Ilościowo trzymam średni poziom z ostatnich lat: przeczytałam 215 tytułów. Najwięcej we wrześniu (22), najmniej w lipcu (12 – ale w to weszła większa część trzynastotomowego wydania dzienników Dąbrowskiej, które wg katalogu liczy się jako jedna książka), średnia miesięczna 17,9.
Oceny:
6 – 4
5,5 – 14
5 - 66
4,5 – 39
4 - 44
3,5 – 27
3- 9
2,5- 1
2 - 0
1,5 - 0
1 - 0
brak oceny - 1
powtarzane bez zmiany oceny - 9
powtarzane z poprawą oceny - 1
średnia ocena, bez wliczania powtórek – 4,44 [prawie identycznie jak w zeszłym roku!]
Gatunkowo (wg liczebności):
thriller, sensacja, kryminał – 42
biografie, wspomnienia, dzienniki, wywiady – 31
popularnonaukowe – 29 (w tym historia 8, medycyna 6, inne nauki przyrodnicze 10, nauki społeczne 1, sztuka 4)
literatura faktu, reportaż – 22
proza współczesna obca – 21
fantastyka – 12 (w tym fantasy 1, SF 11)
literatura dziecięca/ młodzieżowa – 12
proza współczesna polska – 11
publicystyka literacka, eseje, nauka o języku i literaturze – 10
hobby - 9 ( w tym kulinaria 7, moda 2)
poezja - 3
podróżnicze - 3
filozofia, religia - 2
klasyka polska - 2
powieść historyczna - 1
listy – 1
satyra – 1
publicystyka polityczna - 1
mieszana gatunkowo - 1
Językowo:
wszystkie po polsku (nie licząc licznych wierszy luzem po angielsku)
Źródła:
własne 112
w tym zakupione, otrzymane w prezencie lub pobrane z darmowych serwisów online 90
otrzymane do recenzji z Ravelo 22
pożyczone 103
w tym od Biblionetkowiczów 40
z biblioteki, od rodziny i znajomych z pracy 63
Najlepsze lektury tego roku (ocenione na 5,5 lub 6), z podziałem na kategorie:
Beletrystyka (w tym dla dzieci):
Niebieska niedźwiedzica (
Chmielewska Joanna Maria)
Wdzięczność (
Vigan Delphine de)
Ukryte godziny (
Vigan Delphine de)
Dom tęsknot (
Adamczyk Piotr (ur. 1958))
Strupki (
Jóźwik Paulina)
Biografie, wspomnienia, dzienniki, listy:
Dzienniki 1914-1965 w 13 tomach (
Dąbrowska Maria)
Dziennik 1977-1989 (
Márai Sándor)
Szymborska: Znaki szczególne (
Gromek-Illg Joanna)
Panny z "Wesela": Siostry Mikołajczykówny i ich świat (
Śliwińska Monika)
Literatura faktu, podróże, reportaż:
Ziemia jałowa: Opowieść o Zagłębiu (
Okraska Magdalena)
Żeby umarło przede mną: Opowieści matek niepełnosprawnych dzieci (
Hołub Jacek)
Szramy: Jak psychosystem niszczy nasze dzieci (
Bereś Witold,
Schwertner Janusz)
Policjanci: W boju: Najgroźniejsze akcje i ich konsekwencje (
Puzyńska Katarzyna)
Publicystyka literacka, językoznawstwo, eseje:
Zwierzyniec (
Bralczyk Jerzy)
Nie ma (
Szczygieł Mariusz)
Z polskiego na nasze czyli Prywatny leksykon współczesnej polszczyzny (
Magierowa Barbara,
Kroh Antoni)
W podróży (
Márai Sándor)
Popularnonaukowe:
Ostatnie chwile: Bardzo ludzkie historie (
Mannix Kathryn)
Hobby:
W cieniu koronkowej parasolki: O modzie i obyczajach w XIX wieku (
Dobkowska Joanna,
Wasilewska Joanna)
Rozczarowania roku:
Prasa i radio (
Kienzler Iwona)
Życie: Fascynująca podróż przez 4 miliardy lat (
Arsuaga Juan Luis)
(jedyna książka, której nie zdołałam ocenić)
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.