Dodany: 04.02.2006 22:58|Autor: vita

Książka natchniona przez Boga


O Bibli można by długo dyskutować, ale nie można dyskutować o tym, iż jest to NAJMĄDRZEJSZA Książka, niosąca prawdę, której tak do końca żaden człowiek nie jest w stanie pojąć. Biblię poznaje się całe życie, gdyż jest ona WYJĄTKOWO AMBITNA I TRUDNA. Zdecydownie uważam, iż jeśli chodzi o Biblię, pozycja "6" jest zbyt niska dla ocenienia tego dzieła!

(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 10510
Dodaj komentarz
Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 17
Użytkownik: sowa 05.02.2006 15:24 napisał(a):
Odpowiedź na: O Bibli można by długo dy... | vita
Doprawdy, nie rozumiem, dlaczego "nie można dyskutować o tym, iż jest to NAJMĄDRZEJSZA Książka, niosąca prawdę". Uważałabym z takimi uogólnieniami. Może to tylko chrześcijanie "nie mogą"?
Użytkownik: vita 06.02.2006 15:36 napisał(a):
Odpowiedź na: Doprawdy, nie rozumiem, d... | sowa
Zbyt dosłownie został potraktowany mój komentarz. Chciałam poprostu wyraźnie zaznaczyć, że w moich oczach Biblia jest Ksiegą Życia. W Niej znajdują się odpowiedzi na pytania, które nurtują ludzi, choć często nie zdają sobie z tego sprawy. Każdy może sobie dyskutować, ale dla mnie bezdyskusyjnie Biblia jest najbardziej wartościowa. Spójrzmy chociażby na miłość. Wszystkie książki o niej mogą się schować, bo "Hymn o miłości" z Pierwszego Listu Św.Pawła do Koryntian wyraża wszystko...
Użytkownik: jakozak 07.02.2006 11:09 napisał(a):
Odpowiedź na: Zbyt dosłownie został pot... | vita
To Twoje zdanie..
Użytkownik: sowa 07.02.2006 15:18 napisał(a):
Odpowiedź na: Zbyt dosłownie został pot... | vita
Skoro chciałaś "wyraźnie zaznaczyć, że w Twoich oczach" - to czemu nie zaznaczyłaś? Ja zareagowałam na pochopne i przesadne - mim zdaniem - uogólnienie.
Użytkownik: vita 10.02.2006 15:40 napisał(a):
Odpowiedź na: Skoro chciałaś "wyraźnie ... | sowa
W takim razie prosze wyjaśnić mi dlaczego nie zgadzasz się z moim zdaniem? Uargumentuj swoje.
Użytkownik: --- 20.11.2006 00:27 napisał(a):
Odpowiedź na: Zbyt dosłownie został pot... | vita
komentarz usunięty
Użytkownik: miłośniczka 19.11.2006 22:09 napisał(a):
Odpowiedź na: O Bibli można by długo dy... | vita
Vito, ja się z Tobą zgadzam. Jest to księga na całe życie, dlatego też ja, na prykład, powstrzymuję się od jej oceniania. Bo 6 to jeszcze nadal nie to...
Użytkownik: misiak297 19.11.2006 22:25 napisał(a):
Odpowiedź na: O Bibli można by długo dy... | vita
Twoje sądy w tej materii są zbyt dosadne... Wiesz, martwi mnie ten temat, bo ostatnio jedna z użytkowniczek rzuciła podobnym "hasłem" i wywiązała się długa, zażarta dyskusja... Myślę, że powinno się być ostrożnym w wyrażaniu takich opinii. I nie myśl proszę, że się czepiam.
Użytkownik: JERZY MADEJ 19.11.2006 22:46 napisał(a):
Odpowiedź na: O Bibli można by długo dy... | vita
Vito i Miłośniczko, a co wy oceniacie, dzieło literackie, którym Biblia niewątpliwie jest, czy swoją Świętą Księgę? Bo w drugim przypadku to wszelkie dyskusje są zbędne, natomiast w pierwszym, no cóż... każdy może mieć swoje zdanie i nie można mieć mu tego za złe.
Użytkownik: jakozak 20.11.2006 08:49 napisał(a):
Odpowiedź na: O Bibli można by długo dy... | vita
Do natchnionej:
Człowiek stworzył skalę ocen od jeden do sześć. Sześć wyraża ocenę najwyższą...
W czym zatem problem?
Użytkownik: salphinx 03.05.2009 00:30 napisał(a):
Odpowiedź na: O Bibli można by długo dy... | vita
Literacka wartość Biblii jest różna. Fragmenty istotnie zasługują na wysokie oceny, lecz większość jest raczej średnia. Summa summarum czytanie tej książki jest nurzące i wymaga przygotowania, w sensie poznania kontekstu kulturowego w jakim powstała. A to czy ktoś uważa ją za świętą czy nie to już kwestia osobistych wyborów.
Użytkownik: partisano 20.06.2009 14:18 napisał(a):
Odpowiedź na: O Bibli można by długo dy... | vita
Tak jest, Biblia to świętość, grzech nawet o niej źle pomyśleć...
Użytkownik: wositelec 01.07.2009 15:20 napisał(a):
Odpowiedź na: Tak jest, Biblia to święt... | partisano
Ja wystawiłem ocenę 2, ponieważ Biblia, a zwłaszcza Stary Testament, jest bardzo nudna. Trzeba długo i uważnie się wczytywać w niektóre fragmenty, żeby cokolwiek zrozumieć, a na dodatek większość rzeczy (jak choćby tak ważna kwestia, jak 10 przykazań Bożych) jest opisana tak pobieżnie, że każdy może interpretować na swój sposób, np. "Nie cudzołóż" jest bardzo ogólne i może oznaczać zarówno wszystkie kontakty pozamałżeńskie, jak również samo pomyślenie o seksie, ale także może oznaczać jedynie gwałt jako grzech ciężki. Długo by o tym pisać, zresztą przykazanie "Nie zabijaj" nie znajduje żadnego odzwierciedlenia w Biblii (wnioskuję zatem, że jestem według tej księgi mniejszym grzechem niż cudzołóstwo), ponieważ wszyscy Izraelici mordowali cywilną ludność wszelkich miast, nie szczędząc nawet kobiet i dzieci, nawet wtedy kiedy się poddawali i byli bezbronni. Moim skromnym zdaniem tacy ludzie nie zasługują na zbawienie, a wręcz na potępienie, bo co mógł być winny poganin, który spokojnie sobie uprawiał ziemię i pewnego dnia Izraelici najechali na jego rodzinne miasto i go zamordowali.
Użytkownik: wositelec 03.07.2009 16:39 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja wystawiłem ocenę 2, po... | wositelec
Co do kwestii, że grzech o niej pomyśleć: ja jestem skłonny przychylać się do innego wyznania, a jakiego - nie powiem. Wyżej już napisałem całe swoje zdanie, a dodam tylko to, że Stary Testament na pewno nie został objawiony, ale wymyślony.
Użytkownik: Ingeborg 10.08.2010 19:21 napisał(a):
Odpowiedź na: Tak jest, Biblia to święt... | partisano
Oj, jak ja strasznie grzeszę, bo dla mnie to przeciętna księga napisana, by przekazać pewne zdarzenia i mądrości (które straciły na wartości), a z której zrobiono pismo trzymające ludzi za "twarz" (żeby nie używać zbyt ostrych słów). Myślę o niej źle. Jak i o tym, co sobą reprezentuje.
Użytkownik: Korniszon13 10.08.2010 23:14 napisał(a):
Odpowiedź na: Oj, jak ja strasznie grze... | Ingeborg
Zgadzam się z Tobą w znacznym stopniu. Ale są też księgi Biblii, które naprawdę urzekają mnie swoją urodą, jak np. Pieśń nad Pieśniami czy Księga Eklezjasty/Koheleta w tłumaczeniu Czesława Miłosza bądź Romana Brandstaettera. Mają przepiękny poetycki polot i niezwykle smakowite frazy. ;)
Użytkownik: ambarkanta 10.08.2010 23:58 napisał(a):
Odpowiedź na: O Bibli można by długo dy... | vita
Temat może niefortunnie sformułowany, ale zgadując intencje, w sumie zgadzam się.

W dziejach światowej literatury oba Testamenty, zwłaszcza Stary, to dzieła niezwykłe. Pomijając zagadnienie świętości, natchnionego charakteru owych ksiąg, Biblia jest po prostu świadkiem swoich czasów. Niesie ważkie treści przedstawiane nierzadko z wielkim talentem. Pięcioksiąg Mojżeszowy, Księga Izajasza (z jej potrójnym autorem), Jonasza, Psalmy, dalej Ewangelia Łukasza, Listy Pawłowe - walory literackie poszczególnych ksiąg są poza dyskusją. Oczywiście, nie każdy musi polubić Biblię, czy Homera, Hezjoda.. Biorąc książkę do ręki, pozbywam się uprzedzeń, powściągam emocje, czytam: Koran, Upaniszady, Mahabharatę, Gilgamesza...
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: