Dodany: 07.05.2005 21:43|Autor: akcent!

Książki i okolice> Książki w szczególe> Pamiętnik narkomanki (Rosiek Barbara)

2 osoby polecają ten tekst.

"pamiętnik narkomanki" - co wy sądzicie o niej??


właśnie kończe czytać te książkę... jestem bardzo wstrząśnięta! Nigdy nie sądziłam że narkotyki potrafią tak człowiekiem "manipulować"...
teraz zdałam sobie sprawe że to najgorszy z nałogów!!! To znaczy dawno już o tym wiedziałam ale dopiero teraz to do mnie dotarło!!!
chętnie bym przeczytała jeszcze jakieś podobne książki... może jakieś znacie??
pozdrawiam!
Wyświetleń: 235976
Dodaj komentarz
Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 163
Użytkownik: mysia 07.05.2005 22:00 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
myślę że spodobałyby ci sie pewnie książki jany fray( w ślepym zauku wolności dzieci ulicy)
Użytkownik: Goelicious 21.11.2006 11:37 napisał(a):
Odpowiedź na: myślę że spodobałyby ci s... | mysia
Cos mało osob pisze o filmie "Requiem dla snu"! Super film, naprawde robi wrazenie i daje do myslenia jeszcze bardzo dlugo po. Warto obejrzec!:)
A co do "Pamietnika..." to w 6 klasie pani od polskiego kazala nam to przeczytac jako lekture i wszystkim sie spodobalo! Potem czytalam "My, dzieci z Dworca ZOO" i to na tyle, chociaz wkrotce sie wybiore do biblioteki:)
Użytkownik: Panna-Bee 07.11.2007 20:21 napisał(a):
Odpowiedź na: Cos mało osob pisze o fil... | Goelicious
Sama poluje od dawna na ten film bez skutecznie;/
Użytkownik: Liliza 22.10.2008 19:34 napisał(a):
Odpowiedź na: myślę że spodobałyby ci s... | mysia
Książka generalnie świetna. Pod koniec w zasadzie troche monotonna, ale warto przeczytać. Zmagania młodej dziewczyny z nałogiem... wstrząsające.
Użytkownik: ALIMAK 08.05.2005 10:12 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Czytałam parę lat temu, jako 14- latka. Chyba każdy musi przejść przez tego typu książki. Owszem, podobała mi się i spowodwała, że sięgnęłam po podobne książki. Z takich najbardziej znanych to polecam "My, dzieci z dworca ZOO", jeśli jeszcze nie czytałaś. Mi z kolei najbardziej podobał się "Ćpun", Melvina Burgessa. Co do książki, którą proponuje moja przedmówczyni- czytałam, ale nie polecam.
Użytkownik: Lunaii 04.08.2005 21:12 napisał(a):
Odpowiedź na: Czytałam parę lat temu, j... | ALIMAK
Czytałam bardzo dużo książek na ten temat,bo lubie.Interesują mnie tacy ludzie,ale brać nigdy nie bede.Mam nawet bliskiege kolege-ćpuna...stacza sie na dno...
-"Pamięnik Narkomanki"-dość słabo napisane-Barbara Rosiek
-"Kokaina"-Barbara Rosiek (ponieważ to ta sama autorka więc również średniej jakości)
-"Dzisiaj umrą dwie osoby"-Daniel Passent-to książka statystyczna,ogólnie o narkotykach,lecz dla mnie warto było ją przeczytać.
-"Sara" J.T Leroy-książka o dziecku-ćpunie i prostytucji,ciężka lekturka...
- "Miłość w Berlinie" Kai'a Hermanna(współautor "My,dzieci z Dworca ZOO"),polecam!
itp,czyli Ćpun,My dzieci z dworca zoo,Hera moja miłość...
A jest jeszcze "Heroina" tylko autora niepamiętam...
Jak widać przeczytałam tego dużo i szukam jeszcze,to wciąga-ale książki nie ćpanie,nie jestem taka naiwna,jak Ci co po przeczytaniu 1 książki sami chcą spróbować!
Polecam!!!
Użytkownik: wenoma 05.04.2007 00:46 napisał(a):
Odpowiedź na: Czytałam bardzo dużo ksią... | Lunaii
"Heroinę" napisał Tomasz Piątek
Użytkownik: Monila91 01.08.2007 19:47 napisał(a):
Odpowiedź na: Czytałam bardzo dużo ksią... | Lunaii
jeszcze B. Rosiek napisała "Alkohol, prochy i ja" ale nie dałam rady przez to przebrnąć - są tam zapiski kiedy chyba była w najgorszym stanie jako ćpunka.. więc dla wytrwałych! :) ale ogólnie polecam książki tej autorki
Użytkownik: Fanka_R+ 08.05.2005 12:27 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Ksiązki tego typu:
-Pamiętnik Narkomanki
-My dzieci z dworca Zoo
-Hera moja milosc
-Stokrotka (jeszcze nie czytałam)
-Miłość w Berlinie (tez jest sporo o dragach)

na pewno znajdziesz cos w ksiazce "my rodzice dzieci z dworca centralnego", podobno tez co nieco o prochach jest w "poniedziałki są czerwone" etc.

pozdro :)
Użytkownik: Fanka_R+ 08.05.2005 12:28 napisał(a):
Odpowiedź na: Ksiązki tego typu: -Pami... | Fanka_R+
Aaa właśnie, ksiazka, którą poleca Mysia też jest dobra ;) ale nie ukazuje tak tragicznie skutków ćpania...
Użytkownik: mysia 08.05.2005 20:34 napisał(a):
Odpowiedź na: Aaa właśnie, ksiazka, któ... | Fanka_R+
a czy koniecznie musi ukazywać skutki ćpania ta książka jest dobra pokazuje inne rzeczy np znęcanie się nad dzieckiem w domu
Użytkownik: Fanka_R+ 09.05.2005 19:49 napisał(a):
Odpowiedź na: a czy koniecznie musi uka... | mysia
Matko Mysia;/ znęcanie się też... ale ty raczej mówiłas o narkotykach i marginesie, a ta rodzina własciwie do marginesu nie należała...
Użytkownik: kasia_olsztyn 12.08.2006 00:07 napisał(a):
Odpowiedź na: Ksiązki tego typu: -Pami... | Fanka_R+
'Poniedziałki są czerwone' to trochę inna tematyka, ale zdecydowanie warto przeczytać. Zainteresowałam się potem synestezją. To bardzo ciekawa choroba...
Użytkownik: kropka 08.05.2005 22:02 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
A moze "sekretny dziennik Laury Palmer" J.Lynch??
Użytkownik: mdwe 14.05.2005 14:00 napisał(a):
Odpowiedź na: A moze "sekretny dz... | kropka
Wprawdzie "Pamietnik narkomanki" czytałam dosyć dawno, ale pamiętam, że ta książka również mną wstrząsneła. Szkoda, że życie tej dziewczyny tak strasznie i szybko się skończyło. Szczerze mówiąc do samego końca miałam nadzieję, ze poradzi sobie i wyjdzie z nałogu.
Użytkownik: paulamizi 20.05.2005 21:21 napisał(a):
Odpowiedź na: Wprawdzie "Pamietnik... | mdwe
nie jestem pewna ale wydaje mi się w nowej wersji "pamiętnik narkomanki" jest dodruk i tam wszystko dobrze się konczy....(czytałam parę lat temu...)
ja mam do tej książki bardzo ambiwalentne uczucia, moim zdaniem nie zawsze jest szczera i przerysowana (czasami)
Użytkownik: akcent! 21.05.2005 14:50 napisał(a):
Odpowiedź na: Wprawdzie "Pamietnik... | mdwe
a ja już w połowie książki wiedziałam ze ona z tego nie wyjdzie! za często powracała do narkotyków!
hmmm... nie miałam jeszcze styczności z tym "nowszym" wydaniem! musiałabym poszukać!
aha... dzienki wszystkim :-)
pozdro!
Użytkownik: Bu1608 18.05.2007 13:06 napisał(a):
Odpowiedź na: Wprawdzie "Pamietnik... | mdwe
Barbara Rosiek żyje. Ma 48 lat. W tym roku napisała kolejną książke.Też zmyliło mnie zakończenie pamietnika narkomanki.
Użytkownik: bejbe 21.05.2005 13:56 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Polecam Janę Frey "Bez odwrotu". I nieśmiertelne "My, dzieci z dworca ZOO". Takie książki wstrząsają człowiekiem, ale powinno się to wciskać jako lekturę gdzieś w piątej klasie; byłby może nieco mniejszy procent narkomanów.
Pozdrawiam :)
Użytkownik: agulaju 21.05.2005 15:10 napisał(a):
Odpowiedź na: Polecam Janę Frey "B... | bejbe
Bardziej od "Pamietmika Narkomanki" podobało mi się "My dzieci z dworca ZOO", kiedys czytałam też "Gady" ale niestety nie pamietam autora :(
Użytkownik: mhrok_ 25.07.2008 20:52 napisał(a):
Odpowiedź na: Bardziej od "Pamietm... | agulaju
"Gady" - Mirosław Sokołowski - boska książka.
Użytkownik: ka.ja 07.02.2010 14:19 napisał(a):
Odpowiedź na: "Gady" - Mirosł... | mhrok_
Boska? Ygh!
Ja zapamiętałam z niej tylko długotrwałe uczucie obrzydzenia. Żadnej akcji, żadnej refleksji, tylko niesmak i wstręt. Może to zamierzony przez autora efekt, ale i tak absolutnie nie polecam. Już lepiej wziąć się za opracowania naukowe i przyswoić jakieś sensowne fakty.
Użytkownik: safin 12.07.2005 09:42 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Pamiętam, że czytając książkę, pochłaniałem jej pierwszą część, opowiadającą o tym, jak bohaterka ćpała, a męczyłem część drugą (to był późniejszy dodruk?), w której Barbara byłą psychiatrą. Mimo, że ta właśnie druga część zniechęcała, sięgnąłem jeszcze po "My, dzieci z dworca ZOO", która podobała mi się znacznie bardziej niż 'twór' polski, ale też była znacznie dobitniejsza. I na tym skończyła się moja przygoda z literaturą 'narkotyczną'.
Użytkownik: verdiana 12.07.2005 19:09 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
"Kokaina" Barbary Rosiek, w sumie też "Byłam schizofreniczką" tej samej autorki. No i "Heroina" Tomasza Piątka. Te chyba jeszcze nie były polecane...
Użytkownik: annah15 13.07.2005 14:04 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Jest jeszcze "Cpun". nie wiem czy fajne jeszcze nie czytalam.
Użytkownik: KaDeKa 23.07.2005 21:40 napisał(a):
Odpowiedź na: Jest jeszcze "Cpun&q... | annah15
książka baaaaaaaardzo nudna, ledwo przez nią przeszłam. Znacznie lepszą publikacją na temat problemu narkomani jest "My, dzieci z dworca ZOO", czyli zwierzenia Christne F. - to dopiero jest wstrząsające.
pozdrawiam
Użytkownik: KaDeKa 23.07.2005 21:42 napisał(a):
Odpowiedź na: książka baaaaaaaardzo nud... | KaDeKa
chodziło mi o "pamiętnik..", ale przez "Ćpuna" na przykład przejść nie mogłam i odstawiłam po pierwszym rozdziale. też powiewało nudą
Użytkownik: mhrok_ 25.07.2008 20:54 napisał(a):
Odpowiedź na: Jest jeszcze "Cpun&q... | annah15
Ćpuna czytałam dość długo... Tzn. zbierałam się do jego czytania jakiś tydzień... Niestety książka wydaje mi się dość nudnawa, ale jak ktoś nie ma naprawdę co robić to świetnie zapełnia "zimne, samotne wieczory" ;)
Użytkownik: annah15 23.07.2005 21:52 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
No wlasnie dlatego cpuna jeszcze nie czytalam, bo nie dalam rady. jakies 2 rozdzialy przeczytalam.
Użytkownik: KaDeKa 23.07.2005 22:20 napisał(a):
Odpowiedź na: No wlasnie dlatego cpuna ... | annah15
to mnie przebiłaś :-)
podziwiam i za te 2 rozdziały
Użytkownik: Lunaii 04.08.2005 21:17 napisał(a):
Odpowiedź na: to mnie przebiłaś :-) po... | KaDeKa
Heh a ja czytałam całą książkę 6 razy!
Jak dla mnie jest zajebista!Warto ją przeczytać,i wcale nie zaczyna się tak strasznie nudno :-/
Polecam!
Użytkownik: jamaria 13.09.2005 18:56 napisał(a):
Odpowiedź na: Heh a ja czytałam całą ks... | Lunaii
Czy my tu używamy takich słów? :(
Użytkownik: annah15 24.07.2005 13:09 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
;)
Użytkownik: kropka 24.07.2005 18:42 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Muszę powiedzieć ze pamietnik narkomanki mi sie jednak nie bardzo podobał... ale polecam "my dzieci z dworca Zoo" to zdecydowanie najlepsza ksiażka w tej tematyce i kazdy powinnein to przeczytac....Chociaz osobiscie znam ludzi ktorzy nawet tej ksiazki nie doceniaja...
Użytkownik: irenka 13.09.2005 14:20 napisał(a):
Odpowiedź na: Muszę powiedzieć ze pamie... | kropka
ja czytalam dawno temu ksiazke o polskich narkomanach,o ile dobrze pamietam to wszystko dzialo sie w Gdansku (Bajzel).czy ktos zna tytul? w ksiazce bohaterem jest facet,gotuja kompot u kogos na chacie...
Użytkownik: akcent! 19.09.2005 19:17 napisał(a):
Odpowiedź na: ja czytalam dawno temu ks... | irenka
nie kojarze :/
ale wyporzyczyłam sobie kolejną książkę o narkomanach "hera moja miłość"
Użytkownik: charlotte90 09.11.2005 16:26 napisał(a):
Odpowiedź na: nie kojarze :/ ale wypor... | akcent!
"Hera moja miłość" moim zdaniem jest najlepsza ksiazka zaraz po "My dzieci z dworca ZOO" bardzo polecam tez kontynuacje tej książki "Lot Komety" która tym razem nie opowiada o narkomanach ale o sektach, warto przeczytac :)
Użytkownik: kasia_olsztyn 12.08.2006 00:10 napisał(a):
Odpowiedź na: ja czytalam dawno temu ks... | irenka
też chyba czytałam tę książkę i też nie pamiętam tytułu...:)ale miałam w domu to poszukam...
Użytkownik: mhrok_ 25.07.2008 20:55 napisał(a):
Odpowiedź na: ja czytalam dawno temu ks... | irenka
Pewnie chodzi o "Gady" :)
Użytkownik: olciaa 25.03.2006 14:04 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
właśnie skończyłam czytać książke pt. "przeklinam cię Ciało"
polęcam tą książke opowiada ona o dziewczynie która zachorowała na anoreksje i jescze do tego ćpała
jest też wiele innych książek które przeczytałam
np.
"stokrotka" - ta książka jest trochę nudna i trudno ją zrozumieć
"odlot na samo Dno" - jest ona najfajniejksza książkom pod słoncem na prawde polecam
Pamiętnik Narkomanki - może byc także polecam
"my dzieci z dworca zoo" - po przeczytaniu tej książki, dowiedziałam się jaki wpływ mają narkotyki na człowieka
chciałabym abyście pisali jakie książki wy polecacie
Użytkownik: justyna_kiss 18.11.2007 23:22 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie skończyłam czytać... | olciaa
hmm... mam pytanko kto napisal ksiazke "Przeklinam cię ciało" bo bardzo bym chciała ja przeczytac a nie znam autora :(
Użytkownik: hburdon 18.11.2007 23:51 napisał(a):
Odpowiedź na: hmm... mam pytanko kto na... | justyna_kiss
A Biblionetkę od czego masz? :-)
Przeklinam cię, ciało (Lachowicz Wanda)
Użytkownik: cuayatl 26.03.2006 12:46 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
"Idz, zapytaj Alice"- calkiem niezle, wywazone, bez wiekszych przegiec i znieksztalcen
Użytkownik: Izuś 26.03.2006 17:44 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Czytałam tą książke ładnych pare lat temu, ale wciąż jestem pod jej wrażeniem i pamiętam jej treść.Po jej przeczytaniu zaczęłam się zastanawiać nie tylko nad narkotykami,ale także nad zamykaniem w szpitalach psychiatrycznych.
Użytkownik: Olutka 26.03.2006 18:25 napisał(a):
Odpowiedź na: Czytałam tą książke ładny... | Izuś
Tak, tak... wszyscy przerabiają Rosiek. Ta książka mimo upływu czasu nie traci aktualności.
Użytkownik: --- 31.03.2006 00:53 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
komentarz usunięty
Użytkownik: joanna.syrenka 31.03.2006 01:01 napisał(a):
Odpowiedź na: komentarz usunięty | ---
Myślę, że to nie zależy od tego, czy jest się jedynakiem, czy pochodzi z wielodzietnej rodziny. To zależy raczej od samoakceptacji i jakichś własnych kompleksów.
Pamiętam jak mi odbijało (dokładnie w tym samym wieku co Rosiek - 13, 14 lat) i jakie cuda wyczyniałam (czasme na granicy życia i śmierci - ale nie narkotyki). A mam siostrę, którą kocham, rodziców, ktorych kocham od zawsze i z każdym dniem więcej... Miałam świetne stopnie, byłam jedną z lepszych uczennic w szkole i... nie wiem jak to wytłumaczyć... Coś w tym jest, że kiedy przerasta się trochę swoich rówieśników (nie pochlebiając sobie;p), to nie ma się o czym z nimi porozmawiać, jest się samotnym i szuka się innych rozwiązan i wzorców.
Myslę, że nie "szalałam" dlatego, żeby komuś zaimponować, ale dlatego, że byłam bardzo sfrustrowaną nastolatką, pełną kompleksów, trzymaną troche za bardzo "pod kloszem" i to musiało zaowocować jakąś formą buntu.
Nigdy nie spróbowałam narkotyków i Bogu za to dzisiaj dziękuję.
Użytkownik: book 31.03.2006 10:01 napisał(a):
Odpowiedź na: Myślę, że to nie zależy o... | joanna.syrenka
Mimo wszystko zależy to również od wnętrza człowieka, jego samozaparcia i granic.
Użytkownik: --- 31.03.2006 16:55 napisał(a):
Odpowiedź na: Myślę, że to nie zależy o... | joanna.syrenka
komentarz usunięty
Użytkownik: joanna.syrenka 31.03.2006 17:16 napisał(a):
Odpowiedź na: komentarz usunięty | ---
Właśnie przeanalizowałam. Post wyżej:) Często o tym myślę, ale skupiam się bardziej na teraźniejszości. Nie znoszę babrać się w analizach postępowań. Psychologia to akurat nie moja działka (choć podobno nadawałabym się do tego zawodu, bo mam nosa do ludzi - to nie moje zdanie...), a książki na ten temat nie napiszę:)
Użytkownik: kasia_olsztyn 12.08.2006 00:19 napisał(a):
Odpowiedź na: Myślę, że to nie zależy o... | joanna.syrenka
Mój bunt nadszedł także w wieku 14 lat. Zmiana towarzystwa na znacznie starsze (to w szkole mnie nudziło - dzieciarnia), alkohol. Ciężko powiedzieć skąd się to bierze. Pamietam, że czytając wtedy (jeszcze przed buntem) 'Pamietnik narkomanki' naszła mnie myśl by spróbować. Książka, która miała przestrzegać to spowodowała. Na szczęście nie byłam na tyle głupia. Z resztą nawet jakbym chciała, nie sądzę, że bez odpowiednich, a raczej nieodpowiednich znajomych da radę coś załatwić. Wiem, że ta książka nie tylko u mnie spowodowała takie myśli. Dlatego gdy widzę, jak tak młodzi ludzie ją czytają, zastanawiam się, czy przypadkiem komuś taka wstrząsająca lektura nie zaszkodzi...
Użytkownik: czytelniczka91 13.08.2006 14:54 napisał(a):
Odpowiedź na: Mój bunt nadszedł także w... | kasia_olsztyn
szkodzi. Powoduje ż naprawde chce sie spróbować bo jednak chociaż autorka była uzależniona to po zazyciu narkotyków "odpływała" i czułą szczęście. Moja pani z biblioteki ostrzegała że daje mi ją na własną odpowiedzialność a wtedy mialam 14 lat.
Użytkownik: jakozak 31.03.2006 19:26 napisał(a):
Odpowiedź na: komentarz usunięty | ---
W nałogi na pewno popadają osoby słabe charakterem, niezależnie od swojej sytuacji. Jedynak popadnie, bo taki biedny sam jeden, dziecko z wielodzietnej rodziny popadnie, bo takie biedne niekochane. Bogate - bo wszyscy mu zazdroszczą, biedne - bo biedne. I tak dalej...
Użytkownik: Axie 31.03.2006 14:53 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
"Pamiętnik narkomanki" jest wstrząsający...bo niestety prawdziwy, ale dużo bardziej poruszyły mnie "Dzieci z dworca ZOO" - brutalna prawda...Porażająca książka, która chyba nie pomija żadnych problemów związanych z narkotykami...zero eufemizmów i przemilczeń. Myślę,że "Ćpun" też jest wart uwagi - jeśli ktoś lubi tego typu literaturę, bo zarówno "Dzieci..." jak i "Ćpun" są bardzo przygnębiające...
Użytkownik: Omcio 31.03.2006 22:36 napisał(a):
Odpowiedź na: "Pamiętnik narkomank... | Axie
Trochę odbiegam od tematu, ale każda książka w porównaniu z filmem "Requiem dla snu" to jest nic. Myślę, że ten film skutecznie zniechęci każdego potencjalnego narkomana.
Jeżeli chodzi o "Pamiętnik narkomanki"...no cóż...przeciętna książka...nie zrobiła na mnie większego wrażenia.
Użytkownik: veverica 31.03.2006 22:46 napisał(a):
Odpowiedź na: Trochę odbiegam od tematu... | Omcio
Coś jest na rzeczy, "Requiem..." jest koszmarne... To znaczy, film bardzo dobry, oglądałam go wiele razy, ale to co przedstawia... Brrr.
Użytkownik: joanna.syrenka 01.04.2006 01:14 napisał(a):
Odpowiedź na: Coś jest na rzeczy, "... | veverica
Jeszcze "Trainspotting" robi równie przygnębiajace wrażenie. Długo sięprzekonywałam do tego filmu.
Nie wiem czy wiecie, ale ukazała sięwłaśnie druga częśc powieści "Trainspotting" Welsha - pt. "Porno". Pisarz promuje ją właśnie w Polsce.
Użytkownik: veverica 01.04.2006 12:40 napisał(a):
Odpowiedź na: Jeszcze "Trainspotti... | joanna.syrenka
Przyznam się od razu, że "Trainspoting" nie widziałam do tej pory... Muszę kiedyś obejrzeć;)
Użytkownik: Małgorzata G 06.04.2006 16:38 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
W "Pamiętniku narkomanki" doszłam do połowy, ale dalej nie dałam już rady czytać... Jak dla mnie bardzo dołująca książka... Bardzo mądra, ale smutna, chociaż nie dokońca, bo dowiedziałam się od koleżanki, która doczytała ją do końca, że główna bohaterka na koniec książki uwolnia się od tego strasznego nałogu... Heh. Jednej z niewielu udało się to zrobić... (książka oparta na autentycznych wydarzeniach)
Użytkownik: Sluchainaya 13.08.2006 15:42 napisał(a):
Odpowiedź na: W "Pamiętniku narkom... | Małgorzata G
Właśnie, jak jest z tym zakończeniem? Czytałam tą książkę kilkakrotnie i zawsze odnosiłam wrażenie, że autorce bądź brakło sił i postanowiła popełnić samobójstwo, bądź już tak głęboko siedziała w "narkotykach", że przedawkowała..
Odkąd jednak jestem w biblionetce zaczynam się zastanawiać jak to było naprawdę. Zobaczyłam,że napisała więcej książek. Czyli udało jej się z tego wyjść?
Użytkownik: Bu1608 18.05.2007 13:14 napisał(a):
Odpowiedź na: Właśnie, jak jest z tym z... | Sluchainaya
niedawno przeczytalam pamietnik narkomanki i tez myslalam ze popelnila samobojstwo czy cos... jednak poszperalam troche i okazuje sie ze Barbara Rosiek ma 48 lat i w tym roku wydała kolejną książkę.
Użytkownik: mart_i_na 11.08.2006 16:36 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Moją pierwszą książką tego typu była "My dzieci z dworca zoo" którą gorąco polecam.A jesli chodzi o Pamiętnik...ciekawa książka, i bardzo trudna!!!Szczególnie 2 połowa, którą przeczytałam na siłę.Nie zawiele z niej rozumiałam może dlatego że autorka była już wtedy po 20 a ja mam dopiero 15 lat.Zabiorę się za tą lekturę za kilka lat :)
Użytkownik: czytelniczka91 13.08.2006 14:51 napisał(a):
Odpowiedź na: Moją pierwszą książką teg... | mart_i_na
tak, 2 połowa to juz nie było to co 1 strasznie emocjonalna i bardzo ciekawa...Po prostu juz normane zycie. Co do "My dzieci z dworca Zoo" napewno bardziej wstrząsa niż ksiązka Rosiek. Tamta dziewczyna już nigdy nie wyszła z nałogu. Ja bym jeszcze poleciła " Kokaina" Autorka ta sama co "pamiętnika narkomanki". Napewno jeszcze gorsze przezycia narkomanki już prostytutki itp.
Użytkownik: Magilla 15.11.2007 19:23 napisał(a):
Odpowiedź na: tak, 2 połowa to juz nie ... | czytelniczka91
Ja odniosłam inne wrażenie. "My, dzieci z dworca Zoo" czytałam już kilka razy i za każdym wydawało mi się, że ta dziewczyna wyszła z nałogu...
Użytkownik: *dido*27 13.08.2006 19:30 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Może jestem dziwna, ale mną ta książka nie wstrząsnęła. Być może dlatego, że o narkotykach miałam "wykłady" w szkole od baaardzo dawna.

Skutki narkomanii, dużą fabrykę "od środka" pokazuje Krzysztof Petek w "Ścieżce Janusza". Nie jest to książka w całości o narkotykach- chłopak ma udaremnić przemyt, sam nie jest uzależniony. Ale porusza się w środowisku narkomanów, sporo jest też o jego koledze, który od prochów umarł. Polecam, mnie zniechęciła do narkotyków :)
Użytkownik: Paaati 21.10.2006 16:44 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Czytałam wszytskie z mozliwych tego typu ksiazek.. .
wiem co oznacza ćpanie bo sama jestem w ciagu.. .
ale jakos nie moge tego przerwac
mam dopiero 18 lat
cpam od 2 lat
staram sie to przerwac ale jakos nie moge:(
moi rodzice juz cos podejzewaja ale ja nic na to nie poradze.. .
Moim zdaniemn MY DZIECI Z DWORCA ZOO jest to najlepsza ksiazka do polecenia innym..
Użytkownik: Nikkus 21.10.2006 17:51 napisał(a):
Odpowiedź na: Czytałam wszytskie z mozl... | Paaati
czytałam tą książke na wywrywki, ale z tych fragmentów bardzo mi się spodobała i zamierzam wypożyczyć ją w najbliższym czasie z biblioteki :)
Użytkownik: Akrim 22.10.2006 16:04 napisał(a):
Odpowiedź na: Czytałam wszytskie z mozl... | Paaati
Paaati, jeśli to, co piszesz jest prawdą, to jak najszybciej musisz zwrócić się o pomoc. >ale jakoś nie mogę tego przerwać< - dziewczyno, jesteś od 2 lat uzależniona i nie przerwiesz tego bez pomocy innych. Są poradnie leczenia uzależnień, tam znajdziesz pierwszą pomoc i radę, co dalej robić. Nie wstydz się, nie bój - zrób pierwszy krok! Zobaczysz, że poczujesz ulgę, kiedy się tam znajdziesz i zajmą się Tobą fachowcy. Ratuj się, dopóki nie jest za pózno!
Użytkownik: Anulka00 03.11.2006 17:07 napisał(a):
Odpowiedź na: Czytałam wszytskie z mozl... | Paaati
Patii.. . Nie poddawaj się.. . Mam kolege i usiłuje go wyciągnąc lecz on musi sam chciec.. .. Przeczytaj " Pamietnik Narkomanki " myśle że CI pomoże zrozumiec jak mocno trzeba walczyć aby to piekło przetrwać :) Pozdrawiam :)
Użytkownik: Bu1608 18.05.2007 13:18 napisał(a):
Odpowiedź na: Czytałam wszytskie z mozl... | Paaati
Pati jest fundacja ktora pomaga ludziom ktorzy wpadli w nałóg. Pewnie o niej słyszałaś MONAR. wejdz prosze na www.monar.pl mozna sie tam zapisac na leczenie. przeczytalam wlasnie pamietnik narkomanki. ksiazka ukazuje negatywy brania a po niej czlowieka bardziej kusi... ciekawosc... ucieczka... ja mam duzo problemow czhyba jak wielu nastolatkow ale staram sie zachowac silna wole.Nie palic nie pic nie cpac. Ty zdajesz sobie sprawe ze swojego nalogu wiec masz szanse. Barbara Rosiek - zyje to znaczy ze z tego wyszla. pozdrawiam
Użytkownik: Dżonas 04.01.2010 20:07 napisał(a):
Odpowiedź na: Czytałam wszytskie z mozl... | Paaati
a co bierzesz? próbowałaś benzydrynę, albo pejotl, słyszałem różne historie o tychże narkotykach, a barbiturany? - są łatwo dostępne, czy to tylko bujda? ściskam Cię mocno! skocz na detoks, a uwierz mi, odżyjesz, przeczekasz, później znów będziesz mogła w siebie ładować ile tylko dupsko Twe zmieści.
Użytkownik: koszykara90 22.10.2006 15:37 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Czytałam niedawno. Uważam, że książka jest słaba. Czytałam lepsze np. "Stokrotka" była naprawdę wstrząsająca.
Użytkownik: mhrok_ 25.07.2008 21:00 napisał(a):
Odpowiedź na: Czytałam niedawno. Uważam... | koszykara90
W samej "Stokrotce" podobał mi się język jakim posługiwał się autor.
Użytkownik: angie30 27.10.2006 23:20 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
"Pamiętnik narkomanki" - książka, która w pełni ukazuje środowisko otaczające narkomanów. Ona jako jedna z nielicznych zwyciężyła z nałogiem, co było dla niej trudną i walką... Też gorąco polecam "Hera-moja miłość". Pozdrawiam
Użytkownik: p_132 27.10.2006 23:26 napisał(a):
Odpowiedź na: "Pamiętnik narkomank... | angie30
Dosyć ciekawa, chociaż bardziej podobał mi się "Ćpun" albo chociaz "Miłość w Berlinie". Niestety, nie mogę spotkać " My, dzieci z dworca ZOO" ale czytałam to bardzo dawno temu... (chyba mając 11 lat i wiem, że wtedy nie podobało mi się to, ale potem po przeczytaniu innych książek tego typu bardzo mi przypadła do gustu). Ogólnie bardzo lubię książki o narkomanii.
Użytkownik: Anulka00 03.11.2006 17:04 napisał(a):
Odpowiedź na: Dosyć ciekawa, chociaż ba... | p_132
Witaj :) Ja również lubie książki o narkmanii :P Moją pierwsza książką jaka przeczytałam to "My dzieci z dworca ZOO " i naprawde wstrząsneła mną.. . :) Pozdrawiam :)Wiadomo już czytam kolejne ;p
Użytkownik: Anulka00 03.11.2006 17:02 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Ja skończyłam czytac ta ksiażke dwa dni temu i bardzo mi się podobała... czytam kolejną a czytałam już wiele ksiazek o tej tematyce a mam zamiar iść na psychloga wiec musze je przeczytać :) POlcam tą książkę każdemu.... Super opisuje swoje wydarzenie Barbara Rosiek :) PozdrawIam
Użytkownik: Irish Dream 03.11.2006 19:01 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja skończyłam czytac ta k... | Anulka00
Byłam kilka dni temu w bibliotece. "Pamiętnik narkomanki" spotkałam w dziale "MEDYCYNA". Mam pytanko jak można lubić czytać ksiązki o okrucieństwach?!
Użytkownik: joanna.syrenka 03.11.2006 19:08 napisał(a):
Odpowiedź na: Byłam kilka dni temu w bi... | Irish Dream
To jest książka o okrucieństwach?

I widocznie można lubić, skoro są ludzie którzy lubią sado-maso, performance typu SUKA OFF, tak reklamowane ostatnio w Poznaniu itd, itp.
Podobno o gustach się nie dyskutuje... Mnie to też nie kręci.
Użytkownik: Anulka00 05.11.2006 17:41 napisał(a):
Odpowiedź na: Byłam kilka dni temu w bi... | Irish Dream
Alicjo 21 to nie są ksiązki o okrucieństwach.. . To są życiorysy innych ludzi którzy wychodza z wielkigo bagna jakim sa narkotyki.. . czytam te książki m.in bo usiłuje wycignąc z tego mojego kumpla.. . Jest To coś strasznego.. . Przeczytasz klikanaście książek na ten temat może zrozumiesz o co w tym wszystkkim chodzi a może spotkasz sie z takimi ludzmi tak .. . POzdrawiam.. :)
Użytkownik: Natka622 13.11.2006 19:51 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Milion małych kawałków - Frey James
Miłość w Berlinie
Narkotyki
Spowiedź narkomana
Odlot na samo dno
W ślepym zaułku wolności
Odlot
Heroina
Mój przyjaciel Leonard
myśle żę to jest warte przeczytania!!!
Użytkownik: patka0045 28.12.2006 14:02 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Hej!! Ja tez uwielbiam ksizki o narkomani... zaczelam od 'pamietnika narkomanki', przeczytalam tez 'hera moja milosc' jednak najbardzien spodobala mi sie ksiazka 'my, dzici z dworca zoo'. Polecam. Ta ostatnia chyba najlepiej opisuje zycie narkomana. Kiedys uwazalam ze to czy sie cpa czy nie zalezy tylko od siebie. Po rzeczytaniu tej ksiazki jednak zmienilam zdanie. Moze znacie jeszcze jakies ksiazki o narkomani???
Pozdro i buziole:*
Użytkownik: madzia z 30.12.2006 13:16 napisał(a):
Odpowiedź na: Hej!! Ja tez uwielbiam ks... | patka0045
Ja właśnie czytam "Kokainę" Barbary Rosiek i jest całkiem dobra.Polecam!
Użytkownik: Syluś 28.03.2007 17:44 napisał(a):
Odpowiedź na: Hej!! Ja tez uwielbiam ks... | patka0045
ja niestety przeczytałam tylko "Pamiętnik narkomanki" ale mam zamiar sięgnąć po inne. Jednak wydaje mi się że najbardziej wstrząśnie nami rozmowa z narkomanem.dzięki szczerej rozmowie dowiemy sie o wiele więcej niż z jakiejkolwiek książki...
Użytkownik: Magilla 15.11.2007 19:31 napisał(a):
Odpowiedź na: Hej!! Ja tez uwielbiam ks... | patka0045
Ja niedawno czytałam książkę Barbary Samson "Piekło siedemnastolatki". Myślę, że jest ona warta polecenia. Opowiada o dziewczynie, która wplątała się w związek z narkomanem.
Użytkownik: Vidia_winter 02.01.2007 13:39 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Z pewnością ktoś już Tobie podał tytuł ''My, dzieci z dworca ZOO" ale spodoba Ci się tak jak np. ''Miłość w Berlinie''
Użytkownik: ida_sierpniowa 19.01.2007 11:00 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Czytałam narazie fragmenty z,, Pamiętnika...'' ale zamierzam w najbliższym czasie ją przeczytać. Spotobały mi się te fragmęty.
Użytkownik: PaniMroku 19.01.2007 11:44 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Ta ksiązka to moja codzienna lektura,kocham tą ksiazke,przeczytałam około 3 razy...raz nie dokonczyłam i poprostu ja ubóstwiam...
Jest najlepszą ksiazką jaką czytałam do tej pory...
Kocham takie ksiazki i polecam także:
-"Hera moja miłość"
-"Kokaina"
-"Alkohol,prochy i ja"
-"Dzieci z dworca zoo"(Albo coś w tym stylu)
Pozdro dla fanów ksiazek o narkomanii xD
Użytkownik: kwiatowa 22.01.2007 23:14 napisał(a):
Odpowiedź na: Ta ksiązka to moja codzie... | PaniMroku
Powiem Wam tak- przeczytajcie "Gady" Miroslawa Sokolowskiego. Kazdy zachwala "My dzieci z dworca ZOO" lub ksiazki Rosiek. Wedlug mnie, wszystkie te ksiazki sa niczym w porownaniu do "Gadow". Ta ksiazka pokazuje zycie chlopaka, ktory przez narkotyki traci wszystko. Dziewczyne, ktora kochal, przyjaciol. Otoczony jest tylko ''przyjaciolmi'', ktorzy czekaja na korzysci ze znajomosci z nim. Kolezanka Ilonka o ile dobrze pamietam, wspominiala cos o tej ksiazce. Ale akcja dzieje sie w Warszawie, a nie w Gdansku, w okolice Gdanska chlopak wybiera sie na odwyk. Naprawde polecam, bo po tej ksiazce ludzie oducza sie doradzac narkomanom ''idz na odwyk''. Poznaja zycie cpuna i jego psychike. Zobacza ze rzadko kiedy, ktos wychodzi z nalogu... Ksiazka jest mistrzowska.. Tylko szkoda ze tak zle sie konczy. Autor nie zdazyl zapisac tego, na czym mu najbardziej zalezalo... Jest swietna!
Użytkownik: Lenia 11.12.2007 21:46 napisał(a):
Odpowiedź na: Powiem Wam tak- przeczyta... | kwiatowa
O taak.
Użytkownik: mhrok_ 25.07.2008 21:03 napisał(a):
Odpowiedź na: Powiem Wam tak- przeczyta... | kwiatowa
Tak "Gady" są świetne! I godne uwagi... Wiele razy czytałam fragment w którym kłóci się z dziewczyną, która była z nim w ciąży zostawia jej towar i pod wpływem złości odchodzi, a potem powraca by ujrzeć ją martwą.
Użytkownik: atina001 10.02.2007 23:08 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
tak jak wszyscy tutaj uwielbiam czytac książki o narkomanach. Lubie poznawać ich życie i okrutne o zarazem wzruszające historie na koncie mam już przeczytanych pare książek na ten temat jak na przykład:
"Pamiętnik narkomanki"-Barbara Rosiak
"odlot na samo dno"
"my dzieci z dworca Zoo"
"sekretny dziennik Laury Palmer"- Jennifer Lynch
wszystkie te książki są naprawde warte przeczytania ale najbardziej zainspirowała mnie książka Jennifer Lynch. Napisana jest ona na podstawie autentycznych faktór dotyczące Laury. 17 letniej dziewczyny która w wieku 15 lat pod presją prześladowcy zaczeła całkiem inne życie wpadła w narkomanizm oraz zaczeła się puszczać. książka zawiera ważne szczegóły dotyczące zabójcy Laury. Dla mieszkażców Twin Peaks jest on początkiem tajemniczej historii. Książka ta jest wstępem do filmu Davida Lynch'a i Marka Frosta "Twin Peaks". Zachęcam was do przeczytania i oglądnięcia bo naprawde warto :) pozdroffionka for all :))
Użytkownik: kwiatowa 25.02.2007 13:16 napisał(a):
Odpowiedź na: tak jak wszyscy tutaj uwi... | atina001
Popieram! Ksiazka "sekretny dziennik Laury Palmer'' rowniez jest swietna i warta przeczytania!
Użytkownik: basix_44 07.03.2007 17:13 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Elo fajna ta książeczka... Przeczytałam ją aż trzy razy bo tak mnie wciągneła... Miałaś przejebane życie z tymi narkotykami... Moja koleżanka też by tak miała tylko ja ją odciągnełam prawie była w nałogu... dzięki mnie przestała ćpać i teraz jest normalna niż na wakacjach dwa lata temu... zajżyj do mnie do gimnazjum numer 2 w oławie bo w gim 1 byłaś!! Papatki :*
Użytkownik: koz_zunia 09.03.2007 19:43 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
cóż, w przeciwieństwie do - jak widać powyżej- większości, nie podobała mi się ta książka. Czytając od pierwszej strony ogarnęło mnie takie uczucie, że dalej czytałam tylko dlatego, że chciałam wiedzieć, jak to wszystko się skończy. Przerzucałam kartki. Czytając w ogóle nie poczułam, że narkotyki mają duży wpływ na życie człowieka.
Użytkownik: nelka_^^ 29.03.2007 15:21 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
mnie bardzo się podobała. moja pierwsza książka z serii o uzależnieniach:) bardzo lubie takie :)

przeczytaj sobie dzieci z dworca zoo, ćpuna, książki frey, wczoraj też przeczytałam kontynuację "hera,moja miłość" - "lot komety" jednym tchem przefczytałam. może również zainteresować cię "weronika postanawia umrzeć" p.coelho
Użytkownik: Anna Angel 29.03.2007 15:31 napisał(a):
Odpowiedź na: mnie bardzo się podobała.... | nelka_^^
Ja tez mam juz za sobą wiele ciekawych ksiązek o tematyce uzaleznień.Pamiętnik podobal mi się i to bardzo.I pomysleć że bohaterka jest teraz jakąś tam wysoką specjalistką,bodajże psychologiem?!Jest jeszcze jedna taka książka,którą przeczytałam,jak dobrze pamiętam"Stokrotka",ale nie pamiętam w ogóle autora.Gorąco polecam bo naprawdę warto!!!
Użytkownik: Syluś 29.03.2007 15:54 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja tez mam juz za sobą wi... | Anna Angel
A miałaś może jakieś kontakty z narkomanami tak w życiu a nie w książce? Rozmawiałaś z Nimi?
Użytkownik: Anna Angel 19.04.2007 13:59 napisał(a):
Odpowiedź na: A miałaś może jakieś kont... | Syluś
Bliższe kontakty z narkomanami?Szczerze to tak.Nawiasem mowiąc to uczę się na kierunku terapia zajęciowa i na praktykach spotykam rożnych ludzi,do tego wspołpracujemy z wieloma poradniami.
Użytkownik: agush 06.04.2007 10:23 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
No tej samej autorki "Kokaina" i "Byłam schizofreniczką"
Użytkownik: Taliana 18.04.2007 20:11 napisał(a):
Odpowiedź na: No tej samej autorki &quo... | agush
dzisiaj właśnie skończyłam czytać "My, dzieci z dworca zoo". Jakieś dwa miechy temu przeczytałam "Pamiętnik narkomanki". Była to pierwsza książka trzymana w moich rękach o tej tematyce. Kręci mnie temat narkotyków. Dzięki za polecone książki. Postaram się je prędko przeczytać.
Użytkownik: Lenia 20.04.2007 14:51 napisał(a):
Odpowiedź na: dzisiaj właśnie skończyła... | Taliana
Dołączam się do grona polecających "Reqiem" i "Pamiętnik". I jeszcze możnaby zaliczyc tu pamiętnik Kurta Cobaina... chyba- nie czytałam, ale przypuszczam, że znajdzie sie tam dużo o narkomanii.
Ja niestety chora na znieczulicę, ta co nie płakała na Pasji - toteż aż tak mną te ksiązki i "Requiem" nie wstrząsnęło.
Czy możecie napisać coś więcej o tym dodruku do "Pamiętnika"? Nie bardzo rozumiem- piszecie o jakichś dalszych losach Barbary jako psychiatry. Przecież ona umarła?
Użytkownik: Anna Angel 08.05.2007 12:58 napisał(a):
Odpowiedź na: Dołączam się do grona pol... | Lenia
Nie,wcale nie umarla1przecież udało jej sie wyjść z nalogu.Potem pomagala ludziom podobnym do siebie...
Użytkownik: Lenia 11.05.2007 20:19 napisał(a):
Odpowiedź na: Nie,wcale nie umarla1prze... | Anna Angel
Ahaa. W takim razie ja chyba zły wniosek wysnułam ze smutnego zakończenia książki. A czytałąm tylko pierwszą wersję ksiązki. :)
Dawno to czytałam... Na pewno jeszcze kiedyś przeczytam drugi raz "Pamiętnik", albo nawet nie jeden raz jeszcze.
Valyness: Mnie się "Pamiętnik" podobał właśnie dlatego, że był smętny. :) Mamy pewno zupełnie odmienne upodobania. :)
Użytkownik: Lenia 11.12.2007 21:45 napisał(a):
Odpowiedź na: Ahaa. W tak... | Lenia
Haa, to teraz już wszystko wiem :) bo czytam drugą nowszą wersję "pamiętnika". No ale tak ludzi w bambuko robić, żeby napisać tak smutne zakończenie...
Użytkownik: dariapmi 28.04.2007 13:33 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Ostatnio przeczytałam "Pamiętnik Narkomanki" Barbary Rosiek,teraz czytam "My,dzieci z dworca ZOO".Powiem szczerze,że te książki,szczególnie "My,dzieci z dworca ZOO",bardzo mna wstrząsnęły..Możecie mi tylko powiedzieć co się stało dalej z tym Detlefem? Czy w ogóle ta Christina F.,autorka "My,dzieci z dworca ZOO" żyje jeszcze? Co się z nimi stało? I czy możecie mi polecić jakieś fajne książki związane właśnie z tematyką narkotyków? Z góry dzięki;) I pozdrawiam:*
PS.Jestem tutaj nowa:)
Użytkownik: Masiasia 29.08.2007 13:07 napisał(a):
Odpowiedź na: Ostatnio przeczytałam &qu... | dariapmi
Książkę,, My dzieci..." Nie napisała ta dziewczyna, ona tylko opowiadała, a ludzie którzy napisali ta ksiązkę, to nagrywali na taśmę. Są jeszcze takie książki, jak,, Kokaina" B. Rosiek, alebo,, Ćpun" AutoKrasnodębskiego, nie wiem dokładnie czy tak brzmiało jego nazwisko.,, To ty zaraziłeś ich narkomanią" M. Kotańskiego też jest fajne, tylko że trochę nudne z początku=)
Użytkownik: valyness 10.05.2007 07:23 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Czytałam "Pamiętnik narkomanki" i osobiście uważam ją, jako najmniej interesującą.
Po prostu. Jest smętna...
"My dzieci z dworca zoo" Christine F. jest dużo ciekawsza. Czyta się lekko. Mnie się bardzo podobała.
"Heroina" - kolejny tytuł jeśli chodzi o narkotyki. Książka jak dla mnie średnia. Trzeba dużo nad nią główkować... ;)
A tytuły, których jeszcze nie czytałam:
Barbara Rosiek "Alkohol, prochy i ja" (mam nadzieję, że nie pomyliła się pisząc nazwisko) i Burgess Melvin "Ćpun" ;)
Użytkownik: nisha 14.05.2007 13:28 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Właśnie przeczytałam "Pamiętnik narkomanki". Sądząc po wypowiedziach innych, jestem oryginalna, bo jakoś szczególnie mną nie wstrząsnął. Nie rozumiem Basi. Ani postrzegania narkotyków jako ucieczki od szarej codzienności, ani jej niechęci do życia, nienawiści, a zarazem jakiejś ciągłej tęsknoty za tą codziennością właśnie. Ani tego, że tak naprawdę chyba nawet przez chwilę nie chciała skończyć z nałogiem, nawet próby leczenia traktowała jako coś tymczasowego, z pełną świadomością, że kiedy wyjdzie ze szpitala/ośrodka/więzienia, to znowu będzie brać, z bierną zgodą na to. Wszystko to jest dla mnie po prostu niepojęte. Żal mi ich wszystkich, żal mi Basi, Marzeny, Beaty, wszystkich "piętnastek" i "szesnastek", które w narkotykach widziały coś, czego warto spróbować, coś odlotowego, i czasem do samego końca upierały się, że skutki brania mogą być tragiczne, ale dla nich z całą pewnością nie będą. Nie rozumiem takiego uciekania od prawdy, która jest przecież oczywista. Uciekania w co? W jakiś rodzaj złudnej przyjemności, chwilowej ucieczki, którą dawały im kolejne dawki narkotyku? Nie rozumiem. I wiecie co? Cieszę się, że tego nie rozumiem. Nigdy, przenigdy nie chciałabym rozumieć.
Użytkownik: Panna-Bee 06.08.2007 20:29 napisał(a):
Odpowiedź na: Właśnie przeczytałam &quo... | nisha
Mną też nie wstrząsneła. ale fajnie się ją czytało.
Wlasnie.. Basia myslała.. ze ucieknie. ale w tamtych czasach byla pogon za narokykami. musiałą jechac gdzies na drugi koniec polski zeby zdobyc dzialke.
Po wyjsci z detoxu dalej brała. Bo rodzice.. byli łaskawi..
Użytkownik: Bu1608 18.05.2007 13:29 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Wczoraj skończyłam czytać tę książkę. Ukazuje ona prawdziwe oblicze narkotykow. Ale także probleby nas - nastolatkow i próbę ucieczki od nich. Nie udaną bo każda ucieczka zamiast walki z problamem kończy się wpadnięciem w coś gorszego.
Zamierzam przeczytać więcej podobnych książek. Ale moim zdaniem inne problemy po za narkotykami tez są ważne i na ich temat też trzeba rozmawiać (np. anoreksja, kleptomania... ) najgorsze jest to że po przeczytaniu takiej książki mozna się do czegoś zniechęvić albo nabrać na to jeszcze większej ochoty.
Użytkownik: Panna-Bee 06.08.2007 20:26 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Kokaina-Rosiek
Ćpun-Melvin Burgess)
Hera moja miłość-ANNA ONICHIMOWSKA
Heroina nie pamietam czyjego autorstwa
My dzieci z Dworca zoo
odlot na samo dno...
Duzoo jest. aaa filmy tez ciekawe;P
Polecam

Użytkownik: Tamcia 07.08.2007 22:16 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Wstrząsająca opowieść, choć nie aż tak bardzo jak od Christiane F.
Jeżeli chodzi o przemyślenia to wiem, ze nigdy nie spróbuję tego świństwa.
Użytkownik: Sylvier 30.08.2007 20:10 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
"My dzieci z dworca ZOO" są o tej samej tematyce ale powiedziałabym, że nawet bardziej wstrząsające. A "Pamiętnik Narkomanki"...cóż, rzeczywiście daje do myślenia ale jeżeli mam oceniać ksiązkę jako całość to czyta się ją trochę cieżko...za dużo opisów, brak dialogów a to nudzi. Jestem jednak za tym aby ja przeczytać od deski do deski, ponieważ jest bardzo pouczająca.
Użytkownik: OneStepCloser91 10.09.2007 17:13 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Muszę powieedzieć, że "Pamiętnik..." jest bardzo dobry. Nauczył mnie wiele i wiem, jak nie należy postępować. Możemy go traktować jako przewodniki lub po prostu ostrzeżenie.
Użytkownik: anus90 21.10.2007 14:57 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Swego czasu czytałam sporo takich książek.
Nie wyróżnię się pisząc:

* "My dzieci z dworca ZOO"
* "Idź, zapytaj Alice"
* "Hera, moja miłość"
* "Lot komety" [kontynuacja "Hery.. "]
* "Alkohol, prochy i ja".

Użytkownik: pinka69 06.11.2007 15:39 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Uwielbiam ksiazki o narkomanach.. sa naprawde bardzo ciekawe. A chyba najlepsza jaka czytalam to Gady:)
Fajne tez sa: Hera moja milosc, Alkohol prochy i ja, SPowiedz narkomana, Stokrotka, Kokaina,Heroina,My dzieci z dworca zoo, Cpun,Lot komety(druga czesc Hera moja milosc),Smiertelna dawka,Odlot,Narkomanka,Dzisiaj umra dwie osoby, Przeklinam Cie cialo, W ślepym zaułku wolności:Dzieci ulicy,Bez odwrotu, Poniedzialki sa czerwone i to chhyba narazie tyle z tego co przeczytalam ale naprawde polecam wszystkie te ksiazki maja przerozne historie ale bardzo ciekawe :) Dawajcie jakies propozycje ksiazek :)
Użytkownik: Irish Dream 07.11.2007 13:58 napisał(a):
Odpowiedź na: Uwielbiam ksiazki o narko... | pinka69
O "Pamiętniku" słyszałam już dużo, może dlatego w końcu pomyślałam o jego przeczytaniu. Na razie nie mogę trafić w bibliotece.
Użytkownik: justyna_kiss 18.11.2007 23:26 napisał(a):
Odpowiedź na: Uwielbiam ksiazki o narko... | pinka69
ja tez uwielbiam ksiazki o narkomanach...Niesamowicie mnie wciagaja dotychczas przeczytałam "Hera moja miłośc", "Lot komety", "Piekło siedemnastolatki", "Stokrotka", "Pamietnik narkomanki" i nie wiem za co mam sie teraz zabrac bo tyle jest ciekawych ksiązek... poradz cos pliss :)
Użytkownik: Magilla 15.11.2007 19:32 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Mi się bardzo spodobało "piekło siedemnastolatki", a zauważyłam, że nikt tej książki nie wymienił. Bardzo fajna. Pokazuje życie narkomanów od całkiem innej strony.
Użytkownik: justyna_kiss 18.11.2007 23:29 napisał(a):
Odpowiedź na: Mi się bardzo spodobało &... | Magilla
Mnie tez bardzo sie ta ksiazka podoba. Mimo ze czytalam ja dosyc dawno doskonale ja pamietam...Zgadzam sie z Toba ze jest ona inna niz reszta bo faktycznie ukazuje zycie narkomanów z innej strony... a czytalas juz "Hera moja miłośc"? pzdr
Użytkownik: Magilla 21.11.2007 13:34 napisał(a):
Odpowiedź na: Mnie tez bardzo sie ta ks... | justyna_kiss
Jeszcze nie, ale planuję przeczytać. Czeka na swoją kolejkę na parapecie wśród innych książek. A ja już czytałam dosyć sporo książek z tej tematyki, ale w samym temacie siedzę dopiero od kilku miesięcy... Czytałaś jeszcze jakieś inne książki związane z środowiskiem narkomanów, które są warte polecenia?
Użytkownik: Lenia 19.11.2007 17:22 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Niedawno w bibliotece dostrzegłam oczyma książkę "Odlot", autora nie pamiętam, i nie wypożyczyłam jej po przeczytaniu tego co na okładce, bo wydała mi się ta książka jakaś taka... niedokładna, nieszczera, nie z autopsji, nie wiem jak to określić i nie wiem co dokładnie mam na myśli.
W każdym razie do spisu książek o tematyce narkomania dołączam "Odlot".
Użytkownik: justyna_kiss 20.11.2007 13:08 napisał(a):
Odpowiedź na: Niedawno w bibliotece dos... | Lenia
Czytałam juz ta ksiazke jest na prawde ciekawa...Nie wiem co masz na mysli piszac: " nie szczera" wedlug mnie jest fajna i wspaniale napisana. Jesli ktos chciałby przeczytac to jej autoram jest: Jana Frey.
Użytkownik: Lenia 22.11.2007 17:16 napisał(a):
Odpowiedź na: Czytałam juz ta ksiazke j... | justyna_kiss
Też nie wiem co mam na myśli ;p
Ale proszę nie brać pod uwagi tej mojej opinii, BO JA TEJ KSIĄŻKI NIE CZYTAŁAM, TYLKO OCENIŁAM JĄ PO OKŁADCE! Wiem, źle, źle... ;p
Użytkownik: Magilla 23.11.2007 10:25 napisał(a):
Odpowiedź na: Też nie wiem co mam na my... | Lenia
No to może nie warto oceniać książek po okładce? Moim zdaniem Jana Frey pisze bardzo ciekawe książki.
Użytkownik: Lenia 24.11.2007 13:57 napisał(a):
Odpowiedź na: No to może nie warto ocen... | Magilla
Poprawię się i juz nie będę.
Użytkownik: Magilla 25.11.2007 11:40 napisał(a):
Odpowiedź na: Poprawię się i juz nie bę... | Lenia
Oceniając książki po okładce można wiele wartościowych książek przegapić...
Użytkownik: justyna_kiss 30.12.2007 18:12 napisał(a):
Odpowiedź na: Oceniając książki po okła... | Magilla
I tu sie z Toba zgodze nigdy nie powinno sie oceniac ksiązki po okładce w sumie to jest podobnie jak z ludzmi gdy ocenai sie ich po wygladzie w taki sposob nigdy nie odkryjemy jacy sa oraz co soba reprezentuja!!! :)Wiele przez to mozna starcic...
Użytkownik: Lenia 11.12.2007 21:49 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
William Burroughs: "Ćpun" (ten sam tytuł co książka Burgessa, można się pomylić).
Użytkownik: kingkongxd.1 29.12.2007 23:40 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
mam pytanie... bardzo interesuje mnie pewna ksiązka. ale nie mam jesj tytułu. jedynie cytaty... :
,, Bała się spojrzeć mu głęboko w oczy.

Bała się, że się zauroczy.

te oczy są takie śliczne. i te usta.

Wtedy podeszła ONA.

Pocałowała go beznamiętnie.

a on głupi się uśmiechnął. jakby był szczęśliwy.

nie widział tego że ONA go nie kocha.

teraz już wiedziała. ze trzeba tylko CZEKAĆ "



jesli ktoś przeczytał taką książke to prosze o maila : kinga.to@o2.pl
z góry dziekuje :)
Użytkownik: Panterka 07.04.2008 20:47 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Jakby ktoś szukał pozycji na temat narkomanii, to tu: [artykuł niedostępny]
Użytkownik: Nutria95 29.07.2008 18:05 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Nie chce nic pisac co do ksiażki, ale co do wypowiedzi KAGOME*!*!*(akcent). Wszystkie nałogi są złe przecież nie powiesz, że narkomaństwo jest gorsze od alkoholizmu. Wszystkie nałogi są złe, wiec starajmy sie jak najbardziej je zniszczyć w swoim otoczeniu.
Użytkownik: K.K.F.J. Elvis 07.08.2008 11:54 napisał(a):
Odpowiedź na: Nie chce nic pisac co do ... | Nutria95
Oczywiście, że narkomaństwo jest gorsze od alkoholizmu. Dużo gorsze. Szybciej się uzależniasz i szybciej idziesz do piachu.
Użytkownik: Sluchainaya 07.08.2008 14:27 napisał(a):
Odpowiedź na: Oczywiście, że narkomańst... | K.K.F.J. Elvis
Może i żyjesz krócej, ale za to będąc alkoholikiem zatruwasz życie swojej rodzinie. I to bardzo.

Porównywanie tych dwóch nałogów jest bezsensowne :) Różnią się od siebie to fakt, ale są mniej więcej tak samo szkodliwe i wyniszczające.
Użytkownik: krasnal 07.08.2008 14:44 napisał(a):
Odpowiedź na: Może i żyjesz krócej, ale... | Sluchainaya
Będąc narkomanem też zatruwasz życie swojej rodzinie.
To, co jest bardzo niebezpieczne w przypadku narkomanii, to fakt, że często wciąga człowieka w środowisko przestępcze - z alkoholizmem dzieje się tak rzadziej, bo jednak handel nim jest legalny. Alkoholikiem można być "samemu", narkotyki w zasadzie zawsze oznaczają kontakt z pewnymi środowiskami i przez to trudniej jest też z nałogu wyjść.
Z pewnością narkotyki szybciej i bardziej niszczą ludzkie życie. Alkohol może oczywiście przynosić skutki w równym stopniu niszczące, ale jednak czyni to rzadziej.
Co natomiast jest gorszego w alkoholizmie to znacznie większa skala społeczna problemu.
Użytkownik: Annvina 07.08.2008 15:19 napisał(a):
Odpowiedź na: Może i żyjesz krócej, ale... | Sluchainaya
Zgadzam się z Tobą Sluchainaya. Nie można porównywać alkoholizmu i narkomanii. Nie znam statystyk, ale podejrzewam, że alkoholików jest kilka jeśli nie kilkanaście razy więcej niż narkomanów. Jest jeszcze jedna bardzo ważna według mnie różnica - alkoholizm ma znacznie większe przyzwolenie społeczne i znacznie trudniej jest zauważyć granicę - gdzie kończy się normalne picie towarzyskie, gdzie zaczyna się problem z alkoholem, gdzie jest już uzależnienie. Mam wrażenie, że w narkomanii ta granica jest wyraźniejsza... Różnice nie popzwalające na porównywanie tych nałogów można by mnożyć w nieskończoność...
Użytkownik: Sluchainaya 07.08.2008 21:50 napisał(a):
Odpowiedź na: Zgadzam się z Tobą Slucha... | Annvina
:) No. I ja już się w tym temacie nie wypowiadam, bo szkoda czasu :D
Użytkownik: jagoda033 11.08.2008 21:55 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Jeśli lubicie książki w tych klimatach, to bardzo polecam 'My, dzieci z dworca zoo' A Pamiętnik Narkomanki? Trochę ubogi w stylu, ale też mi się podobał.
Użytkownik: libizo 19.08.2008 20:56 napisał(a):
Odpowiedź na: Jeśli lubicie książki w t... | jagoda033
Ubogi w stylu? no zależy na którym etapie. Czytaliście pozostałe książki Rosiek? "kokaina" jak przeczytałam to mnie zatkało....
Użytkownik: Euterphe 19.08.2008 22:58 napisał(a):
Odpowiedź na: Ubogi w stylu? no zależy ... | libizo
Dla mnie w ogóle nie ma porównania. Kokaina jest napisana w specyficznym stylu i dlatego jest dość wyjątkowa według mnie. A "Pamiętnik..." przeczytałam z trudem, chociaż w tamtym czasie fascynowałam się tematyką narkomanii. Nikomu bym nie poleciła...
Użytkownik: monika333 21.08.2008 19:38 napisał(a):
Odpowiedź na: Dla mnie w ogóle nie ma p... | Euterphe
Wiadomo, jak każda książka poruszająca temat narkomani, jest smutna i dołująca. Jednak większe wrażenie wywarł na mnie "My dzieci z dworca Zoo". W niej mogłam bardziej wczuć się w rolę bohaterki, ze względu na jej refleksje, przeżycia.
Użytkownik: polka14 24.10.2008 13:00 napisał(a):
Odpowiedź na: Ubogi w stylu? no zależy ... | libizo
Kokaina fajna książka
brutalny świat nałogu, świat rządzący się swoimi prawami, gdzie ciało staje się towarem, za który można kupić upragnioną działkę, świat pozbawiony miłości i zrozumienia.

http://alejka.pl/kokaina-3.html
Użytkownik: Marcelina1303 20.09.2008 18:33 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Prawie wszystkie te ksiązki czytałam...... (które sa tu podane) Musze tylko dodać ze "Ćpun,, jest super książką tyle że trudniej napisaną. Polecam książki innej o młodziezy z przeżyciami :
-dobranoc słonko- o molestowanej dziewczynce przez ojczyma
-Odlot na samo dno - jak myslicie o czym??
- w sidłach anorekcji
- oszaleć ze strachu
- dziennik bulimiczki
- niemy krzyk
- gra w śmierć
- chłód od raju
- w ciemności
- bez odwrotu
- desire czyli czas próby
-czarne czerwone smierć
- do pierwszej krwi
- świat do góry nogami
ogólnie ksiązki dwóch autorej any fray i heidi hassenmuller.
A niewspomniałam jeszcze o my dzieci z.... . ale ta ksiązka to legenda....
Użytkownik: Paulin 06.10.2008 20:19 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Mówiąc szczerze, była to dla mnie jedna z nudniejszych książek o tematyce narkomanii, a trochę ich przeczytałam...
Użytkownik: Maleńka15 22.10.2008 15:29 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Ta książka przyznam jest straszna i trudna do prztrwania ale przeczytałam ją:) a już te śmierci ja myślałam że Basia i ten Filip bedza razem a on umarł poprostu sie wtedy poryczalam albo... na ile było stac ludzi ktorzy byli głodni te ich reakcje za zadna cene nie chciałabym w to wchodzic to jest okropne.. . ale ksiazka mi sie podobala owszem byla trudna ale ciekawa
Użytkownik: gośka18 11.03.2009 21:31 napisał(a):
Odpowiedź na: Ta książka przyznam jest ... | Maleńka15
ja także czytałam wiele książek o narkomanach lubie czytać takie książki są bardzo interesujące i pouczające
-ćpun
-my dzieci z dworca zoo
-kokaina
-byłam schizofremiczką
-pamiętnik narkomanki
-gady
-heroina
-odlot
troche tego było szukamnowych książek otej tematyce lub podobnej;)
uważam że to straszne wpaść w taki nałog;)pozdrawiam wszystkich lubiących takie książki o podobnych zainteresowaniach
Użytkownik: mOn- Cheri 15.03.2009 21:49 napisał(a):
Odpowiedź na: ja także czytałam wiele k... | gośka18
nie wiem, czy się już po kimś nie powtarzam, bo tyle tych komentarzy:P
ale dla mnie pisanie o ćpunach nie jest interesująca prawie cała książka jest opisana z dnia na dzień identycznie, poza momentami gdy ktoś umiera lub idzie na odwyk.
i troche dziwne jest to, że ponoć autorka przez to wszystko przebrnęła i teraz jest supergwiadą.
<blee>:D
Użytkownik: Monka193 26.09.2009 14:38 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
czytałam ją i jest świetna polecam również
- Pamientnik prostytutki
-pamiętnik Fanny Hill
- ćpun
-alkohol prochy i ja
jak dla mnie super książeczki
Użytkownik: Dżonas 01.01.2010 17:41 napisał(a):
Odpowiedź na: czytałam ją i jest świetn... | Monka193
a mnie się wydaję, że w pewnym wieku nadchodzi głód, nastoletni zwykle, by spróbować czegoś nowego, sięgnąć nieosiągalnego, nieprzyzwoitego, przerysowanego. Moim zdaniem żadna to przestroga, przebrnąłem przez kilka książek o tejże tematyce i skutek był odwrotny, one przybliżyły, podtawiły pod nos ćpuńskie, itp. realia, zamiast odstraszyć, zachęciły. One dostarczają niezbędnej wiedzy. Opisują jak przygotować towar, czego można się spodziewać po zażyciu danej substancji. A poza tym, są przewidywalne, często marnie napisane, jak właśnie owy 'Pamiętnik'.
Użytkownik: Leleth 02.01.2010 22:09 napisał(a):
Odpowiedź na: a mnie się wydaję, że w p... | Dżonas
Zgadzam się całkowicie że tego typu książki czytane w dość młodym wieku wręcz zachęcają do brania. Pamiętam że miałam ochotę zobaczyć jak to jest po przeczytaniu "Pamiętnika Narkomani", "My, dzieci z dworca Zoo" i "Ćpuna". Tego typu literatura powinna być raczej przestrogą dla rodziców, co może spotkać ich pociechy a nie przesłaniem dla dzieciaków.
Użytkownik: Sluchainaya 02.01.2010 23:43 napisał(a):
Odpowiedź na: Zgadzam się całkowicie że... | Leleth
Mnie Pamiętnik narkomanki wcale nie zachęcił, mimo, że czytałam go jak miałam 14 lat, a może i mniej... To chyba jednak zależy od dojrzałości czytelnika i w dużej mierze od wychowania.
Użytkownik: ixa86 03.01.2010 00:03 napisał(a):
Odpowiedź na: Mnie Pamiętnik narkomanki... | Sluchainaya
Mnie także w żaden sposób nie zachęciła ta książka do próbowania itd. ( a czytałam mając lat 13 ) a wręcz przeciwnie - poczułam wstręt do takich rzeczy, przeraziła mnie ta "destrukcja" głównej bohaterki i nigdy nie poszłabym "tą drogą"... tak jak powiedziała przedmówczyni - na każdego może ta książka inaczej podziałać... na mnie nigdy nie podziałałaby jak "instrukcja".
Użytkownik: Dżonas 03.01.2010 19:02 napisał(a):
Odpowiedź na: Mnie Pamiętnik narkomanki... | Sluchainaya
[Ciach] - Dyskutujemy o książkach, nie o czytelnikach. I bez epitetów i zbędnych wulgaryzmów. Admin.
Użytkownik: Sluchainaya 05.01.2010 17:02 napisał(a):
Odpowiedź na: [Ciach] - Dyskutujemy o ... | Dżonas
[Ciach] - o decyzjach Admina też nie dyskutujemy, bo kiedy robią to sami zaangażowani w spór to ten przenosi się na wyższy poziom. A ja nie jestem niczyim stronnikiem, i nikomu nie pomagam, tylko egzekwuję Regulamin, więc nie należy mi dziekować za to, że coś komuś wyciąłem. Admin
Użytkownik: jolietjakeblues 06.02.2010 20:04 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Przypomniało mi się, że wiele lat temu (już nie mam tej książki) czytałem "Koniak i daktyle" (z dużą dozą prawdopodobieństwa tak brzmiał tytuł). Autorem był chyba Marek Majewski (ale absolutnie nie jestem pewny). Pamiętem, że to była żółta okładka. Chyba nie mylę...
Użytkownik: ka.ja 07.02.2010 14:29 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Nikt nie wymienił "Mistyków i narkomanów" Wojtka Michalewskiego - Tarzana? Przeleciałam całą dyskusję i nie widzę (ale ja dziś jakoś słabo widzę...).
Literacko raczej średnia, ale większość książek o narkomanii "z pierwszej ręki" to dość nędzna literatura, cenna ze względu na świadectwo i autentyczność, a nie kunszt pisarski. Tarzan nie skończył chyba żadnej szkoły, to się bardzo wyraźnie czuje w tekście.

A przez czytanie książek o narkomanii przechodzi się jak przez boleści związane z wyrastaniem zębów mądrości. Oby tylko nie były inspiracją.
Ja równolegle zaczytywałam się w "Dzieciach z dworca ZOO" i w dziełach Kępińskiego. Niezły zestaw jak na nastoletni mózg! Ale przeżyłam i nawet nie jestem za bardzo wynaturzona.
Użytkownik: иιєzαρσмιиαנкα<3 29.07.2010 13:51 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Ja też niedawno czytałam tę książkę, miałam takie same odczucia jak ty. Ta książka jest bardzo pouczające i dzięki niej można się wiele nauczyć.
Użytkownik: cytrynowa 20.10.2010 19:08 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
czytając ,,Pamiętnik narkomanki", miałam dziwne odczucia, ale bardzo mi się podobała, przymierzam się do ,,Alkohol, prochy i ja"
Użytkownik: Magdalena666 30.01.2012 19:23 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!
Książka ukazuje nam prawdziwe problemy związane z nałogiem. Każdy dzień jest idealnie opisany. Pani Barbara świetnie ukazuje to, jakie problemy mogą wyniknąć z brania narkotyków. Opisuje jak piękne są początki, wszystko jest wspaniałe, a potem jest tylko gorzej i gorzej. Są chwile słabości, ale i wiary w siebie, są ludzie którzy pomagają. Ogólnie rzecz biorąc jest to moja ulubiona książka jaką dotąd czytałam. W najbliższym czasie zamierzam przeczytać resztę książek B. Rosiek.
Użytkownik: dominikana 04.03.2012 19:57 napisał(a):
Odpowiedź na: właśnie kończe czytać te ... | akcent!

Książka to dno. Nic nie rozumiem z drugiej części . Za dużo informacji.
Użytkownik: buzok 04.03.2012 20:05 napisał(a):
Odpowiedź na: Książka to dno. Nic nie... | dominikana
nie zgadzam sie z toba dominikano. ksiazka jest interesujaca i ciekawa. w niektorych miejscach jest troche monotonna. mam pytanie nie wiecie moze kim był sted?
Użytkownik: maramara 04.03.2012 21:32 napisał(a):
Odpowiedź na: nie zgadzam sie z toba do... | buzok
O ile nie popełniono "plagiatu" na pseudonimie, Sted to w literaturze Edward Stachura.
Legenda
  • - książka oceniona przez Ciebie - najedź na ikonę przy książce aby zobaczyć ocenę
  • - do książki dodano opisy lub recenzje
  • - książka dostępna w naszej księgarni
  • - książka dostępna u innych użytkowników (wymiana, kupno)
  • - książka znajduje się w Twoim schowku
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: