Dodany: 17.10.2011 22:01|Autor:

zawartość zbioru


Tadeusz Lubelski: Wstęp

– Andrzej Gwóźdź: Skąd się (nie) wzięło kino, czyli parahistorie obrazu w ruchu
– Tadeusz Lubelski: Lumière i Méliès. Fotograf i iluzjonista inicjują kinematograf
– Rafał Syska: Początki kina amerykańskiego
– Grażyna Stachówna: Trzy europejskie kinematografie narodowe la belle époque – Francja, Wielka Brytania, Włochy
– Michał Oleszczyk: David Wark Griffith. Kino uczy się opowiadać
– Tadeusz Szczepański: Skandynawia
– Tomasz Kłys: Film niemiecki w epoce wilhelmińskiej i weimarskiej
– Joanna Wojnicka: Kino Rosji carskiej i Związku Sowieckiego
– Iwona Sowińska: Złoty wiek burleski
– Łukasz A. Plesnar: Hollywood. Epoka jazzu
– Iwona Kolasińska-Pasterczyk: Francuska szkoła impresjonistyczna
– Alicja Helman: Awangarda we francuskim i niemieckim kinie niemym
– Jadwiga Hučková: Nieme kino dokumentalne
– Inne kinematografie

Noty o autorach
Indeks nazwisk (oprac. W. Górnisiewicz)
Indeks filmów (oprac. W. Górnisiewicz)

[Universitas, 2009]

(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 1484
Dodaj komentarz
Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 1
Użytkownik: fnord23 18.10.2011 21:22 napisał(a):
Odpowiedź na: Tadeusz Lubelski: Wstęp ... | fnord23
Ostatni rozdział („Inne kinematografie”) zawiera krótsze omówienia okresu niemego w kinematografii Chin (Alicja Helman), Japonii (Krzysztof Loska), Indii (Artur Majer), Hiszpanii (Iwona Kolasińska-Pasterczyk), Turcji (Magdalena Bartczak), Bałkanów (Magdalena Bartczak), Czech i Słowacji (Jadwiga Hučková) oraz Polski (Tadeusz Lubelski).
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: