Przez obronę zrobiło się trochę nerwowo, było mniej czasu na czytanie, ale na szczęście jednak udało mi się przeczytać kilka zaległych pozycji. Nie mających nic wspólnego z Setką BBC, nareszcie! :)
1.
Klub mało używanych dziewic (
Szwaja Monika)
: raczej nieudane kreacje postaci, infantylne sytuacje, całość grubymi nićmi szyta. Zdecydowanie na nie. Ocena: 2.
2.
Z pamiętników młodej mężatki (
Zapolska Gabriela (Śnieżko-Zapolska Gabryela; właśc. Korwin-Piotrowska Maria; pseud. Maskoff Józef))
: bardzo krótkie, ale niezwykle treściwe. Nie pomyślałabym, że może mnie wciągnąć "tamten świat", a jednak mu się udało. Czytane z przyjemnością. Ocena: 5.
3.
Najbogatszy człowiek w Babilonie (
Clason George S.)
: wokół pieniądza rzecz się dzieje. Ponadczasowe zasady? Może dla niektórych. W każdym razie, dobrze sobie o niektórych rzeczach przypomnieć na nowo. Ocena: 4.
4.
Śmiech: Esej o komizmie (
Bergson Henri Louis): komizm rozebrany na części pierwsze przez noblistę. Ocena: 3.
5.
Lekcje Madame Chic (
Scott Jennifer L.)
: wyczekiwany prezent gwiazdkowy. Lekkie, niezobowiązujące, przyjemne. W którymś momencie miałam wrażenie klepania w kółko jednej historii, ale zakończenie jednak mnie przekonało. Z pewnością trzeba przyznać autorce, że potrafi pisać w sposób urzekający. Ocena: 4.
6.
Śniadanie u Tiffany'ego (
Capote Truman (właśc. Streckfus Persons Truman))
: mistrzostwo w wykonaniu Capote'a. Postać głównej bohaterki bezsprzecznie fascynująca. Książka bardzo krótka, czyta się z wielką przyjemnością. Ocena: 5.
7.
Z zimną krwią (
Capote Truman (właśc. Streckfus Persons Truman))
: sięgnęłam po zachwycie nad "Śniadaniem..." i ze względu na to, że to jedno z ważniejszych dzieł autora. Tematyka diametralnie odmienna, osnuta wokół morderstwa. Nie dostrzegłam tego genialnego rysu z poprzedniej pozycji. Ocena: 3.
8.
Zagubiona przeszłość (
Picoult Jodi)
: przeczytałam i tydzień później za nic nie byłam w stanie sobie uświadomić, o czym ta książka była. Flaki z olejem. Ocena: 2.
9.
Pamiętniki (
Casanova Giovanni Giacomo (właśc. Casanova di Seingalt Giacomo Girolamo; Casanova de Seingalt J.))
: rozpustnik z rozmachem. Wciąga :) . Ocena: 4.
10.
ABC Jak inwestować w nieruchomości: Znajdź ukryte zyski, których większość inwestorów nie dostrzega (
McElroy Ken): konkretów brak, ale bardzo trafnie mówi o zasadach działania. Ocena: 4.
11.
Człowiek, który stworzył Zarę (
O'Shea Covadonga)
: tragedia miesiąca. Spodziewałam się przyjemnej biografii, a tymczasem jest to nieustanne klepanie: "Ortega jest wspaniały, bo...", "Ortega jest geniuszem, ponieważ..." - jakbym czytała charakterystykę napisaną przez gimnazjalistę obejmującą kilkaset stron. Ile można? Starałam się, ale tej książki nie da się przeczytać, jest koszmarna. Ocena: 1.
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.