Dodany: 11.02.2008 15:09|Autor: marcin7244

Rewelacja


Dan Brown jest świetnym pisarzem... Zarówno przy jego " Aniołach i Demonach" jak i jego innych tytułów świetnie się "bawiłem". Jak zwykle świetne zakończenie i super zrekonstruowane teorie spiskowe. Szczególnie zawiętość tematu podobała mi się. Uważam także, iż jest to najlepsza ksiązka Dana i jeden z największych bestallerów obecnych lat.

Pozdrawiam wszystkich miłośników Dana Browna i literatury pięknej...
Wyświetleń: 10317
Dodaj komentarz
Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 24
Użytkownik: scandal 11.02.2008 16:53 napisał(a):
Odpowiedź na: Dan Brown jest świetnym p... | marcin7244
Dan Brown to literatura piękna? <ze zdziwieniem>
Użytkownik: krasnal 11.02.2008 17:01 napisał(a):
Odpowiedź na: Dan Brown to literatura p... | scandal
No przecież nie naukowa, żaden podręcznik ani poradnik:)
Użytkownik: jm1986 11.02.2008 19:06 napisał(a):
Odpowiedź na: No przecież nie naukowa, ... | krasnal
może popularna, mi taki podział najbardziej odpowiada- literatura piękna i popularna, a Browna zaliczyłbym do tej drugiej, nie umniejszając mu, też czytałem jego książki i jak na literaturę sensacyjną jest dobrym pisarzem, tyle że to nie jest mój gust
Użytkownik: scandal 12.02.2008 13:34 napisał(a):
Odpowiedź na: może popularna, mi taki p... | jm1986
Literatura popularna tak - z tym się zgodzę. Ale gdzie mu do pięknej? Bardzo daleko.
Całkiem niezła sensacja - chociaż dość monotematyczna i często przewidywalna.
Użytkownik: jenny 12.02.2008 13:50 napisał(a):
Odpowiedź na: Literatura popularna tak ... | scandal
Nie dość, że monotematyczna i przewidywalna, to jeszcze mierna dbałość o realia, wśród których osadza akcję. Gdzież mu do takiego, dajmy na to, Crichtona albo Grishama. Ale język na poziomie i duża dawka wyobraźni, to trzeba przyznać, pewnie dlatego tak bardzo "popularna" ;-)
Użytkownik: scandal 14.02.2008 23:20 napisał(a):
Odpowiedź na: Nie dość, że monotematycz... | jenny
Ok. Co do języka się zgodzę. Wyobraźnia dość jednostronnie jednak ukierunkowana.
Użytkownik: krasnal 12.02.2008 13:59 napisał(a):
Odpowiedź na: Literatura popularna tak ... | scandal
Z tego co ja wiem (jak źle piszę to niech mnie ktoś poprawi), to literatura dzieli się na piękną i stosowaną. Stosowana to naukowa, użytkowa. Jak coś taką nie jest, to jest literaturą piękną - taki jest formalny podział. Więc sensacja, kryminały, horrory, czytadła, romansidła i nawet Dan Brown - to jest literatura piękna:)
A co się komu podoba to już inna sprawa;)
Użytkownik: jm1986 13.02.2008 11:55 napisał(a):
Odpowiedź na: Z tego co ja wiem (jak źl... | krasnal
mój komentarz zaczynający się od "prawdopodobnie masz rację" był do Ciebie, właśnie zauważyłem, że odpowiedziałem nim na nie tą wypowiedź którą chciałem
Użytkownik: scandal 14.02.2008 23:19 napisał(a):
Odpowiedź na: Z tego co ja wiem (jak źl... | krasnal
Być może taki podział istnieje. Ale gdzie? Na studiach zajmujących się literaturą? Filologią?
