Jak to bywa z postanowieniami, wiele z nich umiera. Ale czerwcowe jednak opiszę, to się komuś przyda, może.
1.
Ostatnia wola (
Szwechłowicz Joanna)
Klasyczny kryminał, mamy grono bohaterów, każdy miał motyw, żeby zabić. W takich kryminałach albo zagadka jest intrygująca, albo detektyw ciekawy, albo jedno i drugie. Tu, przede wszystkim, jest ciekawy detektyw. Lubię kryminały z osobą duchowną w roli detektywa. W dodatku klimat międzywojnia w Polsce.
2.
Żelazna wojna (
Watson Angus)
„Żelazna wojna” to druga część cyklu, polecam zacząć od pierwszej. Fantasy. Nowoczesne, tzn. oczywiście główni bohaterowie to kobiety, silne i wojownicze. Taka moda teraz. Ogólnie dałem piątkę. Bardzo sprawnie napisane, bohaterów da się lubić, klimat starożytnego Rzymu i ówczesnej Brytanii.
3. „tron z żelaza” Watsona, jak wyżej w zasadzie.
4.
Planeta (
Mammay Michael)
„Planeta” Mammaya to czysta rozrywka. Ot, jak serial. Obleci.
5.
Myszy i ludzie (
Steinbeck John)
Piękność, klasa, przygnębienie, smutek. Bardzo poruszająca niewielka książeczka. Moje pierwsze spotkanie ze Steinbeckiem
6.
Ścieżki przeznaczenia (
Orłowski Marek (właśc. Szapkarow-Orłowski Marko))
Krzyżowiec, honorowy bohater, papierowy aż do przesady. To druga część cyklu, pierwsza jest podobna. Szału nie ma, ale jest rozrywka na wieczór.
7. „Jednooki kruk” Swen Georgson. Kiedy pisałem tę notkę, nie było go w biblionetce, a nie potrafiędodawać nowych autorów po tych zmianach i przebudowie strony, więc… W każdym razie wikingowie, detektyw, lekka i przyjemna.
8.
Rykoszet (
Stelar Marek (właśc. Biernawski Maciej))
Oj, bardzo dobry kryminał, bardzo dobry. Ciekawie się zapowiada ten cały cykl. Doświadczony policjant i nieco młodszy prokurator ścigają mordercę. Rzecz na dwóch planach czasowych.
9.
Obudź w sobie mężczyznę! Duchowo-psychologiczne aspekty kryzysu męskości (
Konior Jan)
Jeden z lepszych poradników, jaki trafił w moje ręce! Widać naukową i terapeutyczną pracę autora. Szerokie podejście do męskości, od chrześcijaństwa, przez socjologię i psychologię, aż po filozofie dalekiego wschodu. Bardzo polecam!
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.