Dodany: 25.11.2008 18:22|Autor: igi

Ptasiek to nie imię


"Ptasiek" to powieść psychologiczna. Nie jest łatwa w odbiorze i na pewno spodoba się nie każdemu, i bardzo dobrze! Jest to książka wyjątkowa, napisana bardzo profesjonalnie, z bardzo dobrym rysem charakterologicznym postaci, aż nie chce się wierzyć, że to pierwsza książka napisana przez Whartona. Jest napisana lekko i z dużą ilością pierwszorzędnego humoru.

USA tuż przed II wojną światową i w jej trakcie. Dwójka przyjaciół, Al i Ptasiek, dotkliwie odczuwa psychicznie skutki wojny. Ptasiek traci rozum i znajduje się w szpitalu psychiatrycznym. Al, ranny podczas zmagań wojennych w Europie, odwiedza Ptaśka w szpitalu i przypominając Ptaśkowi wspólne przygody z dzieciństwa, stara się do niego dotrzeć.

Ptasiek to człowiek wyjątkowy. Marzy o tym, by latać, by oderwać się od ziemi, uciec od rzeczywistości. Każdy z nas o tym marzy, ale Ptasiek wie, jak to zrobić. Jego świat jest podzielony na świat ludzi i świat ptaków. Ludzkich zachowań nie rozumie, nie odpowiada mu życie w schemacie. Uważa, że życie człowieka na ziemi to klatka, a grawitacja i tzw. normy cywilizacyjne to jej kraty. Z wielką pasją hoduje gołębie, a później kanarki. O wiele bardziej odpowiada mu styl życia ptaków, a możliwość latania go fascynuje. Aż chciałoby się polecieć z nim.

Polecam tę książkę wszystkim, bo każdy z nas ma coś z Ptaśka. Muszę dodać jeszcze, że lektura tej książki zmienia sposób patrzenia na ptaki :).

(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 11036
Dodaj komentarz
Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 11
Użytkownik: vanilliamoon 22.12.2008 17:47 napisał(a):
Odpowiedź na: "Ptasiek" to powieść psyc... | igi
Nie zgadzam się z tym, że świat Ptaśka podzielony jest na świat ludzi i ptaków.........Ptasiek nigdy nie był człowiekiem w swoim odczuciu, dla siebie, w odbiorze samego siebie był od zawsze ptakiem. Nie mógł wydostac się ze swojego JA bo jak twierdził " drzwi do świata ludzi nie mają klamki a klucz jest z drugiej strony". Siebie jako człowieka obserwował jedynie z lotu ptaka.

Fascynująca książka pokazująca świat marzeń które stają się życiem
Użytkownik: firedrake 22.12.2008 18:11 napisał(a):
Odpowiedź na: Nie zgadzam się z tym, że... | vanilliamoon
Hmm, raczej ukazująca popadnie w obłęd jako sposób na ucieczkę od rzeczywistości, której nie możemy bądź nie chcemy zaakceptować.
Użytkownik: vanilliamoon 23.12.2008 17:54 napisał(a):
Odpowiedź na: Hmm, raczej ukazująca pop... | firedrake
marzenia są obłędem a obłęd marzeniem
Użytkownik: RobertP 23.12.2008 18:26 napisał(a):
Odpowiedź na: marzenia są obłędem a obł... | vanilliamoon
Cóż pozostaje mi tylko dodać.Piękna puenta do tej dyskusji.
Użytkownik: firedrake 23.12.2008 21:30 napisał(a):
Odpowiedź na: marzenia są obłędem a obł... | vanilliamoon
Mocno naciągane.
Użytkownik: igi 27.12.2008 21:01 napisał(a):
Odpowiedź na: "Ptasiek" to powieść psyc... | igi
Jeśli nie czytałeś/aś książki to ostrzegam, że ujawniam tu pewne fakty, które mogą zepsuć lekturę. Nie zgadzam się z twierdzeniem,że Ptasiek w swoim mniemaniu był ptakiem. Nawet w swoich ptasich snach zdawał sobie sprawę z tego, że jest chłopcem. Owszem chciał być ptakiem, ale wiedział że to jest nie możliwe i jedyne co może zrobić to o tym śnić. Wiedział że nigdy nie uda mu się latać tak jak ptak, ale jednym z sensów tej książki, który został spłentowany na końcu, jest to by zawsze próbować realizować swoje marzenia, nawet gdy wydają nam się nie realne. Nie można też twierdzić że był chory psychicznie czy też był "wariatem", ponieważ nawet lekarz sądowy nie stwierdził u niego choroby. Na końcu okazuje się również że był świadomy tego co robił i robił to z premedytacją. Bynajmniej ja to tak odebrałem:)
Użytkownik: vanilliamoon 30.12.2008 20:11 napisał(a):
Odpowiedź na: Jeśli nie czytałeś/aś ksi... | igi
no i właśnie tego szukałam w Ptaśku...determinacji i odwagi bycia ptaśkiem, bo faktem oczywistym jest, że Ptasiek to nie imię
Użytkownik: igi 31.12.2008 22:03 napisał(a):
Odpowiedź na: "Ptasiek" to powieść psyc... | igi
a jednak mówiąc o Ptaśku używamy dużej litery:)
Użytkownik: vanilliamoon 03.01.2009 09:31 napisał(a):
Odpowiedź na: a jednak mówiąc o Ptaśku ... | igi
kurcze....spostrzegawczy jesteś:)nijak się z tego wykręcić:)
Użytkownik: igi 04.01.2009 18:54 napisał(a):
Odpowiedź na: kurcze....spostrzegawczy ... | vanilliamoon
:) No tak, bo Ptasiek to ptasiek czyli ptak płci męskiej i tak był odbierany przez inne ptaki w Ptaśkowych snach - marzeniach. Jak ktoś tego nie wie to sobie pomyśli że Ptasiek to po prostu jego ksywa bo ma on akurat "świra" na punkcie ptaków. To tyle na temat Ptaśka - ptaśka:)
Użytkownik: vanilliamoon 06.01.2009 17:57 napisał(a):
Odpowiedź na: :) No tak, bo Ptasiek to ... | igi
no ale, ale....przecież to była jego ksywa, reszty już nie komentuję, bo stąd nigdy nie wyjdę :)

pozdrawiam Vanilliowo
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: