Dodany: 03.03.2023 16:13|Autor: WiadomościOpiekun BiblioNETki

Możliwe przerwy w działaniu serwisu


Z uwagi na trwające prace techniczne po stronie IT, serwis BiblioNETka.pl może być w trakcie weekendu czasowo niedostępny. Za utrudnienia przepraszamy.

Zakładamy, że wdrażane zmiany nie powinny oddziaływać na funkcjonowanie serwisu, jednak doświadczenia ostatnich dni pokazały, że nawet najmniejsze poprawki z niejasnych przyczyn powodują błędy w innych miejscach, stąd możliwe czasowe problemy. Staramy się razem z działem IT działać tak, by jak najmniej utrudniać Wam korzystanie z serwisu, jednak nie zawsze może być to możliwe.

Mając świadomość, jak w praktyce może wyglądać naprawianie serwisu, wolimy Was uprzedzić i przygotować na ewentualne niedogodności. Mamy nadzieję, że weekend upłynie jednak bez większych utrudnień dla Was, BiblioNETkowiczów. Za wszystkie trudności z dostępem do BiblioNETki przepraszamy.

Życzymy spokojnego i bezawaryjnego weekendu
Redakcja
 

Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 37
Użytkownik: wwwojtusOpiekun BiblioNETki 14.03.2023 17:56 napisał(a):
Odpowiedź na: Z uwagi na trwaj... | WiadomościOpiekun BiblioNETki
Nie mogę otworzyć swojego profilu - dostaję błąd:
Błąd na stronie

Wystąpił nieoczekiwany błąd. Jeśli sytuacja się powtarza, skontaktuj się z działem pomocy:
pomoc(maupa)biblionetka.pl.


w konsoli błędów pojawia się coś takiego:
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
a inspektor sugeruje jakiś problem polecanymi artykułami, o ile umiem to dobrze odczytać.
Użytkownik: WiadomościOpiekun BiblioNETki 15.03.2023 07:40 napisał(a):
Odpowiedź na: Nie mogę otworzyć swojego... | wwwojtusOpiekun BiblioNETki
Zgłosiłam do IT. / Daria
Użytkownik: wwwojtusOpiekun BiblioNETki 15.03.2023 13:02 napisał(a):
Odpowiedź na: Zgłosiłam do IT. / Daria | WiadomościOpiekun BiblioNETki
Dzięki, już się ładuje, choć długo to trwa.
Miałem jeszcze jednorazowy problem z załadowaniem strony "odpowiedzi". Spróbuję znowu, gdy pojawi się nowy piorunek :-)
Użytkownik: WiadomościOpiekun BiblioNETki 15.03.2023 13:49 napisał(a):
Odpowiedź na: Dzięki, już się ładuje, c... | wwwojtusOpiekun BiblioNETki
Dziękuję za informację, mnie też już się Twój profil wyświetla. / Daria
Użytkownik: OlimpiaOpiekun BiblioNETki 14.03.2023 20:03 napisał(a):
Odpowiedź na: Z uwagi na trwaj... | WiadomościOpiekun BiblioNETki
A u mnie muli okropnie. Żeby się zalogować - trzeba czekać, żeby dodać notę - czekać, żeby dodać ocenę - należy czekać i tak wszędzie. Od weekendu tak jest.
Użytkownik: Marylek 14.03.2023 21:25 napisał(a):
Odpowiedź na: A u mnie muli okropnie. Ż... | OlimpiaOpiekun BiblioNETki
U mnie też strasznie muli - każda strona ładuje się godzinę. No, prawie...
Użytkownik: jolekp 14.03.2023 21:44 napisał(a):
Odpowiedź na: U mnie też strasznie muli... | Marylek
U mnie jest tak, że główna strona się wczytuje jeszcze całkiem sprawnie, ale cokolwiek więcej to masakra, ładuje się wieczność, a w połowie przypadków i tak wywali błąd na koniec. Trochę nie po to się wchodzi na jakikolwiek portal, żeby sobie stronę główną pooglądać.
Użytkownik: WiadomościOpiekun BiblioNETki 15.03.2023 07:54 napisał(a):
Odpowiedź na: U mnie jest tak, że główn... | jolekp
Dziś jest już trochę lepiej - przynajmniej u mnie strona działa dużo szybciej niż wczoraj. Temat został zgłoszony do IT. Gdyby oprócz wolniejszego niż zazwyczaj wczytywania podstron coś się zadziało, dajcie znać. / Daria
Użytkownik: fugare 15.03.2023 09:48 napisał(a):
Odpowiedź na: Dziś jest już trochę lepi... | WiadomościOpiekun BiblioNETki
Strona w dalszym ciągu nie działa tak, jak powinna. W tej chwili np. nie jest widoczna sekcja dotycząca recenzji: Użytkownicy polecają. Od dłuższego czasu są ewidentne techniczne problemy. Niestety nie jest lepiej, a wręcz gorzej - i mam na myśli podstawowe funkcje strony, które nie dość, że są bardzo wolne, to czasami nie kończą się sukcesem.
Użytkownik: Marylek 15.03.2023 10:18 napisał(a):
Odpowiedź na: Strona w dalszym ciągu ni... | fugare
"Niestety nie jest lepiej, a wręcz gorzej" - w moim odczuciu tak samo. Podstrony ładują się bardzo, bardzo powoli, czasami kończy się to sukcesem, a czasami komunikatem o błędzie. Ta sytuacja utrzymuje się już przez dłuższy czas, a od kilku dni jest wręcz tragicznie i coraz gorzej.

Jak pisała Miłośniczka na Fb, a niedźwiedź z tobołem tutaj - to jest sytuacja bardzo zniechęcająca dla potencjalnych nowych użytkowników.
Użytkownik: fugare 15.03.2023 11:07 napisał(a):
Odpowiedź na: "Niestety nie jest lepiej... | Marylek
Trudno się z tym nie zgodzić, zwłaszcza, kiedy do pewnych (jak by to ładnie ująć ?) "niedomagań merytorycznych", dołączyły problemy techniczne, których dotąd nie było. Nie wiem, czy można ustalić ilu jest "nowych" zarejestrowanych użytkowników w okresie np. ostatniego roku. Może dobrze byłoby stworzyć osobny wątek "powitalny" dla nich - o ile takie osoby są? :)
Użytkownik: LouriOpiekun BiblioNETki 15.03.2023 10:22 napisał(a):
Odpowiedź na: Dziś jest już trochę lepi... | WiadomościOpiekun BiblioNETki
Bardzo wolno się wszystko ładuje, szczególnie przy korzystaniu z wyszukiwarki.
Użytkownik: wwwojtusOpiekun BiblioNETki 15.03.2023 12:44 napisał(a):
Odpowiedź na: Bardzo wolno się wszystko... | LouriOpiekun BiblioNETki
U mnie teraz większość działa w miarę sprawnie. Wyszukiwarka też ok. Ładowanie profilu trwa długo, ale przynajmniej już się ładuje :-)

Dodawanie komentarza może trwać długo (i chyba np. noty wydawcy też).

EDIT: ładowanie strony książki nie jest zbyt szybkie. Autorzy i serie raczej ok

Użytkownik: ilia 15.03.2023 14:28 napisał(a):
Odpowiedź na: Dziś jest już trochę lepi... | WiadomościOpiekun BiblioNETki
Jakąś godzinę temu strony albo ładowały się kilka minut, albo pokazywał się komunikat, że nie można połączyć się z Biblionetką.
Użytkownik: fugare 15.03.2023 14:51 napisał(a):
Odpowiedź na: Jakąś godzinę temu strony... | ilia
I tak jest nie tylko dzisiaj.
Trochę to dziwne, że gdyby nie komentarze użytkowników to nikt by tego nie zauważył.
Użytkownik: wwwojtusOpiekun BiblioNETki 15.03.2023 19:33 napisał(a):
Odpowiedź na: I tak jest nie tylko dzis... | fugare
Ja pracuję jako tester oprogramowania (nie przy Biblionetce, jakby co) - z mojego doświadczenia wynika, że to nie takie dziwne, że programiści coś przeoczą. ;-)
A druga sprawa - nie o wszystkich pracach, znalezionych problemach i poprawkach się zawsze informuje, choć zdaję sobie sprawę, że akurat te sprawy wydajnościowe są irytujące.
Mnie też to bardzo przeszkadza.
Użytkownik: fugare 16.03.2023 08:49 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja pracuję jako tester o... | wwwojtusOpiekun BiblioNETki
Mnie wolna praca, owszem przeszkadza, ale nie w tym rzecz. Od ok. dwóch tygodni serwis wyrywkowo sprawdzany, nie działa wcale, o różnych godzinach nie można otworzyć strony głównej. Teraz zalogowałam się np. "sposobem" ze strony historycznej, bo nie wiem jak u was - strona główna u mnie się od wczorajszego popołudnia nie otwiera i nawet teraz po zalogowaniu, mogę odpowiedzieć na Twój komentarz, ale nie mogę przejść do strony głównej. Te komentarze to nie są fochy, że coś nie tak, że może mogłoby działać inaczej - po prostu nie działa wcale.
Użytkownik: wwwojtusOpiekun BiblioNETki 16.03.2023 09:29 napisał(a):
Odpowiedź na: Mnie wolna praca, owszem ... | fugare
No tak, mi też to przeszkadza i w żadnym razie takich komentarzy jako fochy nie traktuję.

Teraz od jakiegoś czasu dość losowo działa strona, to fakt. Czasem jest błąd podstrony, czasem cały serwis wisi, czasem wszystko się ładuje, ale powoli, a czasem wszystko działa normalnie. To dość irytujące...
Użytkownik: Marylek 17.03.2023 10:20 napisał(a):
Odpowiedź na: No tak, mi też to przeszk... | wwwojtusOpiekun BiblioNETki
Nie chodzi o fochy.

"Starzy" użytkownicy serwisu pewnie jakoś przetrwają, trzymając kciuki za pozytywne wyniki prac. Wyobraź sobie jednak, że ktoś chce na szybko coś sprawdzić w katalogu, albo znaleźć opinię o jakiejś książce, cokolwiek. Wchodzi na stronę - błąd, serwis nie działa. Może ewentualnie spróbuje odświeżyć, przy braku efektu pójdzie gdzie indziej.

Wynik?
Mniej wejść na stronę. Mniej wyświetleń.

Co na to reklamodawcy? Kto będzie chciał reklamować się na stronie, która permanentnie się zawiesza lub w ogóle nie działa. Za chwilę okaże się, że serwis jest nierentowny...

Nie znam się na informatyce, nie wiem, jakie prace są wykonywane. Czy nie jest jednak możliwe stworzenie jakiejś kopii beta, na której można testować nowe rozwiązania, wrzucając je na stronę wtedy, gdy będą już sprawdzone i nie będą jej zawieszać?
Użytkownik: wwwojtusOpiekun BiblioNETki 17.03.2023 10:48 napisał(a):
Odpowiedź na: Nie chodzi o fochy. "S... | Marylek
Jakby co, ja się zgadzam ze wszystkim co napisałaś. Również z tym, że to nie fochy :-)
Użytkownik: margines 14.03.2023 21:58 napisał(a):
Odpowiedź na: Z uwagi na trwaj... | WiadomościOpiekun BiblioNETki
O!
O dziwo:
1. otworzyło mi stronę główną,
2. -''- ten wątek - z najświeższych komentarzy,
3. -''- "dodaj komentarz",
…Zobaczę, czy 4. doda mi ten komentarz!

WwwwojtusOpiekun BiblioNETki (Będziesz przez więcej w, bo na początku zdania), co chwilę (przed momentem, w dzień i wcześniej) było raz, jak piszesz (bez tych szczegółów, do których nie mam dostępu), ale też, jak piszą osoby po tobie.
Użytkownik: Ged 15.03.2023 23:12 napisał(a):
Odpowiedź na: Z uwagi na trwaj... | WiadomościOpiekun BiblioNETki
Potwierdzam - Biblionetka jak zazwyczaj co jakiś czas nie działa. Nie tylko w weekendy.
Użytkownik: LouriOpiekun BiblioNETki 16.03.2023 12:57 napisał(a):
Odpowiedź na: Z uwagi na trwaj... | WiadomościOpiekun BiblioNETki
Przy okazji: czy w PWNie nie ma jakiegoś dev on duty czy DBA on duty? Kogoś, kto zajmuje się serwisami i bazami danych w ramach dyżuru poza standardowymi godzinami pracy?
Użytkownik: margines 16.03.2023 23:20 napisał(a):
Odpowiedź na: Z uwagi na trwaj... | WiadomościOpiekun BiblioNETki
Te awarie do imentu albo zawieszki strony w różnych momentach mnie …ją!
Akurat O DZIWO! udało mi się otworzyć stronę, wyświetliła się kopertka nowego pw, widziałem, od kogo to, wejść w pw, a tam… „błąd na stronie” i jakieś „aspixy” i coś.
Myślałem „ki czort”?!, ale udało mi się dać odśwież i nie wywaliło mnie w kosmos, ale o dziwo po prostu odświeżyło wiadomość i działała normalnie.
Odpisałem, spróbowałem wysłać, a tam... SPODZIEWANY błąd na stronie.
I zaproszenie do zwiedzania zablokowanej strony.
Dopiero za dziesiątym! razem udało mi się wysłać to pw!
Dobrze, że pamiętałem o skopiowaniu sobie treści, żeby nie musieć pisać co chwilę.

A kilka razy w dzień próbowałem wejść na stronę nawet bez logowania, ale… przemilczę efekty.
Użytkownik: Tiste Andii 17.03.2023 09:35 napisał(a):
Odpowiedź na: Z uwagi na trwaj... | WiadomościOpiekun BiblioNETki
Tragiczne jest to, że w całym tym narzekaniu nie wypowiedział się nikt z Administracji i działu IT. Sytuacja jest taka, otrzymujemy komunikat: w weekend mogą być problemy z dostępem do portalu i jego sekcji w związku z pracami informatycznymi. Każdy to rozumie.
Minął ów weekend, a problemy pozostały. Każdego dnia (po weekendzie) na kilku kartach próbuję coś zobaczyć na biblionetce, raz coś się uruchamia, za chwilę znika, na jednej karcie jest dostęp a na innej - nie. Przy czym zauważyłem, że najgorzej jest z dostępem do forum, co chyba wskazuje na priorytety właścicieli. Strefa promocji i reklamy w katalogu książek - ponad wszystko.
Uwaga wwojtusa: „z mojego doświadczenia wynika, że to nie takie dziwne, że programiści coś przeoczą” - nie objaśnia tej sytuacji. Bo niby co przeoczyli? Przeoczyli, że dostęp do strony portalu jest niemożliwy a często trwa zbyt długo? Przeoczyli, że pewne sekcje/podstrony nie działają lub działają w sposób zbyt wolny? To tak jakby mechanik naprawił nam rozrząd i na próbę nie uruchomił samochodu. Rozrząd działa - bez zarzutu, tylko samochód nie chce ruszyć.
Brawo!
Jak zabić Forum?
Tak jak to robią właściciele portalu.
Użytkownik: wwwojtusOpiekun BiblioNETki 17.03.2023 10:46 napisał(a):
Odpowiedź na: Tragiczne jest to, że w c... | Tiste Andii
Co do tych przeoczeń - z mojego doświadczeniu z dostępnością strony wynika, że są dość losowe. Więc może być tak, że akurat przy testach to nie wyszło. Nie wiemy na czym dokładnie te problemy polegają, więc ciężko spekulować.
Złej woli właścicieli, to jednak bym nie zakładał.


Jeszcze tak trochę o pracy na linii tester-programista u nas w firmie. Programiści często nie wiedzą nawet, jak dokładnie można jakiejś opcji użyć, nie odpalają w ogóle tworzonego programu, bo i tak by nie wiedzieli, gdzie co poklikać, żeby się dokopać do tego co zmienili. Może to dziwne, ale tak bywa :-)
Nie mówię, że to akurat ten przypadek, bardziej podaję to jako ciekawostkę.
Użytkownik: Izzy 17.03.2023 10:40 napisał(a):
Odpowiedź na: Z uwagi na trwaj... | WiadomościOpiekun BiblioNETki
U mnie również wszystkie odsłony działają bardzo wolno a czasami wcale. Czy mamy nadzieję na poprawne działanie strony?
Użytkownik: dot59Opiekun BiblioNETki 17.03.2023 18:20 napisał(a):
Odpowiedź na: Z uwagi na trwaj... | WiadomościOpiekun BiblioNETki
Katastrofa. Ja naprawdę nie jestem z takich, co ciągle narzekają, ale wczoraj ani dziś po południu nie udało mi się nawet dodać komentarza na forum, nie mówiąc o obrobieniu recenzji zalegających w poczekalni. Dokładnie rzecz biorąc, działało do momentu wpisania tekstu/naniesienia poprawek, a potem przy "dalej" zawieszka kompletna, kręcenie się w kółko przez 10 minut, kończące się "wystąpieniem nieoczekiwanego błędu" i zeżarciem efektów mojej pracy...
Użytkownik: dot59Opiekun BiblioNETki 17.03.2023 21:48 napisał(a):
Odpowiedź na: Katastrofa. Ja naprawdę n... | dot59Opiekun BiblioNETki
Dosłownie zaraz po wpisaniu tego komentarza strona ożyła; dopisałam jeszcze jeden post, wrzuciłam dwie recenzje z poczekalni, po czym chciałam pochwalić ją, że się tak szybko naprawiła... i kolejnego komentarza już nie napisałam. Ale skoro teraz działa, to może już będzie?
Użytkownik: wwwojtusOpiekun BiblioNETki 18.03.2023 00:15 napisał(a):
Odpowiedź na: Katastrofa. Ja naprawdę n... | dot59Opiekun BiblioNETki
U mnie przycisk wstecz w przeglądarce (np. Firefox) pomagał odzyskać wprowadzany tekst, czy książkę.
Użytkownik: dot59Opiekun BiblioNETki 18.03.2023 10:22 napisał(a):
Odpowiedź na: U mnie przycisk wstecz w ... | wwwojtusOpiekun BiblioNETki
A mnie, jak cofnęłam, to wróciło na stronę główną. Ale ja używam Chrome, może to robi różnicę?
Użytkownik: dot59Opiekun BiblioNETki 18.03.2023 10:23 napisał(a):
Odpowiedź na: U mnie przycisk wstecz w ... | wwwojtusOpiekun BiblioNETki
To znaczy, tak mi zrobiło wczoraj i przedwczoraj, w trakcie tej permanentnej zawieszki, normalnie mi wraca na miejsce, gdzie wpisywałam.
Użytkownik: wwwojtusOpiekun BiblioNETki 18.03.2023 12:37 napisał(a):
Odpowiedź na: To znaczy, tak mi zrobiło... | dot59Opiekun BiblioNETki
Cóż, ciężko tak na odległość zdiagnozować. Ja Chrome'a nie używam raczej, często za to Vivaldi, a tam jest ten sam silnik niby i mi działało. No ale to jednak inna przeglądarka.
Możliwe, że przyczyna była całkiem inna.
Użytkownik: Vemona 20.03.2023 18:45 napisał(a):
Odpowiedź na: Z uwagi na trwaj... | WiadomościOpiekun BiblioNETki
Co prawda informacja pochodzi sprzed prawie trzech tygodni, ale chyba niewiele się zmieniło. Chciałam dodać dziś książkę do czytatki i zajęło mi to prawie 20 minut - nawet nie liczyłam, ile razy wywalało mnie ze strony, pokazywał się też robak z informacją o błędzie. Czy to długo potrwa, że tak nieśmiało zapytam? Bo pominąwszy wszystkie inne kwestie, które mnie do tej strony zniechęcają, takie problemy z funkcjonalnością odstręczają coraz skuteczniej.... To nowa forma zniechęcania użytkowników?
Użytkownik: Losice 20.03.2023 22:02 napisał(a):
Odpowiedź na: Co prawda informacja poch... | Vemona
Tragizm .... myślałem, że może tak być przez kilka dni ... ale trwa to już tak długo ... tym razem to nie problem koloru czcionki, chociaż to też było uciążliwe ... teraz nie da się po prostu korzystać z portalu .... trwa wszystko "godzinami" .... skończymy jak cywilizacja Majów, zapomniani w mrokach historii portali czytelniczych ... ze śladami pięknych budowli w internetowej dzungli ...
Użytkownik: Vemona 21.03.2023 13:26 napisał(a):
Odpowiedź na: Tragizm .... myślałem, że... | Losice
Kolejny powód, żeby ograniczyć aktywność. Akurat do takich akcji nie mam cierpliwości, dla mnie to "ma działać", bez takich atrakcji.
Powiadasz - ślady pięknych budowli.... Bardzo ładna wizja. :) Choć szkoda, że realistyczna.
Użytkownik: Ged 22.03.2023 20:39 napisał(a):
Odpowiedź na: Z uwagi na trwaj... | WiadomościOpiekun BiblioNETki
Wczoraj tragedia. Dziś nieco lepiej, udało mi się wejść na inną stronę niż główna (swoją drogą, dlaczego główna jednak w takich przypadkach czasem się ładuje?) i dodać ten komentarz*.

*Pisząc to nie wiem, czy uda się go dodać ;)
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: