78.
Koniec końców (
Snicket Lemony (właśc. Handler Daniel))
Ocena: 4
Gatunek: dziecięca, młodzieżowa
Mnie ta seria już zdecydowanie zmęczyła, a dziecku podobała się do końca. Myślę że to i z powodu różnic w poczuciu humoru między nami i z powodu tego, że dzieci jednak absurdy często mogą wypełnić wyobraźnią.
Ogólnie warto, ale jednak moim zdaniem bardziej, kiedy dziecko czyta sobie samo.
Ale udało się, skończone.
79.
Piwnica pod Baranami (
Olczak-Ronikier Joanna)
Ocena: 5/6
Gatunek: biografia, autobiografia, pamiętnik
Niestety nie miałam najnowszego wydania, ale i tak wspaniała lektura. Pięknie ilustrowana, świetnie napisana. Trudno się było oderwać. Musiałam sobie dawkować. Dla kogoś, kto uwielbia wszystko, co związane z Krakowem, jego artystami i kulturą gratka niesamowita. Bardzo miło było wgłębić się w historię Piwnicy.
80.
Służące (
Stockett Kathryn)
Ocena: 5,5
Gatunek: społeczna, obyczajowa
O, jakże mi się to podobało! Piękna opowieść o nierówności społecznej, rasizmie, miłości, oczywistej niesprawiedliwości. Pouczająca nie tylko w kwestii koloru skóry, ale i człowieczeństwa.
A przy tym zupełnie nienachalna.
Jedna z lepszych lektur tego roku, to zdecydowanie.
81.
Pomiędzy (
Radziszewski Paweł)
Ocena: 5,5/6
Gatunek: literatura polska
Wspaniała książka, pełna niedomówień, bo wszystko dzieje się pomiędzy. Fikcją a rzeczywistością, prawdą a zmyśleniem, dobrem a złem. I wszystko przenika się nawzajem.
82.
Nie tracąc nadziei (
Ledzewicz Urszula)
Ocena: 4,5
Polecanka mojej babci, całkiem ciekawa, może trochę nieprawdopodobna miejscami, ale przyjemnie dająca nadzieję historia z czasu wojny i później, aż po czasy współczesne.
104 niestety nie wyszły, ale podołałam świątecznemu wyzwaniu, sama w to nie wierzę. :) Te z wyższymi ocenami bardzo polecam, nie ma strasznego banału, za to jest klimacik, te z niższymi trochę sztampa. Ale ogólnie było przyjemniutko. :)
83.
Zima w Pensjonacie pod Bukami (antologia;
Socha Natasza,
Stachula Magda,
Kosin Renata i inni)
Ocena: 3,5
Gdyby nie te naciągane szczęśliwe zakończenia...
84.
"Niezapowiedziany gość" - Antologia
Ocena: 4
Lepsze jakościowo opowiadania, dużo ciekawsze.
85.
Cztery płatki śniegu (
Szarańska Joanna)
Ocena: 5
Jakie to było dobre, świetny pomysł, wszystko dzieje się w obrębie jednej klatki schodowej i mieszkających w konkretnym bloku ludzi. Czasem nawet bywa słodko-gorzko. Najlepsza książka tego typu w tym roku.
86.
Anioł na śniegu (
Szarańska Joanna)
Ocena: 4,5
Nieco gorzej, ale nadal trudno się oderwać.
87
Choinka cała w śniegu (
Szarańska Joanna)
Ocena: 4
Odpuściłabym pisanie pewnie po dwóch, ale w sumie miło było jeszcze raz wrócić do tych bohaterów.
88.
Kraina Zeszłorocznych Choinek (
Szarańska Joanna)
Ocena: 4,5
Trochę w innym stylu nowy cykl, poruszane inne problemy.
89.
Kraina Spełnionych Życzeń (
Szarańska Joanna)
Ocena: 4,5
Nadal ciekawe zakończenie wyzwania.
90.
Sto lat samotności (
García Márquez Gabriel)
Ocena: 2
Koszmar, niczego dla siebie z tego nie udało mi się wyciągnąć. Brnęłam z trudem tylko dlatego, że czasem lubię przeczytać coś nie w moim stylu. Taka modernistyczna literatura XX w. w ogóle do mnie nie przemawia. Może nie jestem wystarczająco oczytana. Cały grudzień męczarni. ;)
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.