Dodany: 03.02.2012 13:03|Autor: mchpro

Książki i okolice> Pisarze> Sapkowski Andrzej

1 osoba poleca ten tekst.

Będzie nowy Wiedźmin?


Zaskakujące wyznanie na antenie Radia Gdańsk. Andrzej Sapkowski, autor, który przez lata zastrzegał, że nigdy nie wróci do opowieści o swoim najbardziej znanym bohaterze, niespodziewanie oznajmił, że Wiedźmin wróci i to niebawem.

- A czy Wiedźmin ma szansę na powrót w nowych książkach czy to już jest definitywnie zamknięty rozdział? - spytała w Radiu Gdańsk Beata Szewczyk.

- Jak najbardziej - stwierdził Sapkowski. - Co więcej, myślę, że niedługo: tak do roku, dwóch.
Wyświetleń: 12786
Dodaj komentarz
Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 33
Użytkownik: jakozak 03.02.2012 19:05 napisał(a):
Odpowiedź na: Zaskakujące wyznanie na a... | mchpro
Jeśli to będzie Wiedźmin w dawnym stylu wiedźminowskim, bardzo się cieszę. Jeśli z "cytatami", dziękuję.
Użytkownik: Kaoru 04.02.2012 00:32 napisał(a):
Odpowiedź na: Zaskakujące wyznanie na a... | mchpro
To ma być podobno o tym, co było przed Sagą o Wiedźminie.

Swoją drogą Sapkowski tak perfidnie w tym wywiadzie zaspoilerował co u Martina będzie się działo, że miałam ochotę rozszarpać...
Użytkownik: resistance 10.02.2012 02:20 napisał(a):
Odpowiedź na: To ma być podobno o tym, ... | Kaoru
Też mi się to nie spodobało, ale szczerze mówiąc tragedii nie ma. To że Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu jakoś mnie ani nie zdziwiło ani nie odbiera mi przyjemności z czytania.
Użytkownik: Suara 27.03.2012 20:34 napisał(a):
Odpowiedź na: Zaskakujące wyznanie na a... | mchpro
No cóż, Sapkowski zapewne trochę "się przejechał" na Trylogii Husyckiej a już na "Żmiji"( czy to się tak odmienia bo zgłupiałam) napewno. Chyba brak kasy spowodował,że chce wrócić do Wiedźmina. Nie ma co ukrywać, że to się naprawdę dobrze czyta. Jeżeli powróci w swoim stylu to dlaczego nie... Ja z przyjemnością przeczytam nowe przygody Geralta.
Użytkownik: neu4vhg 01.04.2012 20:58 napisał(a):
Odpowiedź na: No cóż, Sapkowski zapewne... | Suara
http://pl.wiktionary.org/wiki/%C5%BCmija - najlepszy sposób na sprawdzenie.

Od razu brak kasy, przecież gra była. Może po prostu sentyment?
Użytkownik: mleczak26 26.10.2012 15:21 napisał(a):
Odpowiedź na: http://pl.wiktionary.org/... | neu4vhg
A może zakuła go ambicja na fali popularności Martina i ekranizacji "Gry o tron"? Swoją drogą, jaka szkoda, że HBO nie przeniesie na ekran "Sagi o Wiedźminie". Moim skromnym zdaniem jest ona o niebo lepsza od "Pieśni Lodu I Ognia". A jedyny powód, to taki, iż autor książek, które wynoszą gatunek fantasy na półkę literatury najwyższego rzędu miał nieszczęście urodzić się w Europie Środkowo- Wschodniej...
Użytkownik: belzebup 18.10.2013 01:10 napisał(a):
Odpowiedź na: A może zakuła go ambicja ... | mleczak26
Książki o wiedźminie to jedne z moich ulubionych, ale żeby Sapkowski lepszy od Martina? Proszę Cię... Nie ta liga.
Użytkownik: Marylek 18.10.2013 07:07 napisał(a):
Odpowiedź na: Książki o wiedźminie to j... | belzebup
Oczywiście, że nie ta liga. Sapkowski jest zwyczajnie lepszy. I nie zalewa bez potrzeby kart swoich książek hektolitrami krwi.
Użytkownik: elwen 18.10.2013 08:14 napisał(a):
Odpowiedź na: Oczywiście, że nie ta lig... | Marylek
Dla mnie też jest lepszy. Do Martina miałam dwa albo trzy podejścia jeszcze zanim wszedł serial, mój rekord to z trudem skończony drugi tom. W sumie nie wiem, co mi w nim tak przeszkadza: może to, że dużo nuży i irytuje, a mało pociąga.
Użytkownik: Marylek 18.10.2013 08:54 napisał(a):
Odpowiedź na: Dla mnie też jest lepszy.... | elwen
Ja skończyłam trzy, ale trzeci z trudem. Pierwsze dwa z rozpędu i przez duże nadzieje, jakie wiązałam z ta książką - myślałam, że to fantasy, a tę lubię. Serialu nie oglądałam, do książki nie wrócę.

Mnie przeszkadza to właśnie, że w kółko międli to samo, epatuje okrucieństwem, akcja nie zmierza do konkretnego celu (zmierza tylko teoretycznie), lecz kręci się w kółko, żeby jeszcze jeden tom, żeby jeszcze przytrzymać czytelnika? Zdecydowanie dziękuję za kontynuację.
Użytkownik: benten 18.10.2013 09:11 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja skończyłam trzy, ale t... | Marylek
Ja czytałam tylko opowiadania w formie przygotowania do serii i też już dziękuję. Ale dla mnie to ten żenujący wątek miłosny jest najbardziej zniechęcający. Opowiadania były ciekawe bez Yennefer.
Użytkownik: zapominajka* 18.10.2013 10:47 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja czytałam tylko opowiad... | benten
A ja byłam przekonana, że zachwyt Martinem = zachwyt Sapkowskim i odwrotnie, a tu proszę taka niespodzianka. Wiedźmin już od bardzo dawna czeka u mnie na swoją kolej i obiecałam sobie, że do końca roku na pewno zapoznam się z częścią sagi, natomiast Martina cały czas poznaję i niezmiennie jestem nim oczarowana. Ciekawe jak faktycznie wypadnie porównanie tych dwóch autorów w moim przypadku.
Użytkownik: Lupus in fabula 26.01.2014 17:46 napisał(a):
Odpowiedź na: A ja byłam przekonana, że... | zapominajka*
Nie, to pisarze zupełnie innego typu i kalibru.
Sapkowski jest prawdziwym mistrzem słowa, przy tym erudytą i niesamowicie sprawnym graczem na emocjach. Pierwsze opowiadania to jeszcze wprawki debiutanta (które jednak koniecznie trzeba po kolei przeczytać), kilka innych prawdziwe perełki, ale sama powieść to już mistrzostwo świata; nikt w XX wieku na całym świecie nie potrafił tak pisać literatury popularnej, jak on napisał pięcioksiąg (a w sumie nawet cały siedmioksiąg). Mimo pewnych błędów i zarzutów, to jest absolutny ewenement literacki.
Kilka lat temu w jakiejś sondzie jako największy plus urodzenia się Polakiem ludzie zupełnie poważnie wskazywali możliwość czytania Sapkowskiego w oryginale.

Natomiast Martin to sprawny rzemiecha, pisarz popularnej SF, który pod koniec życia porwał się na potężny cykl mrocznej low fantasy. I nawet nieźle mu wyszło, lecz oczywiście pod względem jakości literackiej co najmniej kilka oczek poniżej AS-a.
Fajnie się czyta i nawet gryzie palce w oczekiwaniu na rozwój akcji w kolejnych tomach, ale to zupełnie nie ta liga.
Użytkownik: ellsworth 26.12.2013 11:25 napisał(a):
Odpowiedź na: Oczywiście, że nie ta lig... | Marylek
No bez przesady. Już sama głębia i wielowymiarowość Westeros bije na głowę świat Wiedźmina, który (jak mam nieodparte wrażenie przy czytaniu każdej książki Sapkowskiego) został stworzony wyłącznie dla jednej postaci, na zasadzie, że tam gdzie oczy Geralta nie są zwrócone, tam nic nie ma. Za jego plecami roztacza się bezdenna pustka. Natomiast Westeros żyje! Mnogość postaci, wątków i miejsc jest niesamowita. To nie jest teatr jednego aktora, jak u Sapkowskiego.
Poza tym Wiedźmin jest typowo polski, co z jednej strony jest zaletą, z drugiej jest przyczyną, dla której nigdy nie zyska światowego rozgłosu i jeżeli polska telewizja nie pokusi się o ekranizację, to na pewno nie zrobi tego HBO, ani żadna inna.
Użytkownik: Lupus in fabula 26.01.2014 18:15 napisał(a):
Odpowiedź na: No bez przesady. Już sama... | ellsworth
Ja chyba śnię. Po pierwsze to w ogóle mniej istotne, naważniejsza jest jakość literacka, a tu Martin nie ma żadnego startu do Sapkowskiego, plasuje się kilka lig poniżej. Jednym dynamicznym dialogiem, opisem spięcia, czy krótkim rysem nowej postaci AS wprowadza wiecej informacji i emocji, niż George całymi długaśnymi akapitami swojej poprawnej, lecz drewnianej prozy.

Ale po drugie, to przecież właśnie świat Sagi bije na głowę świat Martina pod względem złożoności politycznej, społecznej i ekonomicznej, że o rasowej i magicznej nie wspomnę. Sama tylko gra wywiadów, stosunki ras i podskórna polityka czarodziejów są wielokrotnie ciekawsze i prawdziwsze, niż wszystkie typowe intrygi Westeros i Essos razem wzięte. Całą wielką komplikacją u Martina jest równoległe prowadzenie wątków wielu rodów i ziem w pseudośredniowieczu (plus trochę kulejących, nielogicznych atrakcji Essos, na zasadzie: jak niedouczony Anglosas wyobraża sobie "cuda wschodu"). Kompletnie brak u niego w akcji i dialogach przekroju społecznego i ekonomicznego, właściwego "życia" tego świata (parę słów czasem na odczepnego w nudnych opisach). Przez cały czas odnosi się wrażenie, że mamy kilkunastu ważnych graczy i sztuczne, nieżywe tło jakichś tam "prostaczków" lub osób pojawiających się z kapelusza tylko po to, żeby coś im załatwić. Postacie drugo- i trzecioplanowe są papierowe, a stosunki społeczne i gospodarcze nadmieniane sztampowo. Dokładnie odwrotnie niż piszesz jest sporo płaskich, poziomych komplikacji, ale nijakiej głębi tam nie ma za grosz.
Użytkownik: Sylwia_ 26.01.2014 20:50 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja chyba śnię. Po pierwsz... | Lupus in fabula
Mam odmienne zdanie - Żelazne Wyspy, Dorne, Westeros, Meeren. Różne krainy, różne kultury. Martin może i jest rzemieślnikiem, wie kiedy podbijać zainteresowanie czytelnika, ale cała historia, tło, jest dopracowane i różnorodne. Bohaterów jest mnóstwo, wszyscy świetnie nakreśleni (również postacie drugo- i trzecioplanowe), nikt nie jest papierowy. Sapkowski pisze inaczej. Też go cenię i lubię, ale jednak gdybym miała wybrać co czytać, nowy Wiedźmin czy nowy tom Pieśni Lodu i Ognia, to bez wahania wybiorę książkę Martina.
Użytkownik: Lwiica 24.10.2013 13:22 napisał(a):
Odpowiedź na: Zaskakujące wyznanie na a... | mchpro
Widzieliście? :)
http://www.kawerna.pl/aktualnosci/ksiazki/item/719​4-nowa-powiesc-andrzeja-sapkowskiego-wiedzmin-sezon-burz.html
Użytkownik: Sznajper 24.10.2013 13:56 napisał(a):
Odpowiedź na: Widzieliście? :) http://... | Lwiica
Oby to była dobra książka. Oby to była dobra książka. Oby to była dobra książka. ;)
Użytkownik: elwen 24.10.2013 13:59 napisał(a):
Odpowiedź na: Widzieliście? :) http://... | Lwiica
Zobaczyliśmy - i dziwujemy się wielce, że strona wydawnictwa się nie chwali.

Fajnie by było, gdyby to była prawda, ale mi się sprawa z "Białym zimnem" (ktoś pamięta? ;)) z czasów niezapomnianej listy dyskusyjnej SAPEK ciągle po głowie kołacze.
Użytkownik: Sznajper 24.10.2013 14:16 napisał(a):
Odpowiedź na: Zobaczyliśmy - i dziwujem... | elwen
Liczba stron (404) jest niepokojąca.
Użytkownik: Darman 24.10.2013 14:21 napisał(a):
Odpowiedź na: Zaskakujące wyznanie na a... | mchpro
Zobaczyłem i również się zdziwiłem.
Na gazeta.pl jest napisane, że SuperNowa rozesłała notatkę prasową do mediów o pojawieniu się nowej książki o wiedźminie. Tu link:
http://kultura.gazeta.pl/kultura/1,114528,14836007​,Bedzie_kolejna_czesc_sagi_o_Wiedzminie__Tak_wygla​da.html
News został dodany dziś (24.10.br.) o 13:52, a na kawerna.pl przed 11:35, więc również zastanawia mnie fakt, czy wspomniana notka prasowa w ogóle istnieje, czy nadmieniono o niej tylko po to, by uwiarygodnić wiadomość.
Użytkownik: Sznajper 24.10.2013 14:57 napisał(a):
Odpowiedź na: Zobaczyłem i również się ... | Darman
To dziwne, że superNowa nie potwierdziła jeszcze informacji na swojej stronie, ale pojawił się już fragment I rozdziału, a na Allegro można zamówić książkę z dostawą do końca października.
Jeżeli to fake, to świetnie przygotowany.
Użytkownik: rambutan 28.10.2013 19:15 napisał(a):
Odpowiedź na: To dziwne, że superNowa n... | Sznajper
To nie fake. Ja swoją książkę przed godziną zamówiłem z darmową dostawą do paczkomatu.
Użytkownik: Darman 24.10.2013 14:57 napisał(a):
Odpowiedź na: Zobaczyłem i również się ... | Darman
To już chyba pewne.
Fragment książki:
http://extstatic.allegrostatic.pl/marketing/wiedzm​in/sezon_burz_rozdzial_1.pdf

Przedpremiera na allegro: http://allegro.pl/wiedzmin-sezon-burz-a-sapkowski-przedpremiera-i3654934130.html
Użytkownik: WICHEREK 26.10.2013 23:37 napisał(a):
Odpowiedź na: To już chyba pewne. Frag... | Darman
Sezon Burz wychodzi 6 listopada http://mediarivermagazine.pl/sezon-burz-wiedzmin-andrzej-sapkowski/.
Użytkownik: rambutan 28.10.2013 19:14 napisał(a):
Odpowiedź na: Sezon Burz wychodzi 6 lis... | WICHEREK
Oficjalna premiera 6 listopada, ale już teraz można kupić w przed sprzedaży na allegro. :)
Użytkownik: Darman 24.10.2013 16:57 napisał(a):
Odpowiedź na: Zaskakujące wyznanie na a... | mchpro
Czasami warto napisać maila do wydawnictwa. Na moje pytanie, czy informacje o nowym Wiedźminie są potwierdzone, otrzymałem od SuperNowej odpowiedź o poniższej treści:

"Szanowny Panie,
potwierdzamy informację, że Wiedźmin. Sezon burz ukaże się wkrótce :)
Fragment jest prawdziwy :)
kłaniam się
M. Kłos"
Użytkownik: mchpro 28.10.2013 15:49 napisał(a):
Odpowiedź na: Zaskakujące wyznanie na a... | mchpro
Właśnie otrzymałem mail z księgarni, że wysłali do mnie "Sezon burz". Nie mogę się doczekać :-)
Użytkownik: romanS 30.10.2013 22:37 napisał(a):
Odpowiedź na: Właśnie otrzymałem mail z... | mchpro
jesli ktos zamowil na allegro do 29.10 to ksiazka miala byc w paczkomacie juz do odebrania dn 30.10
czyli dzisiaj, na innych aukcjach w 24h

ktos juz czyta - macie juz w domu ? jak wrazenia ?
Użytkownik: mchpro 31.10.2013 09:17 napisał(a):
Odpowiedź na: jesli ktos zamowil na all... | romanS
Już jest w paczkomacie. Idę odebrać.
Użytkownik: Darman 05.11.2013 21:23 napisał(a):
Odpowiedź na: jesli ktos zamowil na all... | romanS
Przeczytałem i jestem zadowolony. Mój strach w trakcie lektury o to, że książka będzie na niższym poziomie, okazał się nieuzasadniony. Jeśli Sapkowski tak ma pisać książki - chcę jeszcze :) Przez "Sezon burz" mój głód na wiedźmińską prozę został ponownie rozbudzony i pewnie znowu długo będzie niezaspokojony. Ech, AS potrafi być okrutny.
Użytkownik: mchpro 08.11.2013 10:27 napisał(a):
Odpowiedź na: jesli ktos zamowil na all... | romanS
Na tle innych książek z Geraltem w roli głównej nie jest to dzieło nowatorskie, ale trzyma równy poziom. To takie bardziej rozbudowane opowiadanie.
Wystawiłem tzw. mocną czwórkę.
Użytkownik: romanS 30.10.2013 22:35 napisał(a):
Odpowiedź na: Zaskakujące wyznanie na a... | mchpro
ten link jest lepszy allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=138008&s​tring=sezon+burz&search_scope=userItems-138008 bo kieruje na wszystkie aukcje aktywne dla sezon burz, a te wczesniejsze juz zakonczone
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: