Dodany: 03.08.2009 14:20|Autor:
nota wydawcy
Książka stanowi ujęcie teoretyczno-empiryczne problematyki przemocy w wychowaniu rodzinnym.
Moim celem badawczym było poznanie zjawiska przemocy w rodzinie wobec dziecka (rozmiarów, uwarunkowań i skutków) oraz poglądów uczniów, rodziców i nauczycieli na temat stosowania przemocy w wychowaniu.
Treść książki dotyczy więc 2 zagadnień:
po pierwsze samego zjawiska stosowania przez rodziców przemocy wobec dziecka w wychowaniu jako swoistej „metody wychowawczej”,
postrzegania przemocy wobec dziecka przez badanych uczniów, rodziców i nauczycieli - ten aspekt badano dwukrotnie (w 2003 i 2008 roku), co daje możliwość poznania ewentualnej zmiany poglądów społecznych w tym zakresie wobec dość szeroko prowadzonych kampanii edukacyjnych
Praca składa się z 6 rozdziałów: pierwszy stanowi wprowadzenie w problematykę przemocy oraz przedstawia założenia metodologiczne. W kolejnych rozdziałach omówiono przemoc fizyczną w wychowaniu, przemoc psychiczną, jej uwarunkowania i skutki, a także społeczny sposób postrzegania tego zjawiska. W załączeniu zaieszczono Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie przyjęty w 2006 roku.
[Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009]
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.