... | ketyow
Kurde, ktoś to musi wszystko zapisywać... Gosiuuuu :-)
Użytkownik: wwwojtusOpiekun BiblioNETki 15.01.2015 13:05 napisał(a):
Odpowiedź na: Tu nawet jest większy pro... | ketyow
Ale są dwa filtry osobne na te wydane i zapowiadane:
www.biblionetka.pl/...
www.biblionetka.pl/...
Ten domyślny widok zbiera wszystkie faktycznie ostatnio dodane do bazy.

Sortowanie, czy filtrowanie by się przydało, żeby np. wyłowić ostatnio dodane książki z roku 2015, czy 1911 :-)
Użytkownik: ketyow 15.01.2015 13:51 napisał(a):
Odpowiedź na: Ale są dwa filtry osobne ... | wwwojtusOpiekun BiblioNETki
Ok, mój błąd, przeoczyłem. W takim razie domyślnie to by się mogło ustawiać na te wydane, skoro dla zapowiedzi się ustawia na "zapowiedzi".
Użytkownik: LouriOpiekun BiblioNETki 15.01.2015 15:00 napisał(a):
Odpowiedź na: Ale są dwa filtry osobne ... | wwwojtusOpiekun BiblioNETki
Jednak jeżeli dziś wprowadziłem nowość z datą premiery 31-05-2015, to kiedy już będzie dostępna, wtedy niestety nie pokaże się na pierwszej stronie żadnego z tych widoków - będzie natomiast kilka(dziesiąt?) stron dalej, z datą wprowadzenia do katalogu 15-01-2015. A chodzi o to, aby był widok albo jakaś specjalna prezentacja tych nowości, które przestały być zapowiedziami właśnie co! Można z powodzeniem uznać za nowość nie-zapowiedź, wprowadzoną dziś. Ale przy zapowiedziach sytuacja stała się bardziej złożona. I widok z filtrowaniem po dacie nadal pokazuje te wprowadzone w danym miesiącu (potencjalnie dobrze), ale nikt chyba nie będzie pod koniec br wyklikiwał po kolei każdej opcji od grudnia 2014, by sprawdzić, które z wprowadzonych stały się teraz nowościami - tym bardziej, że nie będzie mógł odfiltrować nowości z każdego z poprzednich miesięcy! Gdyby chociaż można było wprowadzić drugi dropdown z wyborem miesiąca premiery...
Użytkownik: wwwojtusOpiekun BiblioNETki 15.01.2015 15:20 napisał(a):
Odpowiedź na: Jednak jeżeli dziś wprowa... | LouriOpiekun BiblioNETki
Ja nie twierdzę, że oba widoki są idealne, tylko że można już rozdzielić książki wydane od tych zapowiedzianych. Prezentowanie nowości wydawniczych i zapowiedzi posortowanych wg daty premiery również by się przydało, ale chyba nie na stronie ostatnio dodanych książek do katalogu, która już z nazwy sugeruje inne swoje przeznaczenie.
Użytkownik: Szeba 23.01.2015 08:16 napisał(a):
Odpowiedź na: Mam taką prośbę/propozycj... | LouriOpiekun BiblioNETki
Po premierze zapowiedzi nie przechodzą automatycznie do katalogu jako wydane, rozumiem, że trzeba to zrobić ręcznie? Robiłeś już to? Zgłośbłędem?
Edytowałam opis, dodałam datę polskiego wydania i nr w Ravelo, ale nie wiem, czy to wystarczy i czy teraz nastąpi redakcyjna weryfikacja, czy trzeba coś jeszcze zrobić?
Użytkownik: gosiaw 23.01.2015 08:27 napisał(a):
Odpowiedź na: Po premierze zapowiedzi n... | Szeba
Zapowiedzi nie stają się normalnymi książkami po upływie daty premiery z tego względu, że dość często premiera jest przesuwana. Trzeba jednak zweryfikować to czy rzeczywiście książka już jest dostępna.
Nie mogę się wypowiadać za innych adminów, ale ja sprawdzam czy książka się ukazała na podstawie widoku z przeterminowanymi zapowiedziami. Na pewno nie będę się zastanawiać czy książka jeszcze jest zapowiedzią jak ktoś przeedytuje jakieś dane. Chętnie jednak powitam zgłoszenie, że książka już jest tu i tu. Z linkiem do jakiejś księgarni, albo i nie, bo przecież można dzieło napotkać na półce w stacjonarnej księgarni.
Użytkownik: Szeba 23.01.2015 13:00 napisał(a):
Odpowiedź na: Zapowiedzi nie stają się ... | gosiaw
Ok, dzięki. A wolisz na PW, czy zgłośbłędem wysyłać takie zgłoszenia? PW byłoby na pewno do ciebie ;)
Użytkownik: gosiaw 23.01.2015 13:13 napisał(a):
Odpowiedź na: Ok, dzięki. A wolisz na P... | Szeba
Zdecydowanie zgłośbłądem. Wtedy jak ja nie mam czasu to obsłuży je ktoś inny.
Użytkownik: LouriOpiekun BiblioNETki 23.01.2015 08:55 napisał(a):
Odpowiedź na: Po premierze zapowiedzi n... | Szeba
Nic nie edytuję, wysyłam zgłośbłąda typu "dostępne" + link do książki w księgarni
Czasem, kiedy to zauważę, wysyłam także zgłośbłąda dot. przesunięcia daty premiery. Niestety, nie mam dostępnego "widoku z przeterminowanymi zapowiedziami" (zarezerwowany póki co dla adminów). Dlatego wczoraj zrobiłem sobie małą maszynkę, która sortuje mi książki wg daty premiery - niestety w excelu, w którym zrobiłem bazę, przeklejając listę z widoku zapowiedzi www.biblionetka.pl/...

Dodatkowo przydałoby się, aby:
- informować o dostępności książki tych, którzy mają ją w schowku w kategorii "czekam na premierę"
- albo/i przesuwać do jakiejś innej kategorii te, które nie mają (już) adnotacji (flagi) "zapowiedź", ponieważ to zaburza statystyki "[najbardziej oczekiwane zapowiedzi]"


Ale moment - czy piszesz, że jeżeli wprost edytujemy książkę i wprowadzamy rok premiery, to automatycznie przestaje być zapowiedzią? To by zaoszczędziło pisania i fixowania zgłośbłądów tego typu...
Użytkownik: Szeba 23.01.2015 10:52 napisał(a):
Odpowiedź na: Nic nie edytuję, wysyłam ... | LouriOpiekun BiblioNETki
Nie, właśnie automatycznie się to nie robi, edycja i uzupełnienie danych nic nie zmienia, ale myślałam, że może dlatego, że najpierw musi być odgórna weryfikacja jeszcze dodatkowo, jak przy niektórych innych edycjach. Ok, gosiaw trochę to naświetliła, więc będę tak robiła. Oczywiście, sortowanie wg daty premiery b. by się przydało.

Ale schowków, powtórzę, nie ruszałabym, niech sobie to każdy sam w swoim schowku ogarnia! Ja przynajmniej chciałabym aby mi taką opcję pozostawiono, inaczej przepadnie mi to, nie będę mogła znaleźć tych książek, nie wiem jak inni.
Kiedy patrzę w swoją kategorię "czekam na wydanie", to od razu widzę, co już zapowiedzią być przestało i robię sobie wtedy świadomie z tym co uważam za stosowne.
Jeśli to zaburza statystyki, to może jakiś inne rozwiązanie, ale schowka nie ruszać ;)
Użytkownik: LouriOpiekun BiblioNETki 23.01.2015 11:01 napisał(a):
Odpowiedź na: Nie, właśnie automatyczni... | Szeba
Masz rację, w sumie też bym miał problemy z odnalezieniem u siebie ;)

Ale wydaje mi się, że było już proponowane sensowne rozwiązanie - niech opcja "czekam na premierę" będzie dostępna tylko ze strony książki, a nie jako opcja do wyboru przy wrzucaniu do schowka!
Użytkownik: Szeba 23.01.2015 13:01 napisał(a):
Odpowiedź na: Masz rację, w sumie też b... | LouriOpiekun BiblioNETki
Hm, gdyby nie było opcji przy dodawaniu do schowka, to jak książka ta byłaby w schowku?
Użytkownik: LouriOpiekun BiblioNETki 23.01.2015 13:08 napisał(a):
Odpowiedź na: Hm, gdyby nie było opcji ... | Szeba
Hm, chyba się niejasno wyrażam - można by było dodać do schowka do każdej z kategorii prócz "czekam na premierę". Natomiast do owej kategorii książka mogłaby trafić w schowku jedynie poprzez kliknięcie opcji "czekam na premierę tej książki" na stronie książki - nie inaczej. Oczywiście wymagałoby to umożliwienia "odkliknięcia" opcji, czyli usunięcia znacznika oraz/lub książki ze schowka. No i ze strony programistycznej jeszcze usunięcie dodanego pola do listy wyboru opcji schowka.
Użytkownik: Szeba 26.01.2015 11:51 napisał(a):
Odpowiedź na: Hm, chyba się niejasno wy... | LouriOpiekun BiblioNETki
Może nadal cię nie rozumiem, ale jeśli rozumiem, to nie byłabym za tym. Chciałabym mieć tę opcję w schowku tak, jak jest teraz, może tylko trzeba by ją jakoś usprawnić, jako funkcję. Schowka bym nie ruszała. Wiesz, schowek jest jak czytatka - bardzo osobista i prywatna sprawa, na dowód weźmy fakt, że każda jedna kategoria u różnych biblionetkowiczów różne rzeczy znaczy, wcale nie takie, jak można by oczekiwać po nazwie, stąd są legendy do schowków itd. Tę opcję, "czekam na wydanie", też można sobie różnie interpretować i różnie - osobliwie - na półkach odkładać. Statystyki, o których wspominasz, to sprawa tu imo drugorzędna, być może powinny być inaczej zorganizowane, bo tak poza tym drugorzędne nie są.
Użytkownik: LouriOpiekun BiblioNETki 26.01.2015 12:07 napisał(a):
Odpowiedź na: Może nadal cię nie rozumi... | Szeba
Tak, teraz się zrozumieliśmy :]

Oczywiście, to była tylko propozycja, i to wysunięta wyłącznie ze względu na zaburzanie statystyk. Jeżeli statystyka najbardziej oczekiwanych byłaby generowana w oparciu też o flagę bycia zapowiedzią, a nie jedynie flagę "czekam na premierę" schowka, wtedy żadna modyfikacja kategorii nie jest potrzebna.
Legenda
  • - książka oceniona przez Ciebie - najedź na ikonę przy książce aby zobaczyć ocenę
  • - do książki dodano opisy lub recenzje
  • - książka dostępna w naszej księgarni
  • - książka dostępna u innych użytkowników (wymiana, kupno)
  • - książka znajduje się w Twoim schowku
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: