Dodany: 31.10.2006 14:29|Autor: ostoja_ostojski

Dzięki za takiego reformatora


Książka szokuje już samym tytułem i fragmentami na ostatniej stronie. Autor dość plastycznie opisuje zboczenia, przekręty i chciwość księży w Polsce. Głosi przy tym hasła demokratyzacji, naprawy i odnowy moralnej.

No to przypominam, że:

- księża to tylko ludzie i zawsze może zdarzyć się wykolejeniec;
- autor pomija fakt, że demokratyzacja religii protestanckiej doprowadziła do jej kompletnego upadku;
- postulowane udzielanie Komunii św. rozwodnikom to jawne świętokradztwo (kto nie wierzy, odsyłam do KKK);
- facet przysięgał Bogu wierność i złamał to przyrzeczenie, więc jest nie do końca wiarygodny;
- ludzie objęci klątwą kościelną nie mają podstaw do "naprawiania" (haha, a to dobre!) Kościoła katolickiego.

Książki czytać nie warto, jest pełna nieprawdy, jawnych wręcz herezji i bluźnierstw. Brr!

(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 18749
Dodaj komentarz
Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 14
Użytkownik: --- 01.11.2006 02:07 napisał(a):
Odpowiedź na: Książka szokuje już samym... | ostoja_ostojski
komentarz usunięty
Użytkownik: eliza79 01.11.2006 09:59 napisał(a):
Odpowiedź na: komentarz usunięty | ---
Zgadzam się. Nie czytałam tych książek, i chyba ich nie przeczytam nigdy, ale o ile wiem z tytułu autor był księdzem więc chyba coś na ten temat wie. No chyba, że jest to zemsta, czego wykluczyć nie można.
Użytkownik: Natala00 25.11.2006 10:40 napisał(a):
Odpowiedź na: Książka szokuje już samym... | ostoja_ostojski
jesteście trochę dziwni, 30% polaków chodzi do kościoła i nie wie co się dzieje z księdzem po mszy bądź w swoim życiu codziennym, warto przeczytac ta książkę, chyba leppiej jak się wie co dzieje się w polskiem kościele niż chodzić i oszukiwać się że wszystko jest dobrze. Ta książka mówi prawde, sama wiem coś o tym, moja ciotka jest zakonnicą, podobne rzeczy też się u niej działy więc proszę nei mówić że cos jest nie pprawdą jeśli małos ię na ten temat wie. Polska to zły kraj, ja mogę się po nim wielu rzeczy spodziewać
Użytkownik: JERZY MADEJ 25.11.2006 13:11 napisał(a):
Odpowiedź na: Książka szokuje już samym... | ostoja_ostojski
Książki nie czytałem, natomiast autor jest mi znany z czasopisma "Fakty i Mity", które jest pełne głównie półprawd i często kłamstw. Tak więc autor nie jest dla mnie wiarygodny, co nie znaczy, że nie zdaję sobie sprawy z afer i problemów wśród polskiej hierarchii. O Kościele nie mówię, bo do przynależności do niego przyznaje się... bardzo wiele osób. Tak więc większość afer w Polsce to afery w polskim Kościele. A o kapłanach już Jezus mówił bardzo antyklerykalnie, żeby słuchać co mówią lecz czynów ich nie naśladować (to wprawdzie o żydowskich kapłanach, ale...).
Użytkownik: Paulina* 31.03.2011 20:03 napisał(a):
Odpowiedź na: Książki nie czytałem, nat... | JERZY MADEJ
Mam do tej gazety wielki sentyment. Jakieś 6 lat temu dowiedziałam się z niej o istnieniu Biblionetki :D.
Użytkownik: blue eyes 09.12.2006 18:20 napisał(a):
Odpowiedź na: Książka szokuje już samym... | ostoja_ostojski
Książkę warto przeczytać! Kiedyś może bym nie uwierzyła w to co pisze autor,jednak dziś po dwóch latach pracy w instytucji kościelnej mogę powiedzieć,że jest w niej dużo prawdy. Kotliński i tak wykazał się taktem i kulturą,moim zdaniem wcale nie drastycznie opisując to ca przeżył.Mnie się przekleństwa cisną na usta po tym co sama widziałam.
Użytkownik: archijoa 17.02.2007 02:10 napisał(a):
Odpowiedź na: Książka szokuje już samym... | ostoja_ostojski
Książkę jak najbardziej warto przeczytać. Autor zgrabnym, kulturalnym językiem, pełnym wyczucia opisuje polskie struktury kościelne.
Wierzę, że jego relacja jest prawdziwa, ponieważ wiem o takich zachowaniach kleru także z innych źródeł. Mój ojciec zna dobrze człowieka, który kilkanaście lat był księdzem, po czym rzucił sutannę z tych samych powodów, co autor książki, ma podobne zdanie o Kościele i jego niewiarygodne opowieści potwierdzają tę dramatyczną prawdę.... ale dla mnie wiara to Bóg a nie Kościół
Użytkownik: bartek77 27.03.2007 21:49 napisał(a):
Odpowiedź na: Książka szokuje już samym... | ostoja_ostojski
Twoj komentarz jest śmieszny... bo:

1) "odsyłam do kkk" czy naprawde sądzisz, że katechizm kościoła ma jakieś znacznie? jest napisany własnie przez księzy. Nijak ma sie do bibli!!! i jesli jestes uczciwym człwoiek to przyznasz mi racje.

2)"przyzrekł wiernosc Bogu" hmmmm według reguł koscioła? kościoła ktory juz nie jest jego autorytetem i ta przysiega straciła pewnie dla niego sens. Bo jst oczywiscie nic nie warta, co wreszcie zrozumiał.

3)"ludzie objeci klątwa koscilną" pfff co to pogaństwo? wymyslacie jakieś klątwy a potem sami je na siebie rzucacie? gdzie w bibli jest napsiany żeby tak robić? gdzie w bibli jest o celibacie? gdzie ukrywacie przykazanie o nie czczeniu obrazów i rzeźb? czmu nas oszukujecie, czemu wprowadzasz klientów którzy chca kupic tą książke w bład?

Czego chcesz? Koscioł i tak upadnie, juz nie wielu zostało którzy beda w to wierzyc. Bo nadchodza nowe czasu, odnowa kosicoła jest potrzebna i to całkowita.

Pozdrawiam
Użytkownik: Bioman 07.08.2007 23:59 napisał(a):
Odpowiedź na: Twoj komentarz jest śmies... | bartek77
"Koscioł i tak upadnie, juz nie wielu zostało którzy beda w to wierzyc. Bo nadchodza nowe czasu, odnowa kosicoła jest potrzebna i to całkowita."
Coś mi tu zalatuje New Age :/, czyli złymi Sith'ami

Wiele prawd zależy od naszego punktu widzenia - Obi-Won Kenobi


Użytkownik: Nickon 05.09.2007 13:39 napisał(a):
Odpowiedź na: Twoj komentarz jest śmies... | bartek77
Może to Twój komentarz jest nie w porządku?Co znaczy słowo dane komukolwiek jeśli za chwilę może przyjść sytuacja że mi przestanie pasować osoba której słowo dałem?Bo ZAWSZE mogą przyjśc takie sytuacje.Wtedy co? słowo dane nas już nie obowiązuje???!!!Nie przyrzekaj i nie obiecuj bo Twoje słowo jest nic nie warte, bez honoru gościem jesteś jeśli tak czynisz.Nie żeń się bo przysięga małżeńska nic dla Ciebie nie znaczy bo żona przestanie Ci pasować. Brednie, prawda?Ale Ty tak piszesz.Koszmar że są tacy ludzie.A przeczytałeś biblię żeby negować celibat? Święty Paweł pisze o celibacie.Więc przeczytaj najpierw biblię a potem mów czy coś w niej jest czy nie.Kościół upadnie?Mnie to też zalatuje siarką i New Age'em.Poza tym,jeśli chodzi o samą książkę,sama okładka mówi nieprawdę: "prawdziwy obraz polskiego Kościoła katolickiego" - to mówi także o mnie bo ja jestem w Kościele jako ochrzczony, także wszyscy ochrzczeni.I ja nie jestem pedofilem,homo i czym tam jeszcze. Więc książka już OKŁAMUJE na okładce a cóż dopiero w środku?Poza tym zgadzam się że zły mechanik który odszedł od tego zawodu nie powinien go naprawiać. Gość ma problem najpierw z samym sobą."Widzi drzazgę w oku swego brata a belki we własnym nie widzi"... biedak.Ja wierzę w Pana Boga a nie w hierarchię kościelną.Pozdrawiam.
Użytkownik: Ysobeth nha Ana 05.09.2007 15:54 napisał(a):
Odpowiedź na: Książka szokuje już samym... | ostoja_ostojski
Co do tytułu - nie wiem, jak proste stwierdzenie że się było księdzem może kogokolwiek w jakikolwiek sposób zaszokować? :/ Księża odchodzą z kapłaństwa z różnych powodów, czasem bardzo osobistych, nie rozumiem, czym się tu szokować - chyba że się z punktu wietrzy skandal i bluźnierstwa ;-)

Zgadzam się, że nie wszyscy księża to wykolejeńcy - powiem też, że zapewne sporo z nich wykolejeńcami (cokolwiek to ma oznaczać) nie jest - natomiast o owych wykolejeńcach po prostu więcej się gada, niż o zwykłych przyzwoitych ludziach, którzy lepiej lub gorzej wykonują swoje obowiązki.

"autor pomija fakt, że demokratyzacja religii protestanckiej doprowadziła do jej kompletnego upadku"

Tego to już zupełnie nie rozumiem - gdzie upadek, jaki upadek??! O ile wiem, rozmaite wyznania protestanckie mają się doskonale, funkcjonują tu i za granicą w najlepsze i wcale nie zamierzają upadać, wręcz przeciwnie. Nie bardzo też wiem, na czym ma polegać "demokratyzacja religii" - religia w ogóle nie jest tworem demokratycznym, chrześcijańska w szczególności... Owszem, są różne ruchy domagające się więcej swobody decyzji czy jakoś tak, ale akurat stan duchowny wśród chrześcijan ma podstawową zasadę: posłuszeństwo zwierzchności, i tego się nie przeskoczy, nawet wybryki o. R. i ks. J. są raczej wyjątkiem potwierdzającym regułę...

Co do łamania przysiąg - tu akurat się nie zgodzę, czasem lepiej jest złamać przysięgę złożoną w naiwności ducha, niż trwać po uszy w bagnie do końca życia. W końcu taka np. przysięga małżeńska - trudno wymagać od jakiejś tam żony pijaka i brutala, żeby dochowując przysięgi dała się zabić, prawda? Bywa, że trzymanie się przysięgi jest bardziej naganne moralnie, niż jej dochowanie.

Co do wiarygodności byłego księdza Kotlińskiego nie wypowiem się, bo nic o człowieku nie wiem.

"Książki czytać nie warto, jest pełna nieprawdy, jawnych wręcz herezji i bluźnierstw. Brr!"

A to już jest autentyczna reklama! :-]] Gdybym miała czas i ochotę na ekscytowanie się skandalami, ruszyłabym z kopyta po książkę :-]] Bardzo lubię herezje, a może nawet i bluźnierstwa (byle z gustem, a nie jakieś chamskie obrzucanie błotem i g...m), tyle że wolę beletrystykę niż smrodki skandalistyczne ;-)

Nickon - jak to zawsze przy wywlekaniu na wierzch rozmaitych brudów znajdzie się ktoś, kto je zastosuje do siebie i zaczyna wrzeć sprawiedliwym gniewem. Kościół to nie tylko zwykli, szarzy wierni - to również instytucja i jej eee... "zarząd". Wszelkie skandale dotyczą tej właśnie "kasty kapłańskiej" - a nie przeciętnego katolika, którego niemowlęciem ochrzczono, na lekcje religii zapędzono, do pierwszej komunii wyekspediowano, który na nabożeństwa pilnie uczęszcza, do sakramentów przystępuje i tak dalej. To tak trochę, jak byś miał wujaszka kryminalistę i wściekał się, że w prasie opublikowano artykuł o jego procesie - bo w ten sposób opluwa się ciebie. Nie, nie opluwa się CIEBIE (chociaż ludzie mają tendencję osądzania innych według tych innych przynależności, a nie czynów), tylko paskudę, która dzieje się i jest starannie ukrywana i zatuszowywana, a mimo to od czasu do czasu wyłazi na światło dzienne.
Użytkownik: imarba 05.09.2007 16:27 napisał(a):
Odpowiedź na: Co do tytułu - nie wiem, ... | Ysobeth nha Ana
Cytuję:
"Książki czytać nie warto, jest pełna nieprawdy, jawnych wręcz herezji i bluźnierstw. Brr!"

Bardzo mnie to stwierdzenie zaciekwiło gdyż książkę tę czytałam i oceniłam ją wysoko, a środowisko o którym mowa z pewnych względów znam dość dobrze.
Wydaje mi się autentycznym zapisem przeżyć autora i nie uważam jej w ŻADNYM wypadku za "pełną nieprawdy, jawnych wręcz herezji i bluźnierstw", wręcz przeciwnie wydaje mi się, że pokazuje jeden z wielu, może dość niewygodny, ale często prawdziwy obraz życia kapłańskiego.
Użytkownik: melissa 03.09.2008 13:37 napisał(a):
Odpowiedź na: Cytuję: "Książki cz... | imarba
Ja również znam to środowisko dość dobrze, różne rzeczy widziałam i wiem, że sutanna absolutnie nie chroni przed grzechem. Książki nie czytałam, ale wierzę, że wszystko co w niej jest- jest prawdą. Kościół jest chorą instytucją, źle funkcjonującą, zmiatająca brudy pod dywan. Ale one i tak wyłażą tu i ówdzie... Posadzenie o zemstę jest śmieszne, bo do kogo może mieć żal taki ex-ksiądz? Chyba tylko do siebie, że zmarnował napiękniejsze lata w ułomnej wspólnocie.
Użytkownik: malagasz1 03.07.2011 16:44 napisał(a):
Odpowiedź na: Książka szokuje już samym... | ostoja_ostojski
Wydaję mi się ,że powinniśmy czytać wszystko (nie wiemy ile prawdy zawiera jaki tekst)aby po wielu próbach wyryć swoj zdanie . Osoba która odradza widocznie jest stronnicza , stara się przekonać nas do swego zdania...,, - księża to tylko ludzie i zawsze może zdarzyć się wykolejeniec;,,zgadzam się lecz czy to nie oni idacdo seminarium wiedza ze pisza się na duchowa opieke nad ludzmi ze to oni lacza sie z bobiem sa posrednikami. . . podobno grzechem jest nie iść do koścoła w pierszym dniu tygodnia(niedziela) czym jest więc gwałt kapłana na dokonany na bezbronnym dziecku?? pamiętajmy ze chodzimy do kościoła do Boga...i dla siebie a za grzesznych módlmy sie.... czy ksiązka ma w sobie sama prawde czy też nie wiedzmy ze takie rzeczy się dzieja... wreszcie ktos osmielił się wyciagnać brudy i podnieść klapki oddancom ksiezy..........
Legenda
  • - książka oceniona przez Ciebie - najedź na ikonę przy książce aby zobaczyć ocenę
  • - do książki dodano opisy lub recenzje
  • - książka dostępna w naszej księgarni
  • - książka dostępna u innych użytkowników (wymiana, kupno)
  • - książka znajduje się w Twoim schowku
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: