Zatęskniłam za filmami. Od czasu, gdy trzy lata temu pozbyłam się telewizora oglądam je sporadycznie, przy okazji wizyt u rodziców. Zaczęłam więc kupować filmy na DVD i oglądać na komputerze.
W sklepach za 2-5 złotych znalazłam DVD za 0,99 lub 2,99 zł. Potem zainteresowałam się Biedronką, gdzie raz na jakiś czas pojawia się nowa partia filmów za 9,99 zł. Ostatnio kupiłam przez internet kilka droższych, a także dwa seriale, które już widziałam, ale bardzo mi się podobały i zapragnęłam je mieć na własność (FlashForward i Person of Interest). Mam nadzieję, że nie wpadnę w zakupoholizm filmowy.
Te filmy, które już obejrzałam, ale nie muszę ich mieć wysyłam w paczkach do Fundacji Centaurus, która od ubiegłego roku urządza Targi Charytatywne (Warszawa, Kraków, planowany jest Wrocław), z których cały dochód przeznaczany jest dla zwierząt. Każdy, kto ma w domu różne niepotrzebne rzeczy - książki, filmy, muzykę, ciuchy, bibeloty i inne, może zrobić paczkę i wysłać do nich.
Centaurus zajmuje się głównie końmi, wykupem (stare lub chore, przeznaczone na rzeź), a później ich utrzymywaniem na folwarku w Szczedrzykowicach (kilkaset koni). Ratują też koty, psy, osły, kucyki i inne zwierzęta, które znajdują tam miejsce po wykupieniu lub interwencyjnym odebraniu od "właścicieli" , którzy je bestialsko traktowali.
Wracając do filmów, to ostatnio zrobiłam sobie mały maraton filmowy. Obejrzałam w krótkim czasie kilkanaście.
MARZEC
--------------------------
1. UKRYTE PIĘKNO - 2016, dramat, wyst. Will Smith, Edward Norton, Kate Winslet, Helen Mirren, Keira Knightley (ocena 3,5/6)
2. TANCERKA - 2016, dramat biograficzny, film francuski, wyst. Soko, Gaspard Ulliel, Mélanie Thierry (3,5/6)
3. DUNKIERKA - 2017, dramat wojenny, reż. Christopher Nolan, wyst. Fionn Whitehead, Kenneth Branagh, Tom Hardy (4/6)
4. FANTASTYCZNA KOBIETA - 2017, dramat obyczajowy LGBT, film chilijski, reż. Sebastián Lelio, wyst. Daniela Vega (4,5/6); Oscar 2018 - Najlepszy film nieanglojęzyczny
5. JOHN WICK - 2014, film akcji, wyst. Keanu Reeves, Michael Nyqvist, Willem Dafoe, Ian McShane (4/6) powtórka
6. JOHN WICK 2 - 2017, film akcji, wyst. Keanu Reeves, Riccardo Scamarcio, Ian McShane, Laurence Fishburne (4/6)
7. ŚWIĘTY (Simon Templar) - 1966, trzy odcinki serialu kryminalnego, wyst. Roger Moore (2/6)
8. MAMMA MIA! HERE WE GO AGAIN - 2018, musical komediowy, wyst. Lily James, Amanda Seyfried, Meryl Streep, Julie Walters, Cher, Pierce Brosnan, Colin Firth, Stellan Skarsgård (5/6)
9. CHATA - 2017, dramat religijny, wyst. Sam Worthington, Octavia Spencer, Avraham Aviv Alush, Sumire, Graham Greene (4/6); na podst.
Chata (
Young William Paul)
(moja ocena książki 5/6)
10. MILCZENIE - 2016, dramat historyczny (jezuici w Japonii w XVII w.), reż. Martin Scorsese, wyst. Andrew Garfield, Adam Driver, Liam Neeson, Issei Ogata (5/6); na podst.
Milczenie (
Endō Shūsaku)
11. ZIMNA WOJNA - 2018, melodramat, reż. Paweł Pawlikowski, wyst. Joanna Kulig, Tomasz Kot (5/6); liczne nagrody, m.in. Złota Palma w Cannes - Najlepszy reżyser Paweł Pawlikowski, 7 polskich Orłów
12. ŁOWCA ANDROIDÓW (wersja reżyserska) - 1982, thriller SF, reż. Ridley Scott, wyst. Harrison Ford, Sean Young, Rutger Hauer, Daryl Hannah, Joanna Cassidy, Edward James Olmos (6/6) powtórka; na podst.
Blade Runner: Czy androidy marzą o elektrycznych owcach? (
Dick Philip K. (Dick Philip Kindred))
(moja ocena książki 5/6)
13. BLADE RUNNER 2049 - 2017, thriller SF, wyst. Ryan Gosling, Harrison Ford, Ana de Armas, Robin Wright, Jared Leto (5/6)
14. THE HURT LOCKER. W PUŁAPCE WOJNY - 2008, dramat wojenny (saperzy, Irak), reż. Kathryn Bigelow, wyst. Jeremy Renner, Anthony Mackie, Guy Pearce, Ralph Fiennes (5,5/6) powtórka; pełno nagród - w tym 6 Oscarów i 6 nagród BAFTA
15. TRANSPORTER - 2002, film akcji francusko-amerykański, scen. Luc Besson, wyst. Jason Statham, François Berléand (5/6) powtórka
16. MOJE WIELKIE GRECKIE WESELE - 2002, komedia romantyczna, scen. Nia Vardalos, wyst. Nia Vardalos, John Corbett (5/6) powtórka
17. MIĘDZY PIEKŁEM A NIEBEM - 1998, melodramat, wyst. Robin Williams, Annabella Sciorra, Cuba Gooding Jr. Max von Sydow (5/6) powtórka; Oscar za najlepsze efekty specjalne i nominacja do Oscara za najlepszą scenografię - rzeczywiście zasłużone
18. LEGIONY - 2019, wojenny (Legiony Piłsudskiego), wyst. Sebastian Fabijański, Mirosław Baka, Grzegorz Małecki, Bartosz Gelner (4,5/6)
19. ALFA - 2018, przygodowy - ostatnia epoka lodowcowa, młody myśliwy i wilk, wyst. Kodi Smit-McPhee i Chuck - wilczak czechosłowacki (krzyżówka wilka i psa), Jóhannes Haukur Jóhannesson (5/6); jeśli ktoś ma zamiar oglądać, to tylko z napisami, a nie w dubbingu
KWIECIEŃ
-------------------------
20. CZASEM SŁOŃCE, CZASEM DESZCZ - 2001, indyjski melodramat muzyczny z Bollywood, wyst. Kajol, Shah Rukh Khan (5/6) powtórka
21. IMPERSONALNI 1 (Person of Interest) - 2011-2012 , serial kryminalno-sensacyjny, 23 odc., twórca Jonathan Nolan, wyst. Jim Caviezel, Michael Emerson, Taraji P. Henson, Kevin Chapman (5,5/6) powtórka
22. IMPERSONALNI 2 - 2012-2013 , 22 odc., wyst. Jim Caviezel, Michael Emerson, Taraji P. Henson, Kevin Chapman, Sarah Shahi, Amy Acker (5,5/6) powtórka
23. IMPERSONALNI 3 - 2013-2014 , 23 odc., wyst. Jim Caviezel, Michael Emerson, Taraji P. Henson, Kevin Chapman, Sarah Shahi, Amy Acker, Paige Turco, Robert John Burke, Enrico Colantoni, John Nolan (5,5/6) powtórka
MAJ
--------------------
24. FLASHFORWARD: PRZEBŁYSK JUTRA - 2009, serial sensacyjny/SF, 22 odc., wyst. Joseph Fiennes, John Cho, Sonya Walger, Jack Davenport, Dominic Monaghan, Courtney B. Vance, Christine Woods (5/6) powtórka; na motywach książki
Futurospekcja (
Sawyer Robert J. (Sawyer Robert James))
(moja ocena książki 5/6)
25. PRZYSTANEK ALASKA 1 - 1990, serial obyczajowy, 8 odc., wyst. Rob Morrow, Janine Turner, John Corbett (4/6) powtórka
CZERWIEC
---------------------
26. LOVE STORY (TVP Kultura) - 1970, melodramat, wyst. Ali MacGraw, Ryan O'Neal (4/6) powtórka
27. MANCHESTER BY THE SEA (TVP1) - 2016, dramat, wyst. Casey Affleck, Lucas Hedges, Michelle Williams (4,5/6)
28. AGENTKA (Polsat) - 2015, komedia szpiegowska, wyst. Melissa McCarthy, Jason Statham, Jude Law (5/6)
29. ZMARTWYCHWSTAŁY (Polsat) - 2016, dramat biblijny, reż. Kevin Reynolds, wyst. Joseph Fiennes, Peter Firth (4,5/6)
30. JOHN WICK 3 (DVD) - 2019, film akcji, wyst. Keanu Reeves, Halle Berry, Mark Dacascos, Anjelica Huston, Ian McShane, Lance Reddick (2,5/6)
LIPIEC
-----------------------
31. WESTWORLD 1 - 2016, serial - western/SF, 10 odc., twórcy - Jonathan Nolan i Lisa Joy; wyst. Evan Rachel Wood, Thandie Newton, Jeffrey Wright, Anthony Hopkins, Ed Harris, James Marsden, Sidse Babett Knudsen, Shannon Woodward, Simon Quarterman, Luke Hemsworth, Leonardo Nam (5/6)
32. WESTWORLD 2 - 2018, serial, 10 odc. (5/6)
SIERPIEŃ
------------------------
33. KRÓLOWA PUSTYNI - 2015, biograficzny/historyczny, reż. Werner Herzog, wyst. Nicole Kidman, Damian Lewis, Robert Pattinson, James Franco (4/6)
34. DALIDA - 2016, biograficzny/muzyczny, francuski, wyst. Sveva Alviti (4,5/6)
35. PITBULL. NIEBEZPIECZNE KOBIETY - 2016, sensacyjny, reż. Patryk Vega, wyst. Joanna Kulig, Maja Ostaszewska, Alicja Bachleda-Curuś, Sebastian Fabijański, Piotr Stramowski, Andrzej Grabowski (4/6)
36. BARANEK SHAUN - serial animowany komediowy; 10 lat serialu - rocznicowa edycja specjalna, 10 odc. - najlepsze odcinki wybrane przez fanów (5,5/6)
37. TO WŁAŚNIE MIŁOŚĆ - 2003, komedia romantyczna bożonarodzeniowa :), wyst. Alan Rickman, Emma Thompson, Hugh Grant, Liam Neeson, Bill Nighy, Colin Firth, Laura Linney (5/6) powtórka
38. ŚNIADANIE U TIFFANY'EGO - 1961, melodramat, reż. Blake Edwards, wyst. Audrey Hepburn, George Peppard (5,5/6) kolejna powtórka; na podst.
Śniadanie u Tiffany'ego (
Capote Truman (właśc. Streckfus Persons Truman))
39. MATRIX - 1999, SF, reż. bracia Wachowscy, wyst. Keanu Reeves, Carrie-Anne Moss, Laurence Fishburne, Hugo Weaving (6/6) kolejna powtórka
WRZESIEŃ
--------------------------
40. NOWY POCZĄTEK - 2016, SF, reż. Denis Villeneuve, wyst. Amy Adams, Jeremy Renner (5/6) na podst. opowiadania "Historia twojego życia" ze zbioru opowiadań
Historia twojego życia (
Chiang Ted)
LISTOPAD
--------------------------
41. MIŁOŚCI NIE OSZUKASZ - 2004, thriller/romans z Bollywood, wyst. Shah Rukh Khan (1,5/6)
GRUDZIEŃ
--------------------------
42. KAMERDYNER - 2018, dramat historyczny, reż. Filip Bajon, wyst. Sebastian Fabijański, Anna Radwan, Adam Woronowicz, Janusz Gajos, Marianna Zydek (4/6)
43. KIEDY JĄ SPOTKAŁEM - 2007, komedia romantyczna z Bollywood, wyst. Kareena Kapoor, Shahid Kapoor (4/6)
44. INTERSTELLAR - 2014, SF, reż. Christopher Nolan, wyst. Matthew McConaughey, Anne Hathaway, Jessica Chastain, Michael Caine (6/6) powtórka
45. WOJNA W ALGIERZE - 1966, dramat wojenny, wyst. Anthony Quinn, Alain Delon, Maurice Ronet (3/6)
46. FANAA. UNICESTWIENIE W MIŁOŚCI - 2006, dramat obyczajowy z Bollywood, wyst. Aamir Khan, Kajol (5/6)
47. GOŚCIE, GOŚCIE 3: REWOLUCJA (AleKino+) - 2016, komedia, reż. Jean-Marie Poiré, wyst. Jean Reno, Christian Clavier (4,5/6)
48. POKOT (Stop Klatka) - 2017, dramat kryminalny, reż. Agnieszka Holland, wyst. Agnieszka Mandat, Wiktor Zborowski, Tomasz Kot (3/6); na podst. książki
Prowadź swój pług przez kości umarłych (
Tokarczuk Olga)
(moja ocena książki 5/6)
49. KARBALA (TVN7) - 2015, dramat wojenny, wyst. Bartłomiej Topa, Antoni Królikowski, Leszek Lichota, Michał Żurawski, Zbigniew Stryj (5,5/6) powtórka
50. MROCZNA WIEŻA (AXN) - 2017, fantasy, wyst. Idris Elba, Matthew McConaughey (2,5/6); na motywach cyklu fantasy "Mroczna wieża" Stephena Kinga
51. WITAMY NA HAWAJACH (TVP1) - 2015, komedia romantyczna, reż. Cameron Crowe, wyst. Bradley Cooper, Emma Stone, Rachel McAdams, John Krasinski (4,5/6)
==============================================
ROK 2021
STYCZEŃ
---------------------------
1. ZŁOTO DLA ZUCHWAŁYCH (TVN) - 1970, wojenny/komedia, wyst. Clint Eastwood, Telly Savalas, Donald Sutherland (5/6) powtórka
2. SYLWESTER W NOWYM JORKU (TVN7) - 2011, komedia romantyczna, reż. Garry Marshall, wyst. Katherine Heigl, Jon Bon Jovi, Hilary Swank, Halle Berry, Robert De Niro, Michelle Pfeiffer, Zac Efron, Ashton Kutcher (4/6) powtórka
3. SMAK ZEMSTY. PEPPERMINT (TVP1) - 2018, film akcji, wyst. Jennifer Garner (4/6)
4. ŁOWCA I KRÓLOWA LODU (TVN) - 2016, fantasy, wyst. Chris Hemsworth, Jessica Chastain, Emily Blunt, Charlize Theron (4/6)
KWIECIEŃ
------------------------
5. GHOST IN THE SHELL (Polsat) - 2017, thriller/SF, wyst. Scarlett Johansson, Pilou Asbæk (5/6)
6. BATTLESHIP: BITWA O ZIEMIĘ (TVN7) - 2012, SF, wyst. Taylor Kitsch, Rihanna, Tadanobu Asano, Liam Neeson (4/6)
7. PARYŻ MOŻE POCZEKAĆ (TVP2) - 2016, komedia romantyczna, wyst. Diane Lane, Alec Baldwin (4/6)
8. ZA JAKIE GRZECHY, DOBRY BOŻE? (TVP2) - 2014, komedia francuska, wyst. Christian Clavier (5/6) powtórka
9. ŚWIATŁO MIĘDZY OCEANAMI (TVP1) - 2016, dramat, wyst. Michael Fassbender, Alicia Vikander, Rachel Weisz (5/6) na podst. książki
Światło między oceanami (
Stedman M. L.)
10. LEJDIS (TVN7) - 2008, komedia, reż. Tomasz Konecki, wyst. Magdalena Różczka, Anna Dereszowska, Edyta Olszówka, Izabela Kuna, Robert Więckiewicz, Tomasz Kot, Piotr Adamczyk, Wojciech Mecwaldowski (5,5/6) powtórka
MAJ
---------------------------
11. PORADNIK POZYTYWNEGO MYŚLENIA (Netflix) - 2012, komediodramat, wyst. Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Robert De Niro (5/6) powtórka, na podst.
Poradnik pozytywnego myślenia (
Quick Matthew)
12. TRZY BILLBOARDY ZA EBBING, MISSOURI (DVD) - 2017, dramat, wyst. Frances McDormand, Sam Rockwell, Woody Harrelson, Caleb Landry Jones, Peter Dinklage (5,5/6), pełno nagród, w tym: Oscar - Najlepsza aktorka pierwszoplanowa Frances McDormand i Oscar - Najlepszy aktor drugoplanowy Sam Rockwell
13. SERCE ZE ZŁOTA (DVD) - 2003, melodramat bollywoodzki, wyst. Arjun Rampal, Aishwarya Rai (4/6)
CZERWIEC
--------------------------
14. KOBIETY PRAGNĄ BARDZIEJ (TVN) - 2009, komediodramat, wyst. Bradley Cooper, Scarlett Johansson, Jennifer Connelly, Jennifer Aniston, Ben Affleck, Ginnifer Goodwin, Justin Long (5/6) powtórka
15. SNAJPER (DVD) - 2014, biograficzny dramat wojenny, reż. Clint Eastwood, wyst. Bradley Cooper, Sienna Miller (5/6) na podst.
Cel snajpera: Historia najniebezpieczniejszego snajpera w dziejach amerykańskiej armii (
Kyle Chris,
DeFelice Jim,
McEwen Scott)
(moja ocena książki 4,5/6)
16. GREEN BOOK (DVD) - 2018, komediodramat, reż. Peter Farrelly, wyst. Viggo Mortensen, Mahershala Ali, Linda Cardellini (5,5/6)
LIPIEC
--------------------------
17. KOMPANIA BRACI (DVD) - 2001, serial wojenny, 10 odc. wyst. Damian Lewis, Ron Livingston, Matthew Settle, Neal McDonough, Donnie Wahlberg, Michael Cudlitz, Dexter Fletcher (7/6) na podst. książki
Kompania braci (
Ambrose Stephen Edward)
PAŹDZIERNIK
--------------------------
18. NARODZINY GWIAZDY (TVN) - 2018, dramat muzyczny, reż. Bradley Cooper, wyst. Lady Gaga, Bradley Cooper, Sam Elliott (5/6)
GRUDZIEŃ
--------------------------
19. ENDEAVOUR 1 (Viaplay) - 2013, serial, dramat kryminalno-obyczajowy, 5 odc. wyst. Shaun Evans, Roger Allam, James Bradshaw (6/6) powtórka
20. PIĘĆDZIESIĄT TWARZY GREYA (Viaplay) - 2015, melodramat erotyczny, wyst. Dakota Johnson, Jamie Dornan (2/6)
21. ENDEAVOUR 2 (Viaplay) - 2014, serial, dramat kryminalno-obyczajowy, 4 odc. wyst. Shaun Evans, Roger Allam, Anton Lesser (6/6) powtórka
22. VICE (Viaplay) - 2018, polityczny/biograficzny (Dick Cheney), wyst. Christian Bale, Amy Adams, Steve Carell, Sam Rockwell (5/6)
23. ZAGINIONE MIASTO Z (Viaplay) - 2016, biograficzny, wyst. Charlie Hunnam, Sienna Miller, Robert Pattinson (4/6) na podst. książki
Zaginione miasto Z: Amazońska wyprawa tropem zabójczej obsesji (
Grann David)
24. PASAŻEROWIE (Viaplay) - 2016, SF, wyst. Chris Pratt, Jennifer Lawrence, Michael Sheen (5/6)
25. ENDEAVOUR 3 (Viaplay) - 2015, serial, dramat kryminalno-obyczajowy, 4 odc. wyst. Shaun Evans, Roger Allam, Sara Vickers (6/6) powtórka
26. NIEZNISZCZALNI (Viaplay) - 2010, film akcji, wyst. Jason Statham, Sylvester Stallone, Jet Li, Dolph Lundgren, Mickey Rourke (4/6) powtórka
27. ODPOWIEDNIK (Viaplay) - 2017, serial SF, obejrzany 1 odc. (3,5/6)
28. WISTING (Viaplay) - 2019, norweski serial kryminalny, obejrzany 1 odc., wyst. Sven Nordin, Carrie-Anne Moss (4/6) na podst. powieści norweskiego autora
Horst Jørn Lier
29. BABILON BERLIN 1 (Viaplay) - 2017, serial niemiecki, obyczajowo-kryminalno-historyczny, 8 odc. wyst. Volker Bruch, Liv Lisa Fries, Peter Kurth (6/6) inspirowany powieściami Volkera Kutschnera; w Polsce wydano tylko
Śliska sprawa (
Kutscher Volker)
, książka ta znajduje się na liście
100 niemiecko-języcznych książek z XX i XXI wieku, które warto przeczytać według Deutsche Welle
30. MIŁOŚĆ JEST WSZYSTKIM (TVN7) - 2018, polska komedia świąteczna, wyst. Olaf Lubaszenko, Joanna Kulig, Aleksandra Adamska, Mateusz Damięcki, Marcin Korcz, Leszek Lichota, Maciej Musiał, Agnieszka Grochowska (4,5/6)
31. SZYBCY I WŚCIEKLI 8 (TVN) - 2017, film akcji, wyst. Vin Diesel, Jason Statham, Dwayne Johnson, Michelle Rodriguez, Kurt Russell (3/6)
32. ENDEAVOUR 4 (Viaplay) - 2016, serial, dramat kryminalno-obyczajowy, 4 odc. (6/6) powtórka
Filmy, które oglądam - 2016 r.
Filmy, które oglądam - 2017 r. (i 2018, 2019)
Filmy, które oglądam - 2022 r.
Filmy, które oglądam - 2023 r.
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.