Dodany: 13.05.2011 23:37|Autor: pawelw

Podaj mi swój adres e-mail, a powiem ci, jakie książki czytasz…



Kłamstwa, wierutne kłamstwa i statystyki - odcinek 2


Konto e-mail ma już praktycznie każdy. Ale dlaczego akurat takie? Konto często dostajemy od pracodawcy lub od dostawcy internetu, ale często zakładamy samodzielnie, najczęściej używając w tym celu jednego z darmowych serwisów. Co sprawia, że wybieramy takiego a nie innego dostawcę? Przypadek, reklama, znajomi? A może wybór konta zdradza o nas więcej niż byśmy chcieli? Sprawdźmy, czy wśród ocen w BiblioNETce znajdą się jakieś prawidłowości związane z adresem mejlowym użytkowników.


Na początek spójrzmy, jakie adresy email powtarzają się najczęściej. Tu niespodzianki nie ma. Przeważają konta związane z dużymi portalami internetowymi. Ale już przy sprawdzeniu aktywności użytkowników zaznaczają się pierwsze różnice. Na wykresie poniżej zielonym kolorem zaznaczono liczbę użytkowników z adresem e-mailowym w danej domenie, a czerwonym – liczbę użytkowników, którzy ocenili co najmniej jedną książkę. Najwyższy odsetek jest wśród użytkowników gmail.com – 60%. Książki ocenia też prawie co drugi użytkownik z gazeta.pl, onet.eu, wp.eu i yahoo.pl. Na drugim końcu rankingu są użytkownicy yahoo.co.uk (32%), neostrada.pl (30%) i użytkownicy z pozostałych domen (24%). Pod uwagę zostały jednak wzięte tylko jawne oceny, dlatego chociaż być może niektórzy użytkownicy rejestrują się w serwisie nie wiedząc, czego właściwie chcą, to innym wytłumaczeniem może być niechęć do ujawniania własnych ocen.



Intuicyjnie wydaje się, że na wybór adresu mejlowego może mieć wpływ data urodzenia. Raczej nie spodziewamy się wielu staruszków w domenie amorki.pl, prawda? Statystyka to potwierdza. Użytkownicy z adresem amorki.pl są najmłodszą kategorią wiekową ze średnią 21 lat, zaraz potem są buziaczki.pl ze średnią 23 lata. Najstarsi są użytkownicy z adresem w domenie neostrada.pl – 35 lat, zaraz za nimi są osoby z innymi mejlami. To niespecjalnie dziwi, wziąwszy pod uwagę, że wśród tych innych mejli wiele jest kont służbowych, a więc osób od dawna pracujących. Bardziej dziwi wiek „dzieci Neostrady”, ale po chwili zastanowienia szybko dojdziemy do wniosku, że konto w domenie neostrada.pl dostaje osoba zawierająca umowę, a potomstwo, czyli właściwe „dzieci Neostrady”, musi sobie radzić inaczej.



W BiblioNETce mężczyźni stanowią mniej więcej jedną trzecią użytkowników, ale w różnych domenach mejlowych proporcje rozkładają się różnie. Zdecydowanie kobiece są adresy amorki.pl i buziaczek.pl. Prawie 95% to kobiety. Przewaga mężczyzn jest tylko w domenie tenbit.pl, duży udział (około 45%) jest też w domenach gmail.com, go2.pl i wp.eu.



BiblioNETka to przede wszystkim serwis do oceniania książek, spójrzmy więc co i jak oceniają użytkownicy z różnymi mejlami. Już przy porównaniu średniej liczby ocenionych książek zaznaczają się spore różnice. Najwięcej oceniają użytkownicy z domen gazeta.pl, onet.pl i neostrada.pl, najmniej – amorki.pl, yahoo.co.uk i buziaczek.pl.



Ponad połowa wszystkich ocen przypada na cztery kategorie: literatura dziecięca/młodzieżowa, literatura współczesna zagraniczna, fantasy i thriller/sensacja/kryminał. Poniżej są zamieszczone wykresy, które przedstawiają procentowy udział danej kategorii we wszystkich ocenach wśród poszczególnych grup użytkowników. Największe różnice są dla literatury dziecięcej i młodzieżowej. Dla użytkowników z domeny buziaczki.pl jest to co trzecia oceniona książka, podczas gdy dla go2.ok i yahoo.co.uk – co dziesiąta. Potwierdza się też, że „dzieci Neostrady” są dziećmi tylko z nazwy. Udział literatury dziecięcej i młodzieżowej jest często związany z wiekiem. Osoby młodsze często dopiero zaczynają poznawać literaturę „dorosłą”, z kolei osoby starsze mogą już nie pamiętać książek przeczytanych w dzieciństwie. Warto zauważyć, że literatura współczesna zagraniczna jest bardziej popularna wśród użytkowników, których adres mejlowy sugeruje pobyt za granicą.



Wśród pozostałych kategorii też są różnice. Romanse są chętniej czytane przez użytkowników amorki.pl i neostrada.pl, a zdecydowanie mniej chętnie – go2.pl, tenbit.pl, wp.eu, yahoo. Z komiksami jest odwrotnie: częściej czytają je osoby z adresów tenbit.pl, rzadziej amorki.pl, interia.eu i neostrada.pl. Co ciekawe, w kategorii religia amorki.pl i tenbit.pl są już zgodni – niezbyt chętnie sięgają po książki z tej kategorii. Użytkownicy tenbit.pl najrzadziej sięgają po literaturę faktu. Science fiction jest czytana chętniej przez go2.pl, wp.eu, rzadziej przez buziaczek.pl, interia.eu, yahoo.pl. Ale zarówno wp.eu jak i yahoo.co.uk należą do tych, którzy najczęściej sięgają po thrillery i kryminały.


Udział poszczególnych kategorii w kilku ciekawszych grupach został przedstawiony poniżej.



Książki w BiblioNETce są podzielone na ponad trzydzieści kategorii. Na palcach jednej ręki można policzyć osoby, które oceniły co najmniej jedną książkę z każdej kategorii. Ale są też osoby, które oceniły sporo książek, ale wszystkie o podobnej tematyce. Średnia liczba ocenianych kategorii w pewnym stopniu obrazuje, czy czytelnik jest otwarty na świat, czy ma ściśle ustalone nawyki czytelnicze. Rysują się wyraźne różnice pomiędzy użytkownikami z poszczególnych domen mejlowych. Zdecydowanie najwęższe zainteresowania mają amorki.pl – przeciętnie oceniają książki w zaledwie czterech kategoriach. Najszersze zainteresowania mają czytelnicy z adresem gazeta.pl – średnio oceniają dziesięć kategorii. Choć i w gazeta.pl są wyjątki oceniające sporo, ale monotematycznie. Jako ciekawostkę podam, że ulubioną kategorią najczęściej jest romans, literatura dziecięca i młodzieżowa, oraz para fantasy z science fiction.



W wyborze kategorii książek do czytania też można zaobserwować ciekawe różnice. Tylko co szósta osoba z mejlem amorki.pl oceniła chociaż jedną książkę z klasyki obcej, wśród yahoo.pl takich osób jest 62%. Komiksy ocenia co czwarty użytkownik z domeny tenbit.pl i tylko co dwudziesty piąty z yahoo.co.uk. Tylko co czwarty buziaczek.pl nie ocenił żadnej książki dla dzieci i młodzieży, wśród użytkowników z neostrada.pl – co druga osoba. Tylko co dwudziesta osoba z amorki.pl sięgnęła po książkę popularnonaukową, w przypadku gazeta.pl – co czwarta. Chociaż jedną pozycję z literatury współczesnej zagranicznej najczęściej mają wśród ocen osoby z mejlem yahoo.pl (80%), z publicystyki – gazeta.pl (43%), z fantasy - yahoo.pl (70%), z poezji – wp.eu (25%), z science fiction – tenbit.pl (57%).


Spójrzmy teraz, jakie oceny wystawiają poszczególne grupy użytkowników. Najsurowiej oceniają książki użytkownicy z adresem mejlowym z domeny yahoo.pl. Ich średnia ocena to 4,49. Najlepsze oceny wystawiają użytkownicy z amorki.pl – średnia ocena 4,7.


Na wykresie poniżej uwzględnione są tylko najliczniejsze grupy użytkowników i kategorie o największych różnicach ocen.



Z największych grup to osoby z onet.pl najsurowiej oceniają romanse, mimo że czytają ich najwięcej!


W nieco mniej popularnych adresach różnice bywają większe. Na wykresach poniżej przedstawione są grupy najlepiej i najgorzej oceniające daną kategorię.



klasyka polska
komiks
poezja
romanse
science fiction

Zauważmy, że amorki.pl i buziaczek.pl to dwie najmłodsze grupy, ale w ocenie klasyki polskiej zajmują skrajnie odmienne stanowiska. Dla odmiany amorki.pl najgorzej ze wszystkich oceniają poezję, mimo że ich średnia ocena dla wszystkich kategorii jest najwyższa ze wszystkich grup. Choć trzeba dodać, że amorki.pl mało oceniają poezji, dlatego średnia ocena w tym wypadku może być obarczona znacznym błędem.


Warto zwrócić uwagę, że największe różnice widać w przypadku domen mniej popularnych, z których jest zarejestrowanych mniej użytkowników. Pomimo uwzględnienia tylko tych domen, z których co najmniej 100 osób ocenia książki, nadal mogą wchodzić w grę lokalne odchylenia od średniej. Wystarczy grupa zaprzyjaźnionych użytkowników, którzy mają podobne preferencje czytelnicze, by dość skutecznie wpłynąć wyniki. Nie mniej jednak rysują się pewne tendencje i statystyczni użytkownicy z poszczególnych domen nieco się różnią w preferencjach czytelniczych. Amorki.pl to adres to młode miłośniczki romansów, nie lubią literatury przygodowej, najlepiej ze wszystkich oceniają klasykę polską. Tenbit.pl to typ męski – wielbiciel S-F, fantasy i komiksów, nie lubi romansów i horrorów. Buziaczek.pl najwięcej oceniają literatury dziecięcej i młodzieżowej, nie lubią klasyki polskiej. Gazeta.pl to osoby czytające dużo i wszechstronnie, dobrze oceniające publicystykę, literaturę faktu i popularno naukową. Onet.pl to też osoby czytające dużo, w tym sporo surowo ocenianych romansów, ale nie lubiące komiksów i fantastyki. Gmail.com najczęściej pozostają aktywni w BiblioNETce po rejestracji, chętnie sięgają po S-F i fantasy. Neostrada.pl to najstarsza grupa, często sięga po romanse, bardzo dobrze ocenia poezję choć mniej przepada za literaturą współczesną polską. yahoo.com i yahoo.co.uk czytają najwięcej literatury współczesnej zagranicznej, słabo oceniają literaturę współczesną polską.


Pamiętamy jednak, że książki oceniają indywidualni użytkownicy, a nie statystyczni, bo, jak wiadomo, są kłamstwa, wierutne kłamstwa i statystyki.





Statystyki powstały na podstawie danych ze stycznia 2011



(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 30479
Dodaj komentarz
Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 31
Użytkownik: verdiana 14.05.2011 08:44 napisał(a):
Odpowiedź na: Kłamstwa, wierutne kł... | pawelw
Masz rację, że wierutne kłamstwa. ;P Zakładałam konto, kiedy miałam 20 lat, powinnam mieć w adresie amorka albo buziaczka, a tu nici. ;P No cóż, w latach 90. nie było wiele sensownych, działających domen darmowych. Login też niestety mam nie taki, jak chciałam, bo były już pozajmowane. Ciekawa byłabym takich statystyk, ale obliczonych wśród osób, które i domenę, i login mają takie, jakie sobie wybrały, a nie takie, do jakich zostały zmuszone. :-)

"spójrzmy więc co i jak oceniają użytkownicy z różnymi mejlami" --> A to ciekawe jest. Gazeta i onet na pierwszym miejscu. Pewnie właśnie dlatego, że to były jedne z pierwszych domen, a najwięcej oceniają użytkownicy starsi, a ci w latach 90. mieli głównie te dwie domeny do wyboru. Potem przyszła wp, a dopiero długo potem cała reszta. ;)

Często do rejestracji w różnych serwisach podaje się maile "spamowe", a nie konta główne, to też może skrzywiać wyniki. Kurczę, lubię statystyki, ale one czasami są takie bezsilne. :))
Użytkownik: moriakaice 16.05.2011 14:08 napisał(a):
Odpowiedź na: Masz rację, że wierutne k... | verdiana
Verdiano, jestem prawie pewien, że Gazety w latach 90. nie było (tzn. Gazeta.pl została zarejestrowana dopiero w 2001), za to WP tak (i to WP było wcześniej niż np. Onet). No i wtedy był nieistniejący już dzisiaj Polbox. Po drodze było jeszcze trochę innych serwisów, które nie dotrwały do teraz.

Do tego, jak ktoś słusznie zauważył na Facebooku, można połączyć statystyki użytkowników z mailami w domenach @o2.pl, @go2.pl i @tlen.pl - wszystko to ten sam adres, leżący na serwerach o2.pl.

Ja obecnie zaniżam statystyki Gmaila - bo mam ukryte oceny - ale podczas rejestracji używałem maila w domenie o2.pl :)
Użytkownik: Marylek 16.05.2011 15:33 napisał(a):
Odpowiedź na: Verdiano, jestem prawie p... | moriakaice
Pierwszy adres miałam na pf, która potem przekształciła się w epf. Zrezygnowalam, bo tony spamu przychodziły. Na gazecie mam do dziś, na gmailu dwa - oficjalny i mniej oficjany, i jeszcze służbowy. Na gmailu założyłam, bo to było wtedy najbardziej pojemnne konto, wszystko przechodziło, nawet bardzo duże pliki.

Statystyka... :-D
Użytkownik: verdiana 16.05.2011 15:44 napisał(a):
Odpowiedź na: Verdiano, jestem prawie p... | moriakaice
Połączyć można też buziaczka z onetem, zdaje się. :)
I gazetę z gmailem chyba też? Przestałam korzystać z gazety, jak ją sprzedali gmailowi czy googlowi.

Dziwne z tą gazetą. Kończyłam studia w 2000, a miałam już wtedy i onet, i gazetę. Onet był pierwszy. A Internet miałam przez polbox wtedy właśnie, ale nigdy nie używałam ich konta. ;)

Użytkownik: moriakaice 16.05.2011 19:33 napisał(a):
Odpowiedź na: Połączyć można też buziac... | verdiana
Nie, to nie tak, tamtych nie można łączyć wprost. Chodzi o to, że jak założysz maila na o2 to dostajesz skrzynkę z trzema aliasami w postaci: login@o2.pl, login@go2.pl oraz login@tlen.pl - z urzędu. I mail wysłany na dowolny z nich trafia na główne konto (czemu trudno się dziwić, tak działają aliasy).

Tymczasem gdy założysz konto login@buziaczek.pl to maila nie odbierzesz logując się na skrzynkę login@onet.eu (bo to dwa odrębne konta). Taka sama historia z Gmailem i Gazetą.

No i jakim cudem miałaś konto w domenie @gazeta.pl w 2000 roku, skoro zarejestrowali ją rok później? :)
Użytkownik: verdiana 16.05.2011 22:10 napisał(a):
Odpowiedź na: Nie, to nie tak, tamtych ... | moriakaice
Właśnie o to pytam, może zarejestrowali się wcześniej albo działali bez rejestracji? Nie wiem, ale było na pewno.
Kiedyś na gazecie można było odebrać pocztę ZE WSZYSTKICH kont, po sprzedaży zlikwidowali tę opcję. :(
Użytkownik: moriakaice 17.05.2011 17:52 napisał(a):
Odpowiedź na: Właśnie o to pytam, może ... | verdiana
Za http://pl.wikipedia.org/wiki/Gazeta.pl : "[Serwis - przyp. Mori] Został uruchomiony w lutym 2001 na bazie internetowego wydania Gazety Wyborczej, istniejącego od marca 1995. Dziś jest od niej oddzielony."

Patrząc na dane z WHOISa, wyborcza.pl (domena) została założona 1998.02.10, a gazetawyborcza.pl - 1999.11.18 (gazeta.pl - 2001.01.01).

Domena działać bez rejestracji nie mogła, więc musiało być inaczej. Pamiętasz, w jakiej dokładnie domenie miałaś wtedy skrzynkę?
Użytkownik: verdiana 18.05.2011 23:26 napisał(a):
Odpowiedź na: Za http://pl.wikipedia.or... | moriakaice
@gazeta.pl, to się nie zmieniło aż do momentu, kiedy ją sprzedali i zlikwidowałam konto. A studia skończyłam w 2000. :)

Ha, torcik mam, 10 lat jak z bicza strzelił. :)
Użytkownik: moriakaice 19.05.2011 19:16 napisał(a):
Odpowiedź na: @gazeta.pl, to się nie zm... | verdiana
Zatem mówisz, że miałaś maila w domenie, która jeszcze nie była zarejestrowana w tym czasie? :)

I gratuluję 10 lat w B-netce!
Użytkownik: verdiana 20.05.2011 07:55 napisał(a):
Odpowiedź na: Zatem mówisz, że miałaś m... | moriakaice
Nie, mówię, że miałam maila z końcówką gazeta.pl. :) Wysyłałam z niego cv, więc to musiało być na studiach. Nie wiem, na jakiej zasadzie to było, czy to ten sam mail i czy info w Internecie o rejestracji jest wiarygodne, ale mail działał lepiej niż onetowy. :)

Nie przypominaj mi! Czuję się staro. ;P
Użytkownik: agatatera 14.05.2011 08:46 napisał(a):
Odpowiedź na: Kłamstwa, wierutne kł... | pawelw
Patrząc na datę statystyk domyślam się, że zostałam zakwalifikowana do gmail.com, aczkolwiek od rejestracji do niedawna (kilka miesięcy) używałam gazeta.pl. Uśrednię się między nimi, bo zgadza się i jedno, i drugie ;)
Użytkownik: zucia 14.05.2011 09:34 napisał(a):
Odpowiedź na: Kłamstwa, wierutne kł... | pawelw
Chyba również przyczyniłam się do zakłamania statystyk ;)
Rejestrując się w BiblioNETce, miałam 14 lat i konto pocztowe na Onecie. Teraz mam 20 i korzystam praktycznie tylko z gmaila, którego dopiero dziś wpisałam w danych na serwisie :)
Użytkownik: dot59Opiekun BiblioNETki 16.05.2011 14:29 napisał(a):
Odpowiedź na: Chyba również przyczyniła... | zucia
Ja też zakłamuję :) - mam dwa konta pocztowe, na Gazeta.pl od kiedy mam dostęp do internetu, czyli prawdopodobnie od 2003, i na wp.pl od 2006; rejestrując się w Biblionetce, podałam to drugie, przeznaczone tylko do wybranych celów :). A sporą część moich ocen wystawiłam retrospektywnie, bo dane książki czytałam w czasach, kiedy jeszcze mi się ani o internecie, ani nawet o komputerze nie śniło :).
Użytkownik: McAgnes 14.05.2011 14:03 napisał(a):
Odpowiedź na: Kłamstwa, wierutne kł... | pawelw
Mnie zainteresowało zdanie: "Na palcach jednej ręki można policzyć osoby, które oceniły co najmniej jedną książkę z każdej kategorii."
Sprawdziłam u siebie i brakuje mi dwóch kategorii :)
Użytkownik: Marylek 14.05.2011 14:25 napisał(a):
Odpowiedź na: Mnie zainteresowało zdani... | McAgnes
Też sobie to sprawdziłam. Mnie brakuje jednej: astronomia i astrofizyka. A Tobie których? :)
Użytkownik: Elfa 14.05.2011 15:16 napisał(a):
Odpowiedź na: Też sobie to sprawdziłam.... | Marylek
"Astronomia i astrofizyka" to chyba nowy dział, bo mi też brakuje tylko tego i matematyki (a to dziwne, bo na pewno coś matematycznego czytałam).
Użytkownik: Marylek 14.05.2011 20:57 napisał(a):
Odpowiedź na: "Astronomia i astrofizyka... | Elfa
Czasami klasyfikacja jest nierówna. Może to matematyczne jest zaklasyfikowane jako ogólnie popularnonaukowe, na przykład?
Użytkownik: hburdon 22.05.2012 12:45 napisał(a):
Odpowiedź na: "Astronomia i astrofizyka... | Elfa
Mnie brakuje trzech: technika (co wy macie z techniki ocenione?), filozofia i etyka (muszę się wreszcie zabrać porządnie za Dzieje filozofii Zachodu (Russell Bertrand), bo do tej pory to tylko wstęp dwa razy przeczytałam), astronomia i astrofizyka.

A ciekawe, co mi BiblioNETka z tych kategorii poleci, w końcu od tego jest...
technika - System nie umie polecić Ci żadnych książek dla wybranych ustawień.
filozofia i etyka - Mitologia germańska: Opowieści o bogach mroźnej północy (Szrejter Artur)
astronomia i astrofizyka - Błękitna kropka: Człowiek i jego przyszłość w kosmosie (Sagan Carl)



Z innej beczki: Paweł, jakie prześliczne wykresy, czym to się robi? :)
Użytkownik: Elfa 22.05.2012 13:45 napisał(a):
Odpowiedź na: Mnie brakuje trzech: tech... | hburdon
"co wy macie z techniki ocenione?" - np. to: W krainie odkryć i wynalazków (Sosińska Anna (właśc. Korab Hanna))
Użytkownik: Marylek 22.05.2012 16:17 napisał(a):
Odpowiedź na: Mnie brakuje trzech: tech... | hburdon
Z techniki mam genialną po prostu pozycję, wbrew pozorom nie tylko dla dzieci. Mnie, humaniście- tumaniście, wiele tłumaczy: Jak to działa?: Od dźwigni do laserów, od samochodów do komputerów czyli Przewodnik po świecie maszyn (Macaulay David) :)
Użytkownik: McAgnes 14.05.2011 21:57 napisał(a):
Odpowiedź na: Też sobie to sprawdziłam.... | Marylek
Matematyki i techniki :)
Użytkownik: Marylek 14.05.2011 22:01 napisał(a):
Odpowiedź na: Matematyki i techniki :) | McAgnes
Z matematyki mam trzy sztuki, w tym Lilavati: Rozrywki matematyczne (Jeleński Szczepan), książkę którą mam jeszcze od Dziadka i stanowi ona dużą część mojego dzieciństwa. :)
Użytkownik: McAgnes 14.05.2011 22:14 napisał(a):
Odpowiedź na: Z matematyki mam trzy szt... | Marylek
Z astrofizyki mam Niebo na dłoni (Pittich Eduard, Kalmančok Dušan) - też ważna dla mnie książka - może się wymienimy? :D
Użytkownik: Marylek 14.05.2011 22:38 napisał(a):
Odpowiedź na: Z astrofizyki mam Niebo n... | McAgnes
Ja mam to "Niebo na dłoni", nie wiem, czemu nie oceniłam.
Jak znajdę, to przywiozę. Na razie znalazłam Zajmująca fizyka (Perelman Jakub (Pierielman Jakow)) też po Dziadku, absolutnie genialna książka, może przywieźć jutro? Naprawdę warto! Bardzo polecam!
[I przywiozę Ci "Emancypantki" i "Łuk triumfalny" - juz spakowałam :)]
Użytkownik: McAgnes 14.05.2011 23:07 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja mam to "Niebo na dłoni... | Marylek
Przywieź, Marylku, dzięki :)
Użytkownik: asia_ 14.05.2011 21:59 napisał(a):
Odpowiedź na: Też sobie to sprawdziłam.... | Marylek
O, ja też od razu zaczęłam sprawdzać u siebie. Mam komplet :D
Użytkownik: mafiaOpiekun BiblioNETki 22.05.2012 13:18 napisał(a):
Odpowiedź na: Mnie zainteresowało zdani... | McAgnes
Mi brakuje: horroru, astronomii i astrofizyki, językoznawstwa i nauki o literaturze, matematyki, nauk społecznych i techniki. Sporo.
Użytkownik: Aquilla 16.05.2011 19:56 napisał(a):
Odpowiedź na: Kłamstwa, wierutne kł... | pawelw
Onet nie lubi fantastyki? Znowu się wyróżniam ;)
Użytkownik: Lenka.Vingill 17.05.2011 16:23 napisał(a):
Odpowiedź na: Onet nie lubi fantastyki?... | Aquilla
Ojej a mi się statystyki sprawdzają. Jestem użytkownikiem gmail czytam fantasy i książki przyrodnicze ze względu na studia (chociaż co ciekawe, ze żadnej nie oceniłam.
Użytkownik: exilvia 18.05.2011 22:18 napisał(a):
Odpowiedź na: Kłamstwa, wierutne kł... | pawelw
A ja nie mam hobby.. i techniki. :-)
Użytkownik: krasnal 10.02.2013 23:32 napisał(a):
Odpowiedź na: Kłamstwa, wierutne kł... | pawelw
Ja też pobiegłam sprawdzać, których kategorii mi brakuje;) Wychodzi 5: astronomia i astrofizyka, matematyka, sztuka, technika i hobby. W schowku siedzi tylko jedna sztuka, z pozostałych nic. Ale polecanki tylko z techniki nie umieją nic polecić:)
Przy okazji okazało się, że polecanki w kategorii hobby polecają mi poradnik dla kobiet w ciąży. Że co, że ciąża to takie hobby jest?;)
Legenda
  • - książka oceniona przez Ciebie - najedź na ikonę przy książce aby zobaczyć ocenę
  • - do książki dodano opisy lub recenzje
  • - książka dostępna w naszej księgarni
  • - książka dostępna u innych użytkowników (wymiana, kupno)
  • - książka znajduje się w Twoim schowku
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: