1.
Jak pomnożyć źródła swoich dochodów: Metody zdobycia i zachowania majątku (
Allen Robert): bardzo dobra pozycja porządkująca metody zarabiania pieniędzy, które przeciętnym etatowym pracownikom z pewnością by nie przyszły do głowy. Uczy, pobudza, motywuje. Koniecznie do ponownego przeczytania za jakiś czas.
2.
Oczekuj cudów: Sekretna moc tkwi w Tobie (
Vitale Joe)
: inspirująca i motywująca do działania. Specyficzne przekonania, z którymi można polemizować.
3.
Karol i fabryka czekolady (
Dahl Roald)
: szkoda, że ta książka nie trafiła w moje ręce w dzieciństwie. Nie przypuszczałabym, że teraz będę skłonna z zainteresowaniem czytać książkę dla dzieci. A jednak! Miłe zaskoczenie.
4.
Pomysł do wynajęcia (
Muturi Sławomir (Muturi Sławek)): historie ludzi, którzy z wyboru lub przypadku budują swoją niezależność finansową opartą o nieruchomości. Brak spektakularnych milionów, w zamian opowieści z życia wzięte, o tym, jak ciężką pracą można spełniać swoje marzenia, również te finansowe.
5.
Sen nocy letniej (
Szekspir (Shakespeare William))
: bezwzględnie jedno z moich ulubionych dzieł Szekspira. Życie miesza się z iluzją, przygody wróżek z ludzkimi losami, a wszystko razem wzięte tworzy wciągającą całość.
6.
Miłość ponad czasem: Historia inna niż wszystkie (
Niffenegger Audrey)
: niby wspaniała opowieść o miłości, w moim przypadku wyzwanie, ażeby przebrnąć przez te kilkaset stron nudy. Sama koncepcja bardzo mi się spodobała, wykonanie już mniej, albo wręcz wcale. Niewyraźne, nijakie postacie. Na nie.
7.
Łagodna: Opowiadanie fantastyczne (
Dostojewski Fiodor (Dostojewski Teodor))
: określona jako opowiadanie fantastyczne, w moim odczuciu wnikliwe studium ludzkiej psychiki. Wnikliwe i mistrzowskie, zawarte w minimum stron.
8.
Dracula [pełna wersja] (
Stoker Bram)
: historia wampira w późniejszym czasie wykorzystanego do wszelkich możliwych komercyjnych celów, które związały jego postać raz na zawsze z kiczem. Tymczasem powieść Strokera jest po prostu dobra! Wartka akcja, ciekawe zwroty sytuacyjne, otoczka grozy i emocji.
9.
Wojna i pokój (
Tołstoj Lew)
: pokonane wreszcie. Trudno powiedzieć coś nowego o tak kluczowej pozycji kanonu światowego. Mnie losy bohaterów w pewnym momencie naprawę wciągnęły, choć nie raz miałam ochotę potrząsnąć Bezuchowem.
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.