Dodany: 04.09.2013 11:18|Autor:

Książka: Player One
Cline Ernest
Notę wprowadził(a): ketyow

nota wydawcy


Najlepsza powieść science fiction 2011 według Amazonu i największej sieci księgarskiej USA Barnes & Noble 2011.
Bestseller "New York Timesa" i "USA Today", kupiony przez amerykańskiego wydawcę za sześciocyfrową sumę. Dzień później wytwórnia Warner Bros wygrała zażartą aukcję o prawa do ekranizacji. Prawa do wydania powieści kupiły największe wydawnictwa w 20 krajach.
2 miejsce (po Stephenie Kingu) w kategorii Najlepsza Powieść SF 2011 według największego portalu czytelniczego - Goodreads.
Najwyżej oceniony audiobook roku ...i wiele innych zaszczytnych wyróżnień!


Wejdź do OASIS - globalnego wirtualnego świata 2044, w którym każdy może być tym, kim chce.

Rok 2044. Kryzys zrujnował największe mocarstwa. W Ameryce ludzie głodują i zamarzają na ulicach. Miasta zamieniły się w osiedla slumsów i przyczep kampingowych.

Osiemnastoletni Wade ucieka od rzeczywistości i cały wolny czas spędza w OASIS, globalnym wirtualnym świecie, w którym każdy może być tym, kim chce. To internet nowej generacji, wszechobecna symulacja, gdzie można robić wszystko - żyć, uczyć się, bawić i kochać.

W OASIS jej twórca, ekscentryczny geniusz-multimiliarder Halliday, zakodował zagadki - kod do kolosalnej fortuny i absolutnej władzy. Miliony ludzi bezowocnie próbowały go złamać, by zdobyć nagrodę. I odkrywały nowe znaczenie ucieczki od rzeczywistości i pogoni za szczęściem, obsesyjnie studiując ikony Hallidaya - enigmatyczne wskazówki, których nie odczyta nikt, kto nie jest maniakiem gier, filmów i muzyki z lat 80.

Nagle Wade odkrywa pierwszą zagadkę...

Cały świat patrzy, tysiące przyłączają się do gry - wśród nich potężni wirtualni gracze gotowi popełnić realne morderstwo, by przeszkodzić Wade’owi.

Teraz Wade żeby przeżyć, musi wygrać. Ale żeby wygrać, musi porzucić doskonały wirtualny świat i stanąć twarzą w twarz z życiem i z miłością - w realu, z którego tak rozpaczliwie chciał uciec.

Stawką jest świat.
Celem - najwyższa nagroda.
Jesteś gotowy?


"»Avatar«, »Matrix« i »Willy Wonka« - czyli kapitalne połączenie".

"Library Journal"

"Siłą powieści Cline’a - poza geekowskim odwołaniem do popkultury lat 80. - jest Kandydowski młody bohater i jego poszukiwania w obu światach: wirtualnym i realnym".

"Guardian"


"Cline znakomicie wkomponowuje swoje ulubione zabawki i gry lat 80. w porywającą narrację i trzymającą w napięciu intrygę".

"New York Times"


[Wydawnictwo Amber, 2012]

(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 359
Dodaj komentarz
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: