Dodany: 27.12.2007 22:54|Autor: bogna

1 osoba poleca ten tekst.

Jeszcze jeden Harry Potter?


Joanne K. Rowling rozważa napisanie jeszcze jednej powieści o losach Harry'ego Pottera.

Na początku tego roku ukazał się według zapowiedzi brytyjskiej autorki ostatni, czyli siódmy tom przygód młodego czarodzieja - "Harry Potter i Insygnia Śmierci". Obecnie 42-letnia pisarka zastanawia się nad kontynuacją losów bohaterów z Hogwartu. Rowling przyznała, że tym razem centralną postacią nie musiałby być Harry.

Żródło: Portal Księgarski
Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 70
Użytkownik: niezapominajka 27.12.2007 23:06 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
Zapewne teraz przerzuci się na dzieci Harrego. Gdyby nie zakończenie 7 czesci ( którego osobiście przebolec nie mogę, takie love story, że aż mdli)mogłaby śmiało ciągnąć wątek :) Ale czekam z niecierpliwością na potwierdzone wieści o 8 częsci, przeczytam napewno:)
Użytkownik: reine_margot 28.12.2007 00:16 napisał(a):
Odpowiedź na: Zapewne teraz przerzuci s... | niezapominajka
Tak. Najpierw dzieci, potem wnuki. Business is business. :)
Użytkownik: embar 28.12.2007 12:02 napisał(a):
Odpowiedź na: Tak. Najpierw dzieci, pot... | reine_margot
Miałam nadzieję, że uśmierci Harry'ego jak na porządna powieść przystało a ona mu naprodukowała szczęście małżeńskie i stadko dzieci. Jeśli mam ochotę na coś takiego to sobie czytam paranormal romance. A od tej autorki oczekiwałam czegoś innego. Tak więc za kolejne części dziękuję, wysiadam :)
Użytkownik: hburdon 28.12.2007 13:24 napisał(a):
Odpowiedź na: Miałam nadzieję, że uśmie... | embar
Zazwyczaj, zanim się napisze coś takiego, umieszcza się ostrzeżenie o spoilerze, wiesz? :)
Użytkownik: Blanacz 28.12.2007 15:30 napisał(a):
Odpowiedź na: Zazwyczaj, zanim się napi... | hburdon
Eeeej! Cicho! Ja czekam na tłumaczenie, ostatnie dwie czytałam w Internecie, ale teraz chcę oryginał :)) Nie opowiadać! No!
Użytkownik: Maxim212 29.12.2007 09:37 napisał(a):
Odpowiedź na: Eeeej! Cicho! Ja czekam n... | Blanacz
No właśnie, ciszej tam mistrzowie spojlerów. I proszę mi tu nie obrażać "Love story". Może zamysł był taki, a wyszedł Harlequin. błe... No cóż, jeszcze za czasów starożytnych mawiano "Pecunia non olet", jednak przesada nie jest rzeczą dobrą.
Może szanowna pisarka naczytała się twórczości amatorów i dlatego zaczęła dalszą zabawę ze słowem. Zainteresowani wiedzą do czego piję...
A tak trochę poważniej. Autorka chyba przejęła się rolą. Tylko niech nie zaczyna już teraz odcinać kuponów sławy, bo szkoda ich...
Pozdrawiam :-)
Użytkownik: Blanacz 30.12.2007 19:21 napisał(a):
Odpowiedź na: No właśnie, ciszej tam mi... | Maxim212
<łypie> Bo się obrażę i nie będę tu wchodzić, spoilerzy! No!
Użytkownik: Aleksan_dra 30.12.2007 22:22 napisał(a):
Odpowiedź na: Eeeej! Cicho! Ja czekam n... | Blanacz
Oryginał chcesz? Nie chcę Cię martwić, ale oryginalna wersja już jest od wakacji ;) Możesz sobie po angielsku poczytać. W styczniu czy lutym wyjdzie tłumaczenie polskie ;)
Użytkownik: azzazzellice 02.01.2008 09:47 napisał(a):
Odpowiedź na: Zapewne teraz przerzuci s... | niezapominajka
Taa, moja pierwsza reakcja po epilogu: "O, furteczka do kolejnej serii: 'Ted [spoiler cut, kto czytał ten wie jaki Ted] i Dużo Różnych Cosiów'"
Użytkownik: Wilku 28.12.2007 12:20 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
Ja tam bardzo lubię powieści o Potterze. Są bardzo pozytywne, a to bardzo istotne, toteż nie przeszkadzałoby mi zanurzenie się w kolejny tom o Potterze.
Użytkownik: Korniszon13 28.12.2007 12:26 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
Mamuniuu, ja nie chceęęę. xD
Użytkownik: lusinka1992 28.12.2007 13:21 napisał(a):
Odpowiedź na: Mamuniuu, ja nie chceęęę.... | Korniszon13
Jestem jak najbardziej za! Pottera nigdy dość!
Użytkownik: Korniszon13 28.12.2007 19:14 napisał(a):
Odpowiedź na: Jestem jak najbardziej za... | lusinka1992
Eee. Eee? Nie, nie. Ja j u ż mam dość. ;P
Użytkownik: hburdon 28.12.2007 20:44 napisał(a):
Odpowiedź na: Eee. Eee? Nie, nie. Ja j ... | Korniszon13
Jak to dobrze, że czytanie nie jest obowiązkowe. :)
Użytkownik: Korniszon13 29.12.2007 01:08 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to dobrze, że czytani... | hburdon
Tak, to niewątpliwie ogromny pozytyw i ma on wartość mnie ocalającą. :)
Użytkownik: nisha 28.12.2007 13:37 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
Aha-haa. Skąd ja wiedziałam, że tak będzie? XD
Użytkownik: Natii 28.12.2007 14:13 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
Hm, a co z tą planowaną encyklopedią, ktoś wie?

Kolejny tom może być ciekawy, ale pod warunkiem, że Rowling uzupełni chociaż część luk, które zostawiła.
Użytkownik: angeliqa 28.12.2007 16:40 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
Nie czytałam ani jednej książki o Potterze, osobiście jednak pogardzam ludźmi, którzy nie znają granic. W moim mniemaniu należy wiedzieć, kiedy przestać... Ale to tylko moje skromne zdanie.
Użytkownik: hburdon 28.12.2007 17:51 napisał(a):
Odpowiedź na: Nie czytałam ani jednej k... | angeliqa
Pogardzam. Mocne słowo.
Użytkownik: Tinu_viel 28.12.2007 20:51 napisał(a):
Odpowiedź na: Nie czytałam ani jednej k... | angeliqa
Zdecydowanie popieram.
Użytkownik: basistka 29.12.2007 01:04 napisał(a):
Odpowiedź na: Nie czytałam ani jednej k... | angeliqa
Śmieszą mnie ludzie darzący innych pogardą z powodu byle błahostek (no, chyba, że wieść o ósmym tomie HP aż tak wpłynęła na Twoje życie, to przepraszam ;) i z upodobaniem informujący o tym otoczenie. "Skromnie" czywiście ;]
I nade wszystko nasuwa mi się pytanie - skoro nie czytałaś ani jednej książki tej autorki, to na jakiej podstawie się wypowiadasz?
Użytkownik: angeliqa 29.12.2007 18:24 napisał(a):
Odpowiedź na: Śmieszą mnie ludzie darzą... | basistka
To dobrze, że Cię śmieszę, śmiech to zdrowie :P

HP naprawdę niewiele dla mnie znaczy, mam po prostu swoje zdanie na ten temat (wcale nie potrzebuję do tego znajomości treści, zwyczajnie nie cierpię tasiemców)... Jeśli Ci ono nie pasuje, to omijaj wzrokiem moje wypowiedzi. I wszyscy będą szczęśliwi.
Użytkownik: hburdon 29.12.2007 18:28 napisał(a):
Odpowiedź na: To dobrze, że Cię śmieszę... | angeliqa
I w ten sposób Angeliqa wrzuciła do jednego wora Rowling i Sandemo, Prousta i Balzaca, i jeszcze paru innych pisarzy, z których niektórzy do tej pory naiwnie uważani byli za wybitnych. Precz z tasiemcami! ;)

A może warto jednak wyrobić sobie opinię *po* przeczytaniu książki?
Użytkownik: joanna.syrenka 29.12.2007 01:06 napisał(a):
Odpowiedź na: Nie czytałam ani jednej k... | angeliqa
Może nie pogardzam (bo nie pogardzam), ale faktycznie pierwszą myślą jaka mi się zrodziła po przeczytaniu tej informacji było: "Co? Pieniążki się kończą?"
Użytkownik: hburdon 29.12.2007 01:15 napisał(a):
Odpowiedź na: Może nie pogardzam (bo ni... | joanna.syrenka
Kobieta właśnie sprzedała książkę za prawie dwa miliony funtów i przekazała całość na cele charytatywne. W tym kontekście szczególnie dziwi mnie, że tak wiele osób wiadomość o tym, że "w chwilach słabości zdarzyło jej się myśleć o napisaniu kolejnej części" (bo chyba tak to mniej więcej było sformułowane) kwituje cynicznym: "Co? Pieniążki się kończą?" No, ale może ja rzeczywiście naiwna jestem.
Użytkownik: joanna.syrenka 29.12.2007 01:41 napisał(a):
Odpowiedź na: Kobieta właśnie sprzedała... | hburdon
Nic na to nie poradzę, że taka była moja pierwsza myśl. Niech sobie p. Rowling pisze jak chce, ale dla mnie to napędzanie komercyjnej machiny. Sorry, ale to już przestaje być śmieszne, kiedy czytam o dzieciach w depresji, bo ktoś podał zakończenie książki, albo że istnieje domniemanie, iż główny bohater ginie...
To trochę...niezdrowe?
Użytkownik: cheyenne 28.12.2007 17:43 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
Książkowy odpowiednik "Mody na sukces"? ;)Bez przesady z tymi dalszymi częściami, w końcu "trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść..." ;)
Użytkownik: użytkownik usunięty 28.12.2007 17:48 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
Nieładnie tak odcinać kupony...Myślałam, że już dość zarobiła. Będzie tak jak z cyklem O.S. Carda:-(
Użytkownik: hburdon 28.12.2007 17:51 napisał(a):
Odpowiedź na: Nieładnie tak odcinać kup... | użytkownik usunięty
Twoim zdaniem pisarze piszą wyłącznie dla pieniędzy? Nie jest możliwe, że ktoś - na przykład - lubi pisać, albo że przywiązał się do stworzonego świata i postaci, albo że lubi sprawiać dzieciom przyjemność?
Użytkownik: użytkownik usunięty 28.12.2007 18:16 napisał(a):
Odpowiedź na: Twoim zdaniem pisarze pis... | hburdon
Autorka zapowiadała, ze będzie tylko 7 części i że pogardza postawą polegająca na odcinaniu kuponów i osadzaniu książek wciąż w jednym świecie. Dlatego myślę, że jeśli napisze kolejną książkę 'okołopotterową', to zrobi to dla pieniędzy, ale wcale nie potępiam takiej postawy. Wcale nie uważam, że pisanie dla kasy jest złe, tylko że ta pani już bardzo dużo zarobiła, a przesady i chciwości nie popieram. Poza tym takie kontynuacje to zazwyczaj kiepskie książki. Wolałabym, żeby napisała coś oryginalnego ale dobrego.
Użytkownik: Beryl 31.12.2007 09:50 napisał(a):
Odpowiedź na: Autorka zapowiadała, ze b... | użytkownik usunięty
Ale tych książek "okołopotterowych", poza oficjalnym, siedmiotomowym cyklem, powstało już trzy i cała kasa poszła na cele charytatywne. Gdyby była chciwa, nie musiałaby się wysilać na następną cześć, tylko produkować takie dodatki i zgarniać pieniądze. Sądzę więc, że jeśli napisze kolejny tom, to dlatego, że trudno opuszczać świat, w którym spędziło się tyle czasu.
Użytkownik: hidden_g0at 03.01.2008 20:09 napisał(a):
Odpowiedź na: Nieładnie tak odcinać kup... | użytkownik usunięty
A co jest nie tak z Cardem? :> Jeśli o mnie chodzi, to może pisać i pisać.
Użytkownik: Alken 28.12.2007 18:57 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
Może lepiej by było spożytkować energię twórczą na wykreowanie całkiem innego, nowego świata (?) i to by była próba sił dla Rowling jako pisarki...
Użytkownik: nataliahsk 28.12.2007 22:57 napisał(a):
Odpowiedź na: Może lepiej by było spoży... | Alken
chętnie przeczytałabym w internecie najnowszą cześć Harry'ego Pottera, ale nie mogę jej znaleźć :/ pozdrawiam
Użytkownik: Pigletka 31.12.2007 14:05 napisał(a):
Odpowiedź na: Może lepiej by było spoży... | Alken
Ja się pod tym podpisuję. Poza tym, trzeba umieć skończyć w odpowiednim momencie, czyli takim, w którym pozostanie miłe wrażenie po całym Harrym...
Użytkownik: basistka 29.12.2007 01:11 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
Brzmi to dla mnie jak zwyczajna plotka. Zakładając jednak, że Rowling faktycznie miałaby pisać dalej... Cóż, trochę się tego obawiam, ale kto wie, może to byłaby dobra książka? Siódma część mocno mnie rozczarowała, ale z drugiej strony trochę żal że to już ostatnia. Nie sądzę, by pieniądze stanowiły kluczową motywację do dalszego pisania o Hogwarcie - po pierwsze, Rowling ma ich już raczej sporo (no dobra, to żaden argument...); po drugie - biorąc pod uwagę to, że obecnie jest gwiazdą, cokolwiek by teraz napisała i tak sprzedałoby się świetnie. Ludzie kupiliby chociażby z ciekawości, a książka nie musiałaby być nawet o czarodziejach. Tak mi się zdaje :)
Użytkownik: esterka 29.12.2007 10:49 napisał(a):
Odpowiedź na: Brzmi to dla mnie jak zwy... | basistka
O ile Rowling rozwijała się pisarsko z każdym tomem, tak dokonała czegoś niesamowitego moim skromnym zdaniem - króciutkim epilogiem zepsuła wymowę całego cyklu. Zakończenie jak z Harlequina, ale proszę bardzo. Furtka jest otwarta na dalsze książeczki.
Na pewno nie byłoby problemu ze sprzedażą każdej książki z nazwiskiem "Rowling", tylko czy Rowling umiałaby napisać inną książkę, nie osadzoną w realiach świata Pottera? Znowu jeśli napisałaby coś w innego, reakcja czytelników, przywiązanych do świata czarodziejów, niekoniecznie byłaby bardzo pozytywna.
Zresztą, zdaje się mi, że to, co w Potterze spodobało się, nie da się przełożyć na inną strukturę świata i inne książki, a nie wiem, czy Rowling przypadkiem nie ciągnęłaby "sprawdzonego schematu". Schematu banalnego. Wybaczcie, ale Potter jest banalny. Tj. wątki, sposób przedstawienia postaci... Ale nie zmienia to faktu, że to miła i wciągająca seria ;)
Użytkownik: basistka 02.04.2008 18:53 napisał(a):
Odpowiedź na: O ile Rowling rozwijała s... | esterka
Banalny? A kto powiedział, że to co dobre/ciekawe/genialne (niepotrzebne skreślić) musi być skomplikowane? W prostocie siła. Siódmy tom moim zdaniem kiepski jest nie tylko przez epilog - owo nieszczęsne zakończenie to jedynie gwóźdź do trumny. Choć przyznam - ciężki gwóźdź.
Użytkownik: asiaczeek 29.12.2007 17:13 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
Osobiście uważam, że jest to plotka, ponieważ autorka sama powiedziała, że więcej części nie będzie niż siedem. Jeśli to prawda nie mam nic przeciwko. Rowling jest w pierwszej dziesiątce najbogatszych ludzi w Anglii i sądze, że na brak pieniędzy nie narzeka. Dle mnie czytanie o przygodach Harry'ego, Rona i Hermiony to sama przyjemność... lecz sądzę, że jeśli miałaby napisać ósmą część powinna zmienić koniec siódmej (również uważam, że koniec jest do kitu), ale na to już jest za późno. Mimo wszystko myślę, że autorka już pokazała, że ma bardzo bogatą wyobraźnię i raczej jest dobrą pisarką. Jeśli napisze nową książkę (bądź serię) nawet niezwiązaną z magicznym światem to chętnie przeczytam, bo przekonałam się do jej twórczości.
Użytkownik: hburdon 29.12.2007 18:23 napisał(a):
Odpowiedź na: Osobiście uważam, że jest... | asiaczeek
"jeśli miałaby napisać ósmą część powinna zmienić koniec siódmej (również uważam, że koniec jest do kitu)"

Moim zdaniem ten dość irytujący epilog miał właśnie służyć definitywnemu zakończeniu serii, uniemożliwieniu dodawania kolejnych części. *Jeśli* powstanie kolejna książka osadzona w tym samym universum, to mało prawdopodobne, żeby jej bohaterem był Harry.
Użytkownik: esterka 29.12.2007 20:37 napisał(a):
Odpowiedź na: "jeśli miałaby napis... | hburdon
Ten irytujący epilog zabił całą serię.
Najlepsze i najbardziej estetycznie byłoby zabicie Harry'ego. I najbardziej definitywne.
A teraz - zakończenie jest właściwie otwarte.
Użytkownik: hburdon 29.12.2007 21:19 napisał(a):
Odpowiedź na: Ten irytujący epilog zabi... | esterka
Ludzie, co z wami - książka jeszcze nie wyszła po polsku, a wy spojler za spojlerem! Litości!
Użytkownik: esterka 29.12.2007 23:05 napisał(a):
Odpowiedź na: Ludzie, co z wami - książ... | hburdon
Ehem... Czy określenie epilog "irytujący" i "jak z Harlequina" jest spojlerem? Czy może coś innego zdradza treść tejże książki?
Użytkownik: hburdon 29.12.2007 23:46 napisał(a):
Odpowiedź na: Ehem... Czy określenie ep... | esterka
Owszem, sugestia, jak książka powinna się była skończyć - ergo, skończyła się inaczej... No, taki drobiazg...
Użytkownik: esterka 30.12.2007 13:12 napisał(a):
Odpowiedź na: Owszem, sugestia, jak ksi... | hburdon
Już gdzieś wcześniej pojawił się bardziej wyraźny spojler niż moje napomknienie.
Użytkownik: hburdon 30.12.2007 13:30 napisał(a):
Odpowiedź na: Już gdzieś wcześniej poja... | esterka
Wtedy też protestowałam. :)
Użytkownik: lady P. 29.12.2007 18:28 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
Ósmy tom? Czemu nie:) Ale na razie coraz bardziej niecierpliwie na siódmy czekam:)
Użytkownik: anne 29.12.2007 23:12 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
Czy jeżeli wyrażę całym moim jestestwem poparcie szlachetnej inicjatywy "Potter - Nie!", to czy będzie to bezczelne?

I proszę mi nie "kadzić" rzeczy pod tytułem... Nie lubisz to nie wchodź... Skoro i tak nie przeczytasz, to po co ci się wypowiadać? Tak się składa, że mnie to osobiście dotyczy, jako że Mój jest fanem i zmusza mnie do czytania - cudem uniknęłam "Księcia Półkrwii" (jednak chyba nie na długo)... Ja nie chcę tej gehenny!
Użytkownik: hburdon 29.12.2007 23:47 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy jeżeli wyrażę całym m... | anne
To może też go do czegoś zmuś, będziecie po równo?
Użytkownik: olenka108 30.12.2007 01:09 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
Oj nie, ja nie chcę... Kolejna "Moda na sukces" się zrobi. Wystarczy to straszne zakończenie pozostawiające niesmak na ustach. x]
Użytkownik: vinga9 30.12.2007 10:12 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
A mnie się wydaje, że dziennikarze wywołali burzę w szklance wody. Jak to mają w zwyczaju...
Użytkownik: szpula 30.12.2007 15:27 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
A dla to super bomba!!! Sama też bym ciągnęła dalszy ciąg!!!
Użytkownik: Harriet Smiller 31.12.2007 11:06 napisał(a):
Odpowiedź na: A dla to super bomba!!! S... | szpula
Albo Rowling chce się dorobić jeszcze bardziej na mniej bądź więcej znanej serii (jak dla kogo), albo naprawdę nie może się "rozstać" z Harrym... Jak dla mnie to może napisać kolejną część... Przeczytamy i ocenimy...;p
Użytkownik: afrikanka 31.12.2007 13:44 napisał(a):
Odpowiedź na: Albo Rowling chce się dor... | Harriet Smiller
Cóż... nie zabija się kury, która znosi złote jaja.
Użytkownik: Harriet Smiller 02.01.2008 18:05 napisał(a):
Odpowiedź na: Cóż... nie zabija się kur... | afrikanka
Cóż... Niektórym ten rosół mógł już zbrzydnąć.;p
Użytkownik: Gaduła^^ 02.01.2008 19:43 napisał(a):
Odpowiedź na: Cóż... Niektórym ten rosó... | Harriet Smiller
tak. Jednak z całaą pewnościa przesladyja nas seqwele :) czy jak to sie tam pisze. Z cała pewnoscia rózwniez nie zabija sie kury znoszącej złote jajka więc czeka nas jeszcze kilka Potterów :)
a powieści czyta sie ciekawie. I nie bulwersujmy sie tak.
Użytkownik: Mezmerize 02.01.2008 20:38 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
Normalnie wiedzialam!:) bylam pewna ze na zapowiedzianej 7 czesci sie nie skonczy:) przeciez to zyla zlota... ja na jej miejscu napisalabym nastepne 7:) chociaz zakonczenie ostatniej czesci szczeze mowiac mnie rozczarowalo...( i chyba nie tylko mnie) i jakos nie moge wyobrazic sobie kontynuacji...
Użytkownik: Mezmerize 02.01.2008 20:39 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
Normalnie wiedzialam!:) bylam pewna ze na zapowiedzianej 7 czesci sie nie skonczy:) przeciez to zyla zlota... ja na jej miejscu napisalabym nastepne 7:) chociaz zakonczenie ostatniej czesci szczerze mowiac mnie rozczarowalo...( i chyba nie tylko mnie) i jakos nie moge wyobrazic sobie kontynuacji...
Użytkownik: Mezmerize 02.01.2008 20:43 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
no i jeszcze mialam nadzieje ze usmierci Harry'ego...:)
Użytkownik: hidden_g0at 03.01.2008 20:08 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
A, szkoda. Co prawda nie miałem jeszcze okazji przeczytać chyba z połowy serii (za drogie to cholerstwo, a w bibliotece dostać to koszmar), ale mam nadzieję, że nie będzie tego kolejnego tomu. Ja osobiście już od dłuższego czasu sobie spekulowałem, co to autorka wymyśli po Harrym. Bo ma naprawdę ciężką sytuację. Jeśli będzie kontynuowała ten świat - polegnie zapewne, bo po prostu nie wierzę, że wymyśliłaby coś równie dobrego. Co innego, gdyby wstrzeliła się w inny gatunek. Na ten przykład: horror :).
Użytkownik: krasnal 04.01.2008 00:17 napisał(a):
Odpowiedź na: A, szkoda. Co prawda nie ... | hidden_g0at
O właśnie. Też jestem bardzo ciekawa jej następnych książek, pozapotterowych. I mam nadzieję, że takie powstaną. Wydaje mi się, że Rowling ma potencjał i szkoda by było, gdyby miało się skończyć tylko na Harry'm. Ale czy od razu zmiana gatunku? Kontynuowanie świata Harry'ego to moim zdaniem kiepski pomysł, ale coś innego w ramach fantastyki - czemu nie. Tylko musiałoby to być coś zupełnie innego, jakiś zupełnie nowy pomysł. I ciekawa jestem właśnie, czy na taki panią Rowling stać. Ale i zmiana gatunku mogłaby być ciekawa - u George'a Martina na przykład sprawdza się świetnie: co książka, to praktycznie inny gatunek:)
W każdym razie moim zdaniem Rowling powinna sobie zrobić teraz przerwę. Obawiam się, że chęć kontynuowania Pottera może się brać stąd, że na razie nie pojawił jej się pomysł na nic nowego, a ma poczucie, że powinna już napisać następną ksiażkę. I kontynuacja to taka deska ratunku. Ale może to faktycznie sentyment.
Użytkownik: krasnal 04.01.2008 00:20 napisał(a):
Odpowiedź na: O właśnie. Też jestem bar... | krasnal
A tak mi jeszcze przyszło do głowy, że ciekawa mogłaby być książka osadzona w tym samym świecie, ale bardzo odległa czasowo. Na przykład o założycielach Hogwartu, albo o jeszcze wcześniejszych czasach.
Użytkownik: anndzi 04.01.2008 14:06 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
A ja bym się cieszyła z takiego pomysłu Rowling. W "HP" urzekł mnie świat czarodziei, a nie główny bohater. Gdyby pisała dalej o innych postaciach mogłaby ten świat poszerzyć i urozmaicić.
Użytkownik: Gaduła^^ 06.01.2008 20:09 napisał(a):
Odpowiedź na: A ja bym się cieszyła z t... | anndzi
Tan jak chociazby McCaffrey w "Smokach".
Może oprzec sie w swiecie czarodziei pisac o innych odobach. wcale niezła myśl ;]
Użytkownik: burnat 04.01.2008 21:04 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
Jestem za.!!
Harry'ego Potter'a mogę zawsze przeczytać xD
Harry Potter rulez!!
Użytkownik: Tinu_viel 12.01.2008 20:39 napisał(a):
Odpowiedź na: Jestem za.!! Harry'ego P... | burnat
A ja uważam, że co za dużo, to niezdrowo ;) Potterów już światu wystarczy, teraz pani Rowling mogłaby napisać coś zupełnie innego.
Użytkownik: Natii 25.01.2008 22:35 napisał(a):
Odpowiedź na: A ja uważam, że co za duż... | Tinu_viel
Cóż, jeśli ktoś nie lubi/kogoś to denerwuje, to przecież nie musi czytać, prawda? ;-) Osobiście nie jestem za ścisłą kontynuacją, ale książka osadzona w realiach tego świata - czemu nie. I - jak to dobrze, że zostają jeszcze fanficki... ;-)
Użytkownik: Tinu_viel 26.01.2008 13:39 napisał(a):
Odpowiedź na: Cóż, jeśli ktoś nie lubi/... | Natii
Prawda :)
Taka książka dla mnie też mogłaby być.
Bardzo dobrze :)
Użytkownik: bua-bua 12.01.2008 09:35 napisał(a):
Odpowiedź na: Joanne K. Rowling rozwa... | bogna
To byłoby superr, ale czy autorka zdecyduje się na coś takiego???
Użytkownik: Tinu_viel 12.01.2008 20:40 napisał(a):
Odpowiedź na: To byłoby superr, ale czy... | bua-bua
Mam nadzieję, że nie.
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: