Dodany: 10.11.2011 23:47|Autor:

z okładki


Jak uczyć, kiedy uczniowie nie stawiają pytań, bo mają Wikipedię? Czy fizyka może być ciekawsza niż kolejny odcinek "Mam talent"? Dziś trudniej być nauczycielem niż kiedykolwiek wcześniej. Dużo trudniej także być uczniem. To szkoła powinna nauczyć, jak przetrwać w natłoku informacji. Nauczyciel może być przewodnikiem i wskazywać, jak sobie radzić w świecie nieustannych zmian.

Bez tej wiedzy nowe pokolenia wychodzą w świat, biegle posługując się Google’em, ale bezbronne. Aby być wzorem, nauczyciel powinien nauczyć się internetu jak języka obcego. Facebook, YouTube, Wikipedia świetnie nadają się do szkoły.

Aleksandra Pezda wyjaśnia, jak z nich korzystać w klasie i opisuje tych, którzy już to robią z sukcesami - od nauczycielki nauczania przedszkolnego po profesora uniwersytetu.

Ta książka jest dowodem na to, że wraz z rozwojem nowych technologii rola nauczyciela... rośnie. Przed wami, nauczyciele, wielki sprawdzian - spróbujcie go nie oblać!


"Pracuję w muzeum kredy. Uczniowie są jak przyrośnięci do sieci, żyją w awatarze, a polska szkoła udaje, że internet nie istnieje".
Grzegorz Lorek, nauczyciel biologii

"To jedyna książka, jaką znam, która w tak prosty sposób opisuje zawiłe zagadnienia. Nawet ten, kto w ogóle nie zna się na komputerach, zrozumie, o co chodzi. Informatyk też znajdzie tu coś dla siebie. Dla nauczycieli? Nie tylko! Również dla uczniów i dla rodziców. Wciąga. Zupełnie nie jak podręcznik. Zachęca i mobilizuje do działania. Jedyne, czego mi w niej zabrakło, to przycisku »Lubię to!«".
Andrzej Grzybowski, anglista, informatyk, koordynator projektu "Jarocin - Kreatywna Szkoła"

[Agora SA, 2011]

(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 572
Dodaj komentarz
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: