Dodany: 21.08.2005 09:49|Autor: llindaa

Harry Potter i Książę Półkrwi


Czy są wśród biblionetkowiczów osoby, które przeczytały już 6 część HP? Chciała bym wiedzieć, czy domyśliliście się kim jest Książe Półkrwi(bo ja nie) i czy w ogóle wam się podobała ta część.
Pamiętajcie by tak formułować odpowiedzi aby nie zdradzić treści, a jedynie podsycić ciekawość.
Mi HP i Książę Półkrwi bardzo się podobało, choć oczywiście była to bardzo smutna część.
Wyświetleń: 42813
Dodaj komentarz
Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 57
Użytkownik: carmaniola 21.08.2005 10:01 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
A może jednak wstrzymać się z dyskusjami na temat tej książki do czasu jej wydania w języku polskim,by nie zepsuć przyjemności odkrywania jej tajemnic tym, którzy na nią cierpliwie czekają?
Użytkownik: eliot 21.08.2005 13:20 napisał(a):
Odpowiedź na: A może jednak wstrzymać s... | carmaniola
Też tak myślę, choć rozumiem Lindę. Jak się przeczyta ciekawą książkę to fajnie o niej podyskutować.
Użytkownik: carmaniola 21.08.2005 19:17 napisał(a):
Odpowiedź na: Też tak myślę, choć rozum... | eliot
Ja też rozumiem,że język może świerzbić ale... nie bądźmy egoistami! I jestem pewna, Lindo, że będzie Ci znacznie przyjemniej dyskutować w szerszym gronie.
"Nie bądź taki szybki Bil, wstrzymaj się przez kilka chwil" ;))
Użytkownik: carmaniola 21.08.2005 19:17 napisał(a):
Odpowiedź na: Też tak myślę, choć rozum... | eliot
Przepraszam, źle wycelowałam z postem - miał trafić do Lindy :)
Użytkownik: KaDeKa 21.08.2005 14:40 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
Ja tylko mogę powiedzieć, że przeczytałam 3 rozdziały w wersji ebooka. Męczące i ze względu na formę i ze względu na to, że to pierwsze rozdziały. Ale nie mogę sie doczekać polskiej wersji. Na razie angielską wersję porzuciłam. Książkę na papierze i w rodowitym języku się lepiej czyta :-)
pozdrawiam
Użytkownik: Cdk 21.08.2005 14:59 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
A ja obstawiam że owym Księciem Półkrwi bedzie Hagrid, tak mi sie wydaje po przeczytaniu 4 tomu. Ale to tylko moje przypuszczenia. A 6 tomu jeszcze nie czytałem, czekam na polskie wydanie.
Użytkownik: lawina 21.08.2005 19:32 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
coz, ksiaze polkrwi to prawdopodobnie dobrze znana nam postac stawiam na pewnego wyrozniajacego sie wsrod innych nauczyciela...
Użytkownik: annah15 22.08.2005 23:26 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
A ja wim kto jest Księciem. Ale nie powiem :)) Nie można się tego dowiedzieć z poprzednich książek. Tyle powiem.
Użytkownik: skaara 03.10.2005 11:37 napisał(a):
Odpowiedź na: A ja wim kto jest Księcie... | annah15
Zgadzam się z Tobą, niestety trzeba czekać, ale cóż tak to już w Polsce jest, że kiedyś były kolejki w sklepach, a teraz fani Harrego z Polski czekają na polską wersję taaaakkkkiiiii szmat czasu. Ale zdradzać tajemnic nie wolno, bo zabieramy sobie przyjemność czytania.

Pozdrawiam
Użytkownik: Knops 24.08.2005 22:34 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
Komentarz usunięty przez moderatora. - Knops, złamałeś zasady panujące w BiblioNETce - ponowna taka wypowiedź będzie równoznaczna z zawieszeniem konta.
Użytkownik: majak 30.08.2005 16:40 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
Wszystkie części HP czytałam (mimo swojego wieku) z wielką przyjemnością. Ostatnia część jest równie dobra jak poprzednie. Jestem ciekawa ostatniego 7 tomu (o ile to będzie ostatni).
Użytkownik: vein 31.08.2005 09:16 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
Linda a miałaś polskie tlumaczenie? Ja dopiero zacząłem czytać bo niedawno znalazlem polskie tlumaczenie i mam już pewne pomysły co do tego kto jest tym Księciem Półkrwi
Użytkownik: llindaa 01.09.2005 11:52 napisał(a):
Odpowiedź na: Linda a miałaś polskie tl... | vein
Tak, korzystałam z polskiego tłumaczenia. Z angielskim to u mnie kiepsko.
Użytkownik: Paja 15.09.2005 17:23 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
Przeczytałam pierwszą stronę tej książki w języku angielskim ;] ale bedąc na czasie z książkami Dumasa nie mialam wiekszej ochoty czytac jej dalej. Właśnie pożyczyłam ją osobie bardziej ciekawej. A co tego zeby snuć przypuszczenia jestem przeciwna. Wolę poczekać
Użytkownik: Shinigami 30.09.2005 20:28 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
SPOJLER


Przeczytałam i musze powiedzieć, że HPiKP nie jest za dobra przez większą część jest nudno dopiero pod koniec coś się dzieje, wątki romansowe to porażka,byly beznadziejne i naciągane. Półki nie przeczytałam tej części myślałam, że Mary Sue(dla tych, co nie kojarzą tak określa się osoby, które są opisane jako najlepsze, najmądrzejsze, najpotężniejsze itp.) występuje tylko w kiepskich fanfikach widać myliłam się tak postacią w VI cz. jest Ginny Weasley. Czytając książki można odnieść wrażenie że jest inteligentna, potężna, namiętna, wyjątkowa, piękna itd. (czyli prezentuję typ postaci którego nienawidzę) jej wady przedstawione są tak że wcale nie widać żeby były wadami jak zrzuciła komentatora to wszyscy byli zadowoleni i oczywiście żadnego szlabanu nie dostała a nad jej urodą zachwycała się cała szkoła.
Spodobało mi się za to Snape który w końcu pokazał że stoi po jedynej słusznej stronie :twisted:
Użytkownik: Shinigami 30.09.2005 20:36 napisał(a):
Odpowiedź na: SPOJLER Przecz... | Shinigami
Dlaczego w podglądzie XHTML działa a w wysłanych postach już nie ?
Użytkownik: Dziamdzia 30.09.2005 23:18 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
Ja przeczytałam już 6 czesc HP, nie moglam sie powstrzymac, zgadzam sie z kims kto sie wypowiadała ze porzucił czytanie Hp 6 w postaci ebooka bo to niewygodne, ale nie moglam sie powstrzyamc i wszytsko wydrukowalam. Niezmiernie jednak czekam na wydanie 6 czesci w jezyku polskim :) Wogole nie domyslalam sie kim jest Ksiąze Półkrwi :)
Swietnie sie czyta jak zawsze, ale... jakos tak smutno coraz abrdziej ze to juz szosta czesc i ze niedlugo juz bedzie ostatnia. Zastanawiam sie czy J.K Rowling tak jak zamierzala napize tylko 7 czesci czy tez bedą jakies dodatkowe. A jesli pozostanie to zastanawia mnie takze jak potoczą sie jej dalszy los pisarki :)
Użytkownik: lena_14 03.10.2005 18:36 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja przeczytałam już 6 cze... | Dziamdzia
A jak mają się potoczyć?? Ma kasę na całe zycie. Życ nie umierać!!
Użytkownik: Szczuk 03.10.2005 19:37 napisał(a):
Odpowiedź na: A jak mają się potoczyć??... | lena_14
myśle że Harry Potter skończy sie na 7 częściach, ale Rowling weźmie się za jakiś całkowicie inny temat książek:)

Ja też kompletnie nie wiedziałam kto będzie Księciem Półkrwi. Pani Rowling, gratuluję, zadziwiła mnie pani w wielu wątkach tej książki:D
Użytkownik: luthien26 09.10.2005 19:56 napisał(a):
Odpowiedź na: myśle że Harry Potter sko... | Szczuk
Mnie osobiście 6 nie bardzo się podobała. Myślę też że pan Polkowski w swoim komentarzu na stronie wydawnictwa trochę przesadził z tym "krew sie leje, a trupy leżą wszędzie". Jednakże wg mnie ta książka była pisana już tak na "wypalaniu się". Niektóre teksty- moim zdaniem- Rowling dosłownie wcisnęła w treść książki tylko dlatego, bo w wywiadach powiedziała że tego czy innego dowiemy się z jej powieści. Natomiast po ukazaniu się oficjalnej wersji 6. tomu bardzo chętnie podyskutuję na temat Horcruxów :) PS. jakbym przeczytała taki post a nie miała już 6. za sobą to bym chyba udusiła autora za podsycanie ciekawości ;) A tak w ogóle: sz.p. Prince wg mnie jest dobrym człowiekiem. On tylko tak udaje...
Użytkownik: llindaa 30.10.2005 15:11 napisał(a):
Odpowiedź na: Mnie osobiście 6 nie bard... | luthien26
Ja też tak uważam
Użytkownik: bog 31.10.2005 22:35 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja też tak uważam | llindaa
Prince. Mam nadzieję, że jeszcze ukaże swoją dobrą stronę, bo jak na razie to mnie okropnie zawiódł;(
Użytkownik: skeeeter 08.11.2005 18:30 napisał(a):
Odpowiedź na: Prince. Mam nadzieję, że ... | bog
szczerze to mnie zatkało jak dowiedziałam się kto jest księciem!!! myślałam, że to jest po prostu żart i zaraz się wszystko wyjaśni, odwróci!! przez wszystkie 5 pierwszych tomów autorka zwodziła czytelników, co na mnie robi wrażenie!! pozdrawiam wszystkich fanów potter'a
Użytkownik: bula 28.11.2005 11:18 napisał(a):
Odpowiedź na: Mnie osobiście 6 nie bard... | luthien26
Mnie też sie tak wydaje :))) zbyt dużo rzeczy wskazuje na... powiedzmy... rozdwojenie tej postaci :)))
Użytkownik: Natii 06.12.2005 17:27 napisał(a):
Odpowiedź na: Mnie osobiście 6 nie bard... | luthien26
Też jestem tego zdania ;)
Użytkownik: barut 04.11.2005 14:17 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
przeczytałam i muszę powiedzieć, że Rowling wprowadziła mnie w maliny nawet przez moment mi na myśl nie przyszło, że on jest księciem. Naiwność pewnej osoby zdenerwowała mnie nie mało!!!!!!!!!!!!!!!!!
Użytkownik: bog 05.11.2005 22:47 napisał(a):
Odpowiedź na: przeczytałam i muszę powi... | barut
Zdenerwowała? Mnie to tak oburzyło, że przez kilka minut ruszyc się nie mogłam! Jak można byc tak łatwowiernym? Ja rozumiem, że on zawsze wierzył w to, że ludzie chcą się zmienić, ale żeby tak od razu uwierzyć księciu? I to po tym jak mu mówiono, że robi źle!
No dobra nie będę się już wydzierała;)
Użytkownik: Natii 06.12.2005 17:32 napisał(a):
Odpowiedź na: Zdenerwowała? Mnie to tak... | bog
Kurczę, chciałam się odnieść do Twojego komentarza, ale nie potafię bez zdradzania treści książki ;) No cóż, poczekam do polskiego wydania, żeby nie usczęśliwiać nikogo na siłę i nie zdradzać fabuły ;)
Użytkownik: Natii 06.12.2005 17:32 napisał(a):
Odpowiedź na: Zdenerwowała? Mnie to tak... | bog
Kurczę, chciałam się odnieść do Twojego komentarza, ale nie potafię bez zdradzania treści książki ;) No cóż, poczekam do polskiego wydania, żeby nie uszczęśliwiać nikogo na siłę i nie zdradzać fabuły ;)
Użytkownik: bula 27.01.2006 20:17 napisał(a):
Odpowiedź na: Zdenerwowała? Mnie to tak... | bog
Czyżbyś zwątpiła w jego mądrość? Nie powiem, że łatwo, ale uważam, że pozwoliłaś się zwieść :)))
Użytkownik: llindaa 07.11.2005 14:30 napisał(a):
Odpowiedź na: przeczytałam i muszę powi... | barut
Kolejna osoba zdradza kto jest księciem. Czy nie możecie czytać dokładnie tematu? Tam jest napisane, aby tego nie robić.
Użytkownik: ilogos 13.11.2005 12:27 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
ja nie czytałam ksiażki, ale brdzo bym chciała. Problem w tym że nie bardzo wiem gdzie ją znaleźć. Może moglibyście podpowiedzieć?
Użytkownik: luthien26 17.11.2005 22:38 napisał(a):
Odpowiedź na: ja nie czytałam ksiażki, ... | ilogos
Ila, Rzuć mailem a wyślę:)
Użytkownik: ilogos 18.11.2005 17:40 napisał(a):
Odpowiedź na: Ila, Rzuć mailem a wyślę:... | luthien26
Bardzo chętnie. Mój mail: jelonek10@buziaczek.pl
Znajdziesz go także na mojej stronie. Wielkie dzięki za odzew!!!
Użytkownik: Małgorzata G 16.11.2005 20:10 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
Droga Lindo! Czytałam gdzieś, że tym "Książem Półkrwi" nie jest ani Harry, ani Voldemort. Ja też jestem bardzo ciekawa kim on jest...
Użytkownik: luthien26 17.11.2005 22:40 napisał(a):
Odpowiedź na: Droga Lindo! Czytałam gdz... | Małgorzata G
Wydawnictwo ma spory problem po tym, jak się okazało że Half-Blood Prince to gra słów. Nie mają pojęcia jak to przetłumaczyć, żeby ludzie, którzy nie znają angielskiego bez problemu mogli przeczytać książkę.
Użytkownik: llindaa 18.11.2005 18:34 napisał(a):
Odpowiedź na: Wydawnictwo ma spory prob... | luthien26
Mogłam mieć dużo szybciej tłumaczenie z internety, lecz zrezygnowałam, gdy przeczytałam tłumaczenie tytułu "HP i półkrwawy książę".
Użytkownik: bula 28.11.2005 11:32 napisał(a):
Odpowiedź na: Wydawnictwo ma spory prob... | luthien26
Dlaczego uważasz, że polskie tłumaczenie nie odda znaczenia? Mnie się wydaje, że bez problemu.
Użytkownik: Natii 06.12.2005 17:38 napisał(a):
Odpowiedź na: Dlaczego uważasz, że pols... | bula
No, problem jest właśnie w tej grze słów ;)
Użytkownik: Urte 27.11.2005 16:41 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
Czytałam HP&HP (lub HPiKP, choć z tego co wiem nie jest to oficjalny polski tytuł) w oryginale, więc to oczekiwanie mam już za sobą. Sami wzbudzacie w sobie to poddenerwowanie. Lindo, jeśli chcesz się wszystkiego dowiedzieć przed polską premierą to wejdź na onet lub inny portal i poszukaj jakiejkolwiek informacji dotyczącej HP. Wystarczająco spojlerów jak na twój gust? A jeśli chodzi o jakieś porządne tłumaczenie to poszukaj czegoś o "Armii Świstaka". Zaznaczam, że to nielegalne. Więcej nie powiem, bo nie wiem.
Użytkownik: Natii 06.12.2005 17:36 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
Tak, przeczytałam "Księcia Półkrwi" i szczerze mówiąc, bardzo szybko domyśliłam się, kto zacz ;) Nie napiszę, w jaki sposób, żeby nie zdradzić treści książki. Część mi się podobała. To prawda, smutna, ale już czytając czwarty tom można było się domyślić, że zaczyna się ponowna walka z Voldemortem, więc za wesoło nie będzie.
A część jest nie tylko smutna, ale i potrafi nieźle zamieszać, zwłaszcza na końcu ;)
Użytkownik: tyhuk 07.12.2005 03:30 napisał(a):
Odpowiedź na: Tak, przeczytałam "K... | Natii
witam.Ja przeczytalem ta ksiazke juz dosyc dawno, praktycznie w pierwszym tygodniu od wydania, gdyz przebywam w Anglii juz pol roku i powiem szczerze, ze mi sie spodobala i to nawet bardzo,a nie jestem jakims wielkim fanem H.P.- ot przeczytalem poprzednie czesci, wiec i ta trzeba bylo;-)Naprawde ta czesc jest ok, zaskakuje momentami a teraz czekam na ostatnia czesc i jestem naprawd3e ciekaw, jak to sie skonczy- szczegolnie, ze w internecie krazy tyle roznych teorii... Przepraszam za ortografie ale nie mam polskich znakow i nie chce mi sie szczegolnie kombinowac, zeby zmieniac worda, bo i tak chyba da sie tekst przeczytac i zrozumiec.
Użytkownik: domQa 14.12.2005 08:22 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
ja przeczytałam wszystkie 6 części po polsku, a na dodatek Czarę Ognia po angielsku. Moim zdaniem Polkowski zrobił kawał dobrej roboty w przetłumaczaniu cyklu HP. Dziwię się dlaczego w Anglii wywołuje ona takie zamieszanie... Ponieważ, wresja angielskojęzyczna jest wręcz marna. Słownictwo jest sztywne, wypowiedzi też nie są dużo lepszego. Polski tłumacz naprawdę zasłużył na pochwały.

Natomiast co do 6 części HP... hmmm... Podobała mi się, a zakończenie bardzo mnie zaskoczyło. Lecz jak to sprytna dziewczyna od razu potrafiłam znaleźć sobie odpowiednie wytłumaczenie! Podzielę się z Wami jak już wszyscy przeczytają HPiKP. Wtedy będziemy na tym samym wózku! :-)
Użytkownik: Natii 15.12.2005 21:46 napisał(a):
Odpowiedź na: ja przeczytałam wszystkie... | domQa
Odpowiednie wytłumaczenie? Ja takowego nie znalazłam... nijak nie mogę zrozumieć, dlaczego autorka właśnie tak pokierowała akcją ;)
Użytkownik: domQa 16.12.2005 18:01 napisał(a):
Odpowiedź na: Odpowiednie wytłumaczenie... | Natii
W takim razie obiecuję, że wytłumaczę Ci to w styczniu (po wydaniu książki) ;-)
Użytkownik: Natii 17.12.2005 15:34 napisał(a):
Odpowiedź na: W takim razie obiecuję, ż... | domQa
Fajnie ;) Czekam z niecierpliwością.
Użytkownik: Natii 29.01.2006 18:43 napisał(a):
Odpowiedź na: W takim razie obiecuję, ż... | domQa
Hej! Upominam się o to wytłumaczenie ;)
Użytkownik: justynka_k 27.01.2006 19:21 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
może ktoś mi przysłać na justynka_k@buziaczek.pl stronę z tłumaczeniem???
Użytkownik: Jaa 28.01.2006 11:10 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
Rany, ja przeczytałam HP 6 i wcale mi się to nie podobało. Takie męczące to, głupio zrobiła autorka ze śmiercią pewnego bohatera. Naprawdę to jest nie fair, co nie? Ta część jest najgorsza ze wszystkich moim skromnym zdaniem, dobrze że juz tylko jedna i bedzie konic tej szpoki, bo 5 i 6 tom już są pisane na siłę niestety :/
Użytkownik: majak 28.01.2006 16:30 napisał(a):
Odpowiedź na: Rany, ja przeczytałam HP ... | Jaa
A mnie się HP6 podobał i to właśnie dlatego, że nie jest różowiutko i cukierkowo. Gdyby tak było, byłabym zawiedziona.
Użytkownik: Wilku 29.01.2006 16:18 napisał(a):
Odpowiedź na: A mnie się HP6 podobał i ... | majak
Potter VI jest fajny. Nie powiem. Dobrze go Rowling wykreowała w tej części. Jestem z niego równie dumny, jak dumny byłem, gdy w V części rzucał Crucio na jakąś służebnice Voldemorta, co nie pamiętam jej imienia.
Użytkownik: matteusz 29.01.2006 17:47 napisał(a):
Odpowiedź na: Potter VI jest fajny. Nie... | Wilku
Ja przeczytałem już HP i KP i uważam, że to bardzo ciekawa zresztą jak wszystkie cześci HP, ale takze bardzo smutna. Mimo to zachecam wszystkich do przeczytania jej
Użytkownik: Tiril 11.11.2006 21:47 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
Odrazu sie domysliłam jak zaczełam czytać ale niebyłam całkiem pewna, ksiazka jest swietna pod kazdym wzgledem
Użytkownik: pikuś 05.01.2007 14:10 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
Dalsze tomy zwykle są gorsze i niestety w HP się to sprawdziło... Moim zdaniem jest to najnudniesza z wszystkich 6 cześci. Najlepsza wg mnie jest 1,2 i 3. W 6 tomie fabuła jest mocno naciagana... Nie polecam, ale myśle, że fanów i tak to nie zrazi.
Użytkownik: Edyta_P 15.02.2007 20:48 napisał(a):
Odpowiedź na: Dalsze tomy zwykle są gor... | pikuś
Całkowicie zgadzam się z Pikusiem. 6 część Pottera jest zdecydowanie najsłabsza. Aż przykro czytać. Z resztą wcześniej wiadomo było, co się w niej znajdzie więc traciła na wartości za nim weszła na polski rynek. Najlepszą częścią według mnie była 3, natomiast najciekawszą produkcją filmową była 4. Bardzo nie podobało mi się zakończenie 6 części. Te książki w raz z powstawaniem kolejnych tomów powoli tracą wszystko to, co sobą początkowo prezentowały. Ciekawe czym "zaskoczy" nas autorka w kolejnych tomach. Jeśli się mylę to poprawcie mnie, jednak ja uważam, że wszystko już było.
Użytkownik: Irish Dream 22.02.2007 17:23 napisał(a):
Odpowiedź na: Całkowicie zgadzam się z ... | Edyta_P
Zakończenie- według mnie beznadziejne. W ostatnim siódmym mają zginąć trzy albo dwie osoby. Zapomniałam ale może główni bohaterowie..
Użytkownik: Donka1801 09.01.2010 13:02 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy są wśród biblionetkow... | llindaa
Ja tak dopiero około połowy książki zaczęłam się domyślać kto to może być. To prawda 6 i 5 część były najsmutniejszymi z całej serii.
Legenda
  • - książka oceniona przez Ciebie - najedź na ikonę przy książce aby zobaczyć ocenę
  • - do książki dodano opisy lub recenzje
  • - książka dostępna w naszej księgarni
  • - książka dostępna u innych użytkowników (wymiana, kupno)
  • - książka znajduje się w Twoim schowku
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: