Akcja: Powrót do przeszłości!
Jeszcze trwają wakacje, jeszcze chwila, jeszcze moment. Niektórzy na te ostatnie tygodnie planują urlop… A niedługo dzieci będą już pakować plecaki. W takim zawieszeniu, pomiędzy słodką labą a pierwszymi wrześniowymi lekcjami przypomina się dzieciństwo.
W tym miejscu zrodził mi się pomysł na akcję czytelniczą związaną z klasyką literatury dziecięcej i młodzieżowej.
Są książki, które jako dzieciaki czytaliście z zapartym tchem, rumieńcami, czasem po kryjomu gdy już trzeba iść spać. Pozycje, które wbiły się w pamięć i chcielibyśmy czasem wrócić w te klimaty. Są także takie, które z jakichś względów nam umknęły .
Stworzę tu taką listę książek, które mam zamiar przeczytać. Zarówno te, które ominęłam ( bo na przykład nie moja epoka) oraz takie, które chętnie powtórzę by spojrzeć na świat znów oczami dziecka.
Oczywiście spis nie jest zamknięty i każdy może dopisać swoją ulubioną lekturę i włączyć się do akcji. Zapraszam gorąco, im więcej osób dołączy tym nasza lista będzie pełniejsza i wartościowsza.
Czytajmy klasykę dziecięcą i młodzieżową, ubarwmy nasz świat. Czytajmy sobie i swoim dzieciom ( jak ktoś ma :)). Ileż to lektur da się przeczytać w jeden rok szkolny ;)
1).
Kubuś Puchatek (
Milne Alan Alexander (Milne A. A.))
2).
Ania z Zielonego Wzgórza (
Montgomery Lucy Maud)
3).
Małe trolle i duża powódź (
Jansson Tove)
4).
Lew, czarownica i stara szafa (
Lewis Clive Staples)
5).
Nie kończąca się historia (
Ende Michael)
6).
Mała księżniczka (
Hodgson-Burnett Frances)
7).
Podróż za jeden uśmiech (
Bahdaj Adam (pseud. Damian Dominik))
8).
Pollyanna (
Porter Eleanor Hodgman)
9).
Mały Książę (
Saint-Exupéry Antoine de)
10).
Bracia Lwie Serce (
Lindgren Astrid)
11).
Mikołajek (
Goscinny René)
12).
Tomek w krainie kangurów (
Szklarski Alfred (pseud. Bronowski Alfred lub Garland Fred lub Gruda Aleksander))
13).
Szósta klepka (
Musierowicz Małgorzata)
14).
Wyspa Złoczyńców (
Nienacki Zbigniew (właśc. Nowicki Zbigniew Tomasz))
Oczywiście większość to pierwsze tomy serii, za którymi następują kolejne.