Dodany: 23.11.2006 16:44|Autor: Irish Dream

Kultura i sztuka> Muzyka

Poezja śpiewana i nie tylko.


Jak to jest z tą poezją śpiewaną i w ogóle co możemy zaliczyć do niej (znacie może wykonawców, piosenki?) Czy poezja śpiewana to zawsze muzyka poważna?

Pozdrawiam,
Wyświetleń: 26009
Dodaj komentarz
Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 56
Użytkownik: exilvia 23.11.2006 18:56 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
Ale w jakim sensie poważna? Że smutna, poważne tematy podejmująca?
Użytkownik: verdiana 23.11.2006 19:00 napisał(a):
Odpowiedź na: Ale w jakim sensie poważn... | exilvia
No właśnie? Bo taki np. Piotr Bukartyk, nawet jeśli poważne tematy podejmuje, to poważny nie jest. :-)
Użytkownik: --- 23.11.2006 19:00 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
komentarz usunięty
Użytkownik: BA 23.11.2006 20:16 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
Poważna... Cóż, niekoniecznie. Raczej posiadająca tekst a nie takie śpiewanie o pierdołach. Poezja... a więc tekstem jest najczęściej jakiś wiersz ;)
Przykłady wykonawców? Moje ukochane Stare Dobre Małżeństwo wykonujące teksty Stachury, Ziemianina, Rybowicza, Leśmiana itp.
Użytkownik: hankaa 23.11.2006 20:33 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
Grechuta, Stachura, Stare Dobre Małżeństwo, Raz Dwa Trzy, Osiecka, Żebrowski i A.M.Jopek... A to przecież nie wszyscy... nie jest to poważna i smutna piosenka. Nie zawsze, wg mnie jest to inny odbiór utworu, jego przekaz, inna forma. Czasami udana, czasami lepiej przeczytać tą poezję...
Użytkownik: --- 23.11.2006 22:08 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
komentarz usunięty
Użytkownik: wila 23.11.2006 22:12 napisał(a):
Odpowiedź na: komentarz usunięty | ---
Ewa Demarczyk to wielka artystka.
Dla mnie ważny jest, był i zawsze będzie Grechuta (i Anawa).

Użytkownik: joanna.syrenka 24.11.2006 01:42 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
Alicjo! Zapraszam też tutaj :)
[artykuł niedostępny]
Użytkownik: Irish Dream 24.11.2006 12:33 napisał(a):
Odpowiedź na: Alicjo! Zapraszam też tut... | joanna.syrenka
Wiem piosenki Ewy Demarczyk często lecą w radiu np. "Czy pamiętasz, jak ze mną tańczyłeś walca" czy "Oczy tej małej". Ostatnio w radiowej jedynce był reportaż wlaśnie o Ewie Demarczyk. Może ktoś słuchał?
Użytkownik: villena 24.11.2006 12:49 napisał(a):
Odpowiedź na: Wiem piosenki Ewy Demarcz... | Irish Dream
Hmmm, „Oczy tej małej” to akurat chyba nie Demarczyk.
Użytkownik: joanna.syrenka 24.11.2006 12:51 napisał(a):
Odpowiedź na: Hmmm, „Oczy tej mał... | villena
Zgoła nie Demarczyk. Magda Umer o ile pamiętam.
Użytkownik: villena 24.11.2006 13:06 napisał(a):
Odpowiedź na: Zgoła nie Demarczyk. Magd... | joanna.syrenka
Też, choć ja akurat bardziej pamiętam wykonanie Anny Szałapak. A google mówią, że jest też wersja „Raz dwa trzy” choć nie bardzo umiem ją sobie wyobrazić :-)
Użytkownik: joanna.syrenka 24.11.2006 13:13 napisał(a):
Odpowiedź na: Też, choć ja akurat bardz... | villena
Fakt, jeszcze Szałapak :) Równie piekna interpretacja. Wersja "Raz, dwa, trzy" tez przepiekna - wogóle ich interpretacja Osieckiej jest godna najwyższej pochwały. Ten nonszalancki wokal Adama Nowaka... <buja w obłokach>
Użytkownik: czupirek 25.11.2006 13:17 napisał(a):
Odpowiedź na: Fakt, jeszcze Szałapak :)... | joanna.syrenka
Tak a propos Raz Dwa Trzy - ich "Niecud" lecący na napisach końcowych do "Historii miłosnych" brzmiał chyba jakoś inaczej niż na płycie "Niecud". Przy czym płytę to miałam zapożyczoną i nie płytę, a kasetę, film zaś widziałam tylko w kinie i po prostu słabo to wszystko pamiętam. Czy ktoś mnie może poratować informacją, czy mam rację? A jeśli tak, tzn. jeśli to są różne wersje, to czy gdzieśkolwiek na jakiejś płycie istnieje ta wersja "Niecudu", co w filmie?
Użytkownik: dublin_girl 27.11.2006 10:11 napisał(a):
Odpowiedź na: Też, choć ja akurat bardz... | villena
Bardzo podoba mi się wykonanie Marcina Przybylskiego (z zespołem Machina del Tango)
Użytkownik: inaise 16.12.2006 15:37 napisał(a):
Odpowiedź na: Też, choć ja akurat bardz... | villena
Mnie najbardziej podobało się wykonanie takiego jednego chłopca na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej bodajże, kilka lat temu. Notabene, wygrał tą piosenką.
Ale nie pamiętam jego nazwiska. :/
Użytkownik: --- 16.12.2006 15:52 napisał(a):
Odpowiedź na: Mnie najbardziej podobało... | inaise
komentarz usunięty
Użytkownik: joanna.syrenka 16.12.2006 18:43 napisał(a):
Odpowiedź na: komentarz usunięty | ---
Zgadzam się. Zresztą sam Niemen, jak jeszcze żył, powiedział, że są dwie osoby, które są śpiewać tak jak on: właśnie Radek i jeszcze jeden mało znany bard, nie pamiętam nazwiska.
Nie wiem - może słyszałaś "parodię" Niemena w wykonaniu Radka. Fantastyczna :)
Użytkownik: inaise 16.12.2006 19:25 napisał(a):
Odpowiedź na: komentarz usunięty | ---
Tak myślałam, że ktoś mi zasugeruje, że to Radek.
Nie, to nie on. Chociaż też lubię jego głos, zwłaszcza w Piwnicznych piosenkach. :)

Znalazłam tego młodego mężczyznę ;) i chyba dalej nie zaistniał w tak zwanym szoł-biznesie. Nazywa się Marcin Przybylski.
Użytkownik: --- 16.12.2006 20:05 napisał(a):
Odpowiedź na: Tak myślałam, że ktoś mi ... | inaise
komentarz usunięty
Użytkownik: Vemona 17.12.2006 22:07 napisał(a):
Odpowiedź na: komentarz usunięty | ---
Tak, to był program z piosenkami francuskimi, zapamiętałam go, bo był zachwycający. Wspaniały głos, cudowna ekspresja, naprawdę trudno było wzrok oderwać, chwilami jak wchodził śpiewać ktoś inny, to miałam za złe, że to nie on.
Grywa w Teatrze Narodowym, role w Narodowym:
HORACY (gośc., od 1 IX 2003 w zespole TN) Szkoła żon, 2000, reż. Jan Englert, QUINTUS CZYLI MORDRET Merlin. Inna historia, 2003, reż. Ondrej Spišák, PAWEŁ, ALBERT, WITOLD I Błądzenie, 2004, reż. Jerzy Jarocki,
SIR WILLIAM BAGOT Ryszard II, 2004, reż. Andrzej Seweryn, KAPITAN HANNIBAL JACKSON Happy End, 2005, reż. Tadeusz Bradecki, SKRZYPEK Rzeźnia, 2005, reż. Agnieszka Lipiec-Wróblewska, DAMIS, SYN ORGONA Tartuffe, 2006, reż. Jacques Lassalle.


Użytkownik: --- 17.12.2006 23:19 napisał(a):
Odpowiedź na: Tak, to był program z pio... | Vemona
komentarz usunięty
Użytkownik: inaise 18.12.2006 12:29 napisał(a):
Odpowiedź na: Tak, to był program z pio... | Vemona
Vemono, czy to może była "Wyspa Brel"?
Użytkownik: Vemona 18.12.2006 12:56 napisał(a):
Odpowiedź na: Vemono, czy to może była ... | inaise
Nie pamiętam tytułu, bo trafiłam na niego zupełnym przypadkiem (na program znaczy) i wpadłam w zachwyt nad wykonawcą. Chyba pójdę do Teatru specjalnie, żeby go zobaczyć. :-)
Użytkownik: mafiaOpiekun BiblioNETki 24.11.2006 16:56 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
Chyba nikt nie wymienił Cz. Niemena.

Użytkownik: mam_kota 24.11.2006 21:28 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
No i jeszcze Grzegorz Turnau, no i jeszcze Mirosław Czyżykiewicz, no i jeszcze grupa Pod Budą, no i jeszcze...
Użytkownik: <mahti> 25.11.2006 20:11 napisał(a):
Odpowiedź na: No i jeszcze Grzegorz Tur... | mam_kota
niegdyś jeszcze Wolna Grupa Bukowina ;]
Użytkownik: didoz 26.11.2006 21:15 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
A Jacek Kaczmarski? To poezja śpiewana czy nie?
Użytkownik: wila 26.11.2006 21:29 napisał(a):
Odpowiedź na: A Jacek Kaczmarski? To po... | didoz
ja bym powiedziała, że publicystyka śpiewana (o ile coś takiego istnieje) :)
Użytkownik: marionnette 26.11.2006 21:35 napisał(a):
Odpowiedź na: A Jacek Kaczmarski? To po... | didoz
Poezja śpiewana (albo właśnie aktorska piosenka), która porusza tematy polityczne. Poeci też poruszali i nie przestawali być poetami! :-)
Użytkownik: verdiana 26.11.2006 21:37 napisał(a):
Odpowiedź na: A Jacek Kaczmarski? To po... | didoz
Za moich czasów to się nazywało piosenka walcząca. :-)
Użytkownik: Corwin 16.12.2006 15:00 napisał(a):
Odpowiedź na: Za moich czasów to się na... | verdiana
Ojej... nie zawężajmy Kaczmarskiego do piosenki walczącej... jego ostatnie płyty, choć miały i takie utwory, zdecydowanie wykraczały poza stereotypowy wizerunek Kaczmarskiego-barda Solidarności.
"Piosenka napisana mimochodem" czy "Traktacik o wyobraźni" z płyty Mimochodem... co w tym z doraźnej publicystyki?

Polecam stronę http://www.kaczmarski.art.pl :)
Użytkownik: marionnette 26.11.2006 21:32 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
Dorzuciłabym jeszcze Kasię Groniec do poezji śpiewanej, z każdą płytką jest coraz bardziej poetycka :-). Oraz Bułata Okudżawę, który według mnie geniuszem istnym był! I może Leonarda Cohena, zwłaszcza tego dawniejszego, z czasów niebieskiego prochowca i Suzanne.
I zadałabym jeszcze inne takie pytanie: a Jacques Brel, Michał Bajor, Kinga Preis, Wysocki i Kaczmarski (to trochę inna bajka, ale jednak), ogółem ludzie szufladkowani raczej do kategorii "piosenka aktorska" - czym to, co śpiewają, różni się od Groniec, Umer czy Grechuty? Czym piosenka aktorska różni się od poezji śpiewanej?
Użytkownik: emkawu 26.11.2006 21:46 napisał(a):
Odpowiedź na: Dorzuciłabym jeszcze Kasi... | marionnette
Myślę, że różnica polega na stopniu ekspresji.
Taki Czyżykiewicz - siedzi nieruchomo na scenie, smutny strasznie, patrzy w jeden punkt i cichutko coś mruczy nie zmieniając natężenia głosu na tle delikatnego smęcenia gitary. To jest poezja śpiewana.

A Kasia Groniec - wymachuje rękami, krzyczy, płacze, śmieje się "złości się i miota". Na scenie żyje, kocha i umiera. To jest piosenka aktorska.

PS. Uwielbiam Czyżykiewicza i Groniec. :-)
Użytkownik: librarian 27.11.2006 05:23 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
A jeszcze Wanda Warska (z Niemenem) do muzyki Kurylewicza, świetna płyta ze świetną poezją. I Sojka jak śpiewa Poświatowską albo sonety Szekspira i po polsku i po angielsku. I dziewczyna, której imienia nie pamiętam, nagrała pięknie płytę z wierszami ksiądza Jana Twardowskiego. Kocham poezję śpiewaną.
Użytkownik: dublin_girl 27.11.2006 10:19 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
Z wykonawców polskich: Turnau, Stare Dobre Małżeństwo i Marcin Przybylski (to tak pomiędzy poezją śpiewaną a piosenką aktorską).
Jeśli chodzi o twórców zagranicznych to zdecydowanie Leonard Cohen i Nick Cave.
Użytkownik: Ingeborg 28.11.2006 16:39 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
Oczywiście nieśmiertelny Marek Grechuta. Nie ma nic lepszego. Jeszcze lubię Roberta Kasprzyckiego, ale znam tylko dwa jego utwory: "Niebo do wynajęcia" i "Mam wszystko, jestem nikim". Trudno znaleźć jego płytę. Mi się to nie udało. Ja jeszcze Turnaua zalicznam do tego gatunku :) chylę czoła! Poza tym kojarze Antoninę Krzysztoń, ale nie podoba mi się jej muzyka. Podobnie jest ze Starym Dobrym Małrzeństwem. Znam, ale mnie nie kręci.
Użytkownik: inaise 18.12.2006 12:27 napisał(a):
Odpowiedź na: Oczywiście nieśmiertelny ... | Ingeborg
Ingeborg, mam całą płytę Kasprzyckiego. Jeśli chcesz - odezwij się na maila (podany w profilu). :)
Użytkownik: Declan 12.01.2007 20:41 napisał(a):
Odpowiedź na: Ingeborg, mam całą płytę ... | inaise
Dla mnie to akurat spora czesc zycia poezja spiewana. Sam slucha, troche spiewam. Nie musi i nie jest to smutny tekst, smutnego osbnika/osobniczki na scenie :) Dla mnie mistrzami tego gatunku sa Bez Jacka, Wolna Grupa Bukowina, Saskia, SDM. To z tych wazniejszych, oprocz tego jest tego bardzo wiele.

Pozdrawiam
Użytkownik: koz_zunia 27.01.2007 18:29 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
o, z Bez Jacka sie absolutnie zgadzam! i jeszcze Stare Dobre Małżeństwo i Marek Grechuta.
Użytkownik: aaangelaaa 03.02.2007 14:18 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
Z poezji śpiewanej bardzo lubię utwory Starego Dobrego Małżeństwa. Do moich ulubionych należą przede wszystkim "Blues o czwartej nad ranem", "Wrzosowisko" i "Zielony Dom", ale także wiele innych.
Następnym wykonawcą poezji śpiewanej, którego bardzo lubię to Marcin Świetlicki.
Polecam :)
Użytkownik: józef 13.02.2007 19:42 napisał(a):
Odpowiedź na: Z poezji śpiewanej bardzo... | aaangelaaa
Poezja śpiewana to klimaty spotkań Śpiewajmy poezję w Olsztynie, Piwnica pod Baranami, OPPA, kluby studenckie,.. .
Wielu ludzi na świecie śpiewa wiersze. Ale to nie znaczy, że to jest poezja śpiewana.
Czysta w formie poezja śpiewana to taka śpiewana przez poetę. Dalej stawiam tych, którzy śpiewaja poezję bo tego potrzebują i kochają poezję, a my to czujemy i wierzymy, że tak jest. A potem cała reszta...
Użytkownik: archijoa 16.02.2007 09:07 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
Z poezją śpiewaną kojarzą mi się takie zespoły jak Wolna Grupa Bukowina, Stare Dobre Małżeństwo, Bez Jacka, Dom o zielonych progach, Enigma, z wykonawców: Ziemianin, Bułat Okudżawa, Robert Kasprycki, Stachura
Użytkownik: Irish Dream 01.03.2007 10:48 napisał(a):
Odpowiedź na: Z poezją śpiewaną kojarzą... | archijoa
A jeśli zaliczyć do poezji śpiewanej te śpiewane wiersze to kojarzy mi się "Błędny rycerz" Michała Bajora i może coś jeszcze, ale nie pamiętam.
Użytkownik: melassa 30.06.2007 17:41 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
Oczywiście Grechuta i Demarczyk, to legendy, bezkonkurencyjnie. A poza tym jestem zakochana doszczętnie w płycie 'Serwus Madonna' Janusza Radka, zwłaszcza utwór "Tomaszów", jak dla mnie to tak rozdzierająca serce wersja, idealne połaczenie głosu radka, pięknej melodii skrzypiec i Tuwima. Ach, coś przepięknego. Wykonanie godne pierwotnego.Wogóle jestem pod wrażeniem interpretacji Janusza. Np. o wiele bardziej podobała mi sie jego wersja "maleńka, nie wolno się zegnać w ten sposób" niże Cohen'a ("Hey, that's not the way to say goodbye'). Lubię też płytę 'Lubie kiedy kobieta' Żebrowskiego. Ach ten jego głos...
Użytkownik: Irish Dream 02.07.2007 10:52 napisał(a):
Odpowiedź na: Oczywiście Grechuta i Dem... | melassa
Mam też płytę Żebrowskiego, jest cudowna.
Janusza Radka znam piosenkę "Serwus Madonna" z teledysków interii, uwielbiam słuchać tego głosu, planuję kupno płyty z okazji otrzymania gotówki :) tylko muszę pojechać do miasta.
Z innych, to Kaczmarski (nie wiem, czy ktoś go już napisał) - świetne teksty, głos i oczywiście gitara. Mogę słuchać bez końca.
Użytkownik: kasia_olsztyn 06.07.2007 22:39 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
A ja bardzo lubię Annę Marię Jopek i Turnaua:) A słuchając płyt z koncertów Anny Marii zapomina sie o tym, że poezja śpiewana jest poważna. Raczej wesoła i energiczna.
Użytkownik: olastefcia 23.07.2007 11:08 napisał(a):
Odpowiedź na: A ja bardzo lubię Annę Ma... | kasia_olsztyn
Mój temat na maturę ustną był o poezji śpiewanej i czytałam sporo artykułów i opinii na temat klasyfikacji tego gatunku muzycznego. Ile ludzi tyle opinii. Moim zdaniem poezją śpiewaną jest utwór gdzie do wiersza napiano muzykę. I jeśli chodzi o tekst to granica jest płynna - teraz coś co dla kogoś jest poezją dla kogoś innego może byc zwykłą "tekściną". Czytałam pracę magisterską pewnej studentki, która zrobiła ankietę i okazało się, że dla wielu osób teksty rapera Peja (jak ktoś nie wiem kto to, niech poszuka w google) wraz z jego muzyką to poezja śpiewana. Nim zrobiłam moją prezentację poezja śpiewana kojarzyła mi się z muzyką spokojną, skrzypcami, gitarką, fortepianem, ale trafiłam np. na utwór Maanamu "Nic dwa razy" z tekstem Szymborskiej i poezja śpiewana zmieniła swój wymiar, bo to utwór rockowy i szybki. Komu się spodoba poezja śpiewana w wersji ostrzejszej, polecam również "Do prostego czlowieka" Tuwima w wykonaniu grupy Akurat.
Użytkownik: kasia_olsztyn 26.07.2007 00:57 napisał(a):
Odpowiedź na: Mój temat na maturę ustną... | olastefcia
Bardzo ciekawy temat:) A myślę, że nawet w przypadku samej poezji kwestia sporną w niektórych przypadkach będzie, czy to poezja a nie grafomania;)
Postaram się znaleźć 'Nic dwa razy', a 'Do prostego człowieka' znam i bardzo lubię od dawna, ale nie wiedziałam, że to Tuwim był taki mądry:)
Użytkownik: milifimi 14.11.2008 17:06 napisał(a):
Odpowiedź na: A ja bardzo lubię Annę Ma... | kasia_olsztyn
hej tez mam taki temacik. mogłabys mi pomoc. podac artykuły o tej tematyce. jak skompletyzowałas bibliografie?? pozd.
Użytkownik: coy_ 03.08.2007 17:30 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
o tak SDM. ^^
Krzyś Myszkowski... eh. ;D

moja przyjaciółka mnie zaraziła. (;
Użytkownik: Morticia 17.08.2007 19:37 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
Mówią poezja śpiewana – myślę Stare Dobre Małżeństwo.

Szkoda tylko, że Panowie „dodając sobie animuszu” przed koncertami obniżają nieco artystyczny poziom widowiska (m.in. dlatego ich szeregi opuścił Romek Ziobro). Pomijając jednak słabszą dyspozycję koncertową i „lekko zmęczone” oblicza owych muzyków (plus dość wysokie ceny biletów), ich tegoroczny koncert w moim mieście był wprost obłędny.

Podzielony na dwie części zjednał sobie zarówno tę liryczną część publiczności, jak i fanów wychowanych na Makatkach i tekstach Stachury. Godzinę raczono nas utworami z „Tabletek ze słów”; pięknymi, mądrymi, poetyckimi. Po nieco słabszych i wtórnych, w mojej opinii, „Kinie objazdowym” czy „Beretce dla bejdaka” oraz masie, bardziej lub mniej potrzebnych, składanek, wydali przegenialną, liryczną, bluesową płytę okraszoną perełkami w postaci tekstów Jana Rybowicza.

Postawiwszy krzyżyk na SDM-ie i spisując ich na straty za odcinanie kuponów od dawnej twórczości tylko sentyment i przyjaciółki zawiedli mnie na ich ostatni koncert. I, paradoksalnie, był to najlepszy ich występ, jaki przyszło mi do tej pory oglądać. A przecież bywałam na koncertach SDM-u w okresie ich największej popularności, gdzie niemalże każdy koncert był bliźniakiem „Live In Łowicz”.

Po godzinie wyciszenia, nostalgii i smutku zespół porwał nas w świat „muzyki retro”: „Bluesa o czwartej nad ranem”, „Piosenki dla robotnika…” „Opadły mgły...”, „Jak”, „Nie Brooklyński Most” i perełki w postaci „Glorii”. Publiczność oszalała.

Wokalnie Myszkowski powalił na kolana (mimo wymalowanego na twarzy „syndromu dnia poprzedniego”), zamieniając miękkość i balsamiczność głosu na szorstkie i mocne dźwięki wydobywające się z jego gardła.

Bezapelacyjnie powrócili do moich łask. Po latach chudych chyba znów nadchodzą te tłuste. Odżyły wspomnienia z czasów harcerskich eskapad i wieczorów przy ognisku. I pewnie znów będzie można zobaczyć mnie na każdym Ich koncercie w moim mieście. :)
Użytkownik: castaway 02.12.2007 21:51 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
Muzyka poważna to muzyka poważna, a poezja śpiewana to np. Grechuta, SDM, Robert Kasprzycki, Grzegorz Turnał i jeszcze wielu innych. Jest z czego wybierać.
Użytkownik: hidden_g0at 12.12.2007 12:10 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
Ja kocham muzykę Grechuty, cudownej Kasi Groniec, Turnaua, choć słabo ją znam, Republikę (a jak, też bym ich tu zamieścił), strasznie spodobała mi sie też ostatnio Demarczyk

A słyszał ktoś o Bognie Lewtak - Baczyńskiej? Warto posłuchać, szczególnie, że dużo jej utworów jest tutaj: http://www.bognalewtakb.dt.pl/mp_3.php

I jeszcze "Woda" Romana Kostrzewskiego - wokalisty Kata i wielkiego satanisty polskiej sceny metalowej ;). Piękna, poetycka płyta, pełna subtelnej elektroniki, odrobiny jadu i poezji. Po prostu cudo.
Użytkownik: Edycia 12.12.2007 19:27 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
Oprócz Stachury, był jeszcze Włodzimierz Wysocki pisał swoje piesni zainspirowany B. Okudżawą pisał ballady, pieśni z tym,że Okudżawa pisał subtelnie, to była zaduma, reflekcja, prośba. Twórczość Wysockiego była żądaniem wykrzyczanym prosto w twarz.
Użytkownik: agnesines 15.03.2008 18:18 napisał(a):
Odpowiedź na: Jak to jest z tą poezją ś... | Irish Dream
Ostatnio jestem wręcz oczarowana płytą Janusza Radka "Dziękuję za miłość". Dla miłośników Haliny Poświatowskiej (do których się zaliczam) niesamowita gratka. Posłuchajcie "Kiedy u...kochanie", "Czekam wytrwale", "Sheila"...
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: