Przeczytałam 93 książki, w tym 29 z własnej biblioteczki, 23 z biblioteki miejskiej, 41 od biblionetkowiczów (śląskie spotkania). Jest to mniej niż w zeszłym roku, wtedy przeczytałam 114 książek, ale i tak dużo w porównaniu z czasem przedbiblionetkowym, kiedy czytywałam rocznie ok. 50 książek.
Najciekawsze, najbardziej interesujące dla mnie okazały się:
Wyjątek (
Jungersen Christian)
(ocena 5,5) przeczytana w styczniu
Matryca Energetyczna: Innowacyjne uzdrawianie (
Bartlett Richard)
(5,5) luty
Od lekarza do grabarza: Nie bójmy się raka, nie bójmy się chorób serca (
Maslanky Jerzy)
(5) kwiecień
Miedzianka: Historia znikania (
Springer Filip)
(6) kwiecień
Dallas '63 (
King Stephen (pseud. Bachman Richard, Evans Beryl))
(5,5) maj
Sztuka minimalizmu w codziennym życiu (
Loreau Dominique)
(5) czerwiec
Zjadanie zwierząt (
Foer Jonathan Safran)
(6) lipiec
Chmurdalia (
Bator Joanna)
(5,5) sierpień
Ciemno, prawie noc (
Bator Joanna)
(5,5) październik
Bóg zapłać (
Tochman Wojciech)
(5,5) październik
Wzgórze Błękitnego Snu (
Newerly Igor (Abramow-Newerly Igor))
(5,5) październik
W syberyjskich lasach: Luty-lipiec 2010 (
Tesson Sylvain)
(6) październik, moja czytatka
Syberia - marzenie
O Bogu: Norman Mailer rozmawia z Michaelem Lennonem (
Mailer Norman Kingsley (właśc. Mailer Nachum Molech),
Lennon Michael)
(6) październik
Miasto Heroda: Notatki palestyńskie (1938 r.) (
Kuncewiczowa Maria)
(5) listopad
Wyzwolenie zwierząt (
Singer Peter)
(6) listopad, moja czytatka
Testy na zwierzętach
Za książkę roku 2013 uznałam bezapelacyjnie -
Zjadanie zwierząt (
Foer Jonathan Safran)
- moja recenzja książki
Smacznego?
Odkrycie roku -
Kuncewiczowa Maria. Mam ochotę bliżej poznać jej twórczość.
Gniot roku -
Pod niemieckimi łóżkami: Zapiski polskiej sprzątaczki (
Polanska Justyna (pseud.))
(1,5)
Rozczarowanie roku -
Zajezierscy (
Gutowska-Adamczyk Małgorzata)
(3)
W 2013 kupiłam 117 książek. Najwięcej w grudniu - 24, wrześniu - 19, listopadzie - 16.
Muszę stwierdzić, że chyba wpadłam w nałóg kupowania książek przez internet, a zwłaszcza rzucania się na wszystkie wyprzedaże. Nie mogę się oprzeć, aby nie kupić książki, której tematyka mnie interesuje, a jest sprzedawana np. 55% lub 67% taniej. Jak tu się oprzeć takiej okazji, takiej pokusie?
Podarowałam osiedlowej bibliotece ok. 20 książek, a biblionetkowiczom 13, w ramach akcji "BiblioNETkołaj 2013".
Napisałam recenzję książki
Pół życia w ciemności: Biografia Zygmunta Kałużyńskiego (
Kałużyński Wojciech)
pt.
Swawolny Zyzio, czyli ostatnia Perła z lamusa, za którą otrzymałam wyróżnienie od Redakcji i książkę :)
Obejrzałam 137 filmów i kilkanaście seriali.
Filmy
Najbardziej interesujące filmy to:
- Capote (oglądany w styczniu) - http://www.filmweb.pl/Capote
- Zdobyć Woodstock (II) - http://www.filmweb.pl/film/Zdoby%C4%87+Woodstock-2009-489264
- Mała miss (II) - http://www.filmweb.pl/Mala.Miss
- Wszystko za życie (II), film który najbardziej mnie wzburzył, oglądałam wieczorem i nie mogłam zasnąć przez pół nocy - http://www.filmweb.pl/Wszystko.Za.Zycie
- Gran Torino (II) - http://www.filmweb.pl/film/Gran+Torino-2008-476580
- The Hurt Locker. W pułapce wojny (III) - http://www.filmweb.pl/film/The+Hurt+Locker.+W+pu%C5%82apce+wojny-2008-416984
- Incepcja (III) - http://www.filmweb.pl/Incepcja
- Melancholia (IV) - http://www.filmweb.pl/film/Melancholia-2011-547745
- Jabłka Adama (V), film szalony, bardzo ciekawy, zastanawiający - http://www.filmweb.pl/Jablka.Adama
- Życie na podsłuchu (VI) - http://www.filmweb.pl/Zycie.Na.Podsluchu
- W samo południe (VII) - http://www.filmweb.pl/film/W+samo+po%C5%82udnie-1952-31636
- Wojna polsko-ruska (IX), książkę oceniłam na 1, ale film jest bardzo dobrze zrobiony - http://www.filmweb.pl/film/Wojna+polsko-ruska-2009-298581
- Wiosna, lato, jesień, zima... i wiosna (X) - http://www.filmweb.pl/Wiosna.Lato.Jesien.Zima.Wiosna
- Łuk (XI) - http://www.filmweb.pl/Luk
- Listy do M. (XII) - http://www.filmweb.pl/film/Listy+do+M.-2011-613510
Seriale
Najciekawsze seriale to:
- Homeland - na kanale FOX - http://www.filmweb.pl/serial/Homeland-2011-595358
- Zawód: Amerykanin (FOX) - http://www.filmweb.pl/serial/Zaw%C3%B3d%3A+Amerykanin-2013-663711
- Demony da Vinci (FOX) - http://www.filmweb.pl/serial/Demony+da+Vinci-2013-644580
- Rząd - serial duński (AleKino+) - http://www.filmweb.pl/serial/Rz%C4%85d-2010-547296
- House of Cards (AleKino+) - http://www.filmweb.pl/serial/House+of+Cards-2013-620036
- Top of the Lake (AleKino+) - http://www.filmweb.pl/serial/Tajemnice+Laketop-2013-633726
- Luther (AleKino+) - http://www.filmweb.pl/serial/Luther-2010-548378
Następne podsumowania:
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2014
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2015
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2016
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2017
Książkowe (już nie filmowe) podsumowanie roku 2018
Rok 2019 - podsumowanie mojej książkowej diety
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2020
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2021
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2022
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2023
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.