Dla ludzi zwykłych szarych po resocjalizacji literaturę dzieli się na: popularną (do tego worka wrzucamy sensacje kryminały romansidła i Cohelo ;) ) piękną współczesną i naukową
Użytkownik: krasnal 14.02.2008 23:44 napisał(a):
Odpowiedź na: Być może taki podział ist... | scandal
Ok, ale jeśli ktoś zalicza to, co według Ciebie jest popularną do literatury pięknej, to jest to zgodne z podziałem literaturoznawczym i nie ma się co czepiać:)
A co do podziału "zwykłych szarych ludzi" - skąd wiesz, że wszyscy zwykli szarzy ludzie dzielą literaturę tak jak Ty?:) Może to tylko Twój podział, a inni mają jeszcze inaczej?;)
Użytkownik: scandal 18.02.2008 17:09 napisał(a):
Odpowiedź na: Ok, ale jeśli ktoś zalicz... | krasnal
Ależ ja nie pretenduję do tego żeby wszyscy tak jak ja wszystko ;)
Ale po prostu mi nie pasuje Brown do pięknej. Gryzie mi się to. Ma prawo?:)
Użytkownik: jm1986 12.02.2008 23:03 napisał(a):
Odpowiedź na: Literatura popularna tak ... | scandal
prawdopodobnie masz rację, co do tego podziału na piękną i popularną to nie wiem czy to jakiś oficjalny podział, parę razy się z nim spotkałem i ten najbardziej lubię choć jest dość elastyczny, jedni zaliczą coś już do lit. pięknej, inni jeszcze do popularnej
Użytkownik: jakozak 11.02.2008 18:15 napisał(a):
Odpowiedź na: Dan Brown jest świetnym p... | marcin7244
Mnie również podobają się książki tego autora.
Użytkownik: timido2 19.07.2008 13:50 napisał(a):
Odpowiedź na: Dan Brown jest świetnym p... | marcin7244
śwuietne zakonczenie?? w której??
we wszystkich swych książkach Brown całkowicie spaprał zakończenie... a już szczególnie w "Kodzie..."
Świetnie prowadzi akcje, świetne intrygii, zagadki... ale zakończenia są fatalne... przeczytałam wszystkie jego książki, ale żadna wg mnie nie miała dobrego zakończenia...
Użytkownik: aquamarine 19.07.2008 17:14 napisał(a):
Odpowiedź na: śwuietne zakonczenie?? w ... | timido2
Brown konstruuje fabuły opierając się wciąż na tym samym schemacie, jednak akcję prowadzi w sposób nader umiejętny, wyobraźni co do teorii spiskowych także mu nie brakuje. Zgadzam się z poprzednikiem, Brown niestety nie potrafi zakończyć powieści. A co do waszych kłótni o podział literatury... Literatura piękna to bardzo obszerne pojęcie i myślę, że także Browna można mimo wszystko doń zaliczyć. Przecież to także powieść, a nie podręcznik czy coś w tym stylu. Fakt, jest to literatura popularna, ale kto powiedział, że ta nie zalicza się do pięknej?
Użytkownik: jabłuszko 24.07.2008 13:12 napisał(a):
Odpowiedź na: śwuietne zakonczenie?? w ... | timido2
"Kodu..." nie czytałam, ale "Anioły i demony" tak. Jak doszłam do zakończenia, to byłam w takim szoku... że można tak zepsuć to zakończenie.
Użytkownik: Marcelina1303 21.09.2008 17:49 napisał(a):
Odpowiedź na: śwuietne zakonczenie?? w ... | timido2
Może i zakończeńczenia są zpaprane ale sama treść jest super, a ksiązka wciąga ;)
Użytkownik: koleta 24.07.2008 17:05 napisał(a):
Odpowiedź na: Dan Brown jest świetnym p... | marcin7244
Czytałam kilka książek tego autora i muszę przyznać, że "Anioły i Demony" najbardziej przypadły mi do gustu (podejrzewam, że ze względu na miejsce akcji, bo Rzym jest fascynującym miastem). Jednak nie jest to książka, która zapada w pamięć. Ot, porcja rozrywki...
Użytkownik: indiansummer 28.07.2008 21:26 napisał(a):
Odpowiedź na: Dan Brown jest świetnym p... | marcin7244
A ja przeczytałam "Kod..." - zrobiłam to w dwa wieczory. Kiedyś sięgnęłam po "Anioły..." ale nie wytrwałam nawet do setnej strony (książka nic nowego niż "Kod..." nie wniosła). O ile autor nieźle snuje intrygę, o tyle literacko jest znacznie poniżej przeciętnej.
Użytkownik: Konsol5 23.08.2008 20:24 napisał(a):
Odpowiedź na: A ja przeczytałam "K... | indiansummer
No cóż przeczytałem Anioły i Demony a także Kod Leonarda. Jak dla mnie obie książki są słabe i nie warte ponownego czytania. O książkach zrobiło się głośno tylko dlatego bo kościół zrobił wielką aferę. Cala historia jest zbyt naciąga i oczywista.
Użytkownik: bodzion 25.08.2008 13:22 napisał(a):
Odpowiedź na: Dan Brown jest świetnym p... | marcin7244
pierwszą książką Dana Browna jaką przeczytałam był Kod, czytało się lekko, przyjemnie, szybko, powiem nawet, że było to ciekawe. jednak żadnych większych emocji we mnie nie wzbudziła. postanowiłam sięgnąć po Anioły i demony. zaczęłam...czytam, czytam i czytam. i nie skończyłam. wydawała mi się bliźniaczo podobna do Kodu. i sie zniechęciłam.
Użytkownik: Lancan 17.09.2008 23:54 napisał(a):
Odpowiedź na: Dan Brown jest świetnym p... | marcin7244
"Anioły i demony" leżą sobie na półce, opierając się sennie o Kod. Osobiście szanuję bardzo Browna za sukces jaki odniósł z Kodem, chociaż z literackiego punktu widzenia można by się do niejednego przyczepić, a i pomysł do końca nie jest ponoć jego. Mimo wszystko uknuł bardzo zgrabną intrygę, odniósł - w mojej ocenie - zasłużony sukces, i wstrząsnął trochę posadami świata;)
Do "Aniołów i demonów" zraziła mnie żona, której zdecydowanie ta książka się nie podobała. Cóż, pewnie przeczytam, ale na razie jest tyle innych utworów, które czekają na swoją kolej...
Użytkownik: klaraM 03.08.2010 21:31 napisał(a):
Odpowiedź na: "Anioły i demony&quo... | Lancan
Osobiście uważam ,że "Anioły i Demony" Browna to godna uwagi książka. Chociaż dla wielu osób (zwłaszcza kościoła i ludzi silnie wierzących) jest ona dość kontrowersyjna. W sumie ukazuje ona kościół katolicki oraz osoby które stoją na jego czele w nie do końca dobrym świetle, chociaż myślę ,że nie należy brać tego aż tak dosłownie w końcu to tylko wyobraźnia autora :)) bardzo polecam :)
Użytkownik: Ola:* 09.08.2010 20:41 napisał(a):
Odpowiedź na: Dan Brown jest świetnym p... | marcin7244
Gdy zaczynałam czytać tą książkę to nie oczarowała mnie i wydała mi się podobna do Kodu Leonarda, ale środek i zakończenie naprawdę rewelacyjne. Mimo to nie zgodzę się że to najlepsza książka Brawna, moim zdaniem Leonardo jest o niebo lepszy, choć może dlatego mi się tak wydaje bo przeczytałam go jako pierwszy.
Legenda
  • - książka oceniona przez Ciebie - najedź na ikonę przy książce aby zobaczyć ocenę
  • - do książki dodano opisy lub recenzje
  • - książka dostępna w naszej księgarni
  • - książka dostępna u innych użytkowników (wymiana, kupno)
  • - książka znajduje się w Twoim schowku
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: