Styczeń
1.
Chata (
Young William Paul)
(3,5) O tym jak to można spędzic weekend ze Świętą Trójcą i co z tego wynika.
2.
Dożywocie (
Kisiel Marta)
(5) Wspaniałe wykreowane postacie. Intrygujące poczucie humoru. Niebezpieczna (niespodziewane wybuchy śmiechu) do czytania wśród ludzi :)
3.
Po pierwsze dla pieniędzy (
Evanovich Janet (pseud. Hall Steffie))
(3,5) nie mój styl, książka ciekawa, o kobiecie łowcy głów
4.
Kto chce, niech wierzy: Wspomnienia reportera (
Budrewicz Olgierd)
(4,5) (wymieniona) interesująco napisana, wspomnienia i poglądy reportera o różnych zakątkach świata
5.
Spryciarz z Londynu (
Pratchett Terry)
(5) Z wymiany :) Dość mglista pozycja ale za to jak wciąga Dodgera nie sposób nie lubić:)
Luty
6.
Po drugie dla forsy (
Evanovich Janet (pseud. Hall Steffie))
(3,5) przyjemne czytadło, babcia Mazurowa wymiata, fabuła gorsza niż w 1 części styl bez zmian
7.
Wiktoria (
Hamsun Knut (właśc. Pedersen Knut))
(4,5) (dziękuję Biblionetkołaju 2014!) Ładna historia miłosna o tym jak oboje chcieli ale jakoś nie wychodziło. Szkoda tylko że charakterystyka osób nie była bardziej opisana.
"Under the moon"
Marzec
8.
Rio Anaconda: Gringo i ostatni szaman plemienia Carapana (
Cejrowski Wojciech)
(4,5) jakoś mnie nie zachwyciła
9.
Twoje ciało stworzone do miłości (
Ange Daniel) (4)
10.
I góry odpowiedziały echem (
Hosseini Khaled)
(5,5) jedna historia dwojga ludzi opowiedziana poprzez wiele historii innych ludzi, przyjemność czytania, wielokrotnie poruszany watek starości choroby i śmierci
Kwiecień
11.
Przeznaczenie (
Houck Colleen)
(4,5) prosto napisana, trochę mnie irytowała główna bohaterka, zachwyciły mnie stworzone krainy i magiczne atrybuty
12.
Kuzynki (
Pilipiuk Andrzej (pseud. Olszakowski Tomasz))
(4,5)
13.
Czerwień rubinu (
Gier Kerstin)
(4,5) o dziewczynie która podróżowała w czasie tajnych stowarzyszeniach i tajemnicach. I część cyklu kończy się w dziwnym miejscu.
"Chemical secret"
Maj
14.
Wybrana (
Braswell Liz)
(3) rozczarowała mnie nie ma dla mnie tego klimatu co serial.
15.
Wstydliwa historia piękna: Jak Helena Rubinstein i L'Oreal stworzyli kobietę (
Brandon Ruth)
(3) bardzo ciężko mi się czytało, szkoda że nie ma więcej informacji o firmie L'Oreal
16.
Kosogłos (
Collins Suzanne)
(5) podobała mi się, szczególnie zakończenie oraz cała manipulacja pokazana w tej książce
17.
Po czwarte dla grzechu (
Evanovich Janet (pseud. Hall Steffie))
(5)
audiobook
Kolor magii (
Pratchett Terry)
(4,5)
18.
Morze miłości (
Sandemo Margit)
(3,5)
19.
Moje drzewko pomarańczowe (
Vasconcelos José Mauro de)
(5)piękna historia pomimo dużej grze na emocjach i braku wyrazistego zakończenia
Czerwiec
20.
Ostatnia bitwa (
Lewis Clive Staples)
(5)ang. Świetna! po 15 latach od przeczytania I części w końcu wiem jak się to wszystko skończyło
21.
Jadąc do Babadag (
Stasiuk Andrzej)
(4,5) Ma swój klimat, który podoba mi się.
22.
Zaklinacz czasu (
Albom Mitch)
(3,5) Nic nadzwyczajnego. Historie jakich wiele
Hrabina: Tragiczna historia Elżbiety Batory (
Johns Rebecca)
porzucona w trakcie
23.
Wytropić milion (
Evanovich Janet (pseud. Hall Steffie))
(5) ebook
Klub Podróżników w Wyobraźni (
Baccalario Pierdomenico (pseud. Moore Ulysses lub Belpois Jeremy))
(3) audiobook hmmm chyba jednak tę serię trzeba czytać po kolei
Lipiec
24.
Byłam najlepszą przyjaciółką Jane Austen (
Harrison Cora)
(5) po angielsku, bardzo przyjemnie i lekko się czytało
25.
Odd i Lodowi Olbrzymi (
Gaiman Neil)
(4,5) prosta urocza historyjka, bardzo ładnie wydana
26.
Dziesięć kawałków (
Evanovich Janet (pseud. Hall Steffie))
(4) + komandos, chipsy Sally Sweet :D, scena finałowa - psy, Stephanie za bardzo pchała się w niebezpieczeństwo ebook
Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął (
Jonasson Jonas)
(3,5) (audiobook) Alana nie sposób nie pokochać, książka inspirująca, momentami mnie jednak męczyła
27.
Ocean na końcu drogi (
Gaiman Neil)
(5) smutna ładna historia
28.
Ósemka wygrywa (
Evanovich Janet (pseud. Hall Steffie))
(3) chyba przejadłam się na razie Śliwkami, nic co utkwiłoby w pamięci
29.
Misja "Błyskawica" (
Horowitz Anthony)
(3,5) angielski
audiobook
Błękit szafiru (
Gier Kerstin)
(3,5)
Sierpień
30.
52 powody, dla których nienawidzę mojego ojca (
Brody Jessica)
(4) ciekawy pomysł o rozpieszczonej dziewczynie która musi wykonywać przez rok 52 prace, stanowczo przerysowany początek i koniec,
audiobook
Zieleń szmaragdu (
Gier Kerstin)
(4) przyjemnie się słuchało chociaż zakończenie cyklu rozczarowało mnie zbyt przewidywalne i fabuła zbyt prosto skomplikowana, uważam że wątki podróży w czasie można by bardziej rozwinąć
31.
Śmierć w chmurach (
Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary))
(5)
32.
Pisane szkarłatem (
Bishop Anne)
(5,5) Biblionetka wie co polecić ot co!
Wrzesień
33.
Dziedzictwo (
Daugherty C. J. (Daugherty Christi))
(4)
34.
Zagrożeni (
Daugherty C. J. (Daugherty Christi))
(3,5)
Październik
35.
Cień Śmierci (
Kossakowska Maja Lidia)
(4,5)
36.
Nomen Omen (
Kisiel Marta)
(4,5)
37.
Poker z rekinem (
Doncowa Daria)
(4,5) podobał mi się klimat książki, jednak myślę że tłumaczenie książki nie jest najlepsze.
38.
Jesienna miłość (
Sparks Nicholas)
(5)
Listopad
39.
Doktor Jekyll i pan Hyde (
Stevenson Robert Louis)
(4,5) Dziękuję biblionetkołaju 2013!
40.
Słodki padalec (
Doncowa Daria)
(3) Coś mi się nie zgadza w zakończeniu
41.
Zaginiona dziewczyna (
Flynn Gillian)
(5)
42.
Morderstwo wron (
Bishop Anne)
(4,5)
43.
Krew Illapa (
Kilen Robert)
(3,5)
44.
Diament wielki jak góra (
Fitzgerald Francis Scott (Fitzgerald F. Scott))
(3,5)
45.
Golem i dżin: Część 1 (
Wecker Helene)
(5)
Grudzień
46.
Golem i dżin: Część 2 (
Wecker Helene)
(5)
47.
Najlepsza jedenastka (
Evanovich Janet (pseud. Hall Steffie))
(3)
48.
Projekt "Rosie" (
Simsion Graeme)
(4,5) Eng
49.
Interesujący mężczyźni (
Leskow Mikołaj)
(2)
50.
Na szczęście mleko... (
Gaiman Neil)
(4)
51.
Najcenniejszy dar (
Evans Richard Paul)
(3,5)
52.
Ostatni smokobójca (
Fforde Jasper)
(4)
53.
Tehanu (
Le Guin Ursula K. (Le Guin Ursula Kroeber))
(5)
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.