Dodany: 17.10.2004 19:51|Autor: mafiaOpiekun BiblioNETki

bez tytułu


"Początek" to jedna z książek o tematyce wojennej. Napisana bardzo dobrze, prostym językiem historia przyjaźni dwóch chłopców - Polaka i Żyda. Pojawiają się tu oczywiście i inni bohaterowie, może nawet ważniejsi niż wymienieni wcześniej chłopcy. Książka, mimo wszystko, może zrobić wrażenie na czytelniku...

(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 24596
Dodaj komentarz
Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 10
Użytkownik: maciejz 20.02.2005 17:12 napisał(a):
Odpowiedź na: "Początek" to jedna z ksi... | mafiaOpiekun BiblioNETki
Mysle ze to nie tylko ksiazka o wojnie.Mowi o Swiecie ktory zginal i o pocztku nowego, okaleczonego.
Użytkownik: torg 04.03.2005 23:15 napisał(a):
Odpowiedź na: "Początek" to jedna z ksi... | mafiaOpiekun BiblioNETki
Bardzo przepraszam, ale jest najsłabsza recenzja jaką do tej pory w Biblonetkce przeczytałem. Czy autor recenzji przeczytał w ogóle tą doskonała powieść nieżyjącego już pisarza?
Zdanie "Pojawiają się tu oczywiście i inni bohaterowie, może nawet ważniejsi niż wymienieni wcześniej chłopcy." jest wręcz rozbrająco nieudolne.
Użytkownik: mafiaOpiekun BiblioNETki 05.03.2005 20:14 napisał(a):
Odpowiedź na: Bardzo przepraszam, ale j... | torg
Czytałam książkę i taka jest o niej moja opinia. Jeżeli się z nią nie zgadzasz to jest to Twoja sprawa, bo nie musimy mieć takich samych pogladów na wszystkie książki. A co do zdań przeze mnie napisanych to nie Ty decydujesz czy są dobrze napisane, czy nie.
Użytkownik: torg 06.03.2005 15:50 napisał(a):
Odpowiedź na: Czytałam książkę i taka j... | mafiaOpiekun BiblioNETki
Oczywiście, że nie ja o tym decyduje, niemniej pozwoliłem sobie wyrazić własną opinię na temat Twojej "recenzji", którą podzieliłaś sie z innymi użytkownikami Biblonetki.
Użytkownik: czupirek 06.03.2005 17:08 napisał(a):
Odpowiedź na: Oczywiście, że nie ja o t... | torg
Przepraszam, że się wetnę, ale to nie była recenzja. To była opinia/opis. To, że na niniejszej stronie wyskakuje słowo recenzja, to li tylko kwestia techniczna - to, jak zakwalifikowany został konkretny tekst (jako recenzja czy opinia/opis), możesz stwierdzić klikając na link do jego autorki.
Użytkownik: czupirek 06.03.2005 17:12 napisał(a):
Odpowiedź na: Przepraszam, że się wetnę... | czupirek
Uzupełniając - na przykład tutaj: [artykuł niedostępny] też jest napisane, "Recenzja książki: [...]", mimo, że zostało zakwalifikowane jako opinia.
Użytkownik: torg 07.03.2005 16:07 napisał(a):
Odpowiedź na: Przepraszam, że się wetnę... | czupirek
W kwestii technicznej masz rację, chociaż słabo to świadczy o przejrzystości strony.
Albo opinia albo recenzja a nie wybierasz polecenie "Dodaj recenzję" a w rzeczywistości dodajesz zaledwie "opinie". Ale to już decyzja administratora.
Niemniej i tak strona Biblonetki jest bardzo ciekawa i dobrze prowadzona.
W kwestii merytorycznej natomiast podtrzymuję, co wcześniej napisałem.
Użytkownik: mafiaOpiekun BiblioNETki 13.03.2005 21:21 napisał(a):
Odpowiedź na: W kwestii technicznej mas... | torg
To prawda, że moja wypowiedź to jest opinia/opis, z którą nie każdy się musi zgadzać, bo to kwestia gustu, kto co lubi czytać. A co do polecania, to nie ma takiej możliwości, żeby były opcje: poleć recenzję i poleć opinię/opis, bo czasem pojawiają się nieporozumienia?
Pozdrawiam.
Użytkownik: krzychus 01.09.2005 22:20 napisał(a):
Odpowiedź na: "Początek" to jedna z ksi... | mafiaOpiekun BiblioNETki
Książka nie zrobiła na mnie żadnego wrażenia, no może zrobiła wrażenie, ale bardzo złe. Bardziej pompatycznej, naiwnej powieści nie czytałem. Nic dziwnego, że powieść spodobała się w Niemczech, uwagi o Polsce i Polakach wulgarne i prymitywne musiały ich połechtać. Niemcy przecież wcale nie byli źli, tylko ratowali Żydów itd. Bohaterzy są tak nieautentyczni jak sama fabuła. Ponadto styl pisania Szczypiorski ma jak autor przeciętnych romansideł...
Nie mówię, że nie można krytykować swojego kraju i narodu, ale autor tutaj przesadził: Polska jest według Szczypiorskiego "zapita", "antysemicka", "antyludzka" pomijam niecenzuralne przymiotniki. Po przeczytaniu pewnego akapitu zawierającego te uogólniające frazesy miałem ochotę rzucić tą książką o podłogę, bo nikt z moich znajomych czy rodziny nie był i nie jest antysemitą...
Można tą książkę przeczytać, by wyrobić sobie o niej zdanie, ale mnie ona się nie podoba, wręcz mam do niej negatywne odczucia.
Użytkownik: aagucha 17.05.2006 10:15 napisał(a):
Odpowiedź na: Książka nie zrobiła na mn... | krzychus
Wybacz, lecz zupełnie nie zgadzam się z Twą jakże pejoratywną wypowiedzią. "Początek" Andrzeja Szczypiorskiego jest naprawdę wyjątkową książką. Przyznam szczerze, iż nie jestem znawczynią literatury, jednakże ten utwór wywarł na mnie niesamowite wrażenie. Jest to powieść podejmującą różnorodne problemy społeczne ówczesnej Polski. Rozumiem Twe oburzenie co do opini autora na temat Polaków, gdyż rzeczywiście nie jest ona zbyt pochlebna, jednakże nie zapominaj o tym, iż żyjesz w zupełnie innych czasach. Tak naprawdę nie wiesz jaką postawę przybrałbyś żyjąc w okresie antysemityzmu. Bardzo możliwe, iż byłbyś filosemitą, lecz nie jest to pewne. Poza tym należy pamiętać, iż te kilkadziesiąt lat temu polska rzeczywistość prezentowała się w zupełnie inny sposób. Moim zdaniem nie powinieneś podejmować pochopnych wniosków po przeczytaniu tego utworu, który jest zresztą bardzo wartościowy.
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